Auto testovi
16

Testirali smo Hyundai Konu: Crossover u svakom detalju

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
U aprilu 2018. godine Hyundai je u Bosni i Hercegovini predstavio Konu, tada svoj potpuno novi model, kompaktni crossover B segmenta na potpuno novoj i zasebnoj platformi. Prvi redizajn Kone donosi znatno klasičniji dizajn ali još više tehnologije i opcija motora, pa smo provjerili koliko je zaista poboljšan originalni recept.
Od početka prodaje do sada prodano je već preko 300 hiljada primjeraka Kone samo u Evropi, te se pokazuje da je Hyundai odlično pogodio ukuse i želje kupaca ovog segmenta. Istina, kod nas je situacija malo drugačija, gdje je apsolutni bestseller Tucson te je Kona apsolutno ostala u njegovoj sjeni, iako ne pripadaju istom cjenovnom i klasnom segmentu. Ipak, Kona je važan model kako u okvirima tržišta tako i u ponudi Hyundaija, a možda najbolja potvrda toga je činjenica da je ovaj kompaktni SUV činio čak 23 odsto ukupne prodaje marke Hyundai u 2020. godini.

Vrlo neobičan i originalan izgled prvog izdanja Kone pokazao se kao možda i previše razigranim u segmentu koji postaje sve važniji, te je Hyundai detaljno obnovio dizajn. Pogotovo se to odnosi na prednji dio, koji je i imao najviše zasebnih dizajnerskih elemenata. Iako je zadržana osnovna ideja sa visoko postavljenim dnevnim svjetlom i odvojenim glavnim svjetlima, centralni dio je u potpunosti preoblikovan, baš kao i cijeli branik. Sada su maska i otvor za zrak znatno veći i fluidnijeg izgleda, dok je otvor za zrak u braniku simetrično oblikovan sa gornjom maskom. Ukratko, odlično odrađen posao jer sada Kona izgleda zrelije i skladnije dok je istovremeno zadržala originalnost i prepoznatljivost.

Sviđa nam se: vozne osobine, performanse motora, ponuda tehnologije i pogona...

Na ostatku karoserije izmjene su manje primjetne, ali i dalje je riječ o vrlo originalnom kompaktnom crossoveru koji uz vrlo razigranu i dobru ponudu boja karoserije može biti zaista upečatljiva pojava na cesti.

Uz novi dizajn najveća novost za Konu je još bogatija ponuda opreme i tehnologije, pa tako u pet različitih paketa Kona zaista nudi vrlo širok dijapazon opreme i izgleda. Tako smo ovaj put na testu imali nešto pristupačniju Konu sa srednjim paketom opreme Desire It i vrlo upečatljivom plavom bojom koja je dostupna bez doplate.

Iako u ovom izdanju izostaju detalji poput "full" LED svjetala i velikog ekrana infotainmenta, činjenica je da ovaj paket u stvari sadrži sve što prosječnom kupcu ovakvog crossovera treba. Također, to donosi i određene benefite, pa za razliku od Kone koju smo vozili prije tri godine ova je došla na 17-inčnim točkovima sa gumama višeg profila. U praksi nam je to potvrdilo da je Kona sa ovim točkovima znatno udobnija i ugodnija, pogotovo na lošim cestama, dok istovremeno nije izgubila vrlo uzornu voznu dinamiku.

Ne sviđa nam se: cijena, ponuda prostora, kvalitet materijala unutra na nižim paketima opreme...

Zaista, u vožnji kompaktna Kona je okretna i vrlo je upravljiva, pogotovo u kombinaciji sa laganim trocilindarskim motorom u "nosu". Zahvaljujući tome podupravljanje je vrlo teško isprovocirati, dok istovremeno sa 120 KS ovaj motor sa lakoćom pokreće 1,2 tone tešku kompaktnu karoseriju. Istina, ta lakoća pokretanja se značajno umanjuje u slučaju da se vozite sa četiri osobe i prtljagom, ali i dalje je dostatan za elastičnu vožnju. Također, kako smo se i ranije uvjerili ovaj motor je vrlo razuman sa potrošnjom, pa smo u prosjeku trošili oko 7,5 litara benzina na 100 kilometara, dok je moguće ostvariti i prosjek do jednog litra manje.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ipak, najvažnije novosti Kona donosi upravo u ponudi motora i tu se nameće kao jedan od najraznovrsnijih crossovera svog segmenta. Naime, uz klasični turbobenzinac Konu možete sada birati i sa originalnom kombinacijom turbodizelskog 1,6 CRDi motora sa "mild hybrid" 48V instalacijom. Ovako dizelska Kona troši još manje goriva ali nudi i tišinu i uglađenost benzinca. Treba istaći da ovaj MHEV ipak nije tu samo za pokretanje potrošača, nego zaista služi vožnji i poboljšanju performansi zahvaljujući elektromotoru od 14 KS. Ova hibridna dizel verzija je još privlačnija uz trenutnu promociju koja joj cijenu snižava na 41.990 KM.

