Auto testovi
50

Testirali smo hibridni SEAT Tarraco: Istinska alternativa današnjice

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
SEAT je ubrzanim tempom krenuo u elektrifikaciju, a jedan od prvih koraka je ponuda hibridnih i plug-in hibridnih modela. Zato smo isprobali njihov najveći SUV s moćnom kombinacijom električnog i benzinskog motora i provjerili da li je ovakav koncept realna alternativa dok električni modeli ne budu dostupniji.
SEAT Tarraco smo isprobali još krajem 2019. godine i uvjerili se da je to zaista ugodan i prostran SUV koji na poznatim osnovama Volkswagen grupacije čini vrlo privlačan paket. Iako je stigao na tržište u nezahvalno vrijeme, nepunu godinu prije pandemije, SEAT je u Evropi prodavao od 20 do 30 hiljada primjeraka godišnje, što je vrlo solidan uspjeh. U međuvremenu, stigla su i poboljšanja u ponudi ovog modela, a najvažnija novost je upravo ovaj pogonski sklop koji kombinuje eksterno punjivu bateriju i električni motor uz benzinski motor s unutrašnjim sagorijevanjem.

Tako je srce ovog velikog SUV-a napredni plug-in hibridni sistem koji spaja 1,4-litarski TSI motor od 150 KS s elektromotorom od 85 kW ili 115 KS, dok ovaj sklop snagu prenosi isključivo na prednje točkove uz pomoć šestostepenog DSG mjenjača s dvostrukim kvačilom. Konačan rezultat je vrlo uvjerljivih 245 KS i 400 Nm obrtnog momenta i performanse dostojne sportskih modela. Već pri prvim kilometrima uvjerili smo se da ovako pogonjen Tarraco ubrzava neočekivano žustro za tako velik i težak SUV. To se prije svega može zahvaliti obrtnom momentu čija je većina vrijednosti dostupna od 0 okr/min zahvaljujući elektromotoru.

Tu dolazimo do jedinog ograničenja ovog pogonskog sklopa, jer bi zaista bilo idealno da ovoliki obrtni moment Tarraco može prenijeti na obje osovine. Ipak zbog smještaja baterije i cijelog sklopa hibridni Tarraco nudi se samo uz prednji pogon.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Električna energija pohranjena je u litij-ionskoj bateriji od 13 kWh, koja je smještena nisko u drugoj polovini prtljažnika, zahvaljujući čemu je težina ravnomjernije raspoređena po karoseriji. Istina, ovo djelimično smanjuje zapreminu prtljažnika, ali osim što kod hibrida nije dostupna opcija dodatna dva sjedišta, kapacitet prtljažnika od 610 litara je i dalje više nego dovoljan za bilo kakva putovanja ili potrebe veće porodice.

U vožnji je korištenje ovog pogonskog sklopa vrlo jednostavno i ako ne želite, ne morate se zamarati na koji način vozite. Sistem gotovo neprimjetno prebacuje između različitih načina vožnje, bilo da Tarraco e-Hybrid pokreće isključivo električna energija, kombinacija električne energije i motora SUS ili samo benzinski motor.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Za one koji ipak žele maksimalno iskoristiti mogućnosti i potencijale ovog sklopa SEAT je ponudio više načina rada i mogućnosti odabira. Tako se hibridni Tarraco uvijek pokreće u potpuno električnom načinu rada ako je baterija dovoljno napunjena. Ali pogon se može automatski prebaciti u hibridni način rada ako energetska sposobnost baterije padne ispod određenog nivoa ili ako brzina poraste iznad 140 km/h. U hibridnom načinu rada vozač također može održavati status napunjenosti, povećavajući ga ili smanjujući ga na određeni nivo. Također, na raspolaganju su i tri nivoa regenerativnog kočenja, koji se mogu podesiti putem infotainment sistema, a čime vozač može znatno dopuniti bateriju u vožnji.

Osim različitih plug-in hibridnih načina rada (e-način rada, automatski hibridni ili ručni hibrid), dostupnih i fabrički konfigurisanih putem infotainmenta, posebno su zanimljiva dva dodatna načina rada: e-Mode i s-Boost. Zavisno od stanja baterije, tako možete brzo i jednostavno birati potpuno električni način rada ili maksimalne performanse. Upravo uz s-Boost način rada otkrili smo potpuno novu i zabavnu dimenziju Tarraca, koji tako nudi izuzetno dobre performanse i ubrzanja dostojna sportskih automobila, uprkos njegovim raskošnim proporcijama. Još jedan dokaz da električni pogon ne mora nužno biti dosadan, naprotiv.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Naravno, uz odlične performanse ovaj hibridni sklop nudi i izuzetnu ekonomičnost, pa je tako moguće samo na električni pogon izvesti do 50-ak kilometara, što je više nego dovoljno za gradske ture kada bi potrošnja benzinskog motora i bila najveća. U realnim uslovima korištenja, gradskom vožnjom, ali i otvorenom cestom s planinskim prevojima prosjek potrošnje na kraju našeg testa bio je oko 6 litara benzina, s tim da smo taj prosjek mogli održavati i na nevjerovatno niskih 3 litra, zavisno od režima vožnje, ali i koliko se uspijevate suzdržati od pritiska na s-Boost dugme.

