Visoka klasa po cijeni kompakta
0

FOTO+VIDEO / TEST: Renault Fluence 1.5 dCi Dynamique

Tekst i foto: Elvir Zubović <br />Video: Jasenko Korjenić
Foto: Sarajevo-x.com
Nakon što je u prethodnoj generaciji Meganea limuzinska verzija Sedan napravila pravi prodajni spektakl, čak i na našem tržištu, u Renaultu su, sa punim pravom, posvetili veliku pažnju limuzinskoj izvedenici Meganea treće generacije. Ovaj put pod imenom Fluence dolazi model koji se želi distancirati kao samostalan automobil u odnosu na Megane porodicu.

Uspješan recept spajanja kompaktne karoserije sa limuzinskom formom koja uz kapacitetan prtljažni prostor donosi i više prostora u unutrašnjosti, ali podiže ugled i samu pojavu automobila, recept je kojeg je većina proizvođača prepoznala kao vrlo uspješnog.

Ipak, rijetko ko je napravio uspjeh sa takvom izvedenicom kao što je Renault uspio sa drugom generacijom Meganea, pa su za novi sedan imali i znatno ozbiljnije ambicije.

Naime, Fluence je prije svega imenom odvojen od ostalih Meganea, i tako se samostalno upušta u borbu sa odavno etabliranim limuzinama njegovih proporcija.
Diverzantski upad u srednju klasu

Sa dužinom od preko 4,6 metara Fluence je i nominalno odbacio nasljeđe Meganea Sedana, čime se opasno približio i Laguni te se potiho infiltrirao i do redova srednje klase.

Naravno, sama dužina karoserije nije dovoljna za komfor i prostor koji je potreban u tom rangu, a zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku, Fluence i na tom području brilijira.

Pogled na zaista veliku karoseriju otkriva da unutrašnjost ne oskudjeva sa prostorom, a za razliku od većine konkurentskih limuzina koje svoje korjenje vuku iz kompaktnih modela Fluence je uspio doseći i eleganciju svojstvenu izvornim trovolumenskim limuzinama.

Tačnije, Fluence je jedan od rijetkih sedana kojem dodani prtljažnik ne strši neprirodno, već upravo izgleda kao samostalan model koji je u osnovi dizajniran tako, što Renault ponosno i ističe.

U svakom slučaju, za eleganciju Fluencea najzaslužija je kupeovska linija krova, koja elegantno ističe dužinu karoserije, ali i prtljažnik koji sa skladnim stop svjetlima djeluje sasvim dobro i elegantno odmjeren. Izuzetno izraženi blatobrani također su igrali veliku ulogu u ukupnoj slici, bez kojih bi Fluence definitivno izgledao neupečatljivije, dok na skupljim verzijama hromirani detalji odgovorno odrađuju svoju ulogu i donose dašak luksuza.

Prizemniji ugođaj u unutrašnjosti

Prvobitni utisak kojeg Fluence stvori svojom dominantnom pojavom i proporcijama postaje nešto skromniji boravkom u unutrašnjosti.

Baš kao što prvi pogled spolja daje i naslutiti, putnička kabina obiluje prostorom podjednako i na prednjim i na zadnjim sjedištima, ali malo duži boravak počinje otkrivati detalje recepta zahvaljujući kojem je Renault uspio ponuditi ovako veliki automobil za cijenu dva broja manjih modela.

Ako bi ga uporedili sa zadnjom serijom Meganea Sedana, odmak u kvaliteti materijala i izrade je itekako primjetan, ali ipak ne treba očekivati nivo koji i realno košta mnogo više. Iako u Renaultu inzistiraju na tome da je Fluence zaseban model, tek unutrašnjost u potpunosti otkriva neraskidivu povezanost sa Meganeom, tačnije kokpit je u potpunosti identičan onome u Meganeu.

Jedini izuzetak su instrumenti, koji su kod Fluencea u potpunosti analogni, ali i ukupna kvaliteta materijala koja je, mora se priznati, kod Meganea ipak na primjetno većem nivou. Udobna sjedišta i njihove izdašne mogućnosti podešavanja nastavljaju sa stvaranjem ugođaja više klase, a da je Fluence podređen prije svega ugodnoj vožnji najbolje pokazuju prednja sjedišta koja gotovo da nemaju bočne oslonce.

Ono u čemu se Renaultovim dizajnerima zaista treba odati priznanje su ergonomska rješenja, gdje se prije svega ističe centralna konzola. Iako na prvi pogled djeluje minijaturno i previše nabijeno, već nakon prvih kilometara vozač postaje svjestan idealnog rasporeda svih kontrola audio i klimatizacijskog uređaja. Bez skidanja ruke sa mjenjača moguće je upravljati svim kontrolama, što je od velike pomoći vozaču, pogotovo nakon što navikne na raspored svih prekidača.

