2,0 TDI 4Motion s 200 KS
16

Testirali smo novi Volkswagen Passat: Limuzina dostojna bogate historije

D. B.
Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba
Bez obzira na to da li ste poslovan, porodičan ili pak kupac koji želi veći automobil sa sportskim notama, jedna od najboljih opcija koju danas možete izabrati jeste Volkswagenov Passat, limuzina koja ispunjava visoke zahtjeve tržišta već dugi niz godina.
Ovaj model se pojavio još 1973. godine i trenutno je u svojoj osmoj generaciji, a iz Volkswagena je već potvrđeno da će doživjeti sljedeću generaciju uprkos ekspanziji elektrificiranih modela koji predstavljaju budućnost autoindustrije.

Ovaj put na kraći test stigao je temeljito obnovljeni Passat 2.0 TDI DSG 4Motion R-line Elegance, i to u elegantnoj Aquamarine metalik plavoj boji te sa 18-inčnim Liverpool aluminijskim felgama.

Kao što smo i navikli, Passat izgleda moćno i nemoguće ga je ne primijetiti na ulici, što smo i iskusili tokom testnog perioda u kojem smo odgovarali na pitanja slučajnih prolaznika koji su se interesovali za ovu Volkswagenovu limuzinu generacijama prisutnu i na našem tržištu. Passat je svojim dizajnom definitivno privlačio pažnju, a da je kojim slučajem bio u nekoj "življoj" boji, sigurni smo da bi privukao još više znatiželjnika.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Atraktivnosti svakako doprinose prednja IQ-Light LED Matrix svjetla, koja su također izuzetno funkcionalna te se može reći da pretvaraju noć u dan, a tu su i LED maglenke, statička svjetla za skretanje, LED stražnja svjetla te popularni dinamični pokazivači smjera. Eksterijer uljepšavaju pomenute 18-inčne Liverpool aluminijske felge s AirStop gumama dimenzija 235/45 R18, donje hromirane bočne letvice na karoseriji, hromirane lajsne oko bočnih stakala i R-Line oznake. Pomenuta bočna i stražnje staklo su zatamnjeni te pružaju dodatni osjećaj luksuza, udobnosti i privatnosti, a sva dolaze s termoizolacijom. Dojam unutra upotpunjuje i crna obloga krova.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Unutrašnjost nastavlja dobar dojam koji svojim izgledom ostavlja eksterijer. Prostrana je i izrađena od kvalitetnih materijala, a tek na rijetkim mjestima je moguće pronaći tvrđu plastiku koja ipak ostavlja utisak kvaliteta pri dodiru. Armaturna ploča je izrađena od mekanih metarijala, a krasi je brušena aluminijska lajsna koja se širi i na vrata. Sjajna crna centralna konzola u koju je integrisan ekran također izgleda lijepo, ali je osjetljiva na otiske prstiju.

Udobnost i prostranost su uvijek bili karakteristika Passata, a tako je i u slučaju najnovijeg modela. Vozač i suvozač se udobno smještaju u sportski dizajnirana duboka prednja sjedišta s ozbiljnim bočnim potporama, koja pružaju podršku tijelu u svakom trenutku i posebno pri većim brzinama i oštrijim zavojima. Kilometre pređene u ovim sjedištima presvučenim kombinacijom Alcantare i kože gotovo da nećete osjetiti, a ništa manje udobno neće biti ni putnicima na stražnjim sjedištima. Osobe prosječne visine, pa i nešto viši putnici, imat će sasvim dovoljno mjesta za koljena, ramena i glavu. Za vozača je namijenjeno ergoComfort sjedište s električnim podešavanjem, a recimo i da neće biti problema u hladnim zimskim danima jer prednja sjedišta dolaze s grijačima. Zapremina prtljažnika iznosi 586 litara i dovoljan je za prtljag jedne prosječne porodice.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Ispred vozača se nalazi trokraki multifunkcionalni upravljač obložen kožom, preko čijih komandi se upravlja jednostavnim infotaniment sistemom koji dolazi s ekranom osjetljivim na dodir. Sistem ima solidnu brzinu i jednostavan je za korištenje, a vidljiv/čitljiv je i u slučaju jake prirodne svjetlosti. Komande na upravljaču se koriste i za upravljanje digitalnim kokpitom Digital Cockpit Pro u boji, koji prikazuje različite informacije po izboru vozača uključujući navigaciju.

