Vozili smo BMW Seriju 1: Dizelski 118d za svakodnevnicu, opasnim M135i u avanturu

Vozili smo BMW Seriju 1: Dizelski 118d za svakodnevnicu, opasnim M135i u avanturu
21
D. B.
19.9.2019. u 07:10
32
komentara
21

dijeljenja
1/52 Foto: Klix.ba
2/52 Foto: Klix.ba
3/52 Foto: Klix.ba
4/52 Foto: Klix.ba
5/52 Foto: Klix.ba
6/52 Foto: Klix.ba
7/52 Foto: Klix.ba
8/52 Foto: Klix.ba
9/52 Foto: Klix.ba
10/52 Foto: Klix.ba
11/52 Foto: Klix.ba
12/52 Foto: Klix.ba
13/52 Foto: Klix.ba
14/52 Foto: Klix.ba
15/52 Foto: Klix.ba
16/52 Foto: Klix.ba
17/52 Foto: Klix.ba
18/52 Foto: Klix.ba
19/52 Foto: Klix.ba
20/52 Foto: Klix.ba
21/52 Foto: Klix.ba
22/52 Foto: Klix.ba
23/52 Foto: Klix.ba
24/52 Foto: Klix.ba
25/52 Foto: Klix.ba
26/52 Foto: Klix.ba
27/52 Foto: Klix.ba
28/52 Foto: Klix.ba
29/52 Foto: Klix.ba
30/52 Foto: Klix.ba
31/52 Foto: Klix.ba
32/52 Foto: Klix.ba
33/52 Foto: Klix.ba
34/52 Foto: Klix.ba
35/52 Foto: Klix.ba
36/52 Foto: Klix.ba
37/52 Foto: Klix.ba
38/52 Foto: Klix.ba
39/52 Foto: Klix.ba
40/52 Foto: Klix.ba
41/52 Foto: Klix.ba
42/52 Foto: Klix.ba
43/52 Foto: Klix.ba
44/52 Foto: Klix.ba
45/52 Foto: Klix.ba
46/52 Foto: Klix.ba
47/52 Foto: Klix.ba
48/52 Foto: Klix.ba
49/52 Foto: Klix.ba
50/52 Foto: Klix.ba
51/52 Foto: Klix.ba
52/52 Foto: Klix.ba
Kompanija BMW je u Njemačkoj i Austriji organizovala experience događaj te pružila priliku grupi novinara da steknu iskustva vožnje nove Serije 1, a među njima je bio i predstavnik portala Klix.ba.
Početna tačka bio je Minhen, a tokom dvodnevnog događaja smo imali priliku voziti dizelski 118d te moćni turbobenzinac M135i.


Počnimo dizelašem koji pokreće četverocilindrični 2,0-litarski motor s turbopunjačem, a koji razvija 150 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Njegova potrošnja iznosi 4,4 - 4,1 litar goriva na 100 pređenih kilometara, a emisija CO2 116 - 108 g/km. Iako u svijetu vlada mišljenje da dizelima dolazi kraj, u BMW-u im i dalje pridaju pažnju i tako dokazuju svoju posvećenost proizvodnji "čistih" dizela. BMW Serija 1 s ovim motorom uparenim s osmostepenim Aisin automatskim mjenjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,5 sekundi (8,4 sekunde s osmostepenim Steptronic automatskim mjenjačem), dok zvanično maksimalna brzina iznosi 216 km/h. Ipak, na njemačkom autoputu smo iz ovog motora uspjeli izvući malo više.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Kao što smo već rekli, ne radi se o modelu visokih performansi, nego o automobilu za svakodnevnu upotrebu namijenjenom onima koji vode računa o potrošnji goriva.

S obzirom na to da koristi najnoviju BMW-ovu FAAR platformu, Serija 1 je stražnji pogon zamijenila prednjim. To se čini kao velika promjena, ali šefovi iz BMW-a, tvrde kupci Serije 1, ili uopće ne znaju da su prethodne generacije imale stražnji pogon ili ih jednostavno nije briga. Naveli su i slučajeve da su vlasnici starijih modela Serije 1 u snježnim uslovima lance stavljali na prednje, a ne stražnje točkove. Ono što smo mogli primijetiti već nakon prvih kilometara vožnje jeste da je poboljšanja dinamika vožnje. Za to je zaslužna multi-link stražnja osovina, adaptivni amortizeri, stabilizatori i opcioni M Sport ovjes, a korištenjem laganih materijala u izradi automobil je lakši za 25 kg. Također, na raspolaganju su različiti modovi vožnje među kojima su Sport i Comfort. Odaberete li Sport, osjetit ćete bolju reakciju nakon pritiska na papučicu gasa te na upravljaču, dok će motor ostavljati utisak da ima više snage od pomenutih 150 KS. S druge strane, odlučite li se za Comfort, Serija 1 će postati još udobnija za bezbrižnu vožnju. Treba spomenuti i ARB sistem koji unapređuje prianjanje točkova na podlogu i smanjuje podupravljanje, a prilikom bržih ulazaka u zavoje smo se uvjerili u njegove prednosti. Izolacija je dobra tako da ni pri velikim brzinama na autoputu vožnja nije bila neugodna, niti motor bučan.

