Auto testovi
0

Testirali smo Hyundai Tucson: Nastavak uspješne priče

E. T.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
Među posljednjim primjercima Hyundaijeve ofanzive je i nova generacija SUV modela Tucson, koji će, bez ikakve sumnje, nastaviti uspješnu priču istoimenog prethodnika, koji je ostvario odlične prodajne rezultate širom svijeta.

Nismo od onih koji su skloni klađenju, ali bismo se kladili da će odgovorni u sjedištu južnokorejske automobilske kompanije Hyundai uskoro zadovoljno trljati ruke zbog ostvarenih prodajnih rezultata nove generacije SUV modela Tucson, koji je nastavio tamo gdje je stao njegov istoimeni prethodnik s kojim su u Seulu, posmatrano kroz brojeve, napravili odličan posao.

Nema rezultata bez odricanja i posvećenosti, a pogled iz svih uglova na novi Tucson potvrđuje da su u dizajnerskom odjelu Hyundaija vjerovatno radili i prekovremeno. Jasno je da je doživljaj dizajna subjektivna stvar i da će uvijek biti suprotnih mišljenja, ali mi smo se svrstali među većinu koja smatra da je dizajn karoserije novog Tucsona, uključujući mnogobrojne detalje i ukupne proporcije, među najuspješnijim rješenjima u svijetu konfekcijskih automobila. Možda i zato što veoma malo odstupa od atraktivnog konceptnog modela Vision T, s kojim je Hyundai svojevremeno najavio novi Tucson.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Među detaljima posebno su nam se svidjela rješenja kućišta prednjih dnevnih LED svjetala, koja su zgodno "stopljena" s maskom hladnjaka. Zanimljiva su i razdvojena kućišta zadnjih svjetala i prošireni blatobrani, a drago nam je da i dizajneri u Hyundaiju smatraju kako su lažni završeci izduvnog sistema bezveze. Za potpuni doživljaj ovaj automobil, definitivno, treba vidjeti uživo.

S novom generacijom Tucsona stigla je i potpuno drugačije dizajnirana unutrašnjost u kojoj se nije štedjelo na materijalima, jer u južnokorejskoj automobilskoj kompaniji i ne kriju da posljednjim generacijama svojih većih i skupljih modela ciljaju prema kupcima kojima budžet nije među primarnim stavkama prilikom izbora automobila.

U prostranoj i solidno izolovanoj kabini u tamnim tonovima ističe se raskošna centralna konzola koja uz tablet panel iza multifunkcionalnog upravljača naglašava da je digitalizacija u potpunosti zamijenila analogiju. Možda i previše, jer nam se učinilo kako bi bilo ergonomičnije da su u Hyundaiju za pojedine funkcije umjesto tastera na dodir ipak zadržali konvencionalne tastere.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Istovremeno, treba naglasiti da u kabini Tucsona, koji svojim ukupnim mjerama spada u C segment, ima više nego dovoljno prostora za svih pet putnika koji na višesatnim putovanjima mogu računati na podršku uzorno udobnih sjedišta, a pozamašna je i zapremina prtljažnika. Nasmijali smo se jednoj od funkcija multimedijalnog sistema kojom kabina može biti ispunjena opuštajućim zvukovima prirode.

Potencijalni kupci koji su spremni da potroše više trebaju znati da Tucson mogu dobiti i s još bogatijim paketima opreme s kojima stiže sve što se danas nudi uz automobile ove kategorije, ali se čini da je i testni automobil s paketom opreme iz sredine ponude veoma dobro opremljen i kao takav mogao bi biti među najpopularnijim opcijama kod nas.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Bez obzira na sveopšti trend koji favorizuje elektrifikaciju i (turbo)benzinske motore, ostajemo pri stavu da su moderni turbodizelski motori i dalje optimalno pogonsko rješenje za SUV-ove, jer prosječne potrošnje goriva u velikim i poteškim karoserijama s naglašenom čeonom projekcijom pokazuju da SUV-ovi koje pokreću benzinski motori nisu prijatelj ni okolini ni novčaniku.

