{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Testirali smo SEAT Leon Cupra 300: Skromni junak ulice i staze

26.12.2017. u 22:06
193
Testirali smo SEAT Leon Cupra 300: Skromni junak ulice i staze
193
Teško je ne voljeti sportske kompakte. Od vremena začeća ove "klase" autima kao što su 205 GTI, Renault 5 GTT, Golf GTI i slični pa do danas, koncept je ostao isti. Praktičnost i upotrebljivost gradskog automobila uz sportske performanse. Istina, samo je koncept ostao isti. Snaga i vozne sposobnosti su napredovali u skladu s činjenicom da je prošlo 30-ak godina. SEAT Leon Cupra pokazao nam je da 300 KS i svakodnevna upotrebljivost mogu biti zaista uspješan spoj.
Nije lako napraviti auto koji može sve raditi dobro, ili barem nekoliko stvari, ali u vrijeme kada nove klase i mješanci klasa nastaju skoro na dnevnoj bazi, jasno je da je to ustvari postao imperativ. Prosječan auto bi trebao biti i sportski, i porodičan, i udoban, ali i atraktivan. U skladu s tim nastala je opća poplava SUV-ova i crossovera koji pokušavaju sve to, a samo rijetki od njih zaista i uspiju.

Ipak, postoje auti koji pokušavaju izvesti nešto slično, ali u puno boljem procentu uspjevaju u tome, i to već decenijama. Sportski kompakti čine se kao savršen spoj sportskog automobila s praktičnim kompaktom koji je okretan u gradskoj upotrebi ali i dovoljno ugodan i prostran za porodično putovanje. Ili je tako ipak samo u teoriji?

U praksi je činjenica da je ta klasa sama po sebi postala vrlo slojevita te sada tu možete probrati od potpuno radikalnih modela koji su fokusirani gotovo isključivo na vožnju na stazi, do modela koji su ipak prikladni svakodnevnoj upotrebi. Očito, Leon Cupra 300 želi biti jedan iz grupe ovih drugih.

Sviđa nam se: performanse motora, vozne osobine, kvalitet izrade, nivo opremljenosti...


Leon Cupra u ovoj trećoj generaciji Leona već se dokazao kao ozbiljno brz i sposoban auto te je kratko bio i najbrži auto s prednjim pogonom na slavnoj stazi Nurburgring. U svakom slučaju ima odlične predispozicije za takvo nešto, i to primarno sjajni EA888 dvolitarski turbobenzinski motor, sada sa 300 KS i 380 Nm, koji se jedanko dobro dokazao u Volkswagen Golfu GTI i Golfu R, ali i u Audiju S3 i Škodi Octaviji RS.

Pored odličnih performansi, ovaj motor oduševljava i elastičnošću, gdje impresionira činjenica da je svih 380 Nm okretnog momenta dostupno u vrlo širokom rasponu od 1.800 pa sve do 5.500 okr/min. U praksi to znači da je vrlo lako ljenčariti u izmjenama brzina, ali i da u svakom trenutku može ponuditi izvrsna međuubrzanja. Uz vrlo brz odziv na gas, zaista je lako ovaj auto voziti kroz gradske gužve, jednako kao i kroz zavoje.

Ne sviđa nam se: zvuk motora i vještački zvuk u kabini, preglednost unazad, zvučna izolacija...


SEAT ima već kvalitetnu i dugogodišnju bazu znanja u autosportu pa su znali da su uz dobar motor neophodni jednako dobar ovjes i kočnice. Tako je CUPRA 300 dobila velike ventilisane diskove na sva četiri točka koja hvataju snažne čeljusti, pravu mehaničku blokadu diferencijala za idealan prijenos snage i gripa u zavojima, ali i adaptivni DCC ovjes koji nam se otkrio kao definitivno najznačajniji detalj u svestranosti i svakodnevnoj upotrebljivosti.

Atraktivan, ali ne i upadljiv



Čini nam se da ponuda sportskih kompakta nikada nije bila bogatija i raznovrsnija. Bez obzira na to da li želite obilje spojlera i "trkaćih" detalja ili suptilan i gotovo neprimjetan sportski stil, sada imate šta izabrati. Leon CUPRA 300 definitivno spada među ove druge. Iako je i u standardnim verzijama Leon jedan od skladnijih i atraktivnijih kompakta, uprkos žestokim performansama CUPRA verzija ostala je prilično suptilna. Tačnije, da nije dvije velike izduvne cijevi, difuzora u zadnjem braniku, većeg krovnog spojlera i 19-inčnih felgi, bilo bi vrlo lako zamijeniti CUPRU modelom koji ima tek sportski paket FR i, naprimjer, 2,0 TDI motor.



