Testovi
5

Klix.ba na svjetskoj promociji Toyote Corolle i Auris Touring Sports na Mallorci

Piše: Elvir Zubović
(Foto: Toyota)
U jeku turističke sezone na jednom od najpoznatijih i najpopularnijih evropskih ljetovališta, dva dana smo proveli iza upravljača dviju Toyota. Prva je bila prilična novost u ponudi Toyote, te ima cilj proširiti uspjehe Aurisa, dok je druga ustvari stigla u svojoj 11 generaciji, te i dalje suvereno nosi titulu najprodavanijeg auta na svijetu, naravno govorimo o Corolli.

Nakon što je u prvoj generaciji Auris prilično uspješno zamijenio Corollu u segmentu porodičnih kompakta, u Toyoti su shvatili da za potpun uspjeh ovog modela moraju primijeniti recept koji ostali proizvođači već odavno koriste. Što više izbora karoserijskih verzija znači i veće ciljano tržište, a u konačnici i bolje prodajne rezultate. Ovdje je tako prvi put ponuđen i karavanski Auris.

Kao prvo, u Toyoti su iznenadili imenom, Auris Touring Sports, čime su naglasili da ovo ne bi trebao biti još jedan vrlo praktičan, ali i dosadan porodični auto. Također, u toyoti već sada vrlo rado za karavanskog Aurisa koriste skraćenicu "TS", skraćenicu koja je već generacijama stekla slavu na sportskim modelima ove marke. Slučajnost, ili ipak ne?

Kako karavanske verzije zauzimaju 25 posto tržišta u C segmentu, jasno je da je karavanski Auris bio neophodan Toyoti u namjeri da do 2014. godine Aurisu pripadne pet posto ukupnog tržišta u segmentu. Uz potez koji su mnogi proizvođači napravili već generacijama prije, Toyota je ovdje imala i as iz rukava. Odmah uz Auris Touring Sports predstavljena je i hibridna verzija, s tehnologijom koja je već poznata iz kompakta. Tako je Toyota još jednom pomjerila granice pristupačnosti hibrida i prva na svijetu ponudila karavan C segmenta sa potpuno hibridnim pogonom.

Jednako ugodna kabina uz praktičnost velikog prtljažnika

Auris Touring Sports dijeli platformu, međuosovinski razmak od 2,6 metara, pa tako i krug okretanja od 10,4 metra sa kompaktnom verzijom. Što se tiče putnog prostora, uvjerili smo se da nema vidnih promjena u odnosu na "hatchback", pa tako prave i one bitne razlike nastaju tek iza zadnjeg para bočnih vrata.

Prtljažnik karavanskog Aurisa dug je 1.115 mm i širok 1.452 mm, što u praksi znači da nudi 530 litara korisne i vrlo pristupačne zapremine. Treba istaći da jednaku zapreminu nudi i hibridni model, jer zahvaljujući novoj i pametnoj konstrukciji sklop baterija više ne utječe na zapreminu prtljažnika, nego je smješten u podu zadnjeg dijela automobila, daleko od pogleda.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Sa preklopljenim zadnjim sjedištima zapremina prtljažnika raste na čak 1.658 litara, što spada među najbolje rezultate u klasi. Također, treba pohvaliti i praktično dvostruko dno prtljažnika, koje krije brojne i vrlo praktične pretince i odjeljke, dok svakodnevnu upotrebu olakšavaju brojne kukice, mreže za prtljag, ali i vrlo efikasna roletna koja pregrađuje prtljažnik od ostatka kabine.

Pohvalno je i to da su u Toyoti mislili na potpunu upotrebljivost svog karavana, pa je tako utovarni rub prtljažnika kod Aurisa TS za 100 mm niži nego što je to slučaj kod kompaktne verzije.

Ponuda motora za karavanski Auris bit će preslikana iz "kratkog" modela, a na tržištu BiH se očekuje u septembru, kada će stići upredo s novom Corollom. Prema prvim najavama cijene Aurisa Touring Sports u Bosni i Hercegovini bit će za oko 1.200 KM više u odnosu na uporedivi Auris sa 5 vrata.

Corolla namjerava ostati najprodavaniji auto na svijetu

Drugog dana na Mallorci upoznali smo potpuno novu, 11. po redu, generaciju Toyotinog bestsellera, Corolle. Što se tiče našeg dijela svijeta Corolla je kao kompakt s 5 vrata nestala s dolaskom Aurisa, a karijeru je nastavila kao praktična trovolumenska limuzina. U svakom slučaju Corolla je najvažniji model za Toyotu, koji egzistira čak 47 godina, te je oborio sve rekorde prodaje. To su i više nego dovoljni razlozi da novi model mora ispuniti sva dosadašnja, ali i brojna nova očekivanja.

Prve fotografije nove Corolle koje su se pojavile u javnosti naknadno su zbunile javnost. Naime, na tim fotografijama prikazana je Corolla namijenjena tržištu SAD-a, dok je Corolla koja stiže u Evropu i koju smo mi vozili vizuelno prilično drugačija. Dodatnu zabunu unijela je činjenica da američka verzija ustvari izgleda onako kako bismo očekivali da izgleda evropska verzija, i obratno, evropska verzija svojim detaljima dosta podsjeća na američke modele Toyote.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Bez obzira na to, uživo nova Corolla izgleda atraktivno i svježe, i što je najvažnije puno privlačnije od prethodne generacije, koja je na našem tržištu prošla nezasluženo neprimijećena. Elegantna pojava zasluga je osjetno većeg međuosovinskog razmaka u odnosu na prethodni model, s tim da je istovremeno krov Corolle sada dosta niži, zbog čega izgleda i dosta dinamičnije.

Corolla obećava i više prostora, kako uz više dužine između osovina, tako i za 80 mm dužom karoserijom, u što smo se i uvjerili. U odnosu na Auris, Corolla nudi osjetno više prostora za noge na zadnjim sjedištima te ukupno gledano ostavlja utisak znatno većeg i komfornijeg automobila. Osim većeg međuosovinskog rastojanja više mjesta za noge u Corolli se dobilo i ugradnjom prednjih sjedišta čiji su nasloni primjetno tanji, pa se samo na ovom prostoru dobilo 92 mm, a ukupan prostor na noge narastao je tako na impresivnih 706 mm.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Kako je dizajnom i konstrukcijom Corolla u ovoj generaciji dobila naglasak na dinamici, tako su i prevjesi dosta manji. Za dizajn i dinamiku to je vrlo povoljno, ali po logici bi trebalo značiti da je žrtva takvog poteza zapremina prtljažnika. Ipak, inžinjeri Toyote su uprkos tome