Testirali smo Volvo S60: Thorov čekić za razbijanje njemačkog trojstva

Testirali smo Volvo S60: Thorov čekić za razbijanje njemačkog trojstva
120
E. Z.
24.8.2019. u 20:18
95
komentara
120

dijeljenja
1/70 Foto: I.Š./Klix.ba
2/70 Foto: I.Š./Klix.ba
3/70 Foto: Admir Dervišević
4/70 Foto: Admir Dervišević
5/70 Foto: Admir Dervišević
6/70 Foto: I.Š./Klix.ba
7/70 Foto: Admir Dervišević
8/70 Foto: Admir Dervišević
9/70 Foto: Admir Dervišević
10/70 Foto: I.Š./Klix.ba
11/70 Foto: E. Z./Klix.ba
12/70 Foto: E. Z./Klix.ba
13/70 Foto: E. Z./Klix.ba
14/70 Foto: E. Z./Klix.ba
15/70 Foto: I.Š./Klix.ba
16/70 Foto: Admir Dervišević
17/70 Foto: I.Š./Klix.ba
18/70 Foto: Admir Dervišević
19/70 Foto: Admir Dervišević
20/70 Foto: Admir Dervišević
21/70 Foto: Admir Dervišević
22/70 Foto: Admir Dervišević
23/70 Foto: I.Š./Klix.ba
24/70 Foto: Admir Dervišević
25/70
26/70 Foto: Admir Dervišević
27/70 Foto: E. Z./Klix.ba
28/70 Foto: I.Š./Klix.ba
29/70 Foto: E. Z./Klix.ba
30/70 Foto: I.Š./Klix.ba
31/70 Foto: E. Z./Klix.ba
32/70 Foto: Admir Dervišević
33/70 Foto: E. Z./Klix.ba
34/70 Foto: Admir Dervišević
35/70 Foto: Admir Dervišević
36/70 Foto: Admir Dervišević
37/70 Foto: Admir Dervišević
38/70 Foto: E. Z./Klix.ba
39/70 Foto: Admir Dervišević
40/70 Foto: E. Z./Klix.ba
41/70 Foto: Admir Dervišević
42/70 Foto: E. Z./Klix.ba
43/70 Foto: I.Š./Klix.ba
44/70 Foto: Admir Dervišević
45/70 Foto: E. Z./Klix.ba
46/70 Foto: E. Z./Klix.ba
47/70 Foto: E. Z./Klix.ba
48/70 Foto: E. Z./Klix.ba
49/70 Foto: E. Z./Klix.ba
50/70 Foto: E. Z./Klix.ba
51/70 Foto: E. Z./Klix.ba
52/70 Foto: E. Z./Klix.ba
53/70 Foto: Admir Dervišević
54/70 Foto: I.Š./Klix.ba
55/70 Foto: Admir Dervišević
56/70 Foto: Admir Dervišević
57/70 Foto: Admir Dervišević
58/70 Foto: I.Š./Klix.ba
59/70
60/70
61/70 Foto: E. Z./Klix.ba
62/70 Foto: E. Z./Klix.ba
63/70 Foto: E. Z./Klix.ba
64/70 Foto: E. Z./Klix.ba
65/70 Foto: E. Z./Klix.ba
66/70 Foto: Admir Dervišević
67/70 Foto: Admir Dervišević
68/70 Foto: E. Z./Klix.ba
69/70 Foto: Admir Dervišević
70/70 Foto: I.Š./Klix.ba
Volvo ima odličan niz uspješnih i vrlo privlačnih modela. Ipak, ako malo bolje pogledamo, gotovo isključivo su ti modeli SUV-ovi. U tome nema ništa sporno jer tržište obožava SUV i kupuje ih u velikim količinama. Ipak, ako želite biti premium marka, limuzina srednjeg formata je nešto što morate imati. Volvo sada ima i to, pa smo provjerili da li su i sa novim S60 napravili jednako dobar posao.
Nakon što je Volvo zaista odlično upotpunio ponudu svojih SUV modela sa kompaktnim XC40 i novim XC60, velikom i prestižnom S90 hitno je trebala pomoć u segmentu limuzina. Također, u društvu kao što su Serija 3, C-klasa i A4 jednostvno morate biti prisutni. Iako se dugo čekalo na novi S60, Volvo ništa nije prepuštao slučaju. Morao je izgledati i biti jednako uvjerljiv i kvalitetan kao uspješni SUV modeli, a takav zadatak za kompaktnu limuzinu nije nimalo lagan.

