Testirali smo Mazdu CX-30: Svježija nego ikada prije s novim i većim motorom
U pravilu to kod svih marki znači manji motor potpomognut turbom i'ili baterijom. Ali ne i kod Mazde. U vrijeme kada se 1,6-litarski motor smatra velikim, Mazda je osnovni motor zapremine dva litra povećala za pola litra, pa sada osnovnu ponude za CX-30 ali i Mazdu 3, čini 2,5-litarski atmosferski benzinac. Zvuči osvježavajuće već i dok čitamo o tome, zar ne?
Ako ste imalo upoznati s modelima i ponudom Mazde, ovaj potez uopšte ne čudi jer je ova marka uvijek prkosila trendovima, pogotovo onim lošim. Uz sve to nikada im nije nedostajalo hrabrosti pomjerati granice tehnologije, kada to nije ni isplativo niti izvjesno, kao nekada sa Wankel motorima tako i u skorije vrijeme sa Skyactiv X motorom koji je još uvijek u ponudi upravo Mazde CX-30.
Ovaj, sada novi bazni motor u ponudi nije toliko revolucionaran i neobičan kao Skyactiv X ali svakako donosi zdrav pristup smanjenju emisija, ujedno zadržavajući jednostavnost i pouzdanost. Tako Mazda tvrdi da cilindri veće radne zapremine omogućavaju niže prosječne temperature sagorijevanja i efikasniju kontrolu sagorijevanja. Naravno, ovaj 2.5 motor nema SCCI tehnologiju kontrole sagorijevanja koju ima 2.0-litarski e-Skyactiv X motor, ali ima 24V blagu hibridnu pomoć, kao i tehnologiju aktivnog isključivanja cilindara koja mu omogućava da radi kao efikasan 1.3-litarski dvocilindraš pri manjim opterećenjima.
Uz "rightsizing" pristup ono što je najvažnije je da vozač nije uskraćen za užitak u vožnji, te su i performanse osjetno bolje zahvaljujući povećanju snage za 18 KS. Već i pri prvim kilometrima osjetili smo i pravu prednost novog motora u odnosu na prošli 2,0-litarski, a to je povećanje iskoristivog obrtnog momenta. Tako sada vozač umjesto 213 Nm pri 4.000 okr/min na raspolaganju ima 238 Nm pri 3.300 okr/min. U vrijeme turbo i električnih motora na prvu to ne izgleda kao veliko poboljšanje, ali se itekako osjeti u svim režimima vožnje. Sada se CX-30 pokreće sa izraženom lakoćom iz mirovanja, dok se i znatno elastičnije vozi u srednjem radnom području. Uz 0,9 sekundi bolje ubrzanje do 100 km/h, manje buke ali i vibracija CX-30 je s ovim motorom sada zaista dobio dozu uglađenosti i performansi da je opravdano zapitati se da li je uopšte potrebno razmatrati ostale opcije motora.
Jednake pohvale zaslužuje i 6-stepeni automatski mjenjač koji zvanično nije imao izmjene, ali je neuporedivo brži i efikasniji nego prije. Za razliku od prvog izdanja koje smo vozili i gdje smo smatrali da treba zaobići automatik, pogotovo zbog vrlo preciznog ručnog mjenjača, sada će i oni rijetki koji još uvijek vole sami "šaltati" teško naći zamjerke radu i brzini automatskog mjenjača.
Da je Mazdin pristup s motorima dobar i opravdan pokazala nam je i potrošnja goriva, pa smo tako u gradskim uslovima i uz malo pažnje trošili oko 8 litara goriva na 100 kilometara, dok na otvorenoj cesti taj prosjek može s lakoćom biti na oko 6 litara benzina. Naravno, precizan upravljač i odlične vozne osobine često su mamac da se zaigrate iza upravljača, a tada i prosjek potrošnje može biti nešto veći.
Kokpit za školski primjer
Slično kao s vanjskim dizajnom, ni unutra nije bilo potrebe za vidljivim intervencijama. Kvalitetni materijali i još kvalitetnija izrada uz dizajn i ergonomiju koji će dobro izgledati i za 20 godina postavili su standarde u klasi, ali i van nje.
Mazda CX-30 jedan je od rijetkih povišenih auta u koji kada sjednemo istog trenutka nalazimo savršenu vozačku poziciju. Ugao upravljača, pozicija sjedišta, raspored komandi, sve je gotovo savršeno i vozaču daje osjećaj ušuškanosti i povezanost s automobilom. Gotovo nevjerovatno za jedan crossover s motorom iz početka ponude.