Kada potrošite svu energiju iz baterije, Tarraco se puni kao i svaki električni auto, a pristup punjaču je brz i jednostavan zahvaljujući priključku za punjenje smještenom naprijed na vozačevoj strani. Bateriju je moguće u potpunosti napuniti za otprilike 3 i po sata pomoću punjača od 3,6 kW ili za otprilike 5 sati pomoću kućnog sistema od 2,3 kW.

Za potpun utisak i zaključak uporedili smo Tarraco e-Hybrid s modelom koji je klasičan izbor za tržište Bosne i Hercegovine, dakle Tarraco 2,0 TDI sa 200 KS pogonom na sve točkove i DSG mjenjačem i jednakim FR sportskim paketom opreme.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako vizuelno nema nikakvih razlika prilično je nevjerovatno koliko drugačiji doživljaj vožnje pruža isti auto sa drastično različitim pogonskim sklopom. Iako je TDI značajno utišan, nakon e-Hybrida zvuk i vibracije dizela čine se gotovo nepristojnim, a iako su "na papiru" vrlo slični sa performansama i ubrzanjem, trenutni odziv hibridnog Tarraca i snagu električnog motora teško je kompenzirati čak i sa dizelskih 400 Nm. Ono gdje dizelski model dominira je prenos snage na podlogu zahvaljujući pogonu na sve točkove i praktično je to jedina prednost, jer čak ni u mjerenju potrošnje sa prosjekom od oko 7 litara nije uspio nadmašiti vrlo efikasan e-Hybrid.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Na kraju, teško je ne biti impresioniran ovako efikasnim pogonskim sklopom koji nudi SEAT, pa iako nije revolucionaran i ne donosi ništa neviđeno, mogućnost prilagodljivosti i različitih "modova" dokazuju da i veliki porodični SUV može biti i štedljiv i zabavan u isto vrijeme. Ono u šta smo sigurni, pogotovo u slučaju tržišta kao što je naše, sve prednosti i fleksibilnost koju nudi priključivi i punjivi hibridni automobil je prava alternativa sadašnjosti i skore budućnosti, dok ne dočekamo bolje razvijene mreže punionica, ali i uslova kupovine električnih modela.

Osnovni podaci o testnom automobilu:

  • SEAT Tarraco FR 1.4 e-HYBRID DSG 245 KS
  • Cijena za Tarraco FR 2.0 TDI DSG S&S 150KS - 69.497 KM
  • Cijena osnovnog e-Hybrid FR modela: 77.300 KM
  • Cijena testnog modela: 81.500 KM

Motor: turbobenzinski motor u kombinaciji sa električnim motorom, četiri cilindra, 16 ventila. Radna zapremina 1.395 ccm. Najveća snaga benzinskog motora 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment benzinskog motora 250 Nm od 1.550 do 3.500 obr/min. Maksimalna snaga električnog motora - 117 KS. Najveći obrtni moment električnog motora - 330 Nm. Kapacitet baterije - 13 kWh. Ukupna snaga pogonskog sklopa - 245 KS. Ukupni okretni moment pogonskog sklopa - 400 Nm.

Prijenos snage: Električni i benzinski motor pogone prednje točkove. 6-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 19 inča, gume 255/45 R29 (Pirelli Scorpion).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 7,5 s. Maksimalna brzina - 205 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,7 l/100 km. Maksimalni električni domet - 47,8 km. Tvornički deklarisana potrošnja po WLTP standardu kombinovano: 1,8 l/100km i 16,6 kWh/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l. Prosječna emisija CO2 - 41 g/km. Euro 6 AP.

Dimenzije: Dužina – 4.735 mm. Širina - 1.839 mm. Visina - 1.665 mm. Međuosovinski razmak - 2.790 mm. Zapremina prtljažnika - od 610 litara. Masa praznog vozila – 1.793 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.390 kg.

Serijska oprema: SEAT Tarraco FR 1.4 e-HYBRID DSG

Dodatna oprema na testnom automobilu: zadnja kamera za parkiranje, Easy Access paket: Keyless entry/go otključavanje/zaključavanje vozila bez upotrebe ključa sa Easy Open/Close funkcijom električnog otvaranja i zatvaranja prtljažnika, grijanje sjedala sprijeda i straga, SEAT CONNECT generacija 3 - Safety, service, Remote access i Online Infotainment (za navigacijske sisteme, bez nadoplate), navigacija s full-linkom (wireless) i ekranom veličine 9,2”, metalik boja karoserije.

Garancija: 5 godina ili 150.000 km, zavisno od toga šta nastupi prvo.