U ofanzivu sa novim licem
0

FOTO+VIDEO / TEST: Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta 4WD

Tekst i foto: Elvir Zubović <br />Video: Jasenko Korjenić
Stalno nastojanje proizvođača da u jednom automobilu ponude što više mogućnosti i namjena odlično je pokazao “Nissan” sa predstavljanjem Qashqaija prije tri godine. Ovim modelom japanski proizvođač je dao novi smisao kategoriji “crossovera”, a sada je sa prvim redizajnom uspio ponuditi zaista atraktivan i poželjan porodični automobil.

Kada je 2006. godine na sajmu automobila u Parizu “Nissan” predstavio svoj prvi automobil koji je u cijelosti dizajniran u njihovom Design Europe centru u Londonu, bilo je jasno da se i ovaj proizvođač priklonio trendu svestranih “crossover” automobila, ali je ujedno postavio i nove standarde u tom rastućem segmentu. Iako se isticao praktičnošću porodičnog prevoznog sredstva, mobilnošću modernog terenca ali i dinamikom savremenog automobila, bilo je jasno da dizajneri i nisu uspjeli sve te prednosti istaknuti pomalo bezličnim i konfekcijskim dizajnom. Ubrzo su i sami to spoznali, pa su nakon ovog prvog redizajna ponudili znatno privlačniji Qashqai.

Konačno i estetika na nivou zadatka

Iako je “Nissan” sa Qashqaijem svojevremeno ušao u prilično nepoznate tržišne vode sa automobilom na potpuno novoj platformi i sa novim rješenjima, činjenica je da su uspjeli napraviti dobar posao, što se najbolje da primjetiti prema odličnom odzivu zapadnoevropskih tržišta.

Oblik karoserije koji jasno spaja prednosti karavanskih i monovolumenskih automobila uz prednosti povišene podnice i pogona na sve točkove odlično su spojeni u jedan svestran automobil, a uz naknadni dolazak verzije sa dva dodatna sjedišta, Qashqai je uspio “ukrasti” i dosta kupaca iz segmenta pravih monovolumena. Ipak, iako je bio neobična i svježa pojava, od početka se Qashqai nije mogao pohvaliti baš upečatljivim izgledom.

Prvi redizajn najmanjeg terenskog “Nissana” ispravio je upravo najspornije estetske tačke, pa je tako Qashqai dobio potpuno novi prednji dio zahvaljujući kojem izgleda znatno dorađenije i ozbiljnije. To je prije svega zasluga odlično oblikovanih svjetala koja uz oštre linije i crnu podlogu predstavljaju odličnu zamjenu za prethodna, koja su bila prevelika i činila automobil manje zanimljivim. Uz novi odbojnik i tek djelimično preoblikovanu masku raduje činjenica da su u “Nissanu” zadržali prepoznatljiv poklopac motora sa istaknutim pregibima na sredini koji definitivno čine važan dio dinamičnog karaktera Qashqaija.

Ostatku japanskog crossovera bilo je teško naći zamjerke, pa tako nije bilo ni potrebe za velikim intervencijama. Tek na zadnjem dijelu nova grafika stop-svjetala sa LED-osvjetljenjem, i odbojnik sa novim svjetlom za maglu na sredini, čine neophodno i blago osvježenje. U svakom slučaju, ovim nizom novosti Qashqai je znatno sazrio kao cjelina, te je sada zaista sebi otvorio put do šireg kruga kupaca.

Izostale novosti u unutrašnjosti

Kao i većina drugih proizvođača, Nissan prvim redizajnom Qashqaija nije pretjerano išao “pod kožu”, pa su tehničke novosti izostale, ali i bilo kakve primijetne izmjene u uređenju unutrašnjosti. Ustvari, jedinu novost će primijetiti vozač, a tiče se privlačnijih i preglednijih instrumenata.

