Auto testovi
33

Testirali smo Peugeot 508: Limuzina dostojna velikih putovanja

E. Z.
Peugeot je sa novom generacijom 508-ice donio novu dinamiku i živost u prilično učmali segment limuzina koje kao da su predale borbu svepopularnim SUV-ovima. Jedinstven dizajn i poseban ugođaj kojeg sa sobom donosi novi Peugeot 508 svakako je privlačan, pa smo provjerili da li je jednako praktičan i upotrebljiv kao što se očekuje.
Sa novim Peugeotom 508 smo se dugo družili i prešli priličan broj kilometara po zaista raznovrsnim cestama van i unutar BiH, te nakon putopisa ovaj put donosimo i potpuni test. Peugeot je nakon odličnih SUV modela nastavio uspješan niz, pa se originalnim dizajnom 508 kao i najnoviji 208 i 2008 nameću kao jedne od najprivlačnijih opcija u svom segmentu. Za razliku od mnogih koji su gotovo u potpunosti zanemarili limuzine pred najezdom SUV mode, Peugeot se pojavio sa novim 508 koji izgleda fenomenalno ali nudi i odličnu alternativu onima koji ne žele visoko sjediti.

Limuzine D segmenta već odavno muku muče u nalasku načina da opet nađu put do srca kupaca koji radije biraju SUV-ove sličnog cjenovnog razreda. To se pokazalo kao dodatno breme francuskim markama koje su se morale žestoko boriti sa jakom konkurencijom iz Njemačke koja je u ovom segmentu uvijek imala prednost. Čini nam se da je Peugeot našao penicilin za oba problema.

Umjesto da dignu ruke od 508-ice ipak su odlučili da je potpuno iznova "izmisle", a rezultat je jedna od najatraktivnijih ako ne i najatraktivnija limuzina segmenta koja donosi pravi premium ugođaj i nivo kvaliteta koji će zadovoljiti i germanske ukuse. Srećom, originalan izgled sa vrlo agresivnim prednjim dijelom, kupeovskom linijom krova i sportski oblikovanim zadnjim dijelom nisu jedino čime se 508 ističe.

Izrađen na istoj i što je najvažnije laganoj platformi kao kompaktni Peugeot 308 znatno veći 508 je u startu dobio dobre osnove da bude agilan i dinamičan auto. Ova platforma omogućava širok trag točkova i nizak smještaj motora i elemenata ovjesa što je odlično odgovaralo vrlo niskoj 508-ici. Zahvaljujući tome težište automobila je nisko, pa iako u ovim standardnim verzijama nema pretjerano sportske ambicije 508 pravi odličan balans ugodne putne limuzine koja se ne boji zavoja. U dugim i brzim zavojima 508 ostaje dugo siguran i neutralan te ga je zaista teško izbaciti iz takta. U oštrim zavojima pokazuje da je ovjes ipak podređen ugodnosti, ali i uz nešto izraženije naginjanje vozač ima dobar osjećaj kontrole i stabilnosti. Peugeot sa 508 i nije želio pretjerati u sportskim voznim osobinama, što je vrlo pohvalno, pogotovo jer ni sa velikim 19-inčnim točkovima putnici unutra ne ispaštaju zbog toga.

Dugačke ture koje smo pravili sa 508-icom ovog ljeta su zaista njegov prirodni habitat, te sa lakoćom "guta" kilometre. Naravno u tome mu uz dobro podešen ovjes najviše pomaže odličan spoj snažnog dizelaša i sjajnog novog automatskog mjenjača. Godinama smo čekali i nadali se da u Peugeotu dočekamo ovakav mjenjač i sada je napokon tu.

Ovaj put poznati proizvođač mjenjačkih kutija Aisin je napravio odličan posao, pa je 8-stepeni automatik lišen svih nedostataka koje su imali prethodnici. Uglađenim radom odlično odgovara ukupnom ugođaju vožnje u 508-ici, a promjene stepeni prenosa su zaista pravovremene i neprimjetne. Ako poželite na zavojitoj cesti sami mijenjati brzine i tada je EAT8 dovoljno brz i omogućava da odlično iskoristite veliki obrtni moment dizelskog motora. Također, mjenjač može izmjene stepeni prenosa vršiti uglađenije ili oštrije, zavisno od toga koji ste način rada izabrali, a u konačnici je jedan od važnih elemenata u štedljivosti 508-ice.

Dvolitreni HDi sa 177 KS i moćnih 400 Nm okretnog momenta odlično odgovara 508-ici i sa lakoćom je nosi. Iako mu to nije primarna namjena, ovako pokretan 508 je više nego dovoljno brz, pa će do 100 km/h stići za manje od 8,5 sekundi. Usto lagana građa 508-ice i pametni mjenjač omogućavaju da u prosjeku trošite između 5 i 6 litara dizela na 100 km. Za limuzinu ovih performansi i gabarita to je više nego prihvatljivo.

Unutrašnjost 508-ice jednako je posebna i zanimljiva kao i vanjština. Tačnije, ako niste vidjeli ili probali Peugeote novije generacije ulazak u novi 508 će vas zateći prilično nespremne. Posljednja genercija i-Cockpit riješenja sa visoko podignutim digitalnim instrumentima, mali volan koji stoji gotovo u krilu, moćna i moderna centralna konzola sa velikim tabletom i klavirskim tipkama za kontrolu klimatizacije i ostalih funkcija, samo su glavni detalji. Mekani materijali ugodni na dodir ali i na pogled uz ergonomiju koja traži navikavanje ali u suštini dobro funkcioniše doprinose osjećaju vožnje posebnog automobila. Iskreno, malo je velikoserijskih automobila koji su tako originalni i posebni unutra, tako da par nepraktičnih detalja lako opraštamo.