Nekome će to smetati, dok će druge privući. Za one koji ne žele privlačiti previše pažnje to je idealno, ali oni koji žele da njihov sportski kompakt to otkriva iz svakog detalja, izgled Cupre će biti više "warm" nego "hot". Ipak, više odobravamo ovakvu suptilnost, nego "lažne" otvore za ventilaciju ili spojlere koji nemaju nikakvu funkciju, osim one upitne estetske.

Ovjes za skoro sve i previše snage?



Oni koji ovakav Leon zaista žele koristiti u raznim uslovima, od dnevnih vožnji po gradu, do dužih puteva, pa sve do izleta na zatvorenu stazu, najviše će hvaliti adaptivni ovjes. S amortizerima koji imaju dodatne kompresione komore i elektromehaničke ventile koji u djeliću sekunde regulišu tvrdoću amoritzera, Leon Cupra može biti i zadovoljavajuće udoban, ali i vrlo tvrd i upravljiv.



Kroz izbor profila vožnje putem multimedijalnog sistema, vozač može birati između nekoliko načina vožnje, ali i podesiti svoj lični profil vožnje. Tako je za većinu situacija kada se samo prevozite Comfort način idealan, pogotovo kada se vozite gradskim ili lošijim cestama. Tada je ovjes "najopušteniji", a upravljač je lagan. Ipak, Cupra 300 oživi tek u Sport ili Cupra načinu vožnje, s tim da je Sport pogodniji za cestovnu vožnju i zadržava određeni nivo komfora, dok je Cupra način rada rezervisan ili za dobru planinsku cestu ili zatvorenu stazu. Za ostale vrste cesta jednostavno je pretvrd i umjesto dodatne kontrole imate vrlo nervozan auto kojim je teže upravljati.

Tako dolazimo do toga da je najbolji dio ove podesivosti dodatni način rada Individual kojim možete svaki element automobila podesiti onako kako vi želite. Ukratko, DCC ovjes može ostati na najmekšoj postavci ili u Sport modu, dok upravljač, motor i blokada diferencijala mogu raditi punim potencijalom u Cupra modu. Tada je Leon CUPRA 300 vrlo brz i efikasan na svakoj cesti.

Drugo veliko pitanje koje ide uz ovakav Leon je vrlo logično. Da li je 300 KS i 380 Nm okretnog momenta previše za samo prednje točkove? Ukratko, ne. Naravno, to ne znači da imate grip kao u Leonu Cupri ST sa Alldrive pogonom koji snagu prenosi na sve točkove, ali ovo je vozački auto, a pedala gasa nije "on/off" prekidač. Najveća koncentracija potrebna je pri ubrzavanju iz mjesta, gdje će sve do trećeg stepena prijenosa pogonski točkovi lako da se zavrte "u prazno", naravno ako ste pedalu gasa bez osjećaja samo zabili u pod.



U verziji poput ove, s ručnim šestostepenim mjenjačem, treba još više osjećaja i dobre koordinacije nogu i ruku, dok su verzije s DSG mjenjačem dosta efikasnije i brže u sprintu do 100 km/h.

Ono gdje je najvažnije, u vožnji kroz zavoje, Leon Cupra nema problem s podupravljanjem i distribucijom snage. To prije svega može zahvaliti "pametnom" VAQ diferencijalu s podesivom blokadom koja vrlo efikasno distribuira snagu između vanjskog i unutrašnjeg točka.

Da je zaista pravi vozački auto, Leon Cupra otkriva i svojim ESC programom za kontrolu stabilnosti, koji pored Sport programa rada, gdje ostaje aktivan, ali dozvoljava više poigravanja gripom, ima i opciju potpunog isključivanja, kada vozač preuzima potpunu kontrolu.



Zanimljivo je zaista kako Volkswagen grupacija od istog kompleta dijelova uspijeva napraviti zaista drugačije aute. Iako je Cupra 300 najsličnija Golfu R, u suštini nudi poptuno drugačije vozačko iskustvo. Bez pogona na sva četiri točka i uz drugačije podešen ovjes primjetno je razigranija i zahtjevnija za vožnju, a u suštini to se i traži u ovom društvu automobila.

SEAT Leon Cupra 300 iz drugog ugla, by Elmir Tozo:



"300 konjskih snaga na prednjoj osovini! Svaki takav automobil ima previše snage i beznadežno ide preko nosa". Naslušao sam se kritikovanja i nagledao odmahivanja glavom u vezi s takvim konceptom.

