Auto testovi

Testirali smo Toyotu Corolla Cross: Poznato ime u novoj ulozi

E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Z./Klix.ba)
E. T.
30.01.2023. u 09:55

Najprodavaniji model na svijetu sada se nudi i u četvrtom karoserijskom „pakovanju“ s kojim japanska automobilska kompanija Toyota, usput, popunjava i prazninu između svojih crossover/SUV modela C-HR i RAV4.

Da se nastavlja trend podignutih automobila potvrdili su i u velikoj Toyoti u kojoj su, nakon nedavno predstavljenih podignutih modela Aygo X i Yaris Cross, predstavili i podignuto izdanje bestseller modela Corolla s kojim je u nazivu također stigao dodatak Cross.

Uz mnogobrojne detalje na skladnoj dvovolumenskoj karoseriji koji i bez oznaka otkrivaju pripadnost Toyotinoj "porodici", četvrto karoserijsko izdanje Corolle sa sobom donosi vanjske mjere s kojima se spretno ubacuje između nešto manjeg crossovera C-HR (s kojim dijeli platformu i međuosovinsko rastojanje) i većeg SUV-a RAV4, a u Toyoti su uvjereni da će Corolla Cross s pojedinim dizajnerskim rješenjima koja podsjećaju na njihov prvi električni SUV bZ4X biti među najprodavanijim crossover modelima iz C segmenta.

4,46 metara dug dvovolumenski automobil uz bogat paket opreme Style sa sobom donosi prozračnu kabinu u tamnim tonovima u koju se (optimalno) mogu smjestiti četiri odrasle osobe koje tada mogu biti i natprosječno široke i visoke, a u odnosu na manje konzervativan C-HR, čija se karoserija više dopada mlađim kupcima, putnici na zadnjim sjedištima (uz koja stiže i podesivi ugao naslona) mogu računati na veće prozore i bolji pogled na svijet.

Duža putovanja pokazala su da bi bilo idealno kada bi površine za sjedenje na prednjim sjedištima bile malčice duže, a odlično opremljen automobil bio bi još ugodniji da su se u Toyoti odlučili za manje tvrde plastike koju na pojedinim mjestima nismo očekivali. Iskreno, nismo očekivali ni izrazito prljanje zadnje kamere za pomoć pri parkiranju koja je tada neupotrebljiva, što su mnogobrojni proizvođači automobila već odavno riješili.

Digitalna, adaptivna i pregledna 12,3-inčna instrumentna tabla spada u standardnu opremu, a tu je i multimedijalni sistem kojim se upravlja preko 10,5-inčnog displeja. Pored navigacionog sistema, multimedijalni sistem nove generacije koji je kompatibilan s aplikacijama Android Auto i Apple Carplay sa sobom ovaj put donosi i glasovno upravljanje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Drago nam je što i u Toyoti misle da je bolje/ergonomičnije imati zasebne fizičke tastere za upravljanje klimatizacijom, pa ćemo kao "kamenčić u cipeli" posmatrati prekidače u dnu centralne konzole za uključivanje grijanja u prednjim sjedištima, čiji nas je otpor i preglasan "klik" podsjetio na slične prekidače u automobilima koji su sedamdesetih i osamdesetih godina 20. stoljeća bili najprisutniji na našim prostorima. Da stvar bude zanimljivija, pored spomenutih prekidača je "dugme" kojim se meko i nečujno uključuje grijanje kožom obloženog multifunkcionalnog upravljača.

Hibridna Corolla Cross može se dobiti i u kombinaciji s pogonom preko obje osovine, što nije bio slučaj s testnim primjerkom, jer je sav potencijal dvolitarskog četverocilindarskog benzinskog motora i elektromotora pokretao samo na prednju osovinu. Uz petu generaciju provjerene elektrificirane kombinacije (bez kablova i čekanja na punjačima) pogonski sklop kombinovano proizvodi 197 konjskih snaga i 206 Nm obrtnog momenta, što je manje od pojedinačnog deklarisanog potencijala motora i elektromotora, ali su u Toyoti i ovaj put odlučili da će manja kombinovana snaga imati pozitivan utjecaj na izdržljivost i dugovječnost pogonskog sklopa. Ne sumnjamo. Za prijenos snage na podlogu zadužen je CVT automatski mjenjač kojem, definitivno, više prija ležerniji ritam.