Ipak, Mazda je i unutra donijela poboljšanja, iako nisu na prvu vidljiva. Tako sada CX-30 ima integrisanog Alexa glasovnog asistenta, dok je Mazdin navigacijski sistem poboljšan dodavanjem tačaka od interesa čija je baza podataka zasnovana na "cloud" rješenju i redovnom ažuriranju. Ova najnovija poboljšanja povezivosti nadopunjuju savršeno uklopljen i dimenzioniran 10,25-inčni centralni ekran, koji nudi i bežični Apple CarPlay i Android Auto, a tu je i bežično Qi punjenje i USB Type-C priključke za punjenje.
Ipak, najviše od svega nam se sviđa izostanak robovanja trendu velikih ekrana i komandama na ekranima osjetljivim na dodir. Mazda se i dalje pravilnog pristupa da sve osnovne funkcije moraju imati svoju fizičku komandu koju možete koristiti praktično bez skretanja pogleda s ceste. Jednako efikasan je i sistem fizičkih kontrola funkcija infotainment ekrana koji je dovoljno velik da prikazuje sve potrebne informacije, ali je u isto vrijeme u vidnom polju vozača i ne zaklanja pogled na cestu.
Mazda CX-30 ostavlja utisak zaista kvalitetnog i ugodnog automobila, a zasluge za to idu i na račun dobre zvučne izolacije ali i vrlo ugodnih sjedišta. Za ocjenu savršenog porodičnog automobila poželjeli bismo ipak više prostora na zadnjim sjedištima ali i u prtljažniku, dok nas je i ovaj put iznenadio "šupalj" zvuk prilikom zatvaranja vrata koji nije u skladu s ostakom kvaliteta i ugođaja automobila.
Umjerena u svakom smislu, pa i cijenom
Nakon ovog zadnjeg osvježenja s kojim se Mazda fokusirala na ono najvažnije, prije svega motor, uvjereni smo kako je CX-30 postao još ozbiljniji konkurent u ovom popularnom segmentu. Snažniji i ekonomičniji motor dodatno ističe sjajne vozne osobine, a možda je i najviše pozitivnih promjena donio automatski mjenjač koji sada ničim ne zaostaje za odličnim ručnim mjenjačem.
Odličan dizajn, ugođaj premium automobila s kvalitetnim materijalima i dobrom izradom učinili su da bojažljivo pogledamo novi cjenovnik Mazde, pogotovo svjesni trenda stalnog porasta cijena.
Ipak Mazda je uspjela zadržati vrlo razuman odnos cijena i bogatih paketa opreme, pa tako osnovna CX-30 s novim 2,5 motorom, ručnim mjenjačem i nadprosječno bogatim osnovnim paketom opreme Prime Line kod nas košta 54.880 KM, dok prestižno izdanje poput testnog modela s automatskim mjenjačem i profinjenim Takumi paketom opreme košta 75.480 KM. Kada se tome doda trenutna akcija Mazde koja na ove cijene odobrava popust od 4.000 KM, onda CX-30 ustvari praktično postaje best-buy opcija u poređenju sa sličnim konkurentima. I ovaj put moramo posebno pohvaliti raaznovrsnost u ponudi tehnologije koja postaje sve rijeđi slučaj. Tako CX-30 možete dobiti s dvije vrste motora, dvije vrste mjenjača ali i s prednjim pogonom ili AWD pogonom na sve točkove uz doplatu od 5.000 KM.

U svakom slučaju, CX-30 je bio i ostao ozbiljno privlačan i kvalitetan crossover koji je dovoljno komapktan za svaki dan ali i upotrebljiv za porodična putovanja, te će zahvaljujući izuzetno uspješnom dizajnu i tehnologiji ostati "svjež" još dugi niz godina.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv 6AT Takumi
-
Cijena osnovnog benzinskog modela: 50.880 KM - s popustom
-
Cijena testnog modela: 71.480 KM - s popustom
-
Motor: Smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, atmosferski. Direktno ubrizgavanje goriva. Blagi hibridni sistem (MHEV). Omjer kompresije – 13:1. Radna zapremina 2.488 ccm. Najveća snaga 103 kW – 140 KS pri 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 238 Nm pri 3.300 obr/min.
-
Prijenos snage: pogon preko prednje osovine. 6-stepeni automatski mjenjač. Aluminijske felge prečnika 18 inča, gume 215/55 R18 95H (Bridgestone Turanza T005A).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,3 s. Najveća brzina – 191 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 7,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,8 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,5 l/100 km, kombinovano 6,6 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 51 l. Prosječna emisija CO² 147 g/km. Euro 6e.
-
Dimenzije: Dužina – 4.395 mm. Širina – 1.795 mm. Visina – 1.540 mm. Međuosovinski razmak – 2.655 mm. Udaljenost od tla između osovina – 180 mm. Zapremina prtljažnika – od 430 do 1.406 litara. Masa praznog vozila – 1.510 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.070 kg.
-
Serijska oprema testnog automobila: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv 6AT Takumi
-
Garancija: 6 godina ili 150.000 km. Boja: tri godine. Prohrđavanje: 12 godina.