Ostatak vozačkog okruženja je lako prepoznati, pa iako je kao i na prethodniku riječ o klasično oblikovanoj centralnoj konzoli koja izbjegava avangardna rješenja, teško se oduprijeti utisku da sada unutrašnjost izgleda pomalo zastarjelo u odnosu na odličan i moderan vanjski izgled. S druge strane, nivo završne obrade je ostao na prepoznatljivo dobrom nivou, pa ostaje poželjeti tek nešto kvalitetnije, ili barem ugodnije na dodir, materijale na površinama koje okružuju ventilacijske otvore i audiouređaj.

S druge strane, pohvalno je da su se u “Nissanu” dodatno pozabavili zvučnom izolacijom, pa je nivo buke u kabini zaista minimalan i pri većim brzinama. Ponuda prostora u Qashqaiju je također ostala jednaka, pa se uz sasvim ugodna sjedišta koja pristojno drže tijelo u zavojima može svrstati i među kompaktne karavane sličnih gabarita, s tim da i dalje ostaje u prednosti zbog pokretljivosti koju mu omogućavaju povišenost i pogon.

Sa 410 litara zapremine i prtljažnik će biti dovoljan za potrebe prosječne porodice, s tim da ni sada nije lako razumjeti zašto se inžinjeri nisu mogli potruditi da se vrata prtljažanika otvaraju pod većim uglom, i tako predstavljaju manju prijetnju za glave ljudi koji ih otvaraju.

Asfalt kao prirodno okruženje

Kao i sva njegova braća iz zbunjujućeg “crossoverskog” segmenta, i Qashqai ne skriva svoje gene pravog terenskog vozila, a kada se podsjetimo da je riječ o modelu “Nissana” koji svoju slavu uglavnom i duguje terenskim vozilima, onda su očekivanja van asfaltiranih cesta prilično visoka.

Ipak, oni koji terenski automobil kupuju, zaista, radi što intenzivnijeg boravka u prirodi ne bi smjeli previše smjelo pristupiti Qashqaiju. Koliko god to teško bilo, ne treba zaboraviti da je ovdje u najvećoj mjeri ipak riječ o svestranom porodičnom automobilu, koji će se za razliku od ostalih “porodičnih autobusa” tu i tamo sasvim solidno snaći na nekom nezahtjevnom makadamskom putu. Nažalost onih koji ponekad vole odabrati i teži put, Qashqai će se činiti neprikladnim sredstvom, prije svega zbog krutog ovjesa, ali i malih napadnih i silaznih uglova, a vrlo često će i podnica zapeti o iole veći kamen ili pregib.

U suštini najbolji dio Qashqaijevog terenskog paketa je svakako izvrsni pogon na sva četiri točka koji je električno kontrolisan, pa iako će kupac ovog automobila u većini slučajeva koristiti samo prednji pogon, dobro je imati i opciju automatskog pogona na sve točkove, ali i mogućnost zaključavanja centralnog diferencijala, kada Qashqai zaista iznenađuje iz kakvih se situacija uspijeva izvući jednostavnom silom.

U “Nissanu” zaista nisu namjeravali zavaravati ni sebe a još manje kupce, pa su svjesni činjenice koliko zaista “crossoveri” provedu vremena u “offroad” vožnji Qashqaija konstruisali sa naglaskom na vožnju asfaltiranim cestama. Tako je vožnja zavojitim i brzim cestama u Qashqaiju pravo osvježenje, pri čemu do izražaja dolazi tvrđe podešen ovjes, za razliku od većine SUV-ova koji se nespretno nose sa brzim promjenama težišta. Tačnije, Qashqai svojim dinamičkim osobinama nimalo ne zaostaje za savremenim kompaktima, te ukupan utisak vožnje kvare jedino neuvjerljive kočnice koje pri čestim i jakim kočenjima pokazuju da i nisu baš u potpunosti dorasle za preko tone i po težak automobil.

Motor kao najsvjetlija tačka

Kada se u svestranom, kvalitetnom i zaista privlačnom automobilu kao što je Qashqai motor ističe kao jedna od najboljih komponenti, onda to mora itekako zaslužiti. Kao što dCi oznaka otkriva, dvolitarski turbodizelaš je “Nissan” naslijedio od “Renaulta”, a kao i u svim ostalim modelima ove grupacije, i u Qashqaiju se njegovih 150 KS i 320 Nm nameću kao najpoželjniji izbor.

