Testirali smo novi Peugeot 208: Osuđen na uspjeh

Testirali smo novi Peugeot 208: Osuđen na uspjeh
94
E. T.
29.2.2020. u 11:06
41
komentara
94

dijeljenja
1/52 Foto: E. Z./Klix.ba
2/52 Foto: E. Z./Klix.ba
3/52 Foto: E. Z./Klix.ba
4/52 Foto: E. Z./Klix.ba
5/52 Foto: E. Z./Klix.ba
6/52 Foto: E. Z./Klix.ba
7/52 Foto: E. Z./Klix.ba
8/52 Foto: E. Z./Klix.ba
9/52 Foto: E. Z./Klix.ba
10/52 Foto: E. Z./Klix.ba
11/52 Foto: E. Z./Klix.ba
12/52 Foto: E. Z./Klix.ba
13/52 Foto: E. Z./Klix.ba
14/52 Foto: E. Z./Klix.ba
15/52 Foto: E. Z./Klix.ba
16/52 Foto: E. Z./Klix.ba
17/52 Foto: E. Z./Klix.ba
18/52 Foto: E. Z./Klix.ba
19/52 Foto: E. Z./Klix.ba
20/52 Foto: E. Z./Klix.ba
21/52 Foto: E. Z./Klix.ba
22/52 Foto: E. Z./Klix.ba
23/52 Foto: E. Z./Klix.ba
24/52 Foto: E. Z./Klix.ba
25/52 Foto: E. Z./Klix.ba
26/52 Foto: E. Z./Klix.ba
27/52 Foto: E. Z./Klix.ba
28/52 Foto: E. Z./Klix.ba
29/52 Foto: E. Z./Klix.ba
30/52 Foto: E. Z./Klix.ba
31/52 Foto: E. Z./Klix.ba
32/52 Foto: E. Z./Klix.ba
33/52 Foto: E. Z./Klix.ba
34/52 Foto: E. Z./Klix.ba
35/52 Foto: E. Z./Klix.ba
36/52 Foto: E. Z./Klix.ba
37/52 Foto: E. Z./Klix.ba
38/52 Foto: E. Z./Klix.ba
39/52 Foto: E. Z./Klix.ba
40/52 Foto: E. Z./Klix.ba
41/52 Foto: E. Z./Klix.ba
42/52 Foto: E. Z./Klix.ba
43/52 Foto: E. Z./Klix.ba
44/52 Foto: E. Z./Klix.ba
45/52 Foto: E. Z./Klix.ba
46/52 Foto: E. Z./Klix.ba
47/52 Foto: E. Z./Klix.ba
48/52 Foto: E. Z./Klix.ba
49/52 Foto: E. Z./Klix.ba
50/52 Foto: E. Z./Klix.ba
51/52 Foto: E. Z./Klix.ba
52/52 Foto: E. Z./Klix.ba
Peugeotov novi automobil iz B segmenta sviđa se i ženama i muškarcima, a mi se iskreno nadamo da će odjel Peugeot Sport dobiti zeleno svjetlo i na izvanrednoj osnovici napraviti verziju GTI koju entuzijasti širom Evrope dugo čekaju.
Vrijeme koje smo proveli s novom drugom generacijom Peugeotovog modela 208 daje nam pravo da tvrdimo kako bi u francuskoj automobilskoj kompaniji koja je na čelu PSA grupacije opet mogli biti u slatkim problemima, jer će novi 208 zasigurno krenuti stopama bestseller modela 206 čija je potražnja bila mnogo veća od tadašnjih proizvodnih kapaciteta Peugeota.

A i bilo je vrijeme, jer Peugeot s nasljednicima legendarnog modela 206 (207-icom i prvom generacijom 208-ice) nije dostigao popularnost kakvu je krajem devedesetih godina dvadesetog stoljeća ostvario zgodni nasljednik legendarnog modela 205.

S većinom prepoznatljivih elemenata koji krase karoserije aktuelnih Peugeotovih modela, skladno skrojen 208 ne može proći nezapaženo, a zanimljivim je detaljima u potpunosti deklasirao nekolicinu konkurentskih modela koje nude dolaze iz nekih drugih automobilskih kompanija. S potpunim odmakom od izgleda prethodnika koji je nosio istu brojčanu oznaku, što nisu uradili u Renaultu kada su crtali aktuelni Clio, novi 208 trenutno je najzanimljiviji automobil koji dolazi iz Francuske. Da, Citroën je u međuvremenu osvježio C3, ali vrijeme je ipak ostavilo traga na njihovom šarenom veselom automobilu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


U vremenu u kojem LED svjetla sve više postaju dio nezaobilazne opreme „analogija“ u kućištima najnovijeg Lavića s paketom opreme Allure donekle kvari opšti utisak, jer prednja LED svjetla u znatno atraktivnijim kućištima ostaju privilegija u narednom paketu opreme. Na ostatku dvovolumenske karoserije s mnogobrojnim crnim detaljima i zanimljivo profilisanom limu na zadnjim nosačima krova ništa ne bismo mijenjali, a razmišljanje o eventualno većim točkovima potisnuli smo zbog demonstrirane udobnosti kojoj su, bez sumnje, doprinijele i 16-inčne gume s nešto višim profilom.



