Idealna ulaznica u svijet sportskih automobila
0

FOTO / Vozili smo Nissan 370Z

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com)
U vrijeme kada je relativno lako doći i do kompaktnih automobila koji se mogu pohvaliti sa 300-injak KS i ubrzanjem do 100 km/h za oko pet sekundi čini se da klasični kupei sa velikim atmosferskim motorom i zadnjim pogonom gube bitku. Ipak, bilo je dovoljno i kratko druženje sa Nissanom 370Z da se podsjetimo kako za potpun užitak sportske vožnje nije dovoljno samo "krdo konja".

Nissanov 370Z jedan je od rijetkih preostalih modela koji je ostao vjeran tradiciji kojom su se sportski automobili i razlikovali od ostalih prevoznih sredstava. Veliki i snažni motor, pogon na zadnje točkove i dva sjedišta za privilegovan ugođaj vožnje davno su postali predmet egzotike. Znatno pristupačnija i praktičnija ulaznica u svijet sportskih automobila i vožnje postali su kompakti koji u kombinaciji sa odličnim ovjesom i snažnim motorom mogu biti gotovo jednako brzi, naravno za znatno manje novca.

Ipak, bez obzira na 300-injak KS, blokade diferencijala, pogon na sve točkove i količinu prianjanja kojom će na zavojitoj cesti iza sebe ostaviti i kupea kao što je 370Z, činjenica je da nijedan od savremenih "hot hatcheva", koliko god dobar bio, neće svom vozaču dozvoliti da se osjeća zaista privilegovano, a sam osjećaj vožnje učiniti potpuno jedinstvenim, kao što to će to svaki put uraditi 370Z, ili slični kupei.

Nasljednik uspješne loze, i ravnopravan član porodice

Nissan je sa 370Z doslovno samo nastavio uspješno započeti posao sa modelom 350Z. Prethodni model je također pobrao brojne pohvale i prikupio ljubitelje, i najvažnije od svega vratio je Nissan u punom svjetlu na tržište ovakvih automobila. Ipak, uz odlične performanse i dinamiku, kod 350Z je u svim izdanjima bilo očito da Nissan nije uspio u potpunosti ga odvojiti od klasičnih i konfekcijskih modela, a što je pogotovo bilo vidljivo u uređenju unutrašnjosti koje jednostavno nije bilo u skladu sa cijenom i prestižom 350-ke.

Sa novim 370Z Nissan je 2008. godine napravio najbolji mogući potez, pa je sve najbolje osobine 350-ke zadržao i poslušno ispravio sve nedostatke. Upravo zbog takvog pristupa 370Z izgleda kao opsežna evolucija prethodnog modela, iako je u potpunosti nov automobil.

Ono što je najvažnije, od prvog kontakta pa do uzbudljive vožnje 370Z u potpunosti opravdava očekivanja koja su ga kao šestog nasljednika slavne Z linije modela neminovno "zapala", te pokazuje kako je Nissan u cijeloj svojoj ponudi prag kvaliteta i detaljnosti podigao na zavidan nivo.

Spektakularan, i nakon tri godine postojanja

Ne treba zaboraviti da govorimo o automobilu koji je svoju premijeru imao još 2008. godine, a činjenica da je u potpunosti egzotična pojava na cestama u BiH, i još veća egzotika u člancima poput ovog, više govori o našem tržištu nego o samoj prihvaćenosti 370-ke.

Bez obzira na već pozamašan tržišni staž, 370Z i bez redizajna izgleda kao da je upravo oživio sa dizajnerskih skica. U suštini, jednostavan recept mu to i olakšava, pa bi bilo čudno da su u Nissanu uspjeli napraviti automobil sa dugačkim poklopcem motora, kompaktnom kabinom i zbijenim zadnjim dijelom, a da ujedno i ne izgleda privlačno i nesvakodnevno.

Na sreću, u Nissanu su zadržali temelje dizajna koje je postavio 350, te su dodali savremene detalje poput krova koji podsjeća na onaj sa moćnog modela GT-R, ali i originalna prednja svjetla i masku koja smišljeno podsjeća ralje sa oštrim zubima. Ono bez čega 370Z svakako ne bi bio ni izbliza ovako upečatljiv su široki blatobrani, koji da su gotovo horizontalni, a koji se kod svakog iole ozbiljnog sportskog automobila smatraju obaveznim detaljem.

Vožnja nakon koje se mjenjaju mjerila

Jedan od glavnih faktora privlačnosti ovakvih automobila je sam doživljaj vožnje, a koji ne može dočarati niti jedan monovolumenizirani kompakt niti limuzina sa snažnim motorom.

Iako i dalje govorimo o automobilu koji se u ostatku svijeta smatra pristupačnim i ne posebno egzotičnim, činjenica je da će i vozače navikle na luksuz proći osjećaj ugodnog uzbuđenja pri samo prilasku i ulasku u 370Z. Takvi automobili jednostavno imaju auru posebnosti koju neminovno prenose na svoje vozače.