Zanimljivo je da iako podešavanje položaja za upravljačem nudi izdašne opcije, vozaču će najvjerovatnije odgovarati nešto povišeniji položaj, iz kojeg koliko toliko može popraviti preglednost, pogotovo u vožnji unazad, dok će putnicima na zadnjim sjedištima smetati tek ulazak u automobil, zbog zakošene linije krova.

Jedan od glavnih razloga za kupovinu ovakvih automobila je veliki prtljažni prostor, a sa 530 litara zapremine Fluence se smjestio u sam vrh klase. U odnosu na Meganea Sedana ističe se znatno većim otvorom prtljažnika koji omogućava utovar većih stvari, mada je sistem šarki i poluga za zatvaranje mogao biti i bolje promišljen, čime bi se sigurno dobilo na dodatnim litrima zapremine.

S druge strane, utisak koji Fluence ostavlja svojom pojavom, ali i nivoom komfora u unutrašnjosti djelimično je narušen završnom izradom, pa iako svi paneli u unutrašnjosti koji su u vidnom polju izgledaju dobro sastavljeni testni primjerak nije bio imun na pojavu nepoželjnih zvukova iz konzole i obloga vrata, prilikom prelaska preko neravnina, pogotovo u jutarnjim satima kada je automobil hladan i motor prenosi više vibracija.

Ugodno putovanje u Fluenceu ometaće i za Renault atipično loša zvučna izolacija, pa iako je buka vjetra koju stvara karoserija pri većim brzinama sasvim podnošljiva, neosporno je da se štedjelo pri izolaciji motornog prostora, te putnici uvijek mogu jasno čuti aktiviranje kompresora klima uređaja ili ventilatora hladnjaka.

Srećom, savremeni dCi motor nikada nije bio poznat po velikom nivou buke, pa većina vozača možda i neće primjetiti zvukove pomoćnih uređaja.

Vožnja na korak do prvoklasnog luksuza

Osjećaj za upravljačem Fluencea prilično je poznat, prvenstveno jer je prednji dio preuzeo sva rješenja sa Meganea, dok je zadnji dio kombinacija Nissanovih rješenja ali i dijelova koji su poznati sa druge generacije Meganea.

I u vožnji Fluence otkriva prednosti 272 centimetra dugog međuosovinskog rastojanja, pa većinu neravnina i na većim brzinama upija krajnje udobno i neutralno nastavlja u zadanom pravcu.

Ovjes koji je podešen na komfor odlično se nosi sa lošim putevima, dok prednost predstavlja i dobra povišenost od tla, pa nema bojazni od udaraca u spremnik ulja motora ili ostale elemente podvozja.

Uz Dynamique paket opreme Fluence dolazi na atraktivnim 17-inčnim felgama, koje estetski odlično upotpunjuju automobil, ali je neosporno da je sa manjim točkovima znatno udobniji i tek tada pokazuje koji nivo udobnosti vožnje može obezbjediti. Pri brzim prolascima kroz duge zavoje Fluence ostaje uzorno miran, dok pretjerivanje brzinom u kraćim zavojima sporo i predvidljivo počne voditi zadnji dio iz putanje.

Srećom, mekano podešen ovjes obezbjeđuje velike rezerve na lošim putevima, pa je minimalna korekcija dovoljna za povratak na zadani pravac. Kao i svi drugi automobili novih generacija, ni Fluence se ne može pohvaliti posebno direktnim upravljačem, mada je pozitivan pomak ipak napravljen u odnosu na prethodnika, jer sada progresivni servo ojačivač na većim brzinama i prilikom odlučnijeg skretanja ipak daje mnogo veći osjećaj sigurnosti.

U uslovima gradske vožnje od pomoći će biti i mali krug okretanja, pa je Fluence okretniji i od nekih znatno manjih automobila, pogotovo kada se naviknete na njegove proporcije. Veliki napredak predstavlja i šestostepeni ručni mjenjač, koji je direktniji i precizniji, a i sama ručica mjenjača napokon je znatno kraća i atraktivnija.

Ponuda motora u Fluenceu nije posebno bogata, pa uz 1,6-litarski benzinac stoje samo dvije verzije poznatog 1,5 dCi turbodizelaša. Testni primjerak sa verzijom od 105 KS i Dynamique paketom opreme, za sada ustvari predstavlja vrh ponude ovog modela. S obzirom na to da je predviđen kao sposobna niskobudžetna porodična limuzina ovakva ponuda i ima smisla, a najsnažniji dizelaš u suštini je dovoljan za većinu potreba.

Kao što bi se i moglo očekivati, motor manje radne zapremine u prilično velikom i teškom automobilu nema baš lagan zadatak. Najveći problem dCi 105 ima u radnom području od 1.000 do 2.000 okretaja radilice u minuti kada je potpuno inertan, pa u suštini treba koristiti blagodeti preciznog mjenjača i okretaje održavati od dvije hiljade okretaja pa naviše, kada je dostupno 240 Nm okretnog momenta. Uz takvu vožnju Fluence sa ovim motorom sposoban je za sasvim ugodna međuubrzanja ali i elastičnu vožnju.

S druge strane, dok je na otvorenoj cesti Fluence sa ovim motorom jedan od najekonomičnijih pripadnika klase, u uslovima gradske vožnje, ili uz inetnzivniji tempo, prosjek potrošnje će najčešće biti između sedam i osam litara dizela, što je i dalje sasvim pristojno za automobil ovih proporcija.

Nenametljiv i prije svega pristupačan

Činjenica je da je Renault sa novom generacijom Meganea, pa tako i sa novim Fluenceom, značajno promjenio svoj pristup kreiranju automobila. Sada očito mnogo više cijene klasične kvalitete praktičnosti i izdržljivosti, pa su u toj potjeri za “mainstream” osobinama izgubili karakter po kojem su uvijek bili prepoznatljivi.

Upravo takav je i Fluence, prava samozatajna porodična limuzina koja ne nastoji privlačiti pažnju, nego svojom prostranošću i odličnom opremom dugo i vjerno služiti svom vlasniku.

Kada se u tu filozofiju uračuna i Renaultova poslovična popustljivost sa cijenama, pogotovo u slučaju njihovih limuzina iz Turske, onda je recept sam po sebi jasan i osuđen na uspjeh. I uz brojne recesijske popuste rijetko ko je u stanju ponuditi ovoliko prostora, opreme i tehnologije po cijeni koliko je donedavno koštao prosječno opremljen Clio.

Čak i sa najbogatijim paketom opreme i najsnažnijim dizelašem sa cijenom od nepune 33 hiljade KM, Fluence će biti neodoljiv magnet za sve kojima treba velik i moderan ali i pristupačan automobil. Zbog toga mu je lako i oprostiti poneke nedostatke u izradi i vrsti materijala, od kojih skuplji konkurenti možda i ne pate.

Osnovni podaci testnog automobila: Renault Fluence 1.5 dCi Dynamique Cijena osnovnog dizelskog modela: 26.420 KM Cijena testnog modela: 32.962 KM
Motor: turbodizelski common-rail, zapremina 1.461 ccm, snaga: 78 kW/105 KS, obrtni moment: 240 Nm pri 2.000 okr/min Mjenjač: ručni sa šest stepeni prenosa Dimenzije: 461,8 cm, širina 180,9 cm, visina 147,9 cm, međuosovniski razmak 272 cm Zapremina prtljažnika: 530 litara Masa praznog vozila: 1.277 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,4 s, najveća brzina: 185 km/h Potrošnja: test 7,8 / grad 5,3 / otvoreno 4,1 / prosječno 4,5 l/100 km

Osnovna oprema Dynamique: ABS sa raspodjelom snage kočenja (EBD) i sistem pomoći pri naglom kočenju, automatsko paljenje sva 4 žmigavca u slučaju naglog kočenja, zračni jastuci sprijeda za vozača i suvozača sa prilagodljivim volumenom, bočni zračni jastuci sprijeda, zračne zavjese, tritačkovni sigurnosni pojasevi na svim sjedištima, zatezači sigurnosnih pojaseva naprijed, blokada paljenja, centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem, automatsko zaključavanje vrata u vožnji, električni progresivni servo upravljač, regulator i graničnik brzine, putni računar, pokazivač vanjske temperature, upravljač podesiv po visini i dubini, svjetla za maglu, električno podesiva vanjska ogledala, el. podizači stakala naprijed i nazad, zadnja preklopiva klupa 1/3-2/3 i naslon za ruke, tonirana stakla, nasloni za glavu naprijed nove generacije, ESP i ASR, dvozonski automatski klima uređaj, brisači sa senzorima za kišu, podno osvjetljenje naprijed i nazad, osvijetljen i klimatiziran pretinac ispred suvozača, vozačevo sjedalo podesivo u leđnom djelu, središnji naslon za ruke naprijed, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, sjenilo na zadnjim vratima, radio CD MP3 4x15W s komandama pri upravljaču i Bluetooth sistemom, kartica Renault za pokretanje umjesto ključa, tamnosive presvlake, aluminijski naplatci 17" Monitor

Dodatna oprema na testnom modelu: metalik boja karoserije 700 KM, parkirni senzori 565 KM