Auto testovi
101

Testirali smo SEAT Leon Cupra ST: Za uvijek nasmijanu porodicu

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nakon što smo prije godinu dana testirali Leon Cupra sa 300 KS, prednjim pogonom i ručnim mjenjačem, sada nam je u ruke došao Leon Cupra sa također 300 KS, ali u karavanskoj formi sa DSG mjenjačem i pogonom na sve točkove. Provjerili smo da li se dlanovi znoje jednakom žestinom i u ovom sportskom kompaktu, uprkos porodičnom formatu.

Za one koji traže sportski kompakt, čini nam se, nikada nije bilo boljeg vremena za kupovinu. Izbor je toliko raznovrstan da je skoro nemoguće ne naći idealan auto, bez obzira da li želite potpuno beskompromisan "hot hatch" koji je bučan, tvrd i "okićen"spojlerima, ili želite diskretan kompakt odličnih performansi koji će biti ugodan i za svaki dan. Naravno, ima dosta i onih u sredini.

SEAT je sa Leonom Cupra uvijek bio tu negdje između, odlične performanse su uvijek bile tu, pa su znali i oboriti rekord za najbrži auto sa prednjim pogonom na Nurburgringu, ali su uvijek imali i tu dozu diskrecije. Sa trećom generacijom Leona, SEAT je po prvi put ponudio nešto što Leon Cupra nikada nije bio. Praktičan i porodični karavan sa 300 "konja" i pogonom na sve točkove.

SEAT je nedavno pokrenuo zasebnu marku Cupra koja će biti zadužena za posebne serije sportskih modela, a što je rezultat sportskih gena ove marke i modela baš kao što je Leon Cupra koji je sada već u zenitu svoje treće generacije. Čini nam se i da smo u svojevrsnom zlatnom dobu "hot hatcheva" jer je sada prilično izvjesno da će naredna generacija ovakvih automobila imati hibridni ili potpuno električni pogon.

Sviđa nam se: nivo udobnosti, performanse, efikasnost pogona i mjenjača, ponuda prostora i praktičnost...

Leon Cupra 300 u ST formi ipak je primjetno drugačiji od petovratne verzije, osim same forme i dodatne zapremine u prtljažniku. Naime, kako je ovaj auto ipak podređeniji porodičnoj upotrebi već nakon prvih kilometara primjete se neki detalji koji ga čine ugodnijim. Tako je zbog nekih 200 kilograma veće ukupne mase Leon Cupra u ovoj verziji primjetno udobniji, uprkos činjenici da ima isti ovjes sa DCC podesivim amortizerima. Uz to, Cupra ST je znatno tiša u odnosu na "kratke" verzije. Ima logike učiniti ga tišim, opet zbog porodičnih potreba, ali činjenica je da ni druge verzije Cupre nisu pretjerano glasne. Sam motor je vrlo tih dok sav zvuk i pucketanje dolaze iz ispuha. Kod ST verzije gotovo da nema ni te zvučne kulise, što je ipak pretjerano za jedan sportski auto.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U vožnji Cupra ST je u verziji sa pogonom na sve točkove i DSG mjenjačem izuzetno efikasan auto. Ubrzanje do 100 km/h traje manje od 5 sekundi i to je za jedan ovako konvencionalan auto u svakodnevnim uslovima brutalno brzo. Najboje od svega, gotovo jednako je brz i na lošem i na dobrom asflatu, po kiši ili suhom. Za razliku od verzije sa prednjim pogonom vozač ovdje ima dosta manje posla, te se ne treba toliko baviti doziranjem gasa kako ne bi proklizali pogonski točkovi. Uz brz i vrlo efikasan DSG mjenjač čini nam se da sa ovakvom Cuprom ST bez može biti bilo ko, i to zaista nije daleko od istine.

Ne sviđa nam se: manjak sportskog zvuka, previše diskretan izgled...

Uz dodatne kilograme, DSG mjenjač i pogon na sve točkove Cupra ST donosi i nešto veću potrošnju goriva, pa zavisno od načina vožnje troš od jednog do tri litra više u odnosu na verziju sa ručnim mjenjačem i prednjim pogonom.

Iako Cupra dolazi već u osnovi više nego dobro opremljena tu su i primamljive opcije, pa je sada moguće dobiti i digitalne instrumente, ali i mnogo korisnija sportska sjedišta koja su za razliku od standardnih bolje profilisana i nešto masivnija. Treba napomenuti da je doplata digitalnih instrumenata poprilično besmislena bez doplate za navigacijski uređaj, jer bez njega prilagodljivi instrumenti jednostavno ne nude dovoljno opcija, te u nekim postavkama izgledaju previše prazni i jednostavni.

Za potpun porodični ugođaj tu je i vrlo velik panoramski krov koji ljubitelji sportske vožnje vide kao bespotreban balast na najgorem mogućem mjestu. Istina on remeti težište i ukupnu masu automobila, ali djeca vole gledati oblake i maštati o tome na šta ih podsjećaju, a to je ipak važnije od par stotinki na stazi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ponuda SEAT-ovog sportskog komapkta nikada nije bila raznovrsnija, tri karoserijske verzije i mogućnost izbora ručnog mjenjača, DSG mjenjača i pogona na sve točkove uz dodatne finese koje donosi svaka verzija zaista ispunjavaju sve prohtjeve. Auti poput ovog pokazuju koliko je tehnologija napredovala i uspjela pomiriti dvije potpune krajnosti, pa u jednom autu možete ugodno i tiho putovati na more sa porodicom i cijelim prtljagom, a iduće sedmice "ispuhati" se na stazi sa istim tim karavanom. Usput vjerovatno biti i jedan od najbrih tog dana na "track dayu", pogotovo ako padne kiša.