Novodizajnirana je i poželjno tamna unutrašnjost sa zanimljivom grafikom koja asocira na karbon i prepoznatljivim elementima koji se koriste u aktuelnim modelima Peugeota, a tu je i najnovije izdanje originalne i-Cockpit instrumentne table (digitalna i varijabilna u ovom slučaju) s trodimenzionalnim efektom koju oči vozača i ovdje gledaju iznad upravljača naglašeno malog promjera.

Iako se na prvi pogled čini drugačije, sa ispravno podešenim sjedištem i upravljačem, što je ionako prvi preduslov za dobru vožnju, gornji dio upravljača neće pokrivati instrumentnu tablu koja može biti plava, crvena, sa ili bez pojedinih mjerača... Naglašeno kvalitetni materijali i odlična završna kontrola osigurali su ambijent bez „cvrčaka“ čemu smo se, zbog mnogo loših iskustava u posljednje vrijeme, posebno obradovali. Manje raduje da je upravljanje grijanjem/hlađenjem kabine i ovdje ostalo na centralnom displeju multimedijalnog sistema, što negativno utiče na ukupnu ergonomiju.

Izuzetaka istina ima, ali i ovaj automobil spada među većinu modela iz B segmenta koji će ponuditi dovoljno prostora u svim pravcima za četiri odrasle osobe uz pretpostavku da vozač koji se ne želi odreći optimalno podešenog sjedišta nije izuzetno visok. U suprotnom, 208-ica postaje trosjed. Neko reče: „Pa šta, takav koncept ima i McLaren F1!“ Vozač i suvozač će u svakom slučaju uživati u ugodnom, natprosječno udobnom i zvučno odlično izolovanom okruženju, a u porodicama s više od dva odrasla člana ionako trebaju razmišljati o barem za broj većem automobilu.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Zašto se iskreno nadamo da će 208 u skorijoj budućnosti dobiti i GTI opciju? Zato što odavno nismo vozili bolje izbalansiran obični automobil čiji ovjes osigurava i izvrsnu upravljivost i besprijekornu udobnost, a za njegovu najvišu ocjenu zaslužna je i tišina u kojoj se bori i izbori sa svim i svačim što se nađe ispod točkova. Onda smo se sjetili pojedinih znatno skupljih automobila u kojima smo na slično izlomljenim i naboranim podlogama, zbog vibracija koje su se prenosile na karoseriju, mislili da ćemo usput izgubiti neko od bočnih stakala.

Uz podsjećanje da novi 208 spada među rijetke modele koji se već mogu dobiti u varijanti koju pokreće samo elektromotor (e-208), PSA i u ovoj priči ispod prednjeg poklopca (opravdano) ugrađuje svoj dobro poznat i dodatno uglađen 1,2-litarski trocilindarski motor (PureTech) koji se nudi s tri nivoa snage. Ljubiteljima tradicionalnih rješenja vjerovatno se neće svidjeti da se snažnija turbobenzinska verzija (130 KS) ne može dobiti u kombinaciji s ručnim mjenjačem, a Peugeot je u ponudi zadržao i jednu turbodizelsku opciju s cilindrom više.

Foto: E. Z./Klix.ba Foto: E. Z./Klix.ba


Naš primjerak pokretao je slabiji turbobenzinac koji nudi 102 KS i 205 Nm najvećeg obrtnog motora za čiju distribuciju je zadužen ručni mjenjač sa šest stepeni prijenosa. Nešto slabiji od istog motora koji se ugrađuje u C3, lagan i štedljiv motor koji je apsolutno oslobođen od karakterističnih trocilindarskih vibracija dokazao je da deficit u „ergeli“ ovdje zapravo i nije poseban problem, a iza prilično dobrih performansi u svim situacijama stoji i činjenica da 208 spada među najlakše automobile u svom segmentu. Prije eventualne odluke o izboru 1,5-litarskog turbodizelskog motora (100 KS) potencijalni kupci treba da znaju da smo na kraju priče, uz start/stop sistem i radni program „Eco“ koji smo koristili u zagušenim gradskim uslovima, u prosjeku trošili manje od pet litara nakon 100 pređenih kilometara. Pa sad...