Zbog velikog obrtnog momenta u niskom radnom području 2.0 dCi je odličan za lagano izvlačenje po težim terenima, a ujedno je na običnim putevima zaslužan za ugođaj elastične i, po želji, vrlo dinamične vožnje. I pored masivne karoserije ovaj motor omogućava odlična međuubrzanja i ugodna duga putovanja, i što je najvažnije, uz izuzetno skromnu potrošnju goriva. Na testu tokom kojeg je Qashqai često morao dokazivati sposobnosti pogona na sva četiri točka ovaj odlični dizelaš je trošio manje od 8,5 litara, dok na asfaltiranim cestama i sa pogonom na prednje točkove taj prosjek bez problema pada za skoro dva litra na 100 kilometara.

Uz odlične performanse i skromnu potrošnju, motor se ističe i vrlo tihim radom, a u prilog mu ide i odličan šestostepeni mjenjač. Kratki i precizni hodovi čine odličan spoj sa dinamičnim ovjesom i snažnim motorom, dok će se i ovdje “offroad” vozači osjećati zakinutim, jer bi za spora savladavanja prepreka bio poželjniji nešto kraći prenosni odnos prvog stepena.

Mnogo namjena za odmjerenu cijenu

Uz novosti i osvježenje koje je donio redizajnirani Qashqai dobro je vidjeti da je Nissan zadržao odličnu politiku pristojno odmjerenih cijena za svestrane i dobro opremljene automobile. Tako već osnovni paket opreme nudi gotovo sve elemente opreme koji su neophodni savremenoj porodici, dok se Acenta-paket, kojim je bio opremljen i testni model, već nalazi na granici razmetanja.

Iako se sa ovim srednjim paketom opreme, najsnažnijim dizelskim motorom i pogonom na sve točkove cijena Qashqaija ozbiljno približila iznosu od 50 hiljada konvertibilnih maraka, činjenica je da konkurencija za sličan paket traži i znatno više. S druge strane, skromniji kupci bi mogli profitirati ako odaberu jedan od benzinskih motora i osnovni paket opreme, u kojem slučaju se do Qashqaija može doći već i za 33 hiljade KM, a u tom cjenovnom rangu je prilično teško uzeti i konvencionalni, prosječno opremljeni, kompakt koji u svakom slučaju ne može parirati imidžu ali i praktičnosti Qashqaija.

Osnovni podaci testnog automobila:

Nissan Qashqai 2.0 dCi Acenta 4WD Cijena osnovnog dizelskog modela: 36.000 KM Cijena testnog modela do registracije: 48.000 KM Motor: Zapremina 1.994 ccm, snaga: 110 kW/150 KS, obrtni moment: 320 Nm pri 2.000 okr/min Dimenzije: dužina 4315 mm, širina 1783 mm, visina 1606 mm, međuosovinski razmak 2631 mm. Zapremina prtljažnika: 410 litara Masa: 1.590 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 10,5 s, najveća brzina: 191 km/h Potrošnja: test 8,4 / otvoreno 6,9 l/100 km

Osnovna oprema Acenta:ABS i EBD, ESP, zračni jastuk za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci i zračne zavjese, aktivni nasloni za glavu, blokada paljenja motora, servo upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko centralno zaključavanje, aluminijumski naplaci prečnika 17 inča, svjetla za maglu, električno pokretana, grijana i preklopiva vanjska ogledala, dvozonski automatski klima uređaj, kožom presvućeni upravljač i ručica mjenjača, hlađeni pretinac za rukavice, cd-radio uređaj sa AUX i Bluetooth priključkom i izmjenjivačem za šest CD-ova sa komandama na upravljaču, putni računar, vozačevo sjedište podesivo po visini, tempomat i limitator brzine, nasloni za ruke na zadnjoj klupi i između prednjih sjedišta, senzori za kišu i svjetlo uz automatko aktiviranje brisača i svjetala, zadnji senzori za parkiranje, pogon na sve točkove sa elektronskom kontrolom. Dodatna oprema na testnom automobilu: metalik boja 1.000 KM

Vezani članci