Pored samog izgleda i prezenatcije, Nissan 370Z ima čime i opravdati svoju agresivnu sportsku pojavu. Motor koji je debitovao u 370-ki je tada bio potpuno nov, pa je uz radnu zapreminu povećanu na 3,7-litra novost i dodatnih 30-ak KS u odnosu na 350Z. Ono što je još važnije od povećanja snage je činjenica da je Nissan sa 370Z napravio presedan, pa je novi model manji od prethodnog, a njegova ukupna masa manja ili jednaka, zavisno od verzije, čime je odnos snage i mase znatno povoljniji kod 370-ke.

Pokretanje velikog V6 i njegov bariton čak i u praznom hodu najavljuju da nije riječ o nekom limuzinskom motoru koji je zalutao u sportski kupe. Nissan je ovaj motor u potpunosti prilagodio temepramentu 370-ke, a iako se ističe pozamašnom zapreminom, svaki put će bez oklijevanja brzo dostići visoko radno područje. Upravo od 6 hiljada okretaja pa na više, Nissanov V6 najgrlatije vrišti i adekvatno popunjava zvučnu kulisu, a ujedno zahvaljujući velikoj radnoj zapremini ovaj motor kroz cijelo radno područje snagu isporučuje ravnomjerno i uvjerljivo.

Poseban ugođaj priređuje i opcijski automatski mjenjač sa sedam stepeni prenosa, a koji u ručnom načinu rada prilikom izmjene u stepen niže automatski dodaje međugas zbog kojeg V6 kratko i odlučno "reži". Tako dobar zvuk i dobro odmjeren međugas prava su poslastica u vožnji da povremeno nismo mogli odoliti "šaltanju" u nižu, čak i kada nije bilo potrebe za to.

Kretanje sa 370Z treba biti oprezno, barem ono prvo. Kako je kraći od 350-ke, ali i značajno jači, lako je primjetiti da je vrlo nervozan na bezosjećajno stiskanje papučice gasa. U kombinciji sa tvrđim gumama koje nisu namjenjene uklizanom bosanskom asfaltu, čak ni opcijski 19-inčni točkovi u gumama širine 275 ne mogu tako lako da se izbore sa 330 eksplozivnih "konja".

Iako je snažniji, kraći i lakši od prethodnika, 370Z ima onu potrebnu težinu na upravljaču i komandama kako bi vozaču ulijevao povjerenje, a zahvaljujući direktnom upravljaču vrlo brzo postaje i zabavno poigravati se sa nervoznim zadnjim dijelom. Ipak, ESP teško da je preporučljivo isključivati, čak i onima koji su odrasli na zadnjem pogonu, mada bi bilo poželjno da su u Nissanu malo više poradili na njegovoj rafiniranosti. U većini situacija ESP će u 370Z reagovati u pravilnim situacijama, ali je sporno da reaguje tako grubo i oštro da utiče na ostatak vožnje. Inžinjeri su očito htjeli da ESP ne samo pomaže vozaču, nego da i djeluje na njegovu psihu i "nagovori" ga da ipak malo "odvadi" sa gasa.

Kočnice, kojima se i glasa brutalni ESP, jedan su od najboljih elemenata 370-ke. Bez obzira na torturu, u vožnji ih nismo uspjeli umoriti, te definitivno vozaču ostavljaju veliku količinu rezerve za iskorištavanje svih potencijala motora. Jedino što će zasmetati većini vozača je samo doziranje kočne sile, koje je pretjerano osjetljivo, čak i za ovakav sportski automobil, pa sa kočenjem treba u početku biti vrlo pažljiv kako suputnik ne bi završio sa otiscima pojasa preko torza, ili još gore zaljepljen za vjetrobran.

Jedna od važnijih novosti u 370-ki je i automatski mjenjač sa sedam brzina, koji teško da se uklapa u cijelu priču beskompromisnog sportskog automobila. Ipak, ne treba zaboraviti da ovakvi automobili služe i za puki prevoz, pa automatik u gradskim gužvama gdje provlačenje široke i niske karoserije zauzima dovoljno pažnje itekako ima smisla. S druge strane, koliko god ovaj mjenjač u automatskom režimu bio dosadan i neprikladan, mogućnost ručnog odabira stepena prenosa putem klasične ručice ali i putem "lopatica" iza upravljača čine ga zaista poželjnom doplatom. Vožnja ovakvog automobila na granici zahtjeva koncentraciju i brze reakcije, a poluge mjenjača na dohvat prstiju i brza izmjena stepeni prenosa su jedan od ključnih elemenata takve vožnje.

Ugodna, luksuzna i poticajna unutrašnjost

Iako ni 350Z nije obilovao prostorom čini se da je 370-ka još više klaustrofobična. Istina, to se teško može navesti kao nedostatak kod sportskog kupea, čak naprotiv, ali je jasno da je manja karoserija u kombinaciji sa izdašnijim i kvalitetnijim oblogama ukrala pokoji centimetar u unutrašnjosti.

