Testirali smo Toyotu Corollu Hybrid: Kompaktni odlikaš sa novim trikovima

Testirali smo Toyotu Corollu Hybrid: Kompaktni odlikaš sa novim trikovima
7
E. Z.
21.11.2019. u 07:04
15
komentara
7

dijeljenja
1/61 Foto: E. Z./Klix.ba
2/61 Foto: E. Z./Klix.ba
3/61 Foto: E. Z./Klix.ba
4/61 Foto: E. Z./Klix.ba
5/61 Foto: E. Z./Klix.ba
6/61 Foto: E. Z./Klix.ba
7/61 Foto: E. Z./Klix.ba
8/61 Foto: E. Z./Klix.ba
9/61 Foto: E. Z./Klix.ba
10/61 Foto: E. Z./Klix.ba
11/61 Foto: E. Z./Klix.ba
12/61 Foto: E. Z./Klix.ba
13/61 Foto: E. Z./Klix.ba
14/61 Foto: E. Z./Klix.ba
15/61 Foto: E. Z./Klix.ba
16/61 Foto: E. Z./Klix.ba
17/61 Foto: E. Z./Klix.ba
18/61 Foto: E. Z./Klix.ba
19/61 Foto: E. Z./Klix.ba
20/61 Foto: E. Z./Klix.ba
21/61 Foto: E. Z./Klix.ba
22/61 Foto: E. Z./Klix.ba
23/61 Foto: E. Z./Klix.ba
24/61 Foto: E. Z./Klix.ba
25/61 Foto: E. Z./Klix.ba
26/61 Foto: E. Z./Klix.ba
27/61 Foto: E. Z./Klix.ba
28/61 Foto: E. Z./Klix.ba
29/61 Foto: E. Z./Klix.ba
30/61 Foto: E. Z./Klix.ba
31/61 Foto: E. Z./Klix.ba
32/61 Foto: E. Z./Klix.ba
33/61 Foto: E. Z./Klix.ba
34/61 Foto: E. Z./Klix.ba
35/61 Foto: E. Z./Klix.ba
36/61 Foto: E. Z./Klix.ba
37/61 Foto: E. Z./Klix.ba
38/61 Foto: E. Z./Klix.ba
39/61 Foto: E. Z./Klix.ba
40/61 Foto: E. Z./Klix.ba
41/61 Foto: E. Z./Klix.ba
42/61 Foto: E. Z./Klix.ba
43/61 Foto: E. Z./Klix.ba
44/61 Foto: E. Z./Klix.ba
45/61 Foto: E. Z./Klix.ba
46/61 Foto: E. Z./Klix.ba
47/61 Foto: E. Z./Klix.ba
48/61 Foto: E. Z./Klix.ba
49/61 Foto: E. Z./Klix.ba
50/61 Foto: E. Z./Klix.ba
51/61 Foto: E. Z./Klix.ba
52/61 Foto: E. Z./Klix.ba
53/61 Foto: E. Z./Klix.ba
54/61 Foto: E. Z./Klix.ba
55/61 Foto: E. Z./Klix.ba
56/61 Foto: E. Z./Klix.ba
57/61 Foto: E. Z./Klix.ba
58/61 Foto: E. Z./Klix.ba
59/61 Foto: E. Z./Klix.ba
60/61 Foto: E. Z./Klix.ba
61/61 Foto: E. Z./Klix.ba
Corolla je jednako poznato i slavno ime kao i sama Toyota. U svojoj dvanaestoj generaciji donosi očekivanu evoluciju i poboljšanja, ali ovaj put, kao rijetko kada u svojoj dugoj i uspješnoj historiji, donosi i vrlo dinamičan i atraktivan dizajn. Provjerili smo da li je smirena i staložena Corolla ovaj put postala barem malo i buntovnik.
Sa Corollom je neizbježno priču početi o njenom nasljeđu. Pored mnogih razvikanih modela prolazi nezapaženo, ali riječ je o najprodavanijem i najdugovječnijem automobilu ikad. U čak dvanaest generacija širom svijeta je prodana u preko 45 miliona primjeraka, a sve to vrijeme postojano je čuvala svoj imidž pouzdanog i praktičnog porodičnog automobila. Corolla je tako dočekala i hibridni pogon, a od ove generacije krasi je i atraktivan dizajn, možda i najbolji do sada u ovih 50 i kusur godina, pa ovaj put igra i na kartu emocija, a ne samo razuma.