Hajde da odmah razjasnimo stvar, 300 eksplozivnih konjskih snaga na prednjoj osovini vjerovatno i nije najbolja moguća opcija za korisnike koji žele automobil s kojim će biti najbrži u "potezanju" na 402 metra (što mi je, pored sjevernoameričkih utrka na ovalnim kružnim stazama, jedna od najbesmislenijih disciplina automobilskog sporta), ali moram razočarati teoretičare i kritičare koji bez pravih argumenata tvrde da je 300 KS na prednjoj osovini, u konfrontaciji sa zavojima, borba na život i smrt. E pa nije istina. S ograničenom blokadom diferencijala, adekvatnim ovjesom i još adekvatnijim gumama (19-inčne Pirelli P Zero, u konkretnom slučaju), ova Cupra kroz zavoje "vozi" fantastično.

Kažu da tako "vozi" i tek predstavljena Cupra R, opet s prednjim pogonom, ali s motorom koji nudi 310 KS. Dođe li do "beznadežnog" podupravljanja, vozač je negdje ozbiljno zabrljao. Prema svemu sudeći, slično misle i u sportskim odjelima Honde, Renaulta, Volkswagena, Peugeota... u kojima već godinama proizvode vrlo brze i izrazito upravljive automobile, zamislite, samo s prednjim pogonom.


Upotrebljivost i praktičnost na nivou zadatka



Kada stavimo na stranu performanse i sportski izgled, Leon Cupra mora biti jednako upotrebljiv i praktičan kao i obični Leon, a kako nema suštinskih razlika u karoseriji, on to i jeste. Pogon na sva četiri točka Cupra nudi samo u karavanskoj verziji pa ove "kratke" verzije i dalje imaju punih 380 litara zapremine u prtljažniku, što je sasvim dovoljno i u vrhu klase.



Unutra je ponuda prostora dobra i na zadnjim sjedištima, s tim da u ovoj verziji unutrašnjost dolazi u crnim tonovima i uz bolje materijale na sjedištima i oblogama vrata te obilno korištenje alcantare sam osjećaj kvaliteta i ugode u kabini je mnogo bolji nego u standardnom Leonu.

Također, pretinaca i praktičnih detalja ne nedostaje, a nakon redizajna Leon, pa tako i Cupra, dobili su moderniji i napredniji infotainment sistem s većim ekranom osjetljvim na dodir. Tako ni Cupra ne zaostaje za najmodernijim konkurentima pa nudi i punu povezivost sa smartphoneom putem FullLink sistema, sve moguće opcije za nosače muzike i medija, uključujući i SD karticu, dok za sada ostaje uskraćen tek za digitalne instrumente koji se nude u ostalim modelima Volkswagen grupacije.

S druge strane, Cupra ima praktične detalje u svom infotainment sistemu kao što je štoperica za vožnju na stazi i dodatni pokazivači za informacije o temperaturi ulja, pritisku koji stvara turbo punjač i o količini snage koju motor proizvodi u svakom trenutku.



Položaj sjedenja iza upravljača je dobar i vrlo lako je naći ga, dok sjedišta nude dobar kompromis udobnosti i držanja tijela. Naizgled se čini da su bočni oslonci previše plitki, ali tek u vožnji na stazi biste poželjeli doplatna sportska sjedišta koja su dio Performance paketa. Ipak, ta sjedišta su i dosta deblja pa znatno narušavaju praktičnost i prostor na zadnjim sjedištima. Zato, ipak, mislimo da su ova standardna sjedišta bolji i svakako dosta povoljniji izbor.

Detalj koji će smetati ljubiteljima pravih sportskih automobila je sam zvuk motora. Iako na izduvu Cupra ugodno grglja, a kada se ugrije na puštanje gasa čak i glasno puca, sam zvuk motora je prilično neinspirativan. Toga su bili svjesni i u SEAT-u pa su stavili aktuator sintetičkog zvuka koji u Cupra načinu rada u kabini kroz zvučnike pojačava zvuk motora, ali bolje bi bilo da se nisu trudili. Taj zvuk nije pretjerano ugodan te dolazi kao dodatna i neugodna buka.

Neprikosnoven u omjeru uloženo i dobiveno



SEAT kod nas, ali i na drugim tržištima, tradicionalno ima veliku prednost u odnosu uloženog i dobivenog, a slično je i s Cupra modelima. Iako cijenom koja počinje dosta iznad 50 hiljada maraka ne spada među jeftine aute, činjenica je da se u poređenju s konkurentima nameće kao najbolja kupovina. Također, Cupra već na listi serijske opreme ima gotovo sve što se smatra "must have" opcijama pa su tu i LED svjetla naprijed i nazad, 19-inčne aluminijske felge, multimedijalni sistem, podesivi ovjes, blokada diferencijala i slični elementi za koje kod konkurencije, već i one iz Volkswagen grupacije, morate masno doplatiti.