Zasnovan na poznatoj i skalabilnoj platformi na kojoj "stoje" S90, XC60 i XC90, novi Volvo S60 imao je odličnu osnovu već u startu. Dobro odmjerenih dimenzija i proporcija novi S60 definitivno spada među najskladnije limuzine svog segmenta. Jasna trovolumenska forma sa kratkim prevjesia i vrlo snažno izraženim "ramenima" istovremeno izgleda i sportski i elegantno, a uz prepoznatjiva svjetla naprijed i nazad nema sumnje da je to jedan Volvo. Pravi švedski dizajn, kao iz priručnika, jednostavno ne treba mu ništa ni dodati ni oduzeti. Uz sportski paket opreme R-Design i jarku crvenu metalik boju S60 izgleda vrlo dinamičan ali bez ijednog suvišnog detalja.

Sviđa nam se: udobna i velika sjedišta, performanse motora, kvalitet izrade, ponuda prostora...


Unutrašnjost novog S60 je već na prvi pogled jednako prepoznatljiva kao i vanjski izgled. Jednostavan i moderan kokpit gdje na centralnoj konzoli dominira moderan i veliki ekran infotainment sistema ovdje je dodatno obogaćen aluminijumskim umecima. Ipak, treba napomenuti testni model je doslovno imao svu dodatnu opremu koju je moguće doplatiti, ali ugođaj prestiža i kvaliteta je zato dostojan i automobila više klase. Kožne obloge su vrlo ugodne i mekane na dodir, dok prekidač za paljenje motora na centralnom tunelu i prekidač za izbor načina rada ovjesa i motora više liče na komad nakita, nego na prekidač u automobilu. Baš onako kako treba biti u jednom premium automobilu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Kako i vizuelno zauzima veliki dio kokpita, teško je ne spomenuti infotainment sistem koji ima ujedno originalan ali i jednostavan "interface". Naravno, da bi opravdao svoj ugled pored multimedije i fantastičnog Harman Kardon audio sistema Volvo je najviše pažnje poklonio sistema za sigurnost i asistenciju vozaču. Ipak, tu se možda i najviše ističe "Volvo On Call" sistem koji uz pomoć aplikacije na vaš smartphoneu omogućava potpunu kontrolu vašeg Volva na daljinski, bez obzira da li je riječ o podacima iz putnog računara, zaključavanja automobila, priručnika i slično. Naravno, to nije toliko nov stvar, ali je pohvalno da je Volvo omogućio funkcionisanje ove aplikacije i sistema i na našem tržištu, za razliku od nekih drugih marki.

Ipak, kao najbolji element cijele unutrašnjosti uvjerljivo se ističu velika i udobna sjedišta, pogotovo ona naprijed. Izuzetno velik i raskošan sjedeći dio sa mogućnošću dodatnog produženja efikasno odmara i pruža odličnu potporu na dugim putovanjima. Mnogo veći, skuplji i luksuzniji auti mogu ovakva sjedišta uzeti za primjer, a uz to su odlično odmjereni i bočni oslonci koji dobro drže tijelo u zavojima. Uz vrhunsku zaštitu kičme pri sudaru Volvo pokazuje kako velika pažnja prema malim detaljima itekako ima velikog uticaja na ukupnu sliku komfora.

Foto: I.Š./Klix.ba Foto: I.Š./Klix.ba


Jednako je ugodno i na zadnjim sjedištima, gdje putnici imaju dovoljno prostora ali i ugodan način potpune kontrole četverozonskog klima uređaja. Potpunu sliku ozbiljne putne limuzine zaokružuje prostran prtljažnik od 440 litara. Ipak, za trenutke kada poslovna limuzina postane porodična, poželjeli bismo veći otvor prtljažnika. Ovako će biti problem utovariti neke veće predmete, bez obzira na dovoljnu zapreminu prtljažnika.

Ne sviđa nam se: bučan ovjes, malen otvor prtljažnika, rad automatskog mjenjača...


Dobar izgled i ugodna unutrašnjost kod novog S60 upotpunjeni su i dobrim voznim osobinama. Moderan ovjes uz adaptivne amortizere i sportski paket opreme čine S60 vrlo dinamičnim, te će se rado zabaviti i brzom vožnjom kroz zavoje. Istina, tvrđe podešeni amortizeri u sportskom paketu opreme možda i nije nešto što je za preporuku na našim cestama. Čak i u comfort načinu rada možete očekivati vrlo grub i što još više smeta vrlo bučan rad zadnjih amortizera. Jasno, veliki točkovi prečnika 19-inča i niskoprofilne gume nimalo ne pomažu u potrazi za udobnošću.

Jedna od najvećih novosti koje je novi S60 donio u svojoj ponudi je to da je to prvi Volvo model koji u ponudi uopšte nema turbodizelski motor. Temelj tako cijele pogonske ponude čini dvolitreni turbobenzinac kojem je u najsnažnijim verzijama dodan elektromotor, pa raspon snage u S60 počinje od 190 KS u modelu sa T4 motorom do čak 405 KS u modelu sa T8 motorom kojeg čini plug-in hibridni sistem sa benzinskim motorom.

