{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Testirali smo Volkswagen Polo: Ozbiljniji i razigraniji u isto vrijeme

11.1.2018. u 21:55
94
51
Testirali smo Volkswagen Polo: Ozbiljniji i razigraniji u isto vrijeme
94
Cijela klasa kompakta B segmenta trenutno prolazi kroz mini renesansu te gotovo svaka marka nalazi način da vrati ove vrlo praktične i isplative kompakte na put starih uspjeha. Volkswagen Polo je uvijek bio u sjeni megapopularnog Golfa, ali s više od 14 miliona prodanih primjeraka u pet generacija ipak spada među uspjehe ove marke. Šesta generacija dolazi na temeljima Golfa i ima još veće ambicije.
Cilj Volkswagena za novi Polo je bio jasan, iako je riječ o uspješnom modelu, u ovoj generaciji treba još više izaći iz sjene Golfa, ali i okvira konzervativnosti i privući više mlađih kupaca. Naravno, mora zadržati i stare kupce pa mu zadatak nije bio lagan.

Zasnovan na prilagođenoj platformi Golfa, Volkswagen se s pravom hvali da je novi Polo najprostraniji auto ove klase. U slično smo se već uvjerili kod nove Ibize pa sasvim pristojno prostrana kabina i dovoljno velik prtljažnik kod Pola nisu iznenađenje. Slikovitije rečeno, Golf četvrte generacije čini nam se čak i nešto manjim od novog Pola. Dakle, mali kompakti više i nisu tako mali te otvoreno igraju i na kartu jedinog auta u porodici.

Sviđa nam se: uređenje kokpita, kvalitet izrade, vozne osobine, performanse motora...


Kako je od prethodne generacije Polo veći u svim pravcima, to je donijelo zaista primjetno više prostora u unutrašnjosti, ali i u prtljažniku čija je zapremina narasla sa 280 na 351 litar. Uz jedan neobičan izuzetak. Ako odaberete vrlo zanimljiv i privlačan paket opreme "beats" kao na testnom modelu, dobit ćete i vrlo dobar audiosistem čiji je subwoofer smješten u prtljažnik. To ne bi bio problem da nije smješten ispod "police" u dnu prtljažnika, što sam prtljažnik čini znatno manjim, a ujedno ostajete i bez dvostrukog dna u koje se inače mogu smjestiti sitnice. To je ipak prevelika žrtva, pogotovo za kupce koji u Polu vide potencijalni porodični auto.

Za razliku od prethodnika, kokpit novog Pola je oblikovan i uređen vrlo atraktivno i moderno, uz veliki izbor boja i kombinacija materijala. Tačnije, uz Beetle, Volkswagen odavno nije ponudio razigraniju unutrašnjost. Naravno, dominira centralna konzola s velikim ekranom infotainment sistema koji je pregledan i uz dobru rezoluciju i grafike izgleda vrlo savremeno. Uz obojene umetke na armaturi i nisko smještene ventilacione otvore, Polo je uspio biti zanimljiv i originalan, ali i ostati jednostavan i lagan za upotrebu.



Materijali su dobrog kvaliteta, baš kao i završna obrada, na što smo i navikli od Volkswagena, ali nismo navikli na kontrast koji donose obloge vrata koje su izrađene od primjetno lošije plastike koja je vrlo gruba na dodir i kvari ukupan utisak.

Razigrane kombinacije boja i materijala u svakom slučaju pozdravljamo, baš kao i ovu u testnom modelu, gdje je zbog obilja snježno bijele boje Polo unutra izgledao još prostranije. Ipak, treba se sjetiti i praktičnosti pa sumnjamo da će ovako bijele obloge dugo i lako ostati ovako čiste i lijepe.

Ne sviđa nam se: cijena, kvalitet obloga vrata, zapremina prtljažnika uz "beats" sistem...


Uz novu platformu koja je donijela više prostora stigli su i novi motori. Tako osnovu sada čini trocilindarski turbobenzinac koji u ovoj verziji sa 95 KS predstavlja vjerovatno i najpoželjniju opciju. Nije preskup, ali je sasvim dovoljno snažan i elastičan. Naravno, još uvijek ima onih koji sa sumnjom gledaju u trocifren broj kod radne zapremine motora, ali u ovom slučaju za to nema potrebe. Tek prepoznatljiv zvuk otkriva da je riječ o trocilindarskom motoru.

Uz znatnu uštedu u ukupnoj masi, 95 KS i 175 Nm okretnog momenta bit će sasvim dovoljni za potrebe prosječnog vozača. Motor je vrlo elastičan te se za razliku od atmosferskih malih motora ne "boji" kada vozač povede i društvo ili krene uz neko brdo.

