Klix.ba u Malagi

Vozili smo osvježenu Toyotu Corollu: Poboljšavanje ne smije stati

Klix.ba
Foto: Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Klix.ba
23.02.2023. u 14:10

Malo automobila može se pohvaliti svjetskim uspjehom i popularnošću kao što to može Toyota Corolla. Tačnije, ne može nijedan. Ovo automobilsko ime je najpopularnije i najčešće od bilo kojeg drugog na svijetu. Toyotu to ne sprječava da Corollu kontinuirano unaprijeđuje, a sada smo u sunčanoj Malagi vozili detaljno dotjeranu i obnovljenu aktuelnu generaciju japanskog bestsellera.

Historija Corolle može poslužiti doslovno kao lekcija o Toyotinom "kaizen" principu – posvećenosti stalnom poboljšanju. Tako je Corolla ostala osnovni model u globalnoj ponudi modela ove japanske marke i uživa dugogodišnji status najprodavanijeg automobila na svijetu.

Corolla evoluira više od pola stoljeća, držeći korak sa promjenljivim ukusima kupaca i prihvatajući nove tehnologije za pogon, sigurnost, udobnost, praktičnost i povezanost. Nova Corolla, tačnije poboljšana verzija aktuelne 12. generacije, vjerna je ovom duhu inovacije i Toyotinoj posvećenosti izgradnji sve boljih automobila.

Idealan poligon da isprobamo sve tri karoserijske poboljšane verzije Corolle bio je jug Španije, tačnije regija Costa del Sol kojoj samo ime govori da je idealna destinacija u ovo doba godine za one koji traže sunce i suhe ceste. Malaga kao najveći grad ove regije, koja se već odavno preorijentisala sa ribarstva na turizam kao glavnu djelatnost, bila nam je savršena baza uz pregršt živopisnih cesti i krajolika u okolini grada.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Toyota se zaista trudi da ponudi Corollu za svakoga, pa smo uz Sedan koji je najpopularnija verzija u Bosni i Hercegovini isprobali i "kratki" hatchback, ali i praktični karavan. Naravno, odnedavno u ponudi je i SUV verzija Corolla Cross, koju smo nedavno testirali.

Popularni Sedan sada je još uglađeniji i elegantniji

Iako je osnova ista, Toyota se potrudila da svaka karoserijska verzija Corolle ima svoje istaknute prednosti i osobine. U Bosni i Hercegovini je uvjerljivo najpopularnija Sedan verzija koja s trovolumenskom karoserijom nudi odličan spoj praktičnosti, prostranosti ali i elegancije. Kako je često na privlačnim prodajnim akcijama i zaista je jedan od naprodavanijih modela kod nas prvenstveno smo najviše pažnje i usmjerili upravo na ovaj model.

Najvažnija novost nove Corolle tako je sigurno peta generacija Toyotine potpuno hibridne električne tehnologije sa punjenjem u vožnji. Detaljne promjene u inženjeringu i dizajnu pružaju bolje iskustvo vožnje, gdje smo posebno primjetili bolje performanse ali i poboljšanu efikasnost. Promjene uključuju novu kontrolnu jedinicu motora ali i dizajn mjenjača, dok je sada i Corolla umjesto Ni-Mh baterije dobila snažniju i lakšu litijum-jonsku bateriju.

Posebna pažnja posvećena je kalibraciji pogonskog sklopa kako bi se postiglo korisnije iskustvo vožnje uz bolji odnos između vozačeve upotrebe gasa i same isporuke snage. Nova jedinica za kontrolu snage (PCU) pomaže u smanjenju nivoa električnih gubitaka u sistemu (tačnije gubici su manji za 14% kod 1,8-litarskog motora i 6% kod 2,0-litarskog) i održava niska potrošnja goriva.

Jedinica ima novi dvostrani sistem hlađenja i radi na višoj frekvenciji, smanjujući nivo buke. PCU je instaliran direktno iznad novog mjenjača i diferencijala koji sadrži kompaktan motor velike snage s novim unutrašnjim elementima za poboljšanje efikasnosti ali i performansi. Nova metoda namotavanja zavojnice statora pomogla je u smanjenju veličine elektromotora. Kompletan mjenjač-diferencijal sada je 15% lakši nego prije zahvaljujući upotrebi novih materijala.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Važna novost je i upotreba ulja niske viskoznosti koje smanjuje unutrašnja trenja i doprinosi ukupnom poboljšanju efikasnosti. Ostale detaljne mjere poboljšanja uključuju manje zupčanike sa drugačije profilisanim zupčanicima kako bi se dobila veća kontaktna površina ali i ukupno manji i lakši diferencijal.

