Najsvježiji best buy na tržištu
5

FOTO / TEST: Hyundai i30 1.4 iStar

Piše: Elvir Zubović
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Navikli smo da "best buy" modeli u pravilu budu automobili koji su već prilično dugo na tržištu, te im je cijena proporcionalno tome opala. Hyundai sa novim i30 mjenja tu taktiku. Uspjeli su ponuditi potpuno nov model sa 100 KS uz više nego pristojnu opremljenost za manje od 24 hiljade maraka.

Prvi i30 druge generacije kojeg smo imali priliku isprobati otkrio nam je sve talente novog Hyundaijevog kompakta. Ipak, zbog opreme koja u nekim elementima graniči sa hedonizmom, a manje sa realnošću prosječnog kupca u BiH, taj i30 izgledao nam je nerealno skupim. Hyundai i30 koji bi trebao privući većinu kupaca u BiH, ali i na ostalim tržištima nema panoramski krov, 17-inčne aluminijumske felge, kožna sjedišta...realnost je surova i nalaže razuman odabir motorizacije i opreme.

Dovoljno opreme i višak grube plastike

Drugi paket opreme u cjenovniku pod imenom iStar upravo je onaj za kojim će najviše kupaca posegnuti. Sadrži sve što je potrebno savremenom vozaču i putnicima, dok je lišen suvišnog luksuza i troškova.

Druga strana tog razumnog izbora je da ovakav i30 ne prikriva plastiku, uopšte. Tako pod jagodicama prstiju vozač na upravljaču, ručici mjenjača i ručne kočnice osjeća teksturu plastike i gume, umjesto kože. To toliko i ne smeta, za razliku od prilično velikih površina od glatke i na dodir neugodne plastike kojih je najviše na oblogama vrata i centralne konzole. Vizuelni ugođaj donekle popravljaju detalji lakirani u sjajno crnu boju, ali i činjenica da završnoj obradi ništa ne nedostaje, zbog čega cijeli automobil daje utisak solidnosti i kvaliteta izrade.

Sjedišta su također vrlo ugodna, a kako su oblikom identična onima u skupljim verzijama, lično mislim da sa kombinacijom izdržljivog i ugodnog tekstila predstavljaju daleko bolji izbor od skupih kožnih sjedišta.

Kako smo i na prethodnom i30 utvrdili, dobar izgled karoserije nije plaćen cijenom praktičnosti. Na zadnjim sjedištima ima sasvim dovoljno mjesta za prosječno visoke putnike, dok je i prtljažnik sa 378 litara zapremine u vrhu svoje klase.

Živahan motor kojem je težina neprijatelj

Najveću cijenu odabira osnovnog motora, naravno, plaćaju performanse. Iako će mnogi ubrzanje i dinamiku vožnje podrediti krajnjoj cijeni automobila, treba istaći kako osnovni atmosferski benzinac sa 100 KS nije potpuni promašaj, naprotiv. Konkretno, za kupce koji će većinu svojih kilometara napraviti u gradskih uslovima i bez previše saputnika sve osim kupovine ovog motora i nema previše smisla. Naime, kada je vozač sam u automobilu i kada nema potrebu za klima uređajem, maleni 1,4 16-ventilski benzinac iznenadiće svojim živahnim radom i lakoćom pokretanja prilično velikog i teškog kompakta.

Ipak, da je riječ o malim plućima najbolje otkriva vrijednost okretnog momenta od samo 137 Nm dostupnih na prilično visokih 4.200 okr/min. To je direktni razlog zbog kojeg ovako motorizovan i30 sa četiri putnika i upaljenim klima uređajem djeluje pogubno spor i inertan. Također, u prilog performansama pri opterećenju ne idu ni dugačko proračunati prenosni odnosi 6-stepenog ručnog mjenjača.

S druge strane, ovaj motor nas je iznenadio svojom ekonomičnošću, pa je na našem testu gdje je klima uređaj neprestano radio punom parom i gdje je većinu kilometara činila gradska vožnja prosjek potrošnje stao na 7,8 litara na 100 km. Još jedna od pozitivnih strana ovog motora je i izuzetno tih i uglađen rad koji u kombinaciji sa pristojnom zvučnom izolacijom čini svoje prisustvo gotovo neprimjetnim.

Udobnost na prvom mjestu

Iako je konfiguracija i podešenje ovjesa isto, prvi i30 kojeg smo vozili na 17-inčnim točkovima i ovaj koji smo vozili na 15-inčnim točkovima, u vožnji djeluju vrlo različitima. Zahvaljujući gumama visokih bokova i uskog profila ovaj i30 stavlja naglasak na udobnost. Kapacitetnost ovjesa je primjetna, i ulijeva veliku dozu povjerenja u vođenje automobila i na visokim brzinama, ali jednostavno mekoća kojom ovaj i30 radi sve kroz zavoje ne čini se baš kao poziv na zabavu. Više mu odgovara opušteno krstarenje do odredišta.

