Vozili smo Ford Focus ST: Nikad brži, oštriji i praktičniji

Vozili smo Ford Focus ST: Nikad brži, oštriji i praktičniji
36
E. Z.
13.9.2019. u 17:55
25
komentara
36

dijeljenja
1/56
2/56
3/56
4/56
5/56
6/56
7/56
8/56
9/56
10/56
11/56
12/56
13/56 Ručni mjenjač je precizan i kratkih hodova.
14/56
15/56 Sport način rada ipak je najbolji za javnu cestu.
16/56
17/56 Praktičnost je jednaka kao u običnim verzijama.
18/56
19/56
20/56
21/56 Zvuk iz dva ispušna topa je odličan, a svaku izmjenu stepena prenosa prati prilično glasan "pucanj".
22/56
23/56
24/56
25/56
26/56
27/56
28/56
29/56
30/56
31/56 Sjedišta odlično drže tijelo, dok bi za svakodnevnu upotrebu mogla biti čak i manje profilisana.
32/56 Pressica uz more za novinare iz BiH, Hrvatske i Slovenije.
33/56
34/56
35/56
36/56
37/56 Veliki motor iz Mustanga odlično se snašao u Focusu.
38/56
39/56
40/56
41/56 Focus ST možete dobiti i u karavanskoj verziji.
42/56
43/56 Prostor na zadnjim sjedištima je među boljima u klasi.
44/56
45/56
46/56
47/56 Ovdje bismo više voljeli vidjeti mehaničku ručnu kočnicu.
48/56
49/56
50/56
51/56
52/56
53/56
54/56
55/56 Načine rada mijenjate na prilično diskretnom prekidaču na upravljaču.
56/56
Ford je novom generacijom Focusa ST napravio odličan posao. Prostran, ugodan i moderan porodični kompakt sada je dobio i svoju sportsku verziju. Dva slova ST već odavno su sinonim za brzog Forda. U okolini Zadra napravili smo prve kilometre Focusom koji ima 280 KS i još mnogo toga.
Sportski odjel Ford Performance u posljednje vrijeme je bio vrlo vrijedan, uz novu generaciju Focusa stigao je i zadatak razvoja sportske ST verzije. Uporedo s njim razvili su i nešto potpuno novo, barem što se tiče Evrope, sportski pickup Ranger Raptor koji je nastao po uzoru na svog velikog brata iz SAD-a, Forda F-150 Raptora. Na regionalnoj prezentaciji u okolini Zadra isprobali smo i ST i Raptor, a u prvom dijelu donosimo utiske s prvih kilometara iza upravljača Focusa ST.


Definitivno se nalazimo u zlatnoj eri sportskih kompakta ili hothatcheva, gdje osim vrlo širokog i raznovrsnog izbora kupci takvih automobila zaista mogu zadovoljiti sve ukuse, bilo po pitanju estetike, performansi ili upotrebljivosti. Ipak, jedan od glavnih postulata dobrog hothatcha je ugodan spoj sportskih performansi sa svakodnevnom upotrebljivošću, a Ford je i prethodnim generacijama Focusa ST znao napraviti odličan kompromis naizgled nespojivih osobina.

Blagodati savremene tehnologije, kao što su vrlo efikasni i snažni turbomotori, podesivi amortizeri koji omogućavaju da auto na pritisak dugmeta bude ugodan ili beskompromisno tvrd i upravljiv, učinile su ovaj segment još privlačnijim i poželjnijim. Novom platformom i generacijom koja je od Focusa učinila jedan od najprostranijih i najugodnijih automobila u klasi ujedno je i sportski ST postao još poželjniji.

