U punom sjaju zrelosti
0

FOTO / TEST: Ford C-Max 1.6 TDCi Titanium

Tekst i fotografije: Elvir Zubović
Ford je sa svojim kompaktnim monovolumenom već u prvom izdanju napravio odličan posao. Poslovičan kvalitet, dobro odmjerena praktičnost i vozne osobine na nivou manjeg komapkta bili su dovoljni da učine C-Max jednim od najpoželjnijih modela u segmentu. Nakon detaljnog obnavljanja dječuje još ozbiljnije i privlačnije.

Nakon sedam godina etabliranja prve generacije, Ford je pripremio i drugo izdanje C-Maxa, koji je uz brojne kvalitete lako postao jedan od popularnijih izbora u segmentu. Ipak, za potpun uspjeh nedostajala mu je produžena verzija sa sedam sjedišta, kakve su imali direktni konkurenti kao što je Scenic ili C4 Picasso.

Sa novom generacijom Ford je ispravio taj nedostatak, i ponudio Grand verziju, dok je istovremeno i standardni model sa pet sjedišta dobio značajan komplet poboljšanja.

Prvi sa novim licem Zanimljivo je da je novi C-Max ustvari prvi Ford koji je na tržište uveo njihov novi dizajnerski pravac, a koji će u punom sjaju uvesti nova generacija Focusa. Iako je potpuno nov i svjež, C-Max je novosti donio na nešto suptilniji način, te je u odnosu na prethodnika čak i konzervativnije oblikovan.

Tako je, prije svega, zadnji dio umjesto prilično originalnih vertikalnih stop svjetala sada dobio klasična, velika i horizontalna stop svjetla, koja su skladno oblikovana ali ujedno i čine C-Max znatno uobičajenijom pojavom. Prednji dio je srećom znatno zanimljiviji, zahvaljujući novim oblicima "Kinetic" dizajna.

Tako uz dominantnija svjetla, naprijed se svakako ističe nova jednodijelana maska, koja će postepeno postati prepoznatljiva za sve nove modele Forda.

Tehnologija i izrada kao prave novosti

Kako svojim izgledom novi C-Max nije donio ništa posebno novo niti spektakularno, u Fordu su se potrudili da svoj najmanji monovolumen tehnički usavrše u najvećoj mogućoj mjeri.

Jedna od najvažnijih tehničkih novosti nove platforme u odnosu prethodni model je značajno povećana torzijska krutost, a koja je postignuta ukrućenjem muldi amortizera koje je integrisano u samu pregradu motornog prostora. Također, značajno su ojačana i kućišta zadnjih amortizera. Sam ovjes predstavlja evoluciju poznatog rješenja sa McPhersonom naprijed i "Control-Blade" multilinkom nazad, a značajan uticaj na dinamičke osobine i sam ugođaj vožnje imalo je i širenje traga točkova za 15 mm naprijed i 29 mm nazad, kao i pojačavanje oslonaca stabilizacijskih šipki.

U vožnji je lako primjetiti da je C-Max znatno ugodniji, ali i dinamičniji, a primjetno je kako je Ford ovim izmjenama otišao korak dalje, i svoj inače odličan ovjes učinio ne samo odličnim za dinamičnu vožnju, nego i vrlo udobnim, što je svakako poželjno za porodični automobil.

Štedljiv i iznenađujuće elastičan motor

U ponudi motora za novi C-Max Ford je na izbor dao dva dizelaša u četiri verzije. Testni auto sa 1,6 TDCi-jem od 115 KS čini zlatnu sredinu ponude, i vjerovatno će biti i najčešći izbor.

Na prvi pogled izgleda da je za preko tone i po težak automobil ovakav motor nedovoljna mjera, ali za razliku od nekih konkurentskih motora iste ili slične radne zapremine, Ford je uspio gotovo u potpunosti anulirati inertnost pri nižim okretajima, te je 270 Nm okretnog momenta dobro raspoređeno kroz radno područje, a zbog čega se C-Max i sa ovim motorom može sasvim elastično i dovoljno brzo voziti.

Naravno, glavni argument za izbor ovog motora je i sam odnos snage i potrošnje goriva, pa se i po tom pitanju nameće kao zlatna sredina. Sa potrošnjom od 6,2 litra dizela na našem testu C-Max je ekonomičan koliko se i očekuje od modernog porodičnog automobila, dok će u umjerenijoj vožnji biti zadovoljan i sa oko pet litara goriva na 100 kilometara. Također, Duratorq je uzoran i po pitanju nivoa buke, što svakako ide i na račun poboljšane izrade i kvaliteta izolacijskih materijala.

Modernija, ugodnija i svestranija unutrašnjost

Ako nekima novosti koje donosi vanjski izgled novog C-Maxa i ne djeluju pretjerano velike i važne, jasno je da će i bez posebnog zagledanja prepoznati brojna poboljšanja u unutrašnjosti. Ako izuzmemo izuzetno „debelu“ konzolnu tablu koja zauzima previše prostora, unutrašnji protor kod C-Maxa je odlično iskorišten.

Uz standardnu postavku pet sjedišta gdje će biti dovoljno mjesta i za noge i glave putnika, i prtljažnik će sa 473 litra zapremine biti sasvim dovoljan za sve porodične prohtjeve. Praktično je i rješenje drugog reda sjedišta gdje je odlično promišljeni sistem preklapanja središnjeg sjedišta i klizanja bočnih sjedišta omogućio raskošan prostor za noge u slučaju kada nazad putuju samo dva putnika.