Kako god, ukupan potencijal Corollu Cross svrstava među živahnije predstavnike crossovera iz C segmenta koji se prilično dobro snalaze u svim prilikama, a i ovaj uglađeni hibrid će zavidno malo trošiti u gradskim i sporim stani/kreni uslovima, jer nova baterija ispod zadnjih sjedišta (1,1 kWh, nezvanično) koju dopunjava motor i svako usporavanje/kočenje tada osigurava prilično mnogo kretanja bez asistencije motora s unutrašnjim sagorijevanjem ispod neobloženog prednjeg poklopca što, uz nedostatak pokrova na samom pogonskom sklopu i osrednju zvučnu izolaciju između motora i putničkog prostora, u pojedinim radnim režimima negativno utječe na nivo buke u kabini. Vratimo se potrošnji. Jasno je da nema konvencionalno pokretane (nehibridne) konkurencije koja se može pohvaliti da u gradu može preći 100 kilometara sa četiri litra benzina.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Porodici okrenuta Corolla Cross sa sobom donosi optimalno podešen ovjes koji se odlično i bez buke nosi sa različitim neravninama koje zadržava daleko od putnika, ali se previše ne ustručava ni u dinamičnijem ritmu kroz zavoje, jer uz vrhunsku platformu osigurava dovoljno krutosti i ne dopušta pretjerano naginjanje karoserije. U svjetlu kategorije u kojoj je ovaj automobil, ovjesu bez rezerve dajemo čistu peticu.

Dijelom zbog samog trenda, dijelom zbog aktuelnih finansijskih olakšica prilikom kupovine hibridnih i električnih automobila, dijelom i zbog cijenjenog "prezimena", Corolla Cross ima sve predispozicije da i kod nas bude među najprodavanijim SUV-ovima iz popularnog C segmenta. Potvrda svemu je i nekoliko susreta sa prolaznicima koji su nam rekli da su razmišljali o kupovini neke od standardnih (nepodignutih) Corolla, ali su promijenili mišljenje nakon pojavljivanja njene SUV izvedenice. Da, sugerisali smo im da se odluče za verziju s adaptivnim pogonom preko obje osovine s kojom je u igri još jedan elektromotor, jer će eventualni izleti van asfalta tada biti bezbrižniji i još ugodniji.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Corolla Cross Style 2.0 Hybrid

  • Cijena osnovnog modela (Corolla Cross Luna 2.0 Hybrid): 72.000 KM

  • Cijena testnog modela: 76.410 KM

  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.987 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 112 kW – 152 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 190 Nm od 4.400 do 5.200 obr/min. Elektromotor: Smješten naprijed. Najveća snaga 83 kW – 113 KS i 206 Nm. Najveća kombinovana snaga i vrijednost obrtnog momenta: 145 kW – 197 KS i 206 Nm.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). CVT automatski mjenjač. 18-inčne aluminijske felge, gume 225/50 R18 99V (Matador Nordicca, M+S).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 7,7 s. Najveća brzina – 180 km/h (elektronski ograničeno). Potrošnja na testu – od 3,9 do 7,3 l/100 km. Tvornička prosječna potrošnja (WLTP): od 5,1 do 5,3 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 43 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – od 114 do 120 g/km. Euro 6AP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.460 mm. Širina – 1.825 mm. Visina – 1.620 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.640 mm. Zapremina prtljažnika – od 425 do 1.337 litara. Masa praznog vozila – 1.500 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.970 kg.

  • Serijska oprema: Toyota Corolla Cross Style

  • Garancija: 10 godina ili 185.000 km.

40