U Zadru nas je tako dočekala kolona Focusa ST u prepoznatljivim i posebnim bojama Ford Performance plavoj i Orange Fury narandžastoj, pa iako je potpuno nov, zadržao je prepoznatljivost i dizajnerske detalje koji ga jasno povezuju s prethodnim generacijama ST-a. Velika maska i otvori za zrak, jasno istaknute ST oznake, aerodinamički dodaci na pragovima i veliki krovni spojler jasno ga razlikuju od običnog Focusa. Rješenje centralnog ispušnog "topa" ovaj put je zamijenjeno dvostrukim završetkom na lijevoj i desnoj strani. Moramo priznati da nam ovo izgleda mnogo bolje i iskrenije. Jednostavne i široke metalne cijevi bez lažnih ukrasa i suvišnog hroma. Tako to i treba biti na jednom hothatchu. Uz velike 19-inčne felge u kojima se kriju 330-milimetarski diskovi i velike crvene dvoklipne čeljusti dodatno otkrivaju sportske gene.

Motori dostupni za Ford Focus ST:

Benzinski - 2.3-litra EcoBoost - 280 KS pri 5.500 okr/min, 420 Nm pri 3,000 okr/min
Dizelski - 2.0-litra EcoBlue - 190 KS pri 3.500 okr/min, 400 Nm pri 2,000 okr/min


Kada smo otvorili vrata, ustisak je bio sličan. Sve je poznato, ali ipak sve je novo. Velika Recaro sjedišta imaju jednako velike izražene bočne oslone te jasno prate dizajn onih u prethodnom ST-u. Dobra sportska sjedišta i njihova pravilna pozicija su važni za sportski kompakt, a u Fordu su to dobro odradili. Bočni oslonci odlično drže i gornji i donji dio tijela, a ujedno su i vrlo ugodni. Istina, dubina sjedišta mogla bi dosaditi pri čestom ulaženju i izlaženju, ali to je cijena koju smo spremni platiti da se ne moramo čuvati za upravljač u zavojima. Pozicija iza volana je također dobra, sjedište se može izdašno podešavati i ide dovoljno nisko u pod. Možda bi tek upravljač bilo dobro podešavati dodatni centimetar ili dva po dubini.



Samo vozačko okruženje i kokpit su gotovo identični običnom Focusu, što je dobro. Za razliku od prethodne generacije, čija je masivna centralna konzola kvarila vozački ugođaj, ovdje je sada mnogo prozračnije i ugodnije. istina, nismo oduševljeni velikim "tabletom" koji viri iznad centralne konzole, ali to je generalni trend kojem Ford nije mogao, a možda nije ni trebao, odoljeti.

Ipak, kod ST-a nas najmanje zanimaju infotainment i odličan Bang and Olufsen audiosistem. Nestrpljiv pritisak na start dugme kod upravljača budi 2,3-litarski turbobenzinac, a duboki bariton i pucketanje iz ispuha je jedina muzika koju želimo slušati. Ford je motor iz Mustanga posebno prilagodio za potrebe ST-a, uz savremeni twin-scroll turbopunjač i inovativnu antilag tehnologiju koja je preuzeta iz ekskluzivnog Forda GT, pa je u Sport i Race track načinu rada odziv na gas zaista oštar, a "turbo rupa" je neprimjetna.

Iako su mnogi hothatchevi odavno prešli magičnu granicu od 300 KS, Ford je za ST iz ovog motora "izvukao" 280 KS. I tako je to najsnažniji Focus ST svih vremena, a svi oni koji pomisle da je to možda malo, treba da pogledaju uvjerljivu vrijednost obrtnog momenta od čak 420 Nm. U praksi, ovaj 2,3 benzinac ide zaista jednako uvjerljivo kao i neki 2,0 motor s većom količinom maksimalne snage. Ubrzanje je žestoko te ako dobro odmjerite količinu gasa i uz dobru podlogu, do 100 km/h stižete za manje od 6 sekundi.

Dizelski ST je dostupan i u ovoj generaciji, ali razumjet ćete da ipak "nismo imali vremena" ovaj put isprobati i njega. Za one koji ipak prelaze više kilometara 2.0-litreni EcoBlue nudi i dalje vrlo zabavnih 190 KS i 400 Nm i performanse vrlo slične prethodnom dizelskom ST koji smo imali na testu prije nekoliko godina. Za potpunu upotrebljivost i fleksibilnost Focus ST možete dobiti i u karavanskoj verziji pa se sportskih užitaka ne morate odreći ni ako vam treba prtljažnik od nekih 600 litara.