Jedina loša strana malih točkova, pored naravno ne baš ugledne estetike, spada na sam izbor guma. Kako je naglasak bio na štednji goriva automatski su prianjanje i dinamika gume bačeni u drugi plan. Bočno držanje nije jača strana guma Hankook Kinergy Eco, ali ako to i jesmo očekivali, onda definitivno nismo očekivali izuzetno visok nivo buke kotrljanja ovih guma. Pametniji izbor guma lako bi od ovakvog i30 učinio automobil koji je još ugodniji za putovanja.

Jasno, udobnost nije zasluga tek "debelih" guma. Ovjes druge generacije i30 jedan je od boljih u klasi, što u vožnji podupire uglađenim upijanjem neravnina i udarnih rupa. Također, vrlo je pohvalno kako ovjes i30 sada prilikom amortizovanja neravnina na cesti ne proizvodi nikakve zvukove, zbog čega je i ugođaj u unutrašnjosti na tako neočekivano visokom nivou.

Među najprivlačnijima i najpristupačnijima na tržištu

Bez kompleksa treba priznati da je Hyundai uspio napraviti jedan od najkompetetivnijih kompakta na tržištu. Ne samo da je proizvod konačno potpun, nego i izgleda odlično. Čak i sa osnovnom opremom i30 je opet mamio poglede, te će definitivno biti jedan od glavnih krivaca za značajnu prekretnicu u percepciji ove marke kod šire publike.

Nakon skupog predserijskog i30 koji je zbog svoje cijene od preko 40 hiljada maraka potakao brojne negativne komentare, upravo ovaj prosječni i30 je došao u pravo vrijeme i na najbolji način pokazao pravu suštinu ovog modela.

Jasno, Hyundai cijenama više nije daleko ispod prosjeka evropske konkurencije, ali isto tako više nije ni daleko od prosjeka kvaliteta i ponude te iste konkurencije. Naprotiv, u mnogim elementima je ozbiljno nadmašuje. Ako je nakon prvog i30 kod nekoga i ostalo predrasuda prema Hyundaijevom kompaktu, onda je definitivno vrijeme da druga generacija ovog modela to učini prošlošću.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Hyundai i30 1.4 iStar Cijena osnovnog modela: 22.450 KM Cijena testnog modela: 23.990 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.396 ccm. Maksimalna snaga 73,2 kW – 100 KS pri 5.500 okr/min. Maksimalni obrtni moment 137 Nm pri 4.200 okr/min. Promjer i hod 77 × 74,99 mm. Kompresija 10,5:1. Četiri ventila po cilindru.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. Šestostepeni ručni mjenjač. Naplaci prečnika 15 inča, pneumatici 195/65 R15.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0-100km/h – 13,2 s. Maksimalna brzina - 182 km/h. Potrošnja na testu - 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 7,9 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,9 l/100 km, kombinovano 6,0 l/100 km. Emisija CO2 114 g/km.

Dimenzije: Dužina - 4.300 mm. Širina - 1.780 mm. Visina - 1.470 mm. Međuosovinski razmak - 2.650 mm. Zapremina prtljažnika 378 litara. Masa praznog automobila - 1.185 kg.

Serijska oprema testnog automobila: 6+R manuelni mjenjač, set za popravak gume, progresivni SERVO-uređaj upravljača, podešavanje upravljača po visini i dubini, zaštitni zračni jastuk za vozača i za suvozača sa mogučnošću isključenja, ABS, ESP – elektronički program stabilnosti sa: HAC- Hill start assist control (kontrola pomoći pokretanja na uzbrdici) i VSM – Vehicle stability management (kontrolom stabilnosti vozila, centralno zaključavanje, el. podizači prednjih prozora, pokrov prtljažnog prostora, stakla – tonirana, el. podeš. vanjskih ogledala, nasloni za glavu podesivi po visini, djeljivo zadnje sjedište (60:40), podešavanje visine svjetlosnog snopa prednjih farova, immobilizer (elektronska blokada motora), 4 zvučnika (2 naprijed + 2 pozadi), putni kompjuter, uređaj za pranje/brisanje zadnjeg stakla, aero metlice prednjih brisača, LED dnevna svjetla, zadnji spojler sa trećim kočionim svjetlom, izolator poklopca motora, pomoćni rezevni točak, ALARM + daljinsko upravljanje centralnom bravom, pepeljara i upaljač, DLX centralna konzola sa pretincem i naslonom za ruku, zaštitna mreža za prtljažnik, zaštitne zavjesice za blato, podešavanje vozačevog sjedišta po visini, prednja svjetla za maglu sa hromiranim elementima maske hladnjaka, radio+CD+MP3, priključci za USB (i POD) i aux, komande za audio uređaj na upravljaču, klima uređaj manualni, senzori za parkiranje nazad.

Garancije: 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara. Pet godina garancije mobilnosti na teritoriji Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore u slučaju nepredviđenih poteškoća s vozilom. Pravo jednom godišnje na besplatan kontrolni pregled vozila u trajanju od 30 minuta prema Hyundai kontrolnoj listi u toku pet godina redovnog servisiranja vozila i dok je vozilo u garanciji.