Vozačko okruženje je također sada znatno raskošnije nego prije, pa je kao i u slučaju vanjskog izgleda ravne linije i jednostavne elemente zamjenio raskoš fluidnih oblika na centralnoj konzoli, a koja uz zanimljivu kombinaciju boja čini i sam boravak u automobilu zanimljivijim. Ugodno je i novo plavo-zeleno osvjetljenje instrumenata i komandi, iako je u nekim situacijama nedovoljno čitljivo ili upečatljivo.

Jedan od novih sistema koje nudi C-Max, naravno uz doplatu, je i Easy Driver III koji omogućava automatsko paralelno parkiranje, pa će tako svi vozači kojima je uvijek bilo teško procjeniti dužinu bočnih mjesta, ali i izvesti sam manevar parkiranja, ovaj sistem objeručke prihvatiti. Kao i kod ostalih proizvođača koji nude ovakve ili slične sisteme, sve što vozač treba da uradi je da aktivira sistem i nešto sporije prolazi pored potencijalnih parking mjesta. Kada sistem prepozna odgovarajuće mjesto i obavjesti vozača, sve što on treba da uradi jeste da ubaci u "rikverc" i kontroliše pedale, dok će Easy Driver za njega odraditi cijeli posao okretanja upravljača za što efikasnije i pravilnije parkiranje.

U praksi se Easy Driver pokazao kao vrlo efikasan, a automatsko upravljanje "volanom" hirurški precizno, mada bi u užurbanim središtima grada bilo poželjnije da skeniranje parking mjesta traje nešto kraće.

Poželjan i u sredini cjenovnika

Ford je zadržao svoju politiku formiranja cijena, pa tako ni novi C-Max ne spada među najjefitnije u segmentu, ali je i dalje jedan od najbolje odmjerenih po odnosu uloženog i dobivenog, te se nalazi negdje u zlatnoj sredini svoje klase. Tako je osnovni C-Max sa Ambiente opremom i 1,6 benzinskim motorom dostupan od 34 hiljade maraka, dok osnovni dizelaš košta skoro 4 hiljade maraka više.

Naravno, testni automobil koji je uz bogati Titanium paket opreme imao i pregršt doplatnih opcija košta skoro 49 hiljada maraka, i teško da može biti mjerilo za prosječnog kupca ovog monovolumena. Ako se vodimo našim iskustvom da se ovaj motor nameće kao najbolje odmjeren izbor, onda se tako pokretan C-Max, sa solidnim Trend paketom opreme, može kupiti za tačno 40 hiljada maraka.

Dakle, nije bagatelno jeftin, ali nije niti preskup, pa se tako i cjenovno čini odlično promišljen, baš kakav je utisak na nas ostavio i u vožnji, te ne treba sumnjati da će i u ovoj generaciji naći put do voznog parka mnogih porodica.

Osnovni podaci testnog automobila: Ford C-Max 1.6 TDCi Titanium Cijena osnovnog dizelskog modela: 37.900 KM Cijena testnog modela do registracije: 48.379 KM

Motor: Zapremina 1.560 ccm, snaga: 85 kW/115 KS, obrtni moment: 270 Nm Dimenzije: dužina 438 cm, širina 182,8 cm, visina 162,6 cm, međuosovinski razmak 264,8 cm. Zapremina prtljažnika: 473 litara Masa: 1.490 kg Performanse: Ubrzanje 0-100 km/h 12 s, najveća brzina: 184 km/h Potrošnja: Test - 6,2 l/100 km. Tvornički - grad 5,4, otvoreno 4,1, kombinovano 4,6 l/100 km

Osnovni elementi opreme Titanium: ABS+ESP, elektro pomoć pri naglom kočenju, prednji zračni jastuci i zračne zavjese naprijed i nazad, daljinsko centralno zaključavanje, električno pokretana stakla, putni računar, servo upravljač, FordPower dugme za beskontaktni start motora sa dva seta beskontaktnih ključeva, automatska vanjska svjetla, senzori za kišu, „Follow me home“ produžena svjetla, auto-zatamnjivanje unutarnjeg ogledala, prednja svjetla za maglu, EATC dvozonski automatski klima uređaj, ručno podesivi oslonac za kičmu na vozačevoj i suvozačevoj strani, ručno podešavanje suvozačevog sjedišta, ICE 3 paket sa CD+3.5“ matrix display, srednji info ekran, Bluetooth sa glasovnim komandama, 6 zvučnika, AM/FM antena, komande na upravljaču, prednja maska sa hromiranim obrubom, ukrasna lajsna na vratima, 16“ aluminijumske felge, konzola sa dva držača za čaše, 12V priključak, konzola u krovnoj oblozi sa držačem za naočale, osvjetljenjem i ogledalom za nadzor djece, preklopiva tabla na zadnjem dijelu prednjih sjedišta, elektro podesiva vanjska ogledala sa grijanjem i pokazivačima smjera, kožna obloga upravljača i ručice mjenjača,

Dodatna oprema na testnom automobilu: Sistem Easy Driver III 1.800 KM, Titanium I 660 KM, metalik boja 920 KM.

Vezani članci