Tačnije, u poređenju s Volkswagen Golfom, Leon Cupra je cjenovni ekvivalent Golfu GTI, dok je performansama i nivoom opremljenosti gotovo jednak Golfu R. Izvan okvira Volkswagen grupacije, najbliži konkureti koji su dostupni na našem tržištu su Peugeot 308 GTI, Ford Focus ST, a uskoro i Renault Megane R.S. koji se tek treba dokazati. Dakle, izbora ne nedostaje ni kod nas, gdje ovi auti i nisu tako čest izbor, a svaki od njih ima osobine, ali i karakter vrijedan pažnje.



U više od 7.000 kilometara, koliko smo se družili s Cuprom 300, našlo se tu i dosta vožnje po gradu, dužih puteva na otvorenoj cesti i autoputu, ali i jedan dan na stazi, pa možemo reći da smo ga isprobali u svim uslovima za koje je i zamišljen, ali i potvrditi da se uvijek dobro snašao. Naravno da ima udobnijih i tiših automobila za duga putovanja, ali malo je onih koji će vam tako ubrzati rad srca na zavojitoj planinskoj cesti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon 2.0 TSI Cupra 300
Cijena osnovnog modela: 51.980 KM
Cijena testnog modela s opcijama: 54.968 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 82,5 × 92,8 mm, radna zapremina 1.984 ccm, kompresija 9,3 : 1, maksimalna snaga 220 kW (300 KS) pri 5.500 - 6.200 okr/min, maksimalan okretni moment 380 Nm pri 1.800 - 5.500 okr/min, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 19 inča s gumama 235/35 R19 (Pirelli P Zero).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, podesivi amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - multilink, spiralne opruge, podesivi amortizeri. Električni servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 5,8 s. Maksimalna brzina - 250 km/h. Potrošnja na testu – 10,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 9,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,7 l/100 km, kombinovano 6,9 l/100 km. Zapremina rezervoara – 50 l. Emisija CO2 158 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina – 4.271 mm. Širina - 1.816 mm. Visina - 1.435 mm. Međuosovinski razmak - 2.631 mm. Prtljažnik – 380 litara. Težina praznog vozila – 1.247 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 1.910 kg.

Serijska oprema testnog automobila: dvostruka hromirana ispušna cijev, ABS+ASR, ESC, mehanička blokada diferencijala, rezervni točak, crvene kočnice sa CUPRA logom, sportske kočnice, poklopci za alu felge, SEAT Drive Profile CUPRA - izbor načina vožnje, podešavanje odaziva upravljača i papučice gasa, pojačalo zvuka motora, DCC adaptivni ovjes, ISOFIX, prednje sjedište vozača i suvozača podesivo po visini, djeljiva i oboriva zadnja klupa, centralno daljinsko zaključavanje, zatamnjena stakla, udobnost paket - svjetlosni senzor, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, el. podizači prednjih i zadnjih prozora, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, 2x prednji zračni jastuk + 2x bočni zračni jastuci + 2x bočne zračne zavjese, Aerodinamic paket, zadnji spojler u crnoj boji, prednji nasloni za glavu s WOKS sistemom, naslon za ruku naprijed, centralna konzola s pretincem, držač za čašu, izvodi za ventilaciju kabine nazad, retrovizori u crnoj boji, LED osvjetljenje unutrašnjosti, prednje i zadnje svjetlo za čitanje, električno podesivi, preklopivi i grijani vanjski retrovizori s funkcijom spuštanja pri parkiranju, pragovi prednjih vrata s CUPRA aluminijskom oblogom, crna obloga krova unutra, podrška za leđa u prednjim sjedištima, mogućnost isključenja ESC-a, Media system Plus, 8" touchscreen, MP3/WMA, 2X USB, SD Card, CD, Aux-In, Bluetooth, 8 zvučnika, SEAT Full LED prednja svjetla, zadnja svjetla u Full LED izvedbi, LED svjetla za maglu, LED osvjetljenje reg. tablica, automatska coming&leaving home funkcija, tempomat, automatska, dvozonska klima CLIMATRONIC, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, board computer 3,5", utičnica 12V + držač za čašu, standardna unutrašnjost, aluminijske felge 19" CUPRA, Alcantara presvlake sjedišta, komforna sjedišta, hromirani detalji u unutrašnjosti, pretinac ispod sjedišta vozača i suvozača, multicolour ambijentalno svjetlo na prednjim vratima, progresivni servo upravljač, CUPRA ovjes, senzor za kontrolu pirtiska u gumama, električna parking kočnica s Autohold funkcijom, hromirana obloga na papučicama.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Parking senzori nazad, zadnja kamera, FULL LINK - Mirror Link, Apple Car Play, Android Auto, zimski paket s grijanim mlaznicama za pranje stakla i pranje prednjih svjetala i s grijanjem prednjih sjedišta.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Anketa
Kupio/la bih električni automobil:
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: