Snažnije i modernije srce
0

FOTO / TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD Acenta Design

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
O nasljedniku superuspješnog Qashqaija već odavno se govori, a nedavno su počele kružiti i uvijek zanimljive špijunske fotografije. Ipak, aktuelni model još uvijek ima snage za konkurentnost na tržištu. Novi vjetar u leđa ovog kompaktnog SUV-a predstavlja novi turbodizelski motor Renault-Nissan grupacije.

Bilo bi nepravedno reci da Nissan nije ponudio do sada adekvatan dizelski motor za Qashqai. Kako smo se prethodno uvjerili odlican izbor za ovaj svestrani crossover bio je i još uvijek jeste mali i superštedljivi 1,5 dCi, dok je za one razmaženije snažni 2,0 dCi sa 150 KS dostojan epiteta premium SUV-a.

Ipak, nedostajala je zlatna sredina. Dizelski motor koji bi snagom i performansama ali i emisijom CO2 i potrošnjom goriva približio Qashqaija modernijoj konkurenciji koja je vec profitirala od nove generacije malih i supermodernih motora. Kako je nedostajao Qashqaiju takav motor je u suštini nedostajao i cijeloj gami modela i porodice Renaulta i Nissana. Vrlo hvaljeni i popularni 1,9 dCi tako je ipak morao postepeno prepustiti mjesto modernijem i manjem 1,6 dCi motoru koji ce naci i znatno širu primjenu od svog prethodnika.

Svoju savremenost i ekološku osvještenost Qashqai iskazuje i simpaticnim prikazom na ekranu putnog racunara. Za one koji su baš zabrinuti koliko ce CO2 izbaciti u atmosferu, Qashqai ce izracunati i pored ikone drveca ispisati koliko ste CO2 uštedjeli, tacnije manje proizveli, zahvaljujuci prije svega start/stop sistemu.

Kada smo vec kod CO2, novi turbodizelaš i bez start/stop sistema ce bez garda potuci sve ostale motore u ponudi Qashqaija. Tako uz pogon samo na prednje tockove Qashqai 1,6 dCi u atmosferu ispušta 129 g/km CO2, što je znacajno bolje cak i od manjeg i slabijeg 1,5 dCi motora koji ce u istim uslovima vožnje izbaciti 137 grama CO2 po kilometru.

Hvaljenje u njegovu savremenost i ekološku osvještenost Nissanu ne bi posebno pomoglo kada ovaj motor ne bi nudio i uštede koje nas sve najviše zanimaju u vrijeme kada litar goriva placamo skuplje od pica u baru.

Srecom, ni ovdje 1,6 dCi nije razocarao, jer iako nije posebno cudno da je nemalih 24 odsto štedljiviji od snažnijeg i veceg 2,0 dizelaša, definitivno treba pohvaliti talent kojim uspjeva biti štedljiviji i od manjeg 1,5 dCi motora. Obecani prosjek od samo 4,9 litara nismo uspjeli uhvatiti, ali u prilog Qashqaiju ide cinjenica da nam je u ruke doša za vrijeme paklenih vrucina i kada je klima uredaj radio prekovremene sate. Ipak, sa prosjekom koji se na našem testu kretao izmedu 5,5 i 6 litara dizela treba biti itekako zadovoljan. Ne smije se zaboraviti da je Qashqai težak tonu i po, a još manje ne treba zaboraviti odlicne performanse koje nudi uz ovu štednju.

Iskreno, i nakon cijelog testa ostao sam pod utiskom da i nisam prevelik ljubitelj megapopularnog "downsizinga" motora, barem što se tice samog osjecaja u vožnji. Nominalno i u praksi Qashqai se sa ovih dizelskih 130 KS i 320 Nm okretnog momenta, što je jednaka vrijednost vecem 2,0 motoru, krece sasvim dobro, pa cak i vrlo dinamicno. Ipak, u vožnji se teško oteti utisku da se u granicnim mogucnostima motor kvalitetno napreže, osjetno više nego što je to radio sada vec stari 1,9 dCi. Napominjem, stvar je više samog osjecaja i nacina na koji motor razvija snagu, jer i uz taj osjecaj Qashqai ce do stotke sa ovim motorom stici za oko 10 sekundi, što je sasvim pristojno i zadovoljavajuce.

Polje na kojem baca sve ostale motore u ponudi, ali i one kod konkurencije, svakako je ugladenost i nivo buke. Trenutno na tržištu su rijetki turbodizelaši ovog ranga koji se mogu pohvaliti ovako mirnim i prije svega tihim radom. Ako nije posebno to što prilikom stajanja ispušta nizak nivou buke i vibracija, onda je definitivno za svaku pohvalu izuzetno mala kolicina buke koja dolazi iz ovog motora još dok je hladan, ili dok je pod opterecenjem. Zaista davno su dizelaši prestali biti neugledna i glasna "brektala" ali sa ovim motorom Renault i Nissan su otišli jedan korak dalje.

O vožnji Nissana Qashqaija teško je reci nešto što vec nekoliko puta nismo imali priliku isprobati i reci. I dalje je to ugodan i rafiniran auto koji prkosi svojim masivnim proporcijama, te još uvijek spada medu najbolje crossovere ili tacnije male SUV-ove kada dode vrijeme da ih zaista treba voziti. Iza upravljaca, pogotovo s ovim motorom, cinilo nam se da je dolazak nove generacije Qashqaija zaista suvišan.