Iako je na našem tržištu Corolla najpopularnija s jednostavnim ali provjerenim 1,5-litarskim atmosferskim benzincem, u ostatku Evrope ali i svijeta fokus je stavljen na hibridne motore. Nova Corolla tako je dostupna sa 1,8 i 2,0-litarskim motorima koji u saradnji s elektromotorom imaju vrlo uvjerljive perfrmanse. Tako s manjim motorom hibridni sklop proizvodi sistmskih 140 KS, što je dovelo do smanjenja vremena ubrzanja od 0 do 100 km/h za čak 1,8 sekundi, na 9,1 sekundu. Uprkos ovom povećanju performansi, emisija CO2 je manja za 2 g/km i iznosi 100 g/km.

Za 2,0-litarski sistem, ukupna snaga je porasla na 196 KS, a pola sekunde je kraće ubrzanje do 100 km/h, pa s ubrzanjem od 7,4 sekundi ulazi i u teritoriju sportskih automobila. Jednako je impresivno i smanjenje CO2 od 12 g/km u kombinovanom ciklusu, na svega 98 g/km.

Veća ugodnost i bolje vozačko iskustvo

Prednosti novog pogonskog sklopa nisu samo oslikane "suhim" brojevima. Toyota se fokusirala na pružanje boljeg iskustva za vozača, prvenstveno kroz postizanje bliže veze između upotrebe papučice gasa i reakcije automobila. Zaista, na zavojitim cestama u zaleđu Malage i Marbelle primjetili smo da su u novoj Corolli, performanse dosljedne, predvidljive i lake za kontrolu.

Vozač to posebno može primijetiti u situacijama poput zaustavljanja i pokretanja u saobraćaju ili u urbanim područjima gdje se često mijenjaju ograničenja brzine. Ubrzanje pri vožnji uzbrdo ili nizbrdo je također sada prirodnije i bolje je usklađeno s brzinom motora, dok u vožnji autoputem hibridni sistem radi na nižim okretajima, čineći vožnju tišom i opuštenijom.

Novost je i to da Corolla sada može kontrolisati punjenje i pražnjenje baterije u skladu sa situacijom u vožnji. Sistem prikuplja podatke dok se automobil vozi, kako bi pomogao u postizanju bolje potrošnje goriva. Sistem registruje i pohranjuje informacije o tačkama na redovnim putovanjima na kojima vozač uvijek usporava. Kako se automobil približava tački u kojoj su podaci dobijeni, vozaču će preporučiti da pusti papučicu gasa, a zatim pojača kočenje motorom kako bi maksimizirala regeneraciju energije.

Prediktivna kontrola stanja napunjenosti predviđa vožnju nizbrdo i zastoje u saobraćaju na ruti planiranoj pomoću navigacionog sistema. Ovo omogućava efikasnije upravljanje punjenjem baterije, ili u održavanju određenog nivoa napunjenosti baterije prije nego što dođe do zastoja u saobraćaju.

Privlačniji i ugodniji materijali uz potpunu tehnološku opremu

Corolla je i unutra značajno unaprijeđena. Iako je dizajn kokpita gotovo isti kao prije, nova elektronska platforma podržava novi potpuno digitalni 12,3-inčni ekran na mjestu instrumenata, , baš kao i Toyota Smart Connect multimedijalni i infotainment paket.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Također, u Corolli se sada podraumjeva i visok nivo sigurnosti uz T-Mate sistem koji je kombinacija najnovije generacije Toyota Safety Sense (TSS) sistema s novim i nadograđenim funkcijama i mogućnošću dobivanja ažuriranja preko zraka (OTA) kao i dodatne napredne pomoći pri vožnji i parkiranju.

Uz privlačnije boje karoserije, gdje se posebno ističu Juniper Blue za kompakt i karavan, te elegantna Midnight Teal koja nudi nekoliko prelaza između plavih i zelenih nijansi, Corolla stiže s novim opcijama materijala i sjedišta unutra što značajno podiže nivo ugodnosti ali i osjećaj kvaliteta. Također, za one koji vole sportski stil tu je sada i opcija GR SPORT nivoa opremljenosti sa jedinstvenim dizajnerskim karakteristikama inspirisanim TOYOTA GAZOO Racing trkaćim odjelom.

Corolla u obnovljenom izdanju već je dostupna na tržištu naše zemlje, a uz uvijek popularni Sedan morali smo se zapitati zašto je vrlo atraktivni Touring Sports karavan nepravedno zapostavljen od strane kupaca. Uz odličan dizajn nudi veliki prtljažnik i znatno više prostora za putnike nazad u odnosu na "kratki" kompakt. Dobra vijest za ljubitelje Sedana je da su cijene ostale nepromijenjene, pa je uz 1,5-litarski motor od 123 KS i uz Terra paket opreme dostupna od 39.880 KM, dok su kompakt i karavan dostupni samo uz hibridne motore što znači i veću startnu cijenu, što možete već sada provjeriti i na Toyota BiH zvaničnoj stranici.

10