Još uvijek ne znamo da li će se novi 208 na većim 17-inčnim točkovima jednako tiho i uglađeno snalaziti na našim cestama. Ne znamo ni kada će stići 208 GTI koji bi u zaborav mogao potisnuti i legendarni 205 GTI, ali znamo da se Peugeot u velikom stilu vratio u B segment i drago nam je zbog toga.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 S&S
Cijena osnovnog benzinskog modela – Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 S&S: 25.322 KM
Cijena testnog modela: 34.128 KM (32.763 KM s promotivnim popustom)

Motor: trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 75 kW – 102 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 195/55 R16 H (Continental WinterContact TS860).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,9 s. Maksimalna brzina – 188 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 4,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 3,7 l/100 km, kombinovano 4,2 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 97 g/km. Euro 6d.

Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.765 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 311 do 1.106 litara. Masa praznog automobila – 1.058 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 44 litra.

Serijska oprema testnog automobila: sistem za kontrolu stabilnosti vozila – ESP, sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova – ASR, sistem protiv blokiranja točkova – ABS, sistem za pomoć kod naglog kočenja – AFU, dinamična kontrola stabilnosti – DCS, dinamična kontrola stabilnosti prikolice – TSM, sistem za pomoć pri kretanju na uzbrdici (Hill Assist), varijabilni multifunkcionalni servoupravljač obložen kožom podesiv po visini i dubini, šest zračnih jastuka (bočne zračne zavjese), automatsko uključenje kratkih svjetala, prednja dnevna LED, zadnja LED svjetla, indikator za nepričvršćene sigurnosne pojase vozača, suvozača i putnika na zadnjim sjedištima, sistem ISOFIX za pričvršćivanje na zadnjim bočnim sjedalima, sigurnosni sistemi (prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, aktivni sistem za alarmiranje kod nenamjernog prelaska vozne trake, kontrola pažnje vozača i kontinuirana kontrola vožnje, automatsko kočenje u hitnom slučaju, tempomat/limitator brzine, ECO način vožnje (ručni mjenjač), pokretanje motora pritiskom na taster. daljinsko centralno zaključavanje vrata i prtljažnika (automatski kada se pokreće), prošireno prepoznavanje prometnih znakova i mogućnost preporuke brzine, 3D TFT instrumentna tabla sa prikazom podataka na dva nivoa, armaturna ploča sa karbonskim izgledom i crnim završetkom, 7-inčni display osjetljiv na dodir i 3,5-inčni centralni display na instrumentnoj tabli (u boji), visoka centralna konzola, električna parkirna kočnica, funkcija povezivanja telefona sa vozilom „Mirror Screen“, automatski klima-uređaj, zadnji senzori za parkiranje (s grafičkim i zvučnim prikazivanjem), sistem za handsfree telefoniranje Bluetooth, dva USB priključka na centralnoj konzoli (TIP A i TIP C), dva USB priključka nazad (TIP A), radio RCC A2 sa šest zvučnika (četiri prednja i dva zadnja), akustično vjetrobransko staklo, grijano zadnje staklo, automatski brisači sa senzorom za kišu, unutrašnji fotosenzibilni retrovizor, sekvencijalno električno podešavanje prednjih i zadnjih stakala sa sistemom protiv blokiranja, kućišta vanjskih retrovizora u boji karoserije, elektropodesivi i grijani vanjski retrovizori, elektropreklopivi vanjski retrovizori, osvjetljenje pristupa vozilu u vanjskim retrovizorima, pokazivači smjera u vanjskim retrovizorima, prednja maska sa hromiranim umetcima, prednji i zadnji odbojnik u boji karoserije, spojler na petim vratima u sjajnoj crnoj boji, srednji dio zadnjog odbojnika u sjajnoj crnoj boji, osvjetljenje prtljažnog prostora, unutrašnjost u kombinaciji sa umjetnom kožom i tkaninom, mrežica na zadnjoj strani naslona prednjih sjedišta, zadnja klupa djeljiva u omjeru 1/3-2/3, detektor niskog pritiska u gumama
16-inčne aluminijske felge „SOHO“, komplet za popravak guma...

Opciona oprema na testnom automobilu: dodatno zatamnjena stakla u drugom redu i zadnje staklo (188 KM), kamera za pomoć pri vožnji unazad i prednji parking senzori (1.032 KM), digitalni radio DAB (319 KM), 16-inčni čelični rezervni točak (281 KM), specijalna crvena boja „ELIXIR“ (1.125 KM).

Garancija: Dvije godine opšte garancije, tri godine na boju i 12 godina na karoseriju.
Prijavi grešku


Komentari (41)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...