Auto testovi
0

Testirali smo FIAT Tipo Cross: Multitalent savršen za Balkan?

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
FIAT je sa Tipom napravio odličan posao i uz odličnu kombinaciju modernog kompakta i pristupačne cijene sa razlogom privukao širok krug kupaca. Već dobar recept je sada proširen još jednim sastojkom pod imenom Cross.

Uz redizajn Tipa koji je dobio moderniji izgled, LED svjetla i ugodniju i savremeniju opremu FIAT je predstavio i potpuno novi model, Tipo Cross. Iako je to potpuna novost za Tipo, to je recept koji se već ranije pokazao kao vrlo uspješan i kod drugih marki. Popularan i dokazan kompakt oplemenjen je drugačijim ovjesom, nešto većom visinom podnice i cijelim nizom estetskih i praktičnih detalja, da bi na kraju dobili vrlo upotrebljiv auto. Nije SUV ali nije više ni klasični kompakt, kako mu samo ime kaže on je Cross. Upotrebljiv i ugodan crossover svakako je ono što tržište sada traži, a uz dobru cijenu FIAT je na odličnom putu.

Prije svega, visina Crossa je u odnosu na standardni Tipo povećana za skoro 4 cm, a sam ovjes je posebno podešen za ovu verziju. Naravno, veliku ulogu je imao i sam izbor guma i naplataka, a zahvaljujući ponovnoj kalibraciji ovjesa Tipo je dobio skroz novu upotrebnu dimenziju. Slično je FIAT već ranije izveo sa svojim crossoverom 500X, što se pokazalo odličnom kombinacijom.

Novi ovjes omogućio je i nešto viši položaj vozača i bolju preglednost, a uz to osjetno je lakše ući i izaći iz automobila, ili na primjer smjestiti djecu na zadnja sjedišta.

Osim dodatne visine Tipo Cross se ističe "offroaderskim" detaljima kao što su plastične zaštite na lukovima blatobrana, te robusniji prednji i zadnji branik sa ojačanjima na donjem dijelu. Uz plastične srebrne zaštite na pragovima i srebrne krovne nosače Tipo Cross izgleda kao pravi mali SUV. Zanimljiva narandžasta boja daje odličan kontrast ovim detaljima, te uz LED svjetla Tipo Cross ničim ne otkriva da je riječ o jednom od najpovoljnijih modela u segmentu i na tržištu uopšte.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Kao dodatak dizajnerskim i stilskim dodacima Tipo Cross je i tehnološki značajno unaprijeđen, te i tim detaljima odskače od niskobudžetnog imidža. Tako Tipo Cross prepoznaje saobraćajne znakove, vozaču preporučuje da poštuje ograničenje brzine, kontroliše da li je auto u voznoj traci, vozaču preporučuje da napravi pauzu kada je preumoran i što je posebno korisno sada nudi i prilagodljiva duga svjetla sa automatskim uključivanjem dugih svjetala kada je suprotna vozna traka prazna.

Svi ljubitelji infotainmenta i smartphonea voljeće Tipo Cross jer ima i bežični punjač ali i brzi punjač putem kabla. Također, Tipo je prvi FIAT, uz novi 500, koji je opremljen petom generacijom UConnect 5 infotainment sistema sa ekranom od 10,25 inča. Zaista u praksi je ovaj infotainment vrlo lako koristiti i nudi brzu, i što je najvažnije, bežičnu povezivost putem Android Auto i Apple CarPlay platformi.

Generalno, unutrašnjost Tipa Cross je vrlo ugodna i prostrana, te uz raskošnu ponudu prostora na zadnjim sjedištima, za ovaj segment, Tipo iznenađuje i odličnim prtjažnikom. Sa 440 litara daleko je iznad prosjeka klase, te uz velik otvor i ravne stranice omogućava vrlo lagodno pakovanje za porodična putovanja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iz vozačke perspektive Tipo Cross uz povišenu poziciju sjedenja nudi solidnu ergonomiju i preglednost. Modernizovan upravljač dobro leži u rukama i lako je naći dobru poziciju, dok je na prvi kontakt neobičan oblik i sama veličina ručice mjenjača. Nismo odavno pod rukom imali "old school" okruglu ručicu poput ove, sa krupnim šavovima i dimenzijama dostojnih barem dvije klase većih automobila. Jasno, Tipo Cross svoj cjenovni rang otkriva kvalitetom plastičnih obloga, pa dok je gornji dio armaturne ploče napravljene od vrlo mekane i kvalitetne plastike, obloge vrata i donji paneli su, ipak, izrađeni od vrlo grube plastike.

U vožnji nas je Tipo Cross natjerao da se zapitamo da li je ova koncepcija automobila zaista idealna za naše ceste i uslove. Naime, zbog povišene podnice i "relaksiranog" ovjesa Tipo Cross sa lakoćom "plovi" preko loših podloga, a jednako lako će savladati i gradske prepreke kao i lagane offroad izlete na planini. Ono što bismo voljeli da bolje radi je prelazak preko oštrih neravnina, gdje se mekan ovjes ponaša neočekivano grubo. Također, za grube ceste ili terene električni servo upravljač će biti vrlo ugodan, ali od njega ne treba očekivati preciznost i dovoljno povratnih informacija sa ceste. Jednostavno je prelagan za naš ukus.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Maleni trocilindarski motor sa turbopunjačem i 100 KS i ovdje se pokazao kao odličan izbor. Zahvaljujući prije svega obrtnom momentu od 190 Nm koji je dostupan vrlo nisko, već od 1.500 okr/min, Tipo Cross se može voziti vrlo elastično i ekonomično. Na kraju testa imali smo prosjek potrošnje od 6,3 litra, te je vrlo lako spustiti taj prosjek i za litar manje. Da je riječ o malom motoru primjetićete tek kada je auto potpuno natovaren ili pri kretanju na velikoj uzbrdici. Ukratko, sa ovim motorom nećete obarati brzinske rekorde ali ćete ugodno putovati i pri tome trošiti malo goriva.

Baš kao i cijela ponuda Tipa, razumni i racionalni kupci lako će prepoznati Cross kao vrlo svestran auto koji uz savremenu opremu i sisteme za asistenciju ničim bitnim ne zaostaje za znatno skupljim sličnim kompaktima. U rasponu od 32 do 35 hiljada maraka Tipo Cross nudi zaista mnogo, te je prilično sigurno da će upotpuniti uspješan niz kojeg je Tipo započeo prije nekih 5 godina.

Osnovni podaci o testnom automobilu: FIAT Tipo Cross 1.0 Cijena osnovnog modela: 31.980 KM Cijena testnog modela: 34.890 KM

Motor: 3-cilindrični, 4-taktni, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 999 ccm, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 74 kW – 100 KS pri 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment 190 Nm pri 1.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove. 6-stepeni ručni mjenjač. Felge 7J x 17, gume dimenzija 215/55 R17 (Bridgestone Turanza).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, teleskopski amortizeri. Stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, teleskopski amortizeri. Električni servo-upravljač sa City načinom rada.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 12,2 s. Maksimalna brzina - 186 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: 6,3 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja, kombinovano WLTP 5,7 l/100 km. Kombinovana emisija CO2 130 (g/km). Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.386 mm. Širina - 1.802 mm. Visina - 1.556 mm. Međuosovinski razmak - 2.638 mm. Zapremina prtljažnika 440 litra. Masa praznog automobila - 1.260 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 lit.

Serijska oprema testnog automobila - Cross