I to je samo dio ponude motora i pogona za Konu, pa i sada Kona potvrđuje svoj SUV karakter uz ponudu pogona na sve točkove, ali i modernog automatskog mjenjača. Također, jedan od odgovora zašto je Kona tako uspješna i popularna na tržištima koja su naprednija od našeg je i činjenica da se nudi i kao potpuno električni model. Kona Electric je potpuno električni SUV sa dometom do čak 484 km.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U suštini, uz ovako dotjeran dizajn i raznovrsnu ponudu opreme i motora Koni je sada još teže naći zamjerku. Činjenica je da ponudom prostora nije u vrhu klase, ali i dalje će biti dovoljna i za manje porodice. Također, s obzirom na cijenu voljeli bismo i na nižim paketima opreme vidjeti malo bolje obloge i materijale unutra. Ovako previše dominira tvrđa plastika koja baš i nije ugodna na dodir. Na kraju, upravo je cijena jedan od razloga zašto Kona do sada nije bila čest izbor naših kupaca. Za slične novce već je bio dostupan i Tucson, ali sa dolaskom novog Tucsona gdje više nije dostupan atmosferski benzinac taj cjenovni jaz je sada znato više izražen. U svakom slučaju Kona ima šta za ponuditi i definitivno je jasno zašto je tolika miljenica tržišta u ostatku Evrope.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai Kona 1.0 T-Gdi 2WD 6MT Desire It Cijena osnovnog modela: 36.990 KM Cijena testnog modela: 39.990 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, benzinski, atmosferski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 998 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 93,8 kW – 120 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 172 Nm pri 1.500 do 4.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7J x 17, gume dimenzija 215/55 R17 (Dunlop Winter Sport 5).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulično-gasni amortizeri. Zadnji ovjes - Torzioni tip (CTBA) s hidraulično-gasnim amortizerima. Električni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,0 s. Maksimalna brzina - 181 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 7,4 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,0 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,7 l/100 km, kombinovano 5,2 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 117 g/km (Euro 6).

Dimenzije: Dužina - 4.165 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.565 mm. Međuosovinski razmak - 2.600 mm. Zapremina prtljažnika od 361 litara. Masa praznog automobila - 1.233 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

Serijska oprema testnog automobila: Progresivni SERVO-upravljač, podesavanje upravljaca po visini i dubini, AIRBAG (zračni jastuk) za vozača, AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača, 2x bočni AIRBAG sa zracnim zavjesicama, ABS (sistem sprječavanja blokade točkova prilikom kočenja), ESP – elektronički program stabilnosti, DBC - Downhill brake control (kontrola kočenja na nizbrdici pri otežanim uslovima), HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici), Uporište za dječju sjedalicu straga, ISG Idle Stop&Go (Start&stop system), Immobilizer (elektronska blokada motora), Sistem kontrole pritiska u gumama, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, el. Podešavanje vanjskih ogledala, vanjska ogledala i ručice vrata u boji karoserije, stakla - Tonirana, zadnji spojler sa kočionim LED svjetlom, vozačevo sjedište podesivo po visini - manuelno, nasloni za glavu sprijeda i pozadi, podesivi po visini, djeljiv naslon drugog reda sjedišta (60:40), naslon za ruku sa držačima za čaše, priključci za USB, komande za audio uređaj na upravljaču, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, svjetlo u unutrašnjosti u 2.redu sjedenja, centralno zaključavanje, dalj. upravljanje centralnom bravom, elektro-podizači prozora prednji i zadnji (vozačeno - Auto - Down), štitnici za sunce vozač I suvozač,sa ogledalom i osvjetljenjem, svjetlo u prtljažnom prostoru, SUV Look - bočne lajsne i odbojnici/zaštitnici (natur), rešetka prednje maske u crnoj boji, KLIMA uređaj - manuelni, Bluetooth, kožom presvučeni upravljač i ručica mjenjača, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, krovne lajsne, set za popravak gume LED prednja poziciona svjetla, projekciona halogena prednja svjetla, radio + RDS+ 4 zvučnika + 2 visokotonska zvučnika, digitalni sat, Tempomat (Auto cruise control) sa MSLA (manuelnim ograničavanjem brzine), obloge sjedišta – platno, izolator poklopca motora, supervision komandna table 4.2” LCD, LKA – (lane keep assit) system zadržavanja između traka na cesti, FCA – sistem spriječavanja prednjeg sudara vozila/pješaci, LFA – line following assit sistem praćenja traka na cesti, indikator niskog nivoa tekućine za stakla, pokrov prtljažnog prostora el. grijanje vanjskih ogledala, Bluetooth sa prepoznavanjem glasa, supervision komandna table sa reostatom (podešavanjem osvjetljenja), kamera za pregled iza vozila sa dinamičkim linijama, audio radio uređaj 8“ color integrirani LCD osjetljiv na dodir + RDS, prednja svjetla za maglu, aero blade prednji brisači, pomoćni rezervni točak (nije raspoloživ za 1.6 CRDi motor), podešavanje sjedišta vozača u lumbalnom dijelu, mrežica u prtljažnom prostoru, zaštitne zavjesice – blato, ALU-felge 17, senzori za parkiranje unazad, automatska regulacija palenja brisača/senzor za kišu, AUTOMATSKI KLIMA-uređaj sa automatskim odmagljivanjem.

Garancije: Pet godina bez ograničenja pređenih kilometara.

Vezani članci