Leon Cupra 300 ST sa 4Drive pogonom i DSG mjenječm i nekoliko skupih opcija privlačan je auto za širok raspon kupaca, pa čak i za one koji možda nikada ne bi ni pogledali neki "hothatch". Jednostavno to nije napadan i preagresivan auto i možete se danima voziti kao i u bilo kojem običnom Leonu sa 200-tinjak "konja" manje, sve dok ne prebacit u Cupra način rada.

Ukupna cijena se zbog svih opcija popela vrlo blizu 70 hiljada maraka, što je znatno više od nekih 50-ak hiljada koliko košta osnovna Cupra u petovratnoj formi. Ipak, drugi za ove performanse i tehnologiju traže i osjetno više, a uz ovako uspješan paket radujemo se vidjeti kako će izgledati zasebni Cupra modeli koji stižu uskoro.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon Cupra ST 2.0 TSI DSG 4Drive Cijena osnovnog modela: 59.193 KM Cijena testnog modela s opcijama: 67.313 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 82,5 × 92,8 mm, radna zapremina 1.984 ccm, kompresija 9,3 : 1, maksimalna snaga 220 kW (300 KS) pri 5.500 - 6.200 okr/min, maksimalan okretni moment 380 Nm pri 1.800 - 5.500 okr/min, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni automatski DSG mjenjač, aluminijske felge prečnika 19 inča s gumama 235/35 R19 (Continental SportContact).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, podesivi amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge, podesivi amortizeri. Električni servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 4,9 s. Maksimalna brzina - 250 km/h. Potrošnja na testu – 11,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,1 l/100 km, kombinovano 7,2 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 164 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.540 mm. Širina - 1.816 mm. Visina - 1.428 mm. Međuosovinski razmak - 2.631 mm. Prtljažnik – 587 litara. Težina praznog vozila – 1.470 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.040 kg.

Serijska oprema testnog automobila: dvostruka hromirana ispušna cijev, ABS+ASR, ESC, mehanička blokada diferencijala, rezervni točak, crvene kočnice sa CUPRA logom, sportske kočnice, poklopci za alu felge, SEAT Drive Profile CUPRA - izbor načina vožnje, podešavanje odaziva upravljača i papučice gasa, pojačalo zvuka motora, DCC adaptivni ovjes, ISOFIX, prednje sjedište vozača i suvozača podesivo po visini, djeljiva i oboriva zadnja klupa, centralno daljinsko zaključavanje, zatamnjena stakla, udobnost paket - svjetlosni senzor, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, el. podizači prednjih i zadnjih prozora, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, 2x prednji zračni jastuk + 2x bočni zračni jastuci + 2x bočne zračne zavjese, Aerodinamic paket, zadnji spojler u crnoj boji, prednji nasloni za glavu s WOKS sistemom, naslon za ruku naprijed, centralna konzola s pretincem, držač za čašu, izvodi za ventilaciju kabine nazad, retrovizori u crnoj boji, LED osvjetljenje unutrašnjosti, prednje i zadnje svjetlo za čitanje, električno podesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori s funkcijom spuštanja pri parkiranju, pragovi prednjih vrata s CUPRA aluminijskom oblogom, crna obloga krova unutra, podrška za leđa u prednjim sjedištima, mogućnost isključenja ESC-a, Media system Plus, 8" touchscreen, MP3/WMA, 2X USB, SD Card, CD, Aux-In, Bluetooth, 8 zvučnika, SEAT Full LED prednja svjetla, zadnja svjetla u Full LED izvedbi, LED svjetla za maglu, LED osvjetljenje reg. tablica, automatska coming&leaving home funkcija, tempomat, automatska, dvozonska klima CLIMATRONIC, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, board computer 3,5", utičnica 12V + držač za čašu, standardna unutrašnjost, aluminijske felge 19" CUPRA, Alcantara presvlake sjedišta, komforna sjedišta, hromirani detalji u unutrašnjosti, pretinac ispod sjedišta vozača i suvozača, multicolour ambijentalno svjetlo na prednjim vratima, progresivni servo upravljač, CUPRA ovjes, senzor za kontrolu pirtiska u gumama, električna parking kočnica s Autohold funkcijom, hromirana obloga na papučicama.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Parking senzori nazad i naprijed sa grafičkim prikazom, trkaća CUPRA sjedišta, FULL LINK - Mirror Link, Apple Car Play, Android Auto, SEAT Sound System sa 10 zvučnika, Kessy sistem za otključavanje i pokretanje motora bez upotrebe ključa, sigurnosni paket zvučnog upozorenja za sigurnosne pojaseve nazad i senzor za prepoznavanje umora kod vozača, električni stakleni panoramski krov.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.