Mnogo važnija od nedostatka prtljažnog prostora i pretinaca je činjenica da je 370Z zadržao jednu od najboljih osobina prethodnika. Idealan vozački položaj sa nisko postavljenim sjedištem, upravljačem koji je pod 90 stepeni, okretomjer na centralnom mjestu i "grba" na poklopcu motora koja se nazire iz tog položaja kombinacija su koju bi vjerovatno svaki vozač poželio. Za odličnu ocjenu ergonomije nedostaje tek podešavanje stuba upravljača po dubini, manja ručica mjenjača i nešto pregledniji pokazivači temeprature i nivoa goriva.

Pored svega, jasno je da je najveći kvalitetni pomak napravljen upravo u unutrašnjosti, te sada Nissanov kupe nudi ugođaj dostojan cijene i ugleda. Odabir materijala je odlično promišljen a najviše raduje činjenica da je jeftinu plastiku na armaturnoj ploči zamjenila kvalitetna prošivena koža, dok su obloge vrata presvučene ugodnom alcanatrom, koja je uvijek dobitna kombinacija za sportske automobile.

Sportski best-buy od 90.000 KM

Automobili poput Nissana 370Z su sa razlogom rijetka pojava na našim cestama, pa tako i testovima. U zemlji gdje je prosječnom građaninu stvar mašte kupovina Škode Fabije ili Dacije Sandero gotovo nepristojnim se čini govoriti o nekom sportskom kupeu, pogotovo u kontekstu da je sa cijenom od 90 hiljada maraka "prava bagatela". Ipak, koliko god to čudno zvučalo, to jeste tako. Konkurencija Nissanovog 370Z i za znatno slabije performanse i opremu traži mnogo više novca, a nakon uspjeha 350-ke i GT-R-a teško da iko može čistog obraza dovesti u pitanje ugled Nissana kao proizvođača vrhunskih sportskih automobila.

Nissan 370Z je, kao i njegov prethodnik, jeste i biti će vrlo rijetka pojava na cestama u BiH, bez obzira na dobro odmjerenu cijenu. Ipak, Nissan je za razliku od većine ostalih proizvođača koji imaju slične modele u ponudi spoznao na vrijeme da nije dovoljno automobil staviti u cjenovnik. Tako je i pored činjenice da od njega ne očekuje prodajne rekorde, novog 370Z temeljito upoznao sa javnošću u BiH. Na kraju krajeva, imidž jednog modela lako može ponijeti uspjeh cjele ponude modela, a harizma sportista kao što su 370Z ili GT-R to itekako može napraviti.

Osnovni podaci testnog automobila: Nissan 370Z Premium Pack Cijena osnovnog modela do registracije: 90.000 KM Cijena testnog modela do registracije: 104.500 KM

Motor: Zapremina 3.696 ccm, snaga: 243 kW/331 KS, obrtni moment: 366 Nm pri 5.200 okr/min Dimenzije: dužina 425 cm, širina 184,5 cm, visina 131,5 cm, međuosovinski razmak 255 cm. Zapremina prtljažnika: 235 litara Masa: 1.537 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 5,3 s, najveća brzina: 250 km/h Potrošnja: Test - 13,7 l/100 km. Tvornički - grad 15,3, otvoreno 7,8, kombinovano 10,5 l/100 km

Osnovna oprema testnog automobila: Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, zračne zavjese, ABS, ESP, EBD, aktivni nasloni za glavu, blokada diferencijala, imobilizator motora, automatski klima uređaj, putni računar, indikator promjene stepena prenosa, Bose audio uređaj sa CD izmjenjivačem i 8 zvučnika, tempomat, limitator brzine, Bluetooth sistem, servo upravljač, sjedišta i upravljač presvučeni kožom, komande audio sistema i tempomata na upravljaču, lumbalna potpora u vozačevom sjedištu, električno pokretana i grijana sjedišta, električno pokretana stakla, prednji naslon za ruke sa pretincem, dvije 12V utičnice, aluminijumske papučice, pokrov prtljažnog prostora, handsfree ključ, daljinsko centralno zaključavanje, senzor za svjetla i kišu, USS pomoć pri kretanju na uzbrdici, Synchro Rev Control samo uz ručni mjenjač, električno pokretana i grijana vanjska ogledala, xenon svjetla, pranje prednjih svjetala, 18-inčni aluminijumski naplaci, zadnja LED svjetla, tonirana stakla sa UV filterom, hromirani završeci izduvnih cijevi, zadnji spojler.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Automatski mjenjač sa sedam brzina - 4.000 KM, Navigacijski uređaj 40 GB HDD - 4.500 KM, Aluminijumski naplaci prećnika 19 inča - 3.500 KM, Metalik boja - 2.000 KM, Anti-sratch premaz - 500 KM.

Garancija: 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara. Na prohrđavanje 12 godina.

Vezani članci