Tucson je kod nas trenutno u ponudi u slabijoj i snažnijoj 1,6-litarskoj turbobenzinskoj opciji, u priču uskoro dolaze i elektrificirane hibridne verzije, ali naš izbor bio bi 1,6-litarski turbodizelski četverocilindarski motor, koji se može dobiti s dva nivoa snage (115 i 136 KS). S obzirom na to da Tucson nije Urus, zadovoljni smo potencijalom koji (u porodici namijenjenom paketu) nudi tih i uglađen slabiji turbodizelaš čija je skromna prosječna potrošnja na kraju iznenadila i najveće optimiste. Treba spomenuti i vrijednost najvećeg obrtnog momenta (280 Nm već od 1.500 obr/min) koji je najzaslužniji za smanjenje umora i stresa vozača na cestama s kratkim dionicama za preticanje.

S pogonom samo preko prednje osovine Tucson neće posustati na podlogama s kakvim-takvim prianjanjem, ali uz naglašeno rastojanje između podnice i tla ipak bismo birali opciju s adaptivnim pogonom preko obje osovine (4WD), koja se nudi u kombinaciji sa snažnijim turbodizelskim motorom i 7-stepenim automatskim mjenjačem s dva kvačila, jer nam se takvo rješenje i dalje čini najprirodnijim uz automobile ove kategorije. Spomenuti automatski mjenjač ne nudi se u opciji sa slabijim turbodizelom i 2WD pogonom.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Moderni turbodizelski motori svojom masom sada neznatno zaostaju za komparativnim benzinskim opcijama pa je i 1,6-litarski CRDi motor među faktorima koji pomažu da se Tucson veoma dobro snalazi na zavojitim cestama i uspješno eskivira podupravljanje. Podešenost tihog ovjesa osigurava priličnu uglađenost na različitim neravninama, ali bez žrtvovanja nužne krutosti koja će u kombinaciji s preciznim upravljačkim sistemom i kvalitetnom "obućom" na 19-inčnim felgama prijati svima koji preferiraju dinamičniji ritam.

Posljednji podaci o prodaji Tucsona već su potvrdili odličan prijem kod naše i publike u okruženju, pa je jasno da će i četvrto izdanje Hyundaijevog kandidata ostati među najprodavanijim SUV-ovima ove kategorije. Da, definitivno bismo se kladili na njega.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Tucson 1.6 CRDi 6 M/T 2WD Harmony Cijena osnovnog dizelskog modela (Tucson 1.6 CRDi 6 M/T 2WD Art): 53.490 KM

Cijena testnog modela: 59.490 KM

Motor: 4-cilindarski, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.598 ccm, "common-rail" ubrizgavanje goriva, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 85 kW – 115 KS pri 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 280 Nm od 1.500 do 2.750 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). Ručni 6-stepeni mjenjač. Felge 7,5J x 19, gume dimenzija 235/50 R19 (Continental PremiumContact 6).

Šasija: Prednji ovjes – McPherson, nezavisni, spiralne opruge, gasni amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes – multilink osovina, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h - 12,1 s. Najveća brzina - 175 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 5,3 l/100 km. Fabrički deklarisana prosječna potrošnja prema WLTP standardima: od 5,2 do 5,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2 prema WLTP standardima: od 137 do 146 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.500 mm. Širina – 1.865 mm. Visina – 1.650 mm. Međuosovinski razmak - 2.680 mm. Zapremina prtljažnika: od 620 do 1.799 litara s preklopljenim zadnjim sjedištima. Masa praznog automobila: od 1.477 do 1.628 kg (u zavisnosti od paketa opreme). Najveća dozvoljena masa – 2.105 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 54 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Harmony

Dodatna oprema: Metalik boja – 1.000 KM.

Garancija: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.

Vezani članci