Hard test
92

Testiramo električni Peugeot e-208: Gradske gužve kao prirodno okruženje

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nastavljamo naš hard test električnog Peugeota e-208 u isključivo gradskim uslovima, pa iako nam je već na prvu izgledalo da je upravo u gradu e-208 zaista kao riba u vodi, morali smo provjeriti koje limite urbana okolina postavlja pred električni auto.
Sam početak našeg hard testa električnog Peugeota e-208 nije bio lagan ni za nas ni za automobil. Niske temperature zaista ne idu na ruku električnim automobilima, dok smo se mi borili sa tjeskobom i stalnim pogledima na brojač putnog računara i stanje baterija koje uz tako niske temperature i grijanje kabine zaista imaju tešku zadaću.

Nakon što smo se upoznali sa e-208 i odradili ciklus testiranja na otvorenoj cesti došlo je vrijeme za intenzivno testiranje u gradskim uslovima, gdje smo uz samu vožnju kroz najveće saobraćajne špice ujedno testirali i mogućnosti punjenja i dopunjavanja baterije u gradu. Također, u isto vrijeme stiglo je i proljeće uz nešto ugodnije temperature.

Rast temperatura i pad napetosti

Ono što je važna novost za električni e-208 je činjenica da je od ove godine dobio dodatna softverska podešavanja i nove gume A ili A+ klase sa nižim otporom kotrljanja domet električnog e-208 je po WLTP izmjeren do čak 362 kilometra. Također, upravo na niskim temperaturama i u gradskim uslovima ova poboljšanja omogućavaju i do 22 kilometara više dometa.

Zaista, kada smo se fokusirali samo na gradsku upotrebu i uz proljetni rast temperatura i vožnja e-208 postala je značajno ugodnija, kako mentalno tako i fizički.

Ono što treba naglasiti u suštini je čista logika principa električnih automobila, te da vožnja u gradu i gužvama ne znači nužno i veću potrošnju. Upravo suprotno onome što se događa kod automobila sa unutrašnjim sagorijevanjem. Zahvaljujući izvrsnom upravljanju energijom i pri beskrajnom stajanju u gradskim gužvama električni 208 ne rasipa električnu struju bespotrebno, te ukupni prosjek potrošnje i domet zbog toga ne bilježe velike oscilacije.

Tako smo u isključivo gradskom režimu i uz temperature koje su uglavnom bile preko 10 stepeni Celzijusa u prosjeku trošili oko 13 kWh, što je za skoro 2 kWh manje koliko smo u prosjeku trošili u prethodnom ciklusu na otvorenoj cesti ali uz znatno niže temperature.

Uz umjerenu potrošnju energije e-208 je postao naš favorit za gradsku vožnju i zbog samog iskustva vožnje. Naime uz jednostepeni automatski mjenjač i 260 Nm okretnog momenta koji su dostupni odmah na prvi dodir papučice "gasa" ubrzanja i kretanje kroz gradske gužve su pravo uživanje u e-208.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kada tome dodamo kompaktne dimenzije 208-ice, te ugodno vozačko okruženje sa izvrsnim sportskim sjedištima i malim, skoro pravougaonim, upravljačem provlačenje kroz uske ulice ili brojna prestrojavanja u e-208 se odrađuju sa takvom lakoćom i bez stresa da nas je e-208 zaista uvjerio da je u gradu kao riba u vodi.

Broj punjača i opcija punjenja idealan u gradu

Ono što čini život sa e-208 u gradu znatno lakšim i opuštenijim je i logična činjenica da imate na raspolaganju brojne opcije punjenja i dopunjavanja baterija. Za razliku od dužih putovanja gdje zaista treba isplanirati rutu, vrijeme ali i unaprijed provjeriti stanje punjača, u gradu nema takvog pritiska.

Treba istaći da gradovi u Bosni i Hercegovini, pogotovo oni veći, zaista nude sasvim zadovoljavajuću mrežu punionica ili opcija za punjenje. Bez obzira da li planirate korištenje i punjenje u gradu sporadično ili redovno činjenica je da je Bosna i Hercegovina i dalje jedna od rijetkih zemalja koja na javnim punionicama ne naplaćuje punjenje električnih automobila. U vrijeme kada jedan litar goriva plaćamo debelo preko 3 KM, to je gotovo nevjerovatno.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kako e-208 zaista privlači dosta pažnje dosta vremena provodimo i u razgovoru sa prolaznicima i svima koje zanimaju električni automobili, te je najčešće pitanje ili tvrdnja da li ima uopšte dovoljno punjača u našoj zemlji za ovakve automobile. Činjenica je da sa preko 170 punjača širom BiH imamo punjača mnogo više nego što ih kao tržište električnih automobila trebamo. Ovdje opet moramo napomenuti da još uvijek nemamo adekvatne zakonske regulative i olakšice za električne automobile. Ne samo to, čak i izgradnja punionica zahtjeva toliki broj dozvola i "papira" da je pravo čudo da ih imamo ovoliko u ovoj fazi uvođenja elektromobilnosti u svakodnevicu. Srećom postoje kompanije, političari i individualci koji te probleme prepoznaju i rade na njihovom otklanjanju pa se naziru bolji uslovi za kupovinu i vlasništvo električnih automobila u BiH.

