Loebu u čast!
0

FOTO / Vozili smo Citroën DS3 Racing

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Sarajevo-x.com)
Citroën je napokon odlučio na pravi način obilježiti svoje višegodišnje uspjehe u kraljevskoj disciplini autosporta i to ponudivši pravi "hot-hatch", sa preko 200 KS i volanom "oštrim kao žilet". Čini se da nema boljeg vremena za kupovinu kolekcionarskog DS3 Racinga nego u godini kada je Sebastien Loeb postao WRC šampion po osmi put te tako u vozačkim uspjesima nadmašio i veličine kao što su Michael Schumacher i Valentino Rossi.

Još od vremena kada je Xsara počela žariti i paliti Svjetskim reli šampionatom nije se činilo logičnim da Citroën tako skromno eksponira zaista velike uspjehe. Dok su Subaru i Mitsubishi direktno "pumpali" svoju prodaju zahvaljujući isključivo Lancerima i Imprezama, koji su slavu stekli u WRC-u, ili dok je Renault Sport na sva zvona govorio o pobjedničkoj F1 tehnologiji u svakodnevnim automobilima, Citroën je tek tu i tamo predstavljao VTS verzije modela C4 i C2, koje nažalost nisu uspjele biti ni uzbudljivije od prethodnika Saxa VTS ili Xsare VTS.

Iako im je možda dugo trebalo, Citroën Racing ekipa, ista ona ekipa koja priprema i takmičarske WRC automobile Loeba i Ogiera, se napokon umiješala u razvoj cestovnih automobila. Rezultat je spektakularna Racing verzija pomodnog i općeprihvaćenog modela DS3. Napokon, tu je i Citroën koji je zabrinuo najbolje vozačke automobile ove veličine, kao što su MINI JCW ili Renault Sport Clio 200. Imali smo sreću nakratko isprobati kako izgleda 207 KS u DS3, i to samo nekoliko dana prije snijega.

Izgled dostojan cestovnog ratnika

Iako je DS3 Racing, kojeg smo imali priliku isprobati, po željama vlasnika ostao bez upečatljivih oznaka na bokovima i poklopcu motora, čak smo i pri dolasku iz daljine mogli vidjeti da sa ovim DS3 nešto "nije uredu". Širok trag točkova, crni karbonski detalji i 18-inčne felge na ovako kompaktnom automobilu garantuju da neće proći nezapaženo, čak i u neutralnoj bijeloj boji.

Same oznake "Racing" vrlo su diskretne, ali i bez njih velika crvena kliješta kočnica, koja izviruju iza velikih felgi, dovojno govore kako ovo nije samo DS3 koji dobro izgleda. Također, DS3R kao model koji je zaista poseban i prepoznatljiv, ponuđen je u samo dvije boje, prva je crno-narandžasta kombinacija za kojom će "potrčati" mlađi kupci, dok je kombinacija Polar bijele i Carbon sive definitivno izbor koji više priliči automobilu sa trkaćim genima.

Citroen je DS3R posebno ukrasio karbonskim umecima, kako u unutrašnjosti, tako i na karoseriji, a ako ste pomislili da je riječ tek o plastici koja je dobro "umotana" u foliju koja imitira karbonska vlakna, razmislitie ponovo. Citroen se zaista isprsio napravivši znatan broj detalja na DS3R, kao što su maska, spojler, difuzor, obloge pragova i blatobrana, umeci u upravljaču, od pravih karbonskih vlakana. Donedavno to nismo mogli očekivati ni na ultraskupim supersportskim automobilima.

Raskošna unutrašnjost sa odličnim sjedištima

Ako bi na prvi pogled DS3R mogao izgledati kao okorjeli trkač zbog karbonskih detalja, unutrašnjost otkriva da se Citroen ni ovdje nije želio odreći luksuza koji je svojstven svakom DS-u.

Veliki displej u boji, sjajno lakirani umeci na konzoli, aluminijske papučice, velike plohe od karbonskih vlakana, kao i zanimljive prostirke na podu čine ga razigranim, ali i bogatim. Oni kojima će smetati velike oznake na karoseriji, vjerovatno će smatrati i velike oznake na konzoli i prostirkama previše upadnim, ali i to je dio njegovog šarma. Najbolji detalj unutrašnjosti su, definitivno, nova sjedišta koja su profilisana gotovo kao trkaće "školjke", ali su i dovoljno mekana za svakodnevnu upotrebu.

Najveći problem u unutrašnjosti je što uz ova odlična prednja sjedišta nestaje upotrebljiv prostor na zadnjim sjedištima. Kako su znatno deblja od standardnih sjedišta u DS3, boravak nazad u DS3R čini se gotovo nemogućim. Srećom, kupce ovakvih modela to rijetko kada i zanima, sjetimo se samo MINI-ja John Cooper Works GP, kojeg je bilo moguće kupiti u potpunosti bez zadnjih sjedišta.

Snažan i esktremno tvrd

Jasno je da su atmosferski benzinski motori izgubili bitku, kako među sportskim, tako i među "običnim" automobilima. Koliko god to ljubiteljima sirovih strasti za volanom smetalo, činjenica je da je turbo era, u kojoj smo već odavno, donijela zaista dosta prednosti. Iako su i atmosferci davno probili magičnih 100 KS po litri zapremine, vrijeme takvih motora nažalost prolazi, a dželati su im bile ekološke norme. Razvoj motora koji će imati bar 200 KS, ali istovremeno u atmosferu ispuštati manje od 150 grama CO2 po kilometru, postao je suludo skup i komplikovan.