Zasluga atraktivnog i elegantnog izgleda prije svega leži u potpuno novoj platformi pri čijem stvaranju je Toyota u startu kao prioritet stavila dobar izgled i elegantne proporcije. Istu platformu već neko vrijeme koristi i Toyota C-HR, model koji je značio prekretnicu u dizajnu Toyote. I ovaj put je Corolla dostupna u sedan, kompakt i karavanskoj verziji, a kako je prethodna generacija kod nas najpopularnija bila u trovolumenskoj formi, tako smo ovaj put izabrali upravo tu verziju.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Skladan izgled sa agresivnim prednjim dijelom i elegantnom limuzinskom formom upotpunjen je praktičnom unutrašnjošću. Uz povećano međuosovinsko rastojanje Corolla je unutra postala primjetno prostranija. Najviše će to osjetiti putnici na zadnjim sjedištima koji imaju dovoljno mjesta za noge, a zbog dobrog oblika krova dovoljno mjesta će biti i za glave viših putnika. Da može biti odlična putna i porodična limuzina potvrđuje i vrlo veliki prtljažnik koji sa 470 litara i velikim otvorom ispunjava sve prohtjeve.

Vozačko okruženje Corolle u skladu je sa filozofijom Toyote, te ovdje izgleda nije smjelo biti eksperimenata. Pregledan i jednostavan kokpit ergonomski je vrlo dobro zaokružen, dok dominira veliki ekran infotainmenta za kojeg bismo voljeli da je par centimetara niže u centralnoj konzoli. Ovako uvijek imate osjećaj da malo ometa pogled prema naprijed. Napretka ima mjesta u samim grafikama i izgledu instrumenata ali i samih aplikacija infotainmenta. Instrumenti traže neko vrijeme da se naviknete na količinu informacija i njihov raspored, dok je centralni ekran infotainmenta pregledan, ali činjenica je da druge marke rade oke ugodniji "interface".

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Hibridna Corolla dolazi uz od ranije poznati spoj benzinskog motora zapremine 1,8 litara i električnog sinhronog motora od 72 KS. Uz baterije koje su ovaj put vrlo pametno smještene ispod zadnjih sjedišta prostor za putnike i prtljag nije ispaštao ni najmanje, a sam sistem u novoj generaciji radi još bolje i uglađenije. Uz CVT automatski mjenjač ovako pokretana Corolla jedan je od onih automobila u kojima uživate u tišini i lagodnoj vožnji. Nevjerovatnom lakoćom Corolla od vas će učiniti pravog ekologa koji prati svoj tempo vožnje i pokušava što više da vozi samo uz pomoć elektromotora. U praksi se i ovaj put Toyotin HSD pogon pokazao izuzetno efikasnim i štedljivim i to upravo u vožnji i situacijama gdje klasični motori troše najviše goriva. U gradskoj vrevi i beskrajnim stajanjima u kolonama uspijevali smo sa lakoćom trošiti ispod 5 litara benzina na 100 kilometara. Jednostavno, tada hibridni sistem dolazi do izražaja, te će benzinski motor imati minimalnu potrebu da se pali.

S druge strane, zanimalo nas je šta se desi kada se sa ovakvom Corollom koja sada izgleda tako dinamično i uz 18-inčne felge nađete ispred zabavne i zavojite ceste. Potražili smo takvu cestu i, iskreno, sa ne previše optimizma prebacili u "sport" način rada. Više otpora na upravljaču i oštriji odziv hibridnog sklopa već u prvom oštrom zavoju najavili su da fokus Toyote pri razvoju ove platforme na dinamičnijim voznim osobinama ima utemljenost i u praksi. Stara cesta na Vlašiću sa mnogo zavoja, promjenjive podloge ali i vrlo malo saobraćaja uz par penjanja otkrila nam je da u ovoj generaciji Corolla zaista sa pravom izlazi iz svog ustaljenog klišea. Daleko od toga da je preko noći postala sportski auto, ona to i ne želi biti. Ipak, uz dugačko međuosovinsko rastojanje, nisko težište i odlično podešen ovjes koji je ugodan ali pruža vrlo dobar nivo kontrole i podesivosti u Corolli vam neće biti dosadno ni na ovakvim cestama.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Ono što je važnije za Corollu, duga putovanja i svakodnevne gradske vožnje odrađuje sa lakoćom koja je uz hibridni pogon dodatno izražena. Zvučna izolacija je dovoljno dobra i za visoke brzine prosjeke, dok su ugodna sjedišta i izdašna ponuda prostora dobra mjera za duge rute.