Ipak, pomodarstvo i potrošacki mentalitet su neumoljivi, pa nam oni nalažu da kažemo kako je unutrašnjost Qashqaija prilicno zastarjela, iako joj ustvari ništa ne nedostaje. Kvalitetna izrada i bogati nivoi opremljenosti i dalje nadmašuju neku konkurenciju, pa kritike idu tek na sam izgled kokpita, koji otkriva da je "nacrtan" prije šest godina.

S punim pravom vracam naglasak na motor. Kupcima koji se sada odluce za Qashqai izbor bi trebao vrlo jednostavan. Dakle, 1,6 dCi ima više obrtnog momenta od snažnijeg i skupljeg 2,0 dCi motora, ali je u isto vrijeme i štedljiviji od slabijeg i manjeg 1,5 dCi motora kojeg je moguce dobiti samo s prednjim pogonom. Takoder, prednost u odnosu na snažniji dizelaš je i sama masa novog motora, koji je zahvaljujuci modernijoj konkstrukciji osjetno lakši, što itekako pozitivno utice i na vozne osobine.

Ovako dobrim motorom Nissan je gotovo pokrio cijelu ponudu dizelaša, cineci ostale motore na izgled nepotrebnim i inferiornim. Jasno, glavni argument dolazi iz cjenovnika, a on kaže da za 1,5 dCi Qashqai sa Basic opremom i 2WD pogonom treba izdvojiti 35.400 KM, dok za isti takav Qashqai ali sa 1,6 dCi motorom treba 38.400 KM. Tacno tri hiljade maraka nije mala razlika, ali bez imali susprezanja tvrdim da itekako vrijedi, koliko god smatrao 1,5 dCi odlicnim motorom. Novi 1,6 dCi fenomenalno je pomirio potrebe za performansama i štednjom uz nevjerovatnu rafiniranost i vozljivost. U stvari, bilo bi nezahvalno ne proglasiti ga najboljim izborom za motorizaciju Qashqaija.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Nissan Qashqai 1.6 dCi 2WD Acenta+Design Cijena osnovnog modela sa 1,6 dCi motorom: 38.400 KM Cijena testnog modela: 44.400 KM

Motor: 4-cilindricni, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprecno. Radna zapremina 1.598 ccm. Maksimalna snaga 90 kW - 130 KS pri 4.000 okr/min. Maksimalan obrtni moment 320 Nm pri 1.750 okr/min. Ubrizgavanje goriva na principu zajednickog voda - common rail.

Prijenos snage: Pogon na prednje tockove. Šestostepeni rucni mjenjac. Aluminijumski naplaci precnika 17 inca, pneumatici 215/60 R17.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h za 10,3 s. Maksimalna brzina - 190 km/h. Potrošnja na testu - 6,5 l/100 km. Fabricki deklarisana potrošnja goriva u gradu 6,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,1 l/100 km, kombinovano 4,9 l/100 km. Emisija CO2 129 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.330 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.615 mm. Meduosovinski razmak - 2.630 mm. Prtljažnik od 410. Masa praznog automobila - 1.498 kg.

Serijska oprema testnog automobila: ABS (Anti-lock Brake System) sistem protiv blokiranja tockova, dvozonski automatski klima uredaj, EBD (Electronic Brake Force Distribution) elektricni regulator kocne sile, kožom presvucen upravljac, sigurnosni zracni jastuk (vozac i suvozac), hladeni pretinac za rukavice, sigurnosni bocni zracni jastuci (vozac i suvozac), kožna rucica mjenjaca, sigurnosne zracne zavjesice (vozac i suvozac), CD-citac MP3 formata, mogucnost iskljucivanja suvozackog zracnog jastuka, 6 zvucnika, dva 3-tackovna sigurnosna pojasa sprijeda i tri 3-tackovna straga, prikljucak za USB (osim uz Bose audio sistem), limitator zatezne sile sigurnosnih pojasa sprijeda, lumbalna potpora u vozacevom sjedištu, po visini podesivi sigurnosni pojasevi sprijeda, džepovi na poledini vozacevog i suvozacevog sjedišta, aktivni prednji nasloni za glavu, osvjetljenje kabine na zadnjoj klupi, ISOFIX držaci za djeciju sjedalicu, naslon za ruke na zadnjoj klupi s pretincima za caše, 17" alu naplatci, filter peludi, svjetla za maglu, el. preklopivi retrovizori u boji vozila, prikljucak za MP3 player, Bluetooth, putni racunar, automatsko paljenje svjetala, mjerac vanjske temperature, senzori za kišu, digitalni sat, zadnji senzor za parkiranje, servo upravljac podesiv po visini i dubini, komande audio, putnog racunara, tempomata i Bluetooth sistema na upravljacu, el. podizaci stakala prednjih i zadnjih vrata, vozacevo sjedište podesivo po visini, elektricno podesivi, grijani vanjski retrovizori, imobilizator, daljinsko centralno zakljucavanje, tempomat, limitator brzine, START/STOP funkcija gašenja/paljenja vozila (samo uz 1,6 dCi motore).

Dodatna oprema testnog automobila: paket opreme Design koji sadrži panoramski suncani krov s UV zaštitom, krovne nosace, zatamnjena zadnja stakla i aluminijumske papucice.

Garancije: 3 godine ili 100.000 predenih kilometara. Garancija na prohrdavanje 12 godina.

Vezani članci