Auto testovi
62

Testirali smo Hyundai i30 Fastback: Praktičan, racionalan i zabavan

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Nekada je recept za uspjeh u C segmentu bila raznovrsna ponuda karoserijskih formi, dok se čini da je sada dovoljno tek imati neki SUV ili crossover. Ipak, Hyundai sa Fastback verzijom kompaktnog i30 pokazuje koliko je privlačan i genijalan koncept kosih petih vrata. Usput smo isprobali i blagi hibrid koji mu daje i performanse dostojne sportskog izgleda.
Redizajn kojim je osvježio i30 Hyundai je primijenio i na Fastback verziju, pa je dinamična sportska forma karoserije sada zaista odlično upotpunjena modernim prednjim dijelom sa raskošnom maskom i snažnim LED svjetlima. Redizajn kod i30 smo već upoznali, tako da je nama mnogo zanimljivija sama Fastback opcija koja do sada nije bila zastupljena kod nas, a zaista donosi mnogo toga.

Rijetki su kompakti ostali koji nude ovakvu raznovrsnost karoserijskih oblika, a Hyundai je sa ponudom Fastbacka uspio spojiti naizgled nespojivo. Ako vam treba više prostora i praktičnosti nego što nudi klasični petovratni model, ali ipak ne želite izgled karavana, onda se upravo Fastback nameće kao idealan izbor. Nešto je duži od "kratke" verzije, ali osim samih dimenzija važnija je forma karoserije i oblik prtljažnika i petih vrata. Koncept zakošenih petih vrata odavno se dokazao kao izuzetno praktičan i poželjan na limuzinama kao što su Laguna, Insignia, Octavia i slični, s tim da ovdje donosi i linije karoserije koje jasno koketiraju sa sportskim modelima.

Zakošena i niska, skoro kupeovska, linija krova koja se nakon položenog zadnjeg vjetrobrana završava na vrlo jasno izraženom integirsanom spojleru na "repu" uz odlično oblikovan zadnji branik i već agresivan prednji dio dovoljni su da i na običnom Fastbacku potražite prepoznatljive značke sportskog Hyundai N odjela.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Najbolje od svega, sportski izgled ne znači da žrtvujete praktičnost. Naprotiv, Fastback je prostraniji i ugodniji od standardnog modela, a to se najbolje primijeti kada otvorite velika peta vrata prtljažnika. Dodatnih 10-ak centimetara dužine uglavnom je otišlo u korist prtljažnika, pa sa ukupnih 450 litara zapremine ovakav i30 na koljena baca većinu konkurencije iz C segmenta. Uz to, veliki otvor prtljažnika i njegove pravilne stranice omogućuju vam da maksimalno iskoristite njegovu zapreminu, pa će i30 Fastback sa lakoćom primiti prtljag cijele porodice i za duga putovanja.

Zabavan ili štedljiv, izbor je vaš

U cjenovniku Hyundaija opcija Fastback karoserije nalazi se među doplatama i za nekih 500 maraka više od uporedivog klasičnog kompakta svakako je jedna od najboljih stvari koje možete izabrati za ovaj model.

Također, jedna od najprivlačnijih doplata je i sam motor kojeg smo testirali. Iako je kod nas u BiH zbog cijene najpopularniji i30 onaj sa atmosferskim 1,5 benzincem (koji nije dostupan uz Fastback), Hyundai itekako ima široku ponudu motora. Nama je najprivlačniji upravo ovaj, 1,5 T-GDI turbobenzinac koji je blago elektrificiran. Ukratko to znači da na raspolaganju imate moderan benzinski motor sa 160 KS i 253 Nm okretnog momenta koji je dodatno potpomognut blagim hibridnim sistemom koji se sastoji od 48V sistema sa dodatnom baterijom u prtljažniku i pojačanog elektropokretača/generatora.

Zvuči komplikovano, ali šta to znači u praksi kada sjednete za volan ovakvog i30? Za razliku od potpunih hibrida ovaj MHEV ne možete voziti samo na električni pogon, a električni generator i dodatna baterija ovdje primarno služe kao ispomoć benzinskom motoru pri većim opterećenjima i opsluživanje električnom strujom u trenucima kada je motor ugašen.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

U samoj vožnji i ubrzanjima ovaj blagi hibridni sklop tek djelimično pomaže motoru, tako da je odlično ubrzanje od nekih 8,5 sekundi do 100 km/h zasluga primarno snažnog benzinca, brzog i efikasnog mjenjača sa dvostrukim kvačilom ali i male ukupne mase koja kod testnog modela jedva prelazi 1,3 tone. Naravno, suština MHEV sklopa je da omogući potpuno rasterećenje motora kada to uslovi vožnje dozvoljavaju. Hyundai je taj način rada nazvao "sailing", a u tom slučaju i30 Fastback zaista kao da bešumno jedri i što je najvažnije ne troši gorivo.