Uzbrdo može biti i prilično ekonomičan. Mi smo trošili manje od 7 litara, dok na otvorenoj cesti i uz malo pažnje taj prosjek lako može spasti na dizelskih 5 litara na 100 kilometara.



Da je Polo odrastao, pokazuje i u vožnji. Vrlo je uvjerljiv i stabilan pri visokim brzinama, te nudi dobar kompromis udobnosti i upravljivosti. Uz 16-inčne točkove Polo izgleda bolje, ali je i upravljiviji, a pohvalno je da su sjedišta napokon u ovoj generaciji primjetno mekša i ugodnija.

Nema sumnje da je Polo na pravim mjestima odrastao, a na još boljim mjestima pronašao mladalačku razigranost. Čini nam se da je Volkswagen uspio od preozbiljnog "starmalog" gradskog auta učiniti zaista potpun komapkt koji se može svidjeti svima. Najviše od svega pozdravljamo raznovrsnije pakete opreme i "šarenije" opcije, dok možda velike ambicije najviše otkriva novi Polo GTI koji je dobio snažan dvolitarski motor i tehnologiju Golfa GTI.



Jedina prava mana koju za sada Polo ima je njegova cijena. Nije astronomska, ali da bi priča o uspješnom receptu bila potpuna, ona bi morala biti nešto umjerenija. Naravno, u svakom slučaju testni model s nekoliko skupih i pokaznih opcija još više ističe taj kontrast pa uz promišljeniji izbor opreme i s ovim motorom koji je zaista optimalan i Polo može doći uz prihvatljiviju cijenu. U svemu ostalom Volkswagen je zaista uspio, a umjesto da ga poredimo s direktnim rivalima, mi ćemo tek objeručke prihvatiti raznovrsnost i zaista bogatu ponudu koja nas je odjednom zatekla u ovom segmentu. Zaista, ovi kompakti su sada toliko dobri i dovoljno veliki da se morate zapitati treba li vam zaista za broj veći kompakt, a pogotovo neki skupi crossover koji je svakako zasnovan na jednom od ovih mališana.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Polo Beats 1.0 TSI
Cijena osnovnog modela: 24.094 KM
Cijena testnog modela s dodatnom opremom: 32.958 KM

Motor: 3-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 74,5 × 76,4 mm, radna zapremina 999 ccm, kompresija 10,5 : 1, maksimalna snaga 70 kW (95 KS) pri 5.000 - 5.500 okr/min, maksimalan okretni moment 175 Nm pri 1.500 - 3.500 okr/min, TSI direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 5-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 16 inča s gumama 195/55 R16 (Bridgestone Turanza T001).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,8 s. Maksimalna brzina - 187 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,5 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km, kombinovano 4,4 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 101 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.053 mm, širina - 1.751 mm, visina - 1.461 mm. Međuosovinski razmak - 2.548 mm. Zapremina prtljažnika - 355 litara (bez Beats audio sistema). Masa praznog automobila - 1.070 kg. Zapremina rezervoara za gorivo - 40 litara.

Serijska oprema testnog automobila: Daljinsko centralno zaključavanje s dva preklopna ključa, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, "Front Assist" i autonomni City Emergency Braking sistem, elektro podesiva vanjska ogledala s grijanjem, Start/stop sistem, senzor za svjetlo sa aut. LED dnevnim svjetlima, "Leaving Home" i manuelnom "Coming Home" funkcijom, limitator brzine i putni računar "Plus", "beats": Sportsko‑komforna prednja sjedišta, lajsne na prednjim pragovima s natpisom "beats audio", folije na poklopcu motora i krovu u Flash crvenoj ili crnoj boji Sound sistem "beats", klima uređaj, kožni multifunkcionalni upravljač uz kožnu ručicu mjenjača i ručne kočnice, Hill hold kontrola, prepoznavanje pješaka, Connectivity paket: Bluetooth interfejs za mobilni telefon i USB priključak s podrškom i za iPod/iPhone, Radio "Composition Colour" sa 4 zvučnika, slotom za SD karticu, zaslon u boji osjetljiv na dodir dijagonale 6,5".

Dodatna oprema na testnom automobilu: srednji naslon za ruke naprijed s pretincem, sistem proaktivne zaštite putnika (za kombinacije sa "Front Assist"), Park distance control ‑ senzori za parkiranje naprijed i nazad s akustičnim i vizuelnim signalom, svjetla za maglu naprijed i statička svjetla za skretanje, App‑Connect, sistem upozorenja vozača, ACC adaptivni tempomat za brzinu do 210 km/h uklj. "Front Assist" i autonomni City Emergency Braking sistem, 2 USB interfejsa, Radio "Composition Media" ‑ 6 zvučnika, multicolor zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8", CD/MP3/WMA player sa slotom za SD karticu, USB priključak.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Kupio/la bih električni automobil:
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: