Vozili smo
0

Renault Fluence i Dacia Sandero Stepway u BiH

Piše: Elvir Zubović
Renault i Dacia su danas zvaničnom premijerom i prvim probnim vožnjama na tržište u Bosni i Hercegovini uveli vrlo važne modele za ove dvije marke. Renault sa Fluenceom namjerava nastaviti priču o uspjehu koju je započeo Megane Sedan, dok Dacia Sandero Stepway svojim robusnim osobinama savršeno pristaje tržištu kao što je BiH.

U ugodnom okruženju golf terena u Sarajevu Renault i Dacia predstavili su dva modela koje smatraju vrlo važnim i sa kojima imaju velike ambicije u BiH. Kao i uvijek obje marke uspjele su ponuditi nešto novo, a kupce će privući originalnim dizajnom, poboljšanom kvalitetom i odličnim odnosom uloženog i dobivenog. Naravno, pored ovih osnovnih ideja vodilja, novi Fluence i Sandero u verziji Stepway imaju malo toga zajedničkog. Fluence kombinuje luksuz i odličnu cijenu

Renault je ohrabren izuzetnim uspjehom i preko 900.000 prodanih primjeraka druge generacije Meganea u verziji Sedan, pogotovo na istočnim tržištima, potaknuo razvoj modela koji će uz savremeniju tehnologiju, bolju opremljenost i povećanu kvalitetu ponuditi iste praktične vrijednost i C segmenta po izuzetno pristupačnoj cijeni. Tako se Fluence sada ističe kao posebno razvijen model koji je odvojen od uspješne Megane porodice, a u osvajanju tržišta pomoći će mu i činjenica da se proizvodi u renaultovim pogonima u Turskoj ali i u Koreji.

Fluence namjerava parirati direktnim konkurentima kao što su Opel Astra Sedan, Mazda 3, Škoda Octavia, Toyota Corolla ali i Chevrolet Cruze prije svega raskošnim dimenzijama, i to dužinom od 4,62 metra i međuosovinskim razmakom od 2,7 metara koji je na nivou i znatno većih i skupljih limuzina. Velika karoserija najviše dolazi do izražaja u ugodnoj kabini, gdje prostora ne nedostaje i kada se smjesti svih pet putnika. Naravno, najveća prednost velike trovolumenske karoserije uz prostranu kabinu je i veliki prtljažnik, koji je u slučaju Fluencea narastao na 530 litara, s tim da je najveći pozitivni pomak u odnosu na Megane Sedana otvor prtljažnika.

U prethodnom modelu uzak i nepravilan otvor prtljažnika nije dozvoljavao potpuno iskorištavanje kapacitetnog prtljažnika, dok je kod Fluencea taj nedostatak ispravljen kroz veliki poklopac prtljažnika koji dozvoljava utovar mnogo većeg prtljaga. Kao i u slučaju Meganea, Fluence se u unutrašnjosti ističe izuzetnim pomakom u kvaliteti finalne obrade i materijala, pa je sada i osjećaj kvalitete na nivou gabarita karoserije.

Ponuda motora se oslanja na benzinski 1.6 16V sa 110 KS, te dvije verzije 1.5-litarskog dCi dizelaša sa 85 i 105 KS. Novi Renault Fluence dolazi sa tri nivoa opremljenosti, i to Authentique, Expression i Dynamique. Već od nivoa Authentique, Fluence dolazi sa ABS-om i EBD-om, prednjim i bočnim zračnim jastucima, tempomatom, centralnim zaključavanjem s daljinskim upravljanjem, električnim progresivnim servo upravljačem, putnim računarom, maglenkama, električno podesivim vanjskim ogledalima, električnim podizačima stakala, klima uređajem i CD MP3 radiom s komandama pri upravljaču. Ovako opremljen Novi Fluence s 1.6 benzinskim motorom ima početnu cijenu od 22.222 KM, koja je dostupnu uz Renault finansiranje.

Sandero u privlačnijem i robusnijem odijelu

S druge strane, Dacia kao važan dio Renault grupacije, agresivno radi na popunjavanju svoje ponude modela. Uz najavljeni terenski Duster koji bi u BiH trebao stići u junu ove godine, kao odlična uvertira za pravi terenac predstavljen je Sandero u verziji Stepway koji otvoreno koketira sa terenskom vožnjom. Ipak, treba istaći da je Sandero Stepway tek "vizuelni" terenac, te na njemu, pogotovo za ovako pristupačne cijene, ne treba očekivati pogon na sve točkove i ostala offroaderska pomagala.

Naime, Stepway ima namjeru svojim atraktivnim dodacima i osobinama kao što su povišena udaljenost od tla za 20 mm, zaštitne letvice naprijed i nazad, zaštitna proširenja na blatobranima, mat hromirani pragovi, uzdužni krovni nosači i hromirana ispušna cijev, osvojiti mlađe kupce ali i one kojima je obični Sandero upravo previše običan. U vožnji Sandero Stepway je gotovo jednako upravljiv te čak i nešto udobniji od standardnog Sandera, s tim da nešto visočija karoserija uzima danak kroz osjetljivost na bočne udare vjetra, kao i nešto veći nivo buke pri vožnji na većim brzinama.

Sa dužinom 4.024 mm model Sandero Stepway je zadržao prednosti koje su se pokazale uspješnim na ''originalu'', odnosno jednostavno skrojenu i izuzetno prostranu kabinu spremnu da prihvati pet odraslih putnika, te osnovni kapacitet prtljažnika od 320 litara. U unutrašnjosti, posebne crne presvlake, kao i različiti dijelovi sive boje čine Stepway drugačijim i zanimljivijim. Serijska oprema Stepwaya sadrži aluminijumske naplatke prečnika 16 inča, svjetla za maglu, servo upravljač, ABS, centralno zaključavanje, djeljivu zadnju klupu, kao i tri metalik boje, platinasto sivu, sivu comète i vatreno crvenu.

Dacia Sandero Stepway na bh. tržištu dolazi s poznatim benzinskim motorom 1.6 MPI snage 90 KS i common rail dizel motorom dCi sa 70 KS. Dizelski Stepway u prosjeku troši svega 5,3 litara na 100 km. Politika Dacije nudi garanciju i na Stepway od 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara, a već u početku prodaje u BiH benzinski Stepway 1.6 košta svega 14.444 KM uz Renault finansiranje.