Uz napredan sedmostepeni automatski mjenjač sa dva kvačila ovaj pogonski sklop je zaista vrlo efikasan i štedljiv, pa smo sa lakoćom test završili s prosjekom od 7,7 litara na 100 kilometara, dok smo zabilježili i najniži prosjek potrošnje od svega 5,2 litra na 100 kilometara. Za ovako brz i snažan auto to je zaista pohvalno i omogućava vozaču da bira između brze i ekonomične vožnje.

Dodatnu podesivost nudi i mogućnost izbora načina rada koji značajnu utiču na "ponašanje" motora. Tako u SPORT načinu motor dobija maksimalnu podršku od generatora i baterije, mjenjač vrši brže izmjene stepeni prijenosa, dok je i upravljač nešto "teži" pa je ukupni utisak vožnje na granici kao da vozite sportski auto. Druga krajnost je ECO način, kada uz razuman tempo i elastičnu vožnju sistemi sarađuju na način da se energija maksimalno iskoristi i u konačnici minimizira potrošnju goriva.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Treba napomenuti, uprkos snažnom motoru i brzom mjenjaču ovakav i30 Fastback ipak nije sportski auto, pa visok profil guma i samo podešenje ovjesa otkrivaju da je naglasak na ugodnoj vožnji. Zaista i30 se odlično snalazi i na lošim cestama i uz mekana sjedišta vrlo smireno "guta" kilometre. Za one koji se vole zaigrati iza upravljača ipak preporučujemo veće točkove sa širim i nižim gumama koje bi u zavojima smanjile podupravljanje i dale bi bolji osjećaj na upravljaču. Ili idealno, u cjenovniku potražite modele sa N značkom.

Razumna kupovina ne mora biti i dosadna

Sa Fastback verzijom Hyundai je zaista uspio ponuditi nešto posebno uz i30, pa iako je riječ o ugodnom i praktičnom porodičnom kompaktu ipak svojim izgledom privlači pažnju i iskače iz uobičajenih formi. Kad se tome doda prostran i pristupačan prtljažnik lako je zaključiti da je ova karoserija poželjnija od standardne.

Slično je i sa izborom motora koji nudi najbolje od oba svijeta. Odlične performanse uz mogućnost štedljive vožnje uvijek su bile osobine koje predstavljaju sveti gral u auto industriji. Neizbježna elektrifikacija i prelazak na elektromobilnost ovdje su primijenjeni taman u nijansi u kojoj vam neće predstavljati smetnju u svakodnevnom životu na našim cestama. Ne razmišljate o punjenju baterije, ali uz malo osjećaja na pedali gasa i umjeren tempo i ova baterija u prtljažniku biće dovoljna da i sa snažnim benzincem trošite vrlo malo sve skupocjenijeg goriva.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Istina, prepreka da bi ovako pogonjen i30 bio češći izbor na našem tržištu biće cijena od 9 hiljada maraka koliko treba doplatiti sa 1,5 T-GDI, te dodatnih 2,5 hiljade maraka ako želite i odlični 7DCT automatski mjenjač. Zvuči puno na prvu, ali zahvaljujući potpunim paketima opreme i30 ne zahtjeva da morate previše novca davati na dodatnu opremu, tako da je bolje da ga usmjerite na odličan motor. Također, u ponudi je i trocilindarski 1,0 T-GDI koji će i sa 120 KS i dovoljno obrtnog momenta vjerovatno biti više nego dovoljan za većinu kupaca, a ipak nudi mnogo više od atmosferskog benzinca.

Ono što je činjenica je to da je Hyundai i30 nakon redizajna postao jedna od najboljih kupovina među kompaktima na našem tržištu, bez obzira želite li osnovni i najslabiji model ili cijenite vrijednost modernih pogonskih sklopova kao što je ovaj MHEV.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i30 FastBack 1,5 T-GDI (160KS) 7DCT 48V Mild HEV Premium

  • Cijena osnovnog modela (1.5 DPI Classic): 29.990 KM

  • Cijena testnog modela (sa doplatama): 46.790 KM

  • Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbobenzinski, smješten naprijed poprečno. MHEV Mild Hybrid Electric Vehicle, direktno ubrizgavanje goriva + elektropokretačr/generator. Promjenjivo upravljanje rada ventilima - CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Single-scroll turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom. Radna zapremina 1.482 ccm, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 160 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 253 Nm od 1.500 do 3.500 okr/min.

  • Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom. Aluminijske felge 6,5J x 16, gume dimenzija 205/55 R16 (Hankook Winter iCept Evo2).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,6 s. Maksimalna brzina – 210 km/. Prosječna potrošnja na testu – 7,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva - WLTP standard u kombinovanim uslovima 6,3 l/100 kmp. Prosječna emisija CO²: 142 gCO2/km WLTP.

  • Dimenzije: Dužina – 4.455 mm. Širina – 1.795 mm. Visina – 1.425 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.650 mm. Zapremina prtljažnika – 450 litara. Masa praznog automobila: 1.332 kg. Najveća dozvoljena masa – 1.880 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

  • Serijska oprema testnog automobila: Sistem kontrole pritiska u gumama (High line), Indikator niskog nivoa tekućine za stakla, progresivni SERVO-uredjaj upravljača, podešavanje upravljača po visini, podešavanje upravljača po dubini, AIRBAG (zaštitni zračni jastuk) za vozača, AIRBAG (zračni jastuk) za suvozača sa mogućnošću isključenja, ABS, ESC – elektronički program stabilnosti sa: HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici), sigurnosne brave straga (djeca), standardizovane kopče za dječija sjedišta (ISO FIX), immobilizer (elektronska blokada motora), putni kompjuter, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, električni podizači prednjih stakala + automatsko spuštanje stakla na vozačevim vratima, pokrov prtljažnog prostora, kuke za mrežu za prtljagu u prtljažnom prostoru, svjetlo u prtljažnom prostoru, utičnica 12V, stakla – tonirana, štitnici za sunce sa osvjetljenjem i ogledalima, automatska regulacija paljenja prednjih svjetala, zadnje svijetlo za maglu, aero metlice prednjih brisača, svjetlo za čitanje mape i pretinac za sunčane naočale, nasloni za glavu podesivi po visini, obloge sjedišta – platno, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, centralna konzola sa naslonom za ruke, djeljiv naslon zadnjeg sjedišta (60:40), digitalni sat, zadnji spojler sa LED kočnim svjetlom, priključak za USB, 6 zvučnika (2 naprijed + 2 pozadi+ 2 visokotonska), ekran putnog kompjutera 3.5" LCD + rheostat, 2x bočni AIRBAG sa zračnim zavjesama, Idle Stop & GO Sistem Start / Stop koji štedi akumulator, prednja svjetla sa statičkim praćenjem krivina, LED dnevna i poziciona svjetla, vanjska ogledala u boji karoserije, el. podešavanje vanjskih ogledala, el. grijanje vanjskih širokokutnih ogledala, integrisani pokazivači pravca u vanjskim ogledalima, hromirano - crna maska hladnjaka - tip B, svjetlo u unutrašnjosti u 2. redu sjedenja, centralni naslon za ruke se držačima za čaše, kožom presvučeni volan i ručica mjenjača, tempomat (Auto cruise control sa manuelnim ograničivačem brzine kretanja - speed limiter), senzori za parkiranje – nazad, komande za audio uređaj na upravljaču, nasloni za glavu podesivi po dubini, prednja svjetla za maglu, aluminijumske felge 16” sa Michelin gumama, pomoćni rezervni točak, električni podizači zadnjih stakala, unutrašnje ručice vrata boje satin chrom, pepeljara i upaljač, LED kratka i duga svjetla, tonirano prednje staklo sa zaštitnom trakom od sunca, vanjski retrovizori el. preklopivi, sa puddle lamp svjetlom za osvjetljenje ispod retrovizora, auto up/down stakla za zaštitom od uklještenja, mrežica u prtljažnom prostoru, zadnje zaštitne zavjesice za blato, automatski DUAL klima uređaj sa automatskim odmagljivanjem, radio RDS s 8” color toucschreen monitorom I kamerom za pregled iza vozila sa dinamičkim navodećim linijama, bluetooth sa prepoznavanjem glasa, pametan ključ + pokretanje vozila bez ključa (Smart key + Start button), senzor za kišu – prednji brisači, unutrašnje obloge – platno, luggage board u prtljažniku, paket ožičenje za kuku, Drive mode select, Paddle shifter za izmjenu stepena prijenosa na upravljaču.

  • Dodatna oprema na testnom modelu: 1.5 T-GDi motor - 9.000 KM, 7DCT mjenjač - 2.500 KM, Metalik boja - 800 KM.

  • Garancija: Pet godina bez ograničenja prijeđenih kilometara.