Ovjes je odlično podešen, vožnja je udobna i na našim "zahtjevnim cestama", a upravljanje precizno. Pretjeranog naginjanja nema, a kada ga osjetite, tu su već spomenuta sjedišta po kojim nećete "kliziti" zbog bočnih potpora.

Za ugodan boravak i vožnju zaslužan je i trozonski Air Care Climatronic sistem s alergen filterom, a putnicima na stražnjem sjedištu su dostupne zasebne kontrole. Također, ugođaj upotpunjuje LED ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti te ozvučenje sa osam zvučnika. Izolacija od motora i vanjskih zvukova je na visokom nivou.

Sigurnost je također na visokom nivou te uključuje sisteme pomoći vozaču i sigurnosne sisteme pod zajedničkim nazivom IQ.Drive.

U srcu testnog Passata se nalazi 2,0-litarski TDI motor koji razvija 200 KS i koji je uparen sa sedmostepenim automatskim DSG mjenjačem te 4Motion pogonom na sva četiri točka. Snažna pogonska jedinica se pokazala sasvim dovoljnom za ipak velik i prilično težak automobil dimenzija 4.775x1.832x1.483 mm (dužina, širina, visina), međuosovinskog rastojanja od 2.786 mm i težine oko 1.700 kg. S druge strane, moćne kočnice obavljaju posao zaustavljanja.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Motor vozaču pruža osjećaj snage, preticanja su laka, posebno u modu Sport, koji se aktivira povlačenjem ručice mjenjača prema nazad kada je u modu Drive, a u tom slučaju je odziv na pritisak papučice gasa osjetno "oštriji" . Na isti način se sportski mod deaktivira. Iza upravljača se u slučaju testnog modela nalaze lopatice za manuelnu promjenu stepena prijenosa.

Osim toga što je snažan, pozitivna strana 2,0-litarskog TDI motora je i činjenica da je prilično štedljiv. Tokom testa je trošio u prosjeku 6,3 litra Petrolovog Q MAX dizela, dok je najmanja zabilježena potrošnja na otvorenom uz uključeni klima uređaj iznosila 4,8 litara.

Kada je riječ o cijeni novog modela sa specifikacijama koje smo imali na testu, Passat Elegance 2,0 TDI DSG 4Motion košta 87.299,45 KM s uključenim porezom, dok cijena osnovnog modela iznosi 55.915,13 KM.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG 4Motion R-line Elegance. Cijena osnovnog modela: 55.915 KM. Cijena testnog modela: 87.299 KM.

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, direktno ubrizgavanje goriva, međuhladnjak zraka pod pritiskom. Radna zapremina 1.968 ccm. Maksimalna snaga 147 kW – 200 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 400 Nm od 1.750 do 3.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove - 4Motion. 7-stepeni automatski DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom. Felge prečnika 17 inča, gume dimenzija 215/55 R17.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Maksimalna brzina - 234 km/h. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 5,1 l/100 km. Potrošnja na Klix.ba testu: 6,3 l/100 km. Emisija CO2 131-133 g/km. Euro 6d-ISC-FCM.

Dimenzije: Dužina - 4.775 mm. Širina - 1.832 mm. Visina - 1.483 mm. Međuosovinski razmak - 2.786 mm. Zapremina prtljažnika od 586 do 1.152 litra s preklopljenim zadnjim sjedištima. Težina praznog automobila - 1.559 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 66 l.