Unutrašnjost sada ima više prostora, a stražnja sjedišta su itekako upotrebljiva osim ako se naprijed ne nalaze osobe više od 190 cm kojima treba znatno više prostora. Prostora za glavu ima dovoljno, kao i za ramena te koljena putnika na stražnjim sjedištima, preciznije, 33 mm više u odnosu na prethodnu generaciju. To su u BMW-u postigli uprkos tome što je ukupno međuosovinsko rastojanje kraće za 20 mm.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Prtljažnik će zadovoljiti zahtjeve jer njegova zapremina iznosi 380 litara, odnosno 20 litara više nego ranije. Oborite li stražnja sjedišta, dobit ćete zapreminu od 1.200 litara.

Unutašnjost je sada izrađena od kvalitetnijih materijala, ali ipak ima i tvrde plastike, što je u svakom slučaju očekivano. No, dojam je izuzetno dobar. Sjedišta su udobna i sa zaista dobrim bočnim potporama, a pozicija vozača odaje utisak da se nalazite u kokpitu nekog mnogo više sportskog automobila. Ulazak putnika na stražnja sjedišta je također olakšan zahvaljujući povećanju prostora, odnosno činjenici da je nova Serija 1 viša i osjetno šira.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Vozaču su na raspolaganju poznati BMW-ov digitalni klaster i ekran infotainment sistema s mnoštvom korisnih i jednostavno prikazanih informacija, a ozvučenje je također na visokom nivou. Naravno, Serija 1 je opremljena poznatim savremenim pomoćnim i sigurnosnim sistemima.

Očekivano, nova Serija 1 ima atraktivniji dizajn. Promijenjena je veličina i oblik poklopca motora, novi je kraći i ima više padajuću liniju, točkovi su udaljeniji od vrata, što je rezultiralo s više prostora, vjetrobransko staklo je veće, kao i ostale staklene površine, a zbog bočnih linija automobil izgleda znatno agresivnije. Naprijed i nazad su LED svjetla. Cijena osnovnog modela 118d u Njemačkoj je 32.400 eura.


Nakon prvog dana i druženja s modelom 118d, koji je ostavio dobar utisak, uslijedila je poslastica za drugi dan, vožnja modela M135i xDrive s 2,0-litarskim turbobenzinskim motorom koji isporučuje 306 KS i 450 Nm obrtnog momenta, a čija se snaga prenosi na sva četiri točka preko osmostepenog automatskog mjenjača. Koliko god je pozitivan dojam ostavio 118d, u slučaju "sportiste” M135i xDrive je to barem dvostruko bolje. Iz hatchbacka za svakodnevnu upotrebu sjeli smo u ozbiljan sportski automobil koji predstavlja vrh ponude za novu Seriju 1. Ovaj plavi ljepotan izgleda još atraktivnije u odnosu na dizelaša zahvaljujući novom M Performance paketu opreme. M135i je dobio agresivniji body kit, posebne 18-inčne M naplatke od lagane legure i s krakovima u Y obliku, a u odnosu na obični model je lakši za 10 kg.

Foto: Klix.ba Foto: Klix.ba


Dio M Performance paketa su i bočni retrovizori, kao i mrežasta bubrežasta rešetka te završeci izduvnih cijevi u crnoj boji visokog sjaja.

Zvuk pomenutog turbobenzinca je odličan, kao i ubrzanje do "stotke" koje iznosi 4,7 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Iz BMW-a ponosno kažu da se radi o najsnažnijem četverocilindričnom motoru serijske proizvodnje u historiji kompanije. Putovanje od Minhena prema Tirolu u Austriji bilo je zanimljivo i uzbudljvo u isto vrijeme. Vožnja autoputem i "papučica do poda" oslobodili su zvijer u snažnom BMW-ovom hatchbacku te smo se "zalijepili" za sjedište, a kad smo pomislili da je uzbuđenju kraj, uslijedilo je penjanje na visine krivudavim uskim putevima gdje se ova bavarska "džepna raketa" ponašala kao na svojoj teritoriji. Snaga modela M135i xDrive, odličan ovjes i precizno upravljanje te stabilan položaj tijela u M Sport sjedištima pružili su nam upečatljivo iskustvo sportske vožnje. Odlično su se pokazale i moćne kočnice s plavim kliještima na kojima su M oznake.

BMW M135i u Njemačkoj košta 48.900 eura.

Novu Seriju 1 je već moguće naručiti u BiH putem mreže ovlaštenih zastupnika.
Prijavi grešku


Komentari (32)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...