Da se vratimo na samu vožnju. Nivo komfora u vožnji Peugeota e-208 u gradu je na još većem nivou jer punjenje ne morate planirati kao zasebnu aktivnost, te tu najbolje dolazi do izražaja trenutno popularna rečenica: "Želim puniti dok stojim, ne želim stajati da bih punio". U praksi to znači da možete u šoping centru ili javnoj garaži parkirati, prikopčati e-208 na punjač ili običnu utičnicu i dok obavite kupovinu i slične obaveze u baterijama ćete imati pohranjeno električne struje za dodatnih 50, 100 ili 150 kilometara. Dodatna pogodnost je što su punjači uglavnom i na najpristupačnijim parking mjestima, pa tako izbjegavate i gužvu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iskoristili smo priliku i isprobali i trenutno najsnažniji punjač u BiH snage 150 kW koji je instalirala marka MOON, te koja će svakako biti veliki nosilac širenja mreže brzih punionica i uopšte punionica u našoj zemlji. Upravo ovaj superbrzi punjač otkrio nam je da je život sa električnim automobilom itekako moguć uz dobre uslove. Napuniti bateriju našeg e-208 za nekih 20-ak minuta značilo je da ni kafu nismo mogli popiti polako i sa "ćeifom". Čini se da smo se već navikli na opušteniji tempo.

Peugeot podrška za punjenje u vlastitoj režiji

Peugeot nije samo ponudio električni auto na našem tržištu nego su mislili na cijelo iskustvo vlasništva takvog automobila. Zbog toga prilikom kupovine e-208 novi vlasnik će uz komplet kablova za punjenje dobiti i stanicu za punjenje u vrijednosti od 1.875 KM snage 11 kW koju može instalirati u svojoj garaži. Uz odlično i jednostavno softversko rješenje u infotainmentu koje omogućava da planirate početak punjenja to znači da svoj e-208 možete puniti samo po jeftinoj tarifi i zaista imati idealan odnos cijene punjenja i pređenih kilometara.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Također, i bez svih opcija punjača, brzih ili sporih, svoj e-208 možete puniti i na najjednostavniji mogući način. Putem adaptera kojeg dobijete uz e-208 možete ga spojiti i direktno na običnu kućnu utičnicu. Naravno, u tom slučaju ne možete računati na brzo punjenje, jer tada treba do nekih 24 sati da napunite bateriju od 0 do 100 odsto (1,8 kW, 8A). Ipak, to nosi i benefit očuvanja kapaciteta i "zdravlja" baterije na duge staze, te je to idealna opcija za punjenje preko noći ili kada automobil neće biti duže korišten.

Nastavljamo hard test i još jačem tempu

Iako smo nakon prvih mjesec dana intenzivnog testiranja dobili vrlo dobru sliku svih prednosti i mana električnog e-208 to ne znači da smo završili posao. Drugi mjesec testiranja i drugi dio testa dodatno pojačavamo tempo. Očekujte naše utiske i izvještaj kako se e-208 snalazi na visokim brizinama i dugim putevima na autocesti, a donosimo vam uskoro i poseban sportsko - električni specijal!

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Cijena osnovnog električnog modela: 67.001 KM

  • Cijena testnog modela: 73.165 KM

  • Motor: električni, smješten naprijed. Najveća snaga 100 kW – 136 KS. Najveći obrtni moment 260 Nm od 0 km/h.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 1-stepeni automatski mjenjač, gume dimenzija 205/45 R17.

  • Performanse i potrošnja: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,1 s. Maksimalna brzina – 150 km/h. Prosječna potrošnja električne struje na testu (gradska vožnja): 12,8 kWh/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja po WLTP - 17,6 kWh/100 km. Prosječna emisija CO2: 0 g/km.

  • Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 265 do 1.106 litara. Masa praznog automobila – 1.455 kg.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot e-208 50 KWh 136 GT

  • Garancija: na bateriju važi 8 godina odnosno 160.000 kilometara kod 70% napunjenosti.