Ipak, zavoji su ST-ov prirodni habitat pa smo tek tu uživali u vrlo preciznom upravljaču, ali i čestoj upotrebi ručnog mjenjača. Focus ST je tako preuzeo upravljački sklop koji se već dokazao kao odličan u Fiesti ST-a. Ovaj sistem električnog servo upravljača (EPAS) je 15 posto brži od onog na standardnom Focusu i potrebna su samo dva okreta upravljača od jedne do druge krajnje tačke.

Također, mjenjači ovako preciznog i kratkog hoda razlog su zašto mislimo da vozački auti poput ST-a i dalje moraju biti ponuđeni s ručnim mjenjačima. Poseban detalj koji je Ford ponudio je "rev matching" funkcija koja pri izmjeni stepena prenosa automatski dodaje međugas, za još bolje i efikasnije "šaltanje". Ako ste međugas navikli dodavati sami, u početku će biti malo teže navići se na ovu funkciju i često će biti šaltanja sa dva međugasa, onim vašim i Focusovim. Ipak, na kraju dana i pri zaista žestokoj vožnji kroz zavoje ova funkcija će goditi i najzadrtijim tradicionalistima. Za one koji bi ipak radije imali automatik, Ford nudi 7-stepeni automatik s opcijom izmjene stepeni prenosa na upravljaču.



Kroz zavoje Focus ST ima pomoć i od elektronske blokade diferencijala. U sklopu mjenjačke kutije spakovan je tako i eLSD sistem koji se sastoji od hidraulički aktiviranih kvačila koja ograničavaju količinu obrtnog momenta koji motor šalje na lijevi ili desni točak, zavisno od količine prianjanja. Ovaj sistem može do čak 100 posto snage poslati samo na jedan točak, što znatno pomaže u ubrzanju iz oštrih zavoja, ali i u pravolinijskom ubrzanju na lošijoj podlozi. Za razvoj ovog sistema zaslužan je Borg Warner te definitivno nudi precizniju kontrolu, ali i veću uglađenost u odnosu na klasične mehaničke blokade diferencijala.

Uz adaptivni ovjes koji nudi dobar raspon ugodnog u Normal modu do izuzetno čvrstog u Race track načinu rada, posebno nam se svidjela činjenica da je Ford u Focusu ST uspio ponuditi i podesivost načina kočenja. Zahvaljujući sistemu Electric Brake Booster (EBB) i kočenje u Normal modu je ugodno i bez trzaja, dok u Sport i Race načinu rada kočne čeljusti brutalnije zagrizaju u velike čelične diskove.



Ono što smo još primijetili u vožnji Focusa ST je itekako očito susprezanje Forda da pokaže sve svoje talente u pravljenju sportskog kompakta. Već sam motor ima potencijala za još više snage i performansi, dok su ovjes i sama unutrašnjost jasno podešeni da naprave fini balans između sportskog i svakodnevno upotrebljivog auta s kojim neće biti problem otići na porodični izlet ili svaki dan praviti ture do škole ili vrtića. Za pokazivanje punog sportskog arsenala trebamo ipak još malo sačekati kada stigne Focus sa druga dva slova na prtljažniku. Nekako ne sumnjamo da će RS opet postaviti standarde među ultimativnim sportskim kompaktima, za one koji ipak žele i svakodnevnu upotrebljivost i tada će ST ostati bolji izbor.

Ford Focus ST je već sada dostupan za narudžbe na tržištu Bosne i Hercegovine, osnovni model s opremom ST-2 je u suštini potpuno opremljen, dok za 19-inčne točkove, grijana i kožna sjedišta, kameru za vožnju unazad i LED svjetla treba odabrati ST-3 paket.
Prijavi grešku


Komentari (25)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...