Ono što je teže oprostiti je nedostatak prostora za glave putnika na zadnjim sjedištima. Iako smo to zbog oblika krova i očekivali, u praksi je to još više izraženo. Srećom prostora za noge ima dovoljno te se uz velika i udobna sjedišta možete vrlo ugodno smjestiti.

Prtljažnik je velik i prostran, te problem može nastati kada se spremate na duža putovanja i planirate ponijeti malo više stvari nego inače. Tada trebate biti svjesni da prednji dio prtljažnika ima znatno manju visinu od dijela koji je bliže sjedištma. Još jedna žrtva atraktivnog dizajna i kupeovske forme, ali u suštini 487 litara zapremine može biti dovoljna u većini situacija.

Peugeot je svjestan da je sa novim 508 napravio atraktivan i vrijedan auto, te definitivno ne spada u niskobudžetne opcije segmenta. Za ovako opremljen primjerak sa snažnim dizelašem i odličnim EAT8 mjenjačem morate biti spremni izdvojiti 70 hiljada maraka. Naravno, razumnijim izborom opreme taj iznos se može smanjiti na nekih 55 hiljada maraka. Pohvalan potez Peugeota je i činjenica da EAT8 mjenjač dobijete u svakom 508 osim osnovnog dizelaša, koji svakako neće biti tako čest izbor.

Peugeot je sa 508-icom definitivno osvježio D segment, te odličnim odnosom dizajna, ugodnosti i moderne tehnologije ulazi u sami vrh najpoželjnijih automobila segmenta. I što je najbolje od svega dovoljno praktična i ugodna porodična limuzina svaki dan će vam ostaviti ugođaj vožnje nečega posebnog što u svijetu u kojem vladaju SUV-ovi svakako treba cijeniti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 508 Allure 2.0 BlueHDi 180 EAT8

Cijena osnovnog dizelskog modela: 48.580 KM Cijena testnog modela: 69.475 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, dizelski, četiri cilindra, 16 ventila, turbopunjač. common-rail sistem ubrizgavanja goriva u cilindre. Radna zapremina 1.997 ccm. Najveća snaga 130 kW - 177 KS pri 3.750 obr/min. Maksimalan obrtni moment 400 Nm pri 2.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 8-stepeni automatski mjenjač. Felge prečnika 19 inča, gume 235/40 R19.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 8,3 s. Maksimalna brzina - 235 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu - 5,7 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,9 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo - 55 l. Prosječna emisija CO² - 124 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina - 4.750 mm. Širina - 1.906 mm. Visina - 1.404 mm. Međuosovinski razmak - 2.793 mm. Zapremina prtljažnika - od 487 litara. Masa praznog vozila – 1.535 kg.

Oprema testnog automobila: ESP - sistem za kontrolu stabilnosti vozila, ASR - sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova, indirektni sistem za kontrolu pritiska u gumama, automatska dnevna svjetla, centralno zaključavanje sa daljinskim upravljačem, 6x zračni jastuk, Paket "Sigurnost": tempomat / limitator brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, automatsko paljenje farova, automatsko kočenje u hitnom slučaju Active Saftey Brake, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, automatski brisači sa senzorom za kišu, otključavanje vozila sa daljinskim upravljačem, pokretanje motora pritiskom na dugme, dvozonski automatski klima uređaj, 2 x LED ambientalno osvijetljenje, osvijetljen pretinac ispred suvozača, osvjetljenje u prtljažniku, osvijetljenje u području ispod središnje konzole, funkcije prednjih farova - Follow me Home, halogeni farovi sa dnevnim LED svjetlima, zatamnjena zadnja stakla, zatamnjeno i grijano zadnje staklo, FM antena ugrađena u zadnje staklo, senzori za pomoć kod parkiranja napred i nazad, vozačevo i suvozačevo sjedalo sa: podesivanjem visine, uzdužno podesivanje, naslon za ruku, električno podesivanje u lumbalnom dijelu, tepisi, unutrašnja LED osvetljenje, navigacijski uređaj NAC sa 10-inčnim ekranom na dodir (HD rezolucija), uređaj handsfree Bluetooth, 2 x USB i 1 x AUX priključak, 2 x USB priključak za punjenje uređaja u drugom redu sedišta, funkcija Mirror Link, 17'' ALU felge MERION monoton + set za popravak guma, dimenzije guma 215/55 R17, unutrašnjost u kombinaciji tekstila i TEP kože, srednji naslon za ruke na stražnjoj klupi sa otvorom za skije, vanjski retrovizori u boji karoserije, električni i grijani vanjski retrovizori, senzor za merjenje temperature u vanjskim retrovizorima, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima, elektropreklopivi vanjski retrovizori, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, LED pokazivači smjera.

Opciona oprema na testnom automobilu: otključavanje vozila bez ključa (506 KM), 19" ALU felge AUGUSTA u crnoj boji (1.594 KM), digitalni prijemnik DAB (188 KM), Night Vision (2.251 KM), paket Pomoć vozaču Plus + Paket SIGURNOST PLUS (1.876 KM), dodatno zatamnjena zadnja stakla (375 KM), prednji farovi full LED + zadnja svjetla full LED (2.026 KM), siva Platinum boja karoserije (825 KM).

Garancije: Dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.