Foto: Admir Dervišević Foto: Admir Dervišević


Mi smo novi S60 isprobali u verziji T5, koja sigurni smo predstavlja i najoptimalniji izbor. Dvolitreni turbobenzinac sa 250 KS i 350 Nm okretnog momenta puca od snage u svakom momentu, te je jednako sposoban za opuštenu i elastičnu vožnju kao i za dinamičan tempo. Kao klasičan moderni turbobenzinac ima pregršt obrtnog momenta već pri niskom broju okretaja, te ne pati previše od "turbo rupe", dok smo pri dinamičnijoj vožnji poželjeli samo nešto živopisniji zvuk. Ipak, na to smo navikli od ovakve vrste motora. Snažan motor uparen je sa 8-stepenim automatskim mjenjačem koji je ugodan za svakodnevno korištenje, ali u sportskoj vožnji ipak svojim reakcijama i brzinom zaostaje za mjenjačima sa dvostrukim kvačilom. Također, iako nema problema sa trakcijom, čini nam se da bi S60 sa ovim motorom ipak bio potpuniji i uvjerljiviji uz AWD sistem pogona na sve točkove koji je također ponuđen uz sve modele osim osnovnog T4.

Odlične performanse i mogućnost da se lako zaigrate sa ovako pokretanim S60 jasno se ocrtavaju na potrošnji goriva, pa ako vozite umjereno i laganijim tempom moguće je održavati prosjek od oko 6 litara na 100 km. Ako ne možete odoliti brzoj vožnji onda računajte na prosjek od preko 10 litara na 100 km, gdje se dodatno ističe breme relativno velike mase koja u ovom modelu dostiže gotovo 1,7 tona.

Volvo je sa novim S60 definitivno napravio odličan posao i pokazao da nisu SUV marka, kako su ih neki počeli zvati. Uz S90 i V karoserijske verzije nude zaista potpunu gamu modela koja će zadovoljiti svaku nišu kupaca premium automobila.

Jasno, u premium društvu su i premium cijene, iako je cijena testnog modela zbog preobimnog spiska serijske i dodatne opreme osjetno probila okvire klase. Uz atraktivnu akciju u kojem je također uključen atraktivan R-Design paket sličan S60 moguće je dobiti za malo preko 70 hiljada maraka, što je već ozbiljno konkurentna cijena. Uz profinjen izgled i vrlo ugodnu kabinu sasvim je jasno zašto bi potpuno opravdano neki ustaljeni kupci njemačkog trojstva mogli preći pod plavo žutu zastavu.

Za kraj napomenimo, iako je S60 prvi Volvo koji se proizvodi u SAD, to nije uticalo na njegovu skandinavsku profinjenost, ali će svakako uticati na njegovu globalnu popularnost i zastupljenost.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volvo S60 T5 R-Design Aut
Akcijski model - Volvo S60 T4 R-Design Aut.: 74.396 KM
Cijena testnog modela: 118.969 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, turbo benzinski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, direktno ubrizgavanje, turbopunjač. Radna zapremina 1.969 ccm. Najveća snaga 184 kW - 250 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 350 Nm od 1.800 do 4.800 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 8-stepeni automatski mjenjač, aluminijske felge prečnika 19 inča, gume 235/45 R19 (Continental Sport Contact 6).

Ovjes: Neovisni, naprijed McPherson, nazad multilink, stabilizatori, adaptivni amortizeri.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 6,5 s. Maksimalna brzina - 240 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 9,2 l/100 km. Tvornički deklarisana kombinovana potrošnja goriva: 7,0 do 8,1 l/100 km, prosječna emisija CO2 - 161 g/km. Ekološka norma - Euro 6d. Zapremina rezervoara - 55 l.

Dimenzije: Dužina - 4.761 mm. Širina - 1.850 mm. Visina - 1.431 mm. Međuosovinsko rastojanje - 2.872 mm. Prtljažnik - 442 litra. Masa praznog vozila – 1.686 kg. Najveća dozvoljena masa vozila – 2.240 kg.