Serijska oprema: tekstilne patosnice naprijed i nazad, ESC elektronski stabilizacijski program i elektromehanički pojačivač kočenja, aluminijski rezervni točak u punoj veličini, elektromehanički servo upravljač automatski podesiv ovisno o brzini, priručni alat i dizalica, prva pomoć i sigurnosni trokut, multifunkcionalni upravljač s kontrolama izmjene brzina za DSG obložen kožom, uključuje kožnu ručicu mjenjača, ISOFIX priprema za dvije dječije sjedalice na zadnjoj klupi i-Size kompatibilna), asimetrično preklopiv naslov zadnje klupe, uključen srednji naslon za ruke i otvor za skije. ergoComfort sjedalo za vozača s elektronski podesivim naslonom, nagib i dubina sjedne površine podesivi uključujući podešavanje oba prednja sjedišta po visini, donje bočne hromirane letvice, grijanje prednjih sjedišta, daljinsko otključavanje poklopca prtljažnika, sva stakla na vozilu sa termo izolacijom, Keyless Start paljenje bez ključa, automatski zatamnjivo unutrašnje ogledalo, sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i nazad (2X) + bočni zračni jastuci naprijed (lijevo i desno), hromirane lajsne oko bočnih stakala, dekor inserti brušeni aluminij za intsrument ploču i vrata, "Piano Black" za središnju konzolu, osvijetljena make-up ogledala u štitnicima za sunce naprijed, prednji naslon za ruke, podesiv, sa pretincem, LED rasvjeta u prostoru nogu, vanjska ogledala, elektro podesiva i grijana, sa automatskim zatamnjenjem na strani vozača, elektronska blokada motora, 12V utičnica u središnjoj konzoli, nazad i u prtljažniku, monitoring pritiska u gumama, start/stop sistem, lajsne na pragovima od nehrđajućeg čelika, podrška za leđa u prednjim sjedištima, na vozačevoj strani elektro podesiva, park distance control - senzori za parkiranje naprijed i nazad sa akustičnim i vizuelnim signalom, LED prednja svjetla, senzor za svjetlo i kišu sa automatskim svjetlima, "Leaving Home" i manuelnom "Coming Home" funkcijom, LED osvjetljenje interijera, tempomat s limitatorom brzine, zadnje svjetlo za maglu, zadnja svjetla u LED tehnici, LED svjetla za maglu naprijed i statička svjetla za skretanje, putni računar "Premium" sa multi color ekranom, automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, bluetooth interfejs za mobilni telefon, produžena tvornička garancija, period trajanja ugovora: dvije godine nakon redovne garancije proizvođača, maksimalna ukupna kilometraža 120.000 kilometara, sistem upozorenja vozača, četiri aluminijska točka "Istanbul" 7J x 17 sa AirStop® gumama 215/55 R17, adio Composition sa osam zvučnika, sjedišta u kombinaciji Alcantara/koža "Vienna", trozonski Air Care Climatronic - automatski klima uređaj sa alergen filterom i kontrolama klime pozadi, sportsko-komforna prednja sjedišta, dodatni hrom paket (na prekidačima za namještanje vanjskih ogledala i električnih stakala), digitalni radio prijem DAB+, digitalni radio prijem DAB+, elektronska parkirna kočnica sa auto-hold funkcijom, sigurnosni paket: zračni jastuk za vozača i za suvozača sa opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani uključujući dodatni zračni jastuk za koljena vozača.

Dodatna oprema: Zadnja bočna stakla i zadnje staklo zatamnjeni, vanjska ogledala, elektro podesiva, preklopiva i grijana, sa funkcijom osvjetljenja okoline i aut. zatamnjenjem na vozačevoj strani, Digital Cockpit Pro, višebojni prikaz i izbor različitih info profila, App-Connect uključen. App-Connect Wireless za Apple CarPlay, Online servisi sa OCU jedinicom, stražnja kamera za parkiranje, IQ.LIGHT - LED Matrix prednja svjetla, dinamični pokazivač smjera naprijed/nazad i LED svjetla za maglu naprijed, navigacioni sistem "Discover Media" uključen, "Streaming & Internet", R-Line "Exterior", Volkswagen R, priprema za "We Connect" i "We Connect Plus".