Toyota nas je, pogotovo sa prethodnom generacijom, navikla da je Corolla jedna od najprivlačnijih i najboljih kupovina u segmentu. Slično je i sada. Ako odaberete vrlo klasičan 1,6-litarski atmosferski benzinac Corollu možete dobiti već za 33 hiljade maraka. Ako ipak slijedite filozofiju Toyote i vidite da će sve prednosti hibrida odgovarati vašoj upotrebi onda ulaz u svijet hibrida treba platiti 46 hiljada maraka. Ako se zaigrate sa opremom i opcijama kojih je kod Corolle popriličan broj lako ćete potrošiti 50 hiljada maraka, pa i još više.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


U svakom slučaju Toyoti treba priznati da je uspjela u vrlo teškom zadatku. Svoj prodajni klasik čiji se osnovni koncept nije smio previše promijeniti uspjeli su učiniti atraktivnijim i zabavnijim taman onoliko koliko treba. Čini nam se da će se broj prodanih Corolla i dalje nastaviti vrtoglavo peti, a prilično smo sigurni da niko neće uspjeti dostići ni dosadašnje uspjehe Corolle.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota Corolla 1.8 HSD Sol Tech Pack
Cijena osnovnog hibridnog modela: 46.200 KM
Cijena testnog modela: 52.450 KM

Motor: Hibridni - benzinski/električni, smješten naprijed poprečno. Elekromotor - sinhroni motor s permanentnim magnetom snage 72 KS i obrtnog momenta 163 Nm. Benzinski motor, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru. Radna zapremina 1.798 ccm. Snaga 98 KS pri 5.200 okr/min. Maksimalni obrtni moment 142 Nm pri 3.600 okr/min. Najveća kombinovana snaga hibridnog sistema 90 kW - 121 KS.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, CVT automatski mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 225/40 R18 (Falken ZIEX ZE914EC).

Ovjes: Naprijed McPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad dvostruka poprečna ramena, spiralne opruge.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 11,0 s. Maksimalna brzina - 180 km/h. Prosječna potrošnja na testu - 5,5 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja - 4,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2 - 105 g/km. Zapremina rezervoara - 55 l.

Dimenzije: Dužina - 4.630 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.531 mm. Međuosovinski razmak - 2.700 mm. Prtljažnik 471 litar. Masa praznog vozila – 1.425 kg.

Serijska oprema testnog automobila: Smart Entry & Push Start Sistem
automatskog otključavanja i zaključavanja, vozila pokretanje motora pritiskom naStart dugme, Samostalno preklopivi spoljašnji retrovizori, 17'' aluminijski naplatci, gume dimenzija 225/45 R17, dodatno zatamnjena zadnja stakla, 7'' Informacijski zaslon u boji ispred vozača, vozačevo sjedište s elektronskom prilagodbom lumbalnog dijela, ACC (Adaptive Cruise Control) Tempomat s prilagodbom brzine pomoću radara (u kombinaciji sa aut. mjenjačem radi od 0 km/h, u kombinaciji sa ručnim mjenjačem radi iznad 40 km/h), LTA (Lane Trace Assist) Sistem detekcije i praćenja saobraćajne trake (samo u kombinaciji sa automatskim mjenjačem), senzor za kišu, kamera za vožnju unazad, elektrohromatsko unutrašnje ogledalo (automatsko zatamnjenje), upozorenje niskog nivoa tečnosti za pranje vjetrobranskog stakla, automatska elektronska parking kočnica, automatski klima uređaj, dvozonski, "Toyota Touch® 2" 20,3 cm (8'') multimedijski zaslon u boji osjetljiv na dodir (bez CD), hromirani obrub multimedijskog zaslona, hromirani obrub ventilacijskih otvora, hromirani umeci na upravljaču, ručice za mjenjanje brzina preko upravljača (samo benzinski motor sa automatskim mjenjačem), kožna ručica mjenjača i upravljač, okruženje ručice mjenjača u Piano Black boji, sjenila s osvijetljenim ogledalima za vozača i suvozača, središnji naslon za ruku (fiksni kod ručnog mjenjača/pomični kod automatskog mjenjača), središnji naslon za ruku na zadnjoj klupi, ventilacija na središnjoj konzoli za putnike na zadnjim sjedištima, džep u naslonu suvozačevog sjedišta, LED prednja svjetla za maglu, hromirani obrub bočnih stakala, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci naprijed, začne zavjese naprijed i nazad, zračni jastuk za koljena vozača, graničnik zatezne sile sigurnosnih pojaseva, zatezač sigurnosnih pojaseva naprijed, upozorenje za nevezanje sigurnosnim pojasom, ISOFIX pričvršćenje dječjih sjedalica u drugom redu - 2 kom, ABS (Anti lock Brake System) Sistem protiv blokiranja točkova, VSC (Vehicle Stability Control) nadzor stabilnosti vozila, EBD (Electronic Brake force Distribution) sistem elektronske raspodjele kočne sile...

Opciona oprema na testnom automobilu: Paket "TECH 18" - Bi-LED prednja svjetla i LED pokazivači smjera, BSM sistem uočavanja vozila u mrtvom uglu, RCTA sistem prepoznavanja vozila u mrtvom uglu prilikom kretanja vozila unazad, Aluminijumski naplatci 18" - 2.600 KM. Biserna boja karoserije - 1.450 KM

Garancije: pet godina bez ograničenja kilometraže, 10 godina za baterije, 12 godina na koroziju, tri godine na boju.
Prijavi grešku


Komentari (15)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...