Serijska oprema testnog modela: Elektronski klima uređaj (ECC) - dvozonski, senzor vlažnosti zraka, mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla ugrađene u brisače, daljinsko centralno zaključavanje, zadnji i bočni brozori od kaljenog stakla, digitalna instrument tabla 12,3", mehanički podesiva prednja sjedišta s električnim podešavanjem visine, osvetljena kozmetička ogledala sprijeda, držač parkirnih listića na vjetrobranskom staklu, trokraki kožni upravljač s ukrasnim uloškom Uni Deco, kožom presvučena ručica mjenjača, 12V utičnica na zadnjoj strani podne konzole, automatski zatamnjiv vanjski i unutarnji retrovizor, komplet podnih tepiha - tkanina, mreža za manje predmete u prtljažniku, okviri vanjskih retrovizora i kvake vrata u boji vozila, dvostruke ispušne cijevi (ne za D3), prednja i dnevna svjetla u LED tehnologiji, trepćuća stop svjeta pri naglom kočenju, branici u boji vozila, City Safety - sistem pomoći za sprečavanje sudara sa vozilima, biciklistima, pješacima i većim životinjama, sistem za ograničavanje brzine kretanja, tempomat, asistent za sprječavanje oduzimanja prednosti pri skretanju ulijevo, pomoćni sistem održavanja smjera vožnje, pomoć za kretanje na uzbrdici, senzor kiše, zračni jastuci - naprijed, SIPS - bočni zračni jastuci na prednjim sjedištima, SIPS - zračne zavjese za glavu i ramena, SIPS - sistem zaštite kod bočnog udara, WHIPS - sistem zaštite kičme na prednjim sjedištima, podsjetnik za korištenje sigurnosnog pojasa, mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka, ISOFIX učvršćivač dječijih sjedišta na zadnjim vanjskim sjedištima u drugom redu, Inteligentni sistem informisanja vozača (IDIS), Audio sistem High Performance, multifunkcionalne tipke na upravljaču, 2 x USB priključak, Bluetooth, prepoznavanje saobraćajnih znakova (RSI), Volvo On Call, glasovno upravljanje, Start/Stop funkcija, Dynamic šasija, nadzor pritiska u gumama - TPMS, 12 V utičnica u prtljažniku. R-DESIGN OPREMA: R-Design ključ presvučen kožom, digitalna instrument tabla 12,3', električno podesivo vozačevo sjedalo s memorijom, lumbalna podrška električno podesiva u četiri pravca, naslon za ruke, držači za čaše i prostor za skladištenje u centralnoj konzoli, automatski zatamnjiv vanjski i unutarnji retrovizor, proširiv sjedeći dio sjedišta na vozačevoj i suvozačevoj strani, ukrasni umeci Metal Mesh, strop crne boje, R-Design trokraki sportski upravljač, R-Design ručica mjenjača sa perforiranom kožom, R-Design papučice, mreža za manje predmete - naprijed, R-Design komplet podnih tepiha, R-Design ukrasni metalni natpis na pragovima, ambijentalno osvjetljenje - srednji nivo, 12V utičnica u prtljažniku, R-Design prednja maska, crni obrubi oko bočnih stakala, dvostruke integrisane ispušne cijevi, električno preklopivi vanjski retrovizori, mogućnost odabira postavki načina vožnje, R-Design aluminijski naplaci 18", R-Design presvlake tkanina/koža, prednja i dnevna svjetla u LED tehnologiji, pomoć pri parkiranju - nazad, navigacijski sistem Sensus, Apple Carplay i Android Auto.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Fusion Red Metalic (boja karoserije), grijana prednja sjedišta, električno podesivo suvozačevo sjedište, panorama krov, sjenila na stražnjim bočnim prozorima, grijane mlaznice za pranje vjetrobranskog stakla, električne sigurnosne dječije brave na zadnjim vratima, Head-up Display, 360 Kamera, rezervni točak Tempa, laminirana bočna i stražnja stakla, memorija na suvozačevom sjedištu, električno preklopivi nasloni za glavu na zadnjim sjedištima, električno preklopiva zadnja sjedišta, DAB- Digital Audio Broadcasting, aktivna šasija (4C), grijanje volana, poluge za mjenjanje brzina na upravljaču, zaključavanje suvozačevog pretinca, utičniCA 230 V na centralnoj tunel konzoli, aluminijski naplaci 19”, držač torbe za kupovinu, LED svjetla za maglu u prednjem spojleru, visokotlačno pranje prednjih svjetala, adaptivni tempomat sa funkcijom Pilot Assist, BLIS- sistem kontrole mrtvog ugla, pametni ključ za "handsfree" pokretanje sistema pogona i za otvaranje/zatvaranje prtljažnika, audio sistem Harman/Kardon high performance pro, pomoć pri parkiranju naprijed i nazad, LED aktivna svijetla, ECC-elektronski klima uređaj- 4 zone, ambijentalno osvjetljenje-visoki nivo.

Fabrička garancija: dvije godine i neograničen broj pređenih kilometara sa mogučnošću dokupa dodatne dvije ili tri godine.
Prijavi grešku


Komentari (95)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...