To je jedan od razloga zašto su mali turbobenzinci počeli harati u svim klasama, a čini nam se da će najviše profitirati ljubitelji brzine. Pored toga što naknadni tuning i pojačavanje postaju znatno lakši i pristupačniji, više obrtnog momenta i skromnija potrošnja goriva mogli bi još više popularizovati male sportiste.

Konkretno, DS3 Racing dobio je ojačanu verziju već poznatog 1,6 THP turbobenzinca koji se u verziji sa 150 KS nudi u običnom DS3, ali i drugim Citroenima, kao i modelima BMW i MINI. Naravno, Citroen Racing morao ga je učiniti posebnijim, pa je uz otvoreniji ispušni sistem, zbog kojeg i u praznom hodu "grglja" u baritonu, dobio i niz poboljšanja koja su oslobodila moćnih 207 KS i 275 Nm okretnog momenta.

U kratkoj vožnji DS3R je pokazao da nijedan od tih 207 konja "ne spava" pa, iako možda smeta mala zadrška u niskim obrtajima, dok se lopatice turbopunjača zavrte punom silom, udarci obrtnog momenta dovoljno su siloviti da na taj nedostatak brzo zaboravite. Iako je na "valjcima" prečnika 18 inča DS3R se bori da prenese svu snagu na podlogu, pogotovo kada je asfalt hladan, što i nije najbolja kombinacija sa Bridgestoneom RE050A. Iako je riječ o gumi sa kojom se obaraju rekordi na Nurburgringu, za naše uslove eksploatacije DS3R bio bi puno adekvantniji na "mekšoj" gumi kojoj nije nužan grub asfalt idealne temperature.

Uz obilje snage i momenta, DS3 Racing nas je iznenadio i zaista tvrdim ovjesom čija direktnost posebno dolazi do izražaja kada između felge i asfalta imate profil gume /40. Na svaki oštriji okret volanom DS3R će veselo podići zadnji unutrašnji točak, u najboljem maniru malih i brzih francuskih automobila. Također, za razliku od običnog DS3 ovdje se ESP može u potpunosti deaktivirati, tek onda Racing pokazuje kako se zabavno može voziti, "namještanjem" zadnjeg dijela samo kontrolom papučice gasa. DS3 Racing je zaista u stanju ponuditi neracionalnu zabavu, ali i "ubitačno" brzu i preciznu vožnju.

U Citroen Racingu nisu zaboravili ni kočnice, pa je DS3R dobio Brembo četveroklipne čeljusti koje oštro i na prvu grizu 323-milimetarske diskove. Dakle, ni kasno kočenje pred zavojem neće biti problem, a visok nivo povjerenja u kočnice koje sa ovakvom oštrinom zagrziu u diskove i na lagani dodir vrlo brzo će postati konstanta u vožnji.

Kolekcionarski model

Iako nas je DS3 fascinirao, ne treba zaboraviti da dolazi u društvo koje već godinama postavlja standarde. Iako mu snažan turbomotor daje veliku prednost, teško da će potući konkurenciju kao što su Clio 200 ili MINI JCW.

S druge strane, veliki problem, kada poredimo ove automobile, je cjenovni rang. Naime, sa cijenom od skoro 60 hiljada maraka do registracije DS3 Racing je ušao među "hot hatcheve" klase kao što su Renault Sport Megane 250 ili VW Golf GTI, a bojimo se da toliko brz i poseban ipak nije. Svi ostali argumenti padaju u vodu, osim činjenice da Citroën Racing od DS3R želi zaista napraviti pravi kolekcionarski automobil, koji će za 20-ak godina biti ikona automobilizma kao što su sada Clio Williams ili Escort Cosworth. Ujedno, dok to ne postane, njegov vlasnik će se ludo zabaviti iza njegovog upravljača.

Ipak, pozadinska priča je kod ovakvih automobila jednako važna kao i ukupne performanse. Teško je procijeniti trenutke zadovoljstva kada nekada u garaži budete mogli "maloj raji" pokazati svoj "čudni" Citroën i reći da je to automobil sa kojim je Sebastien Loeb postao najuspješniji vozač u historiji Govorimo o potencijalnom kolekcionarskom dragulju koji će biti vredniji nego što je sada vrijedan jedan Citroën DS iz, recimo, 1974. godine, u narodu poznatiji kao Ajkula. Kada stvari pogledamo na taj način DS3 Racing nam počinje izgledati kao jedna vrlo pametna investicija u budućnost.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Citroën DS3 Racing Cijena osnovnog modela: 58.655 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 149 kW – 207 KS pri 6.000 okr/min. Maksimalni obrtni moment 275 Nm pri 4.500 okr/min. Višetačkovno ubrizgavanje goriva u cilindar.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 18 inča, pneumatici 215/40 R18, Bridgestone Potenza RE050A.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 6,5 s. Ubrzanje od 0 do 1000 metara - 26,5 s. Maksimalna brzina - 235 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 8,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 6,4 l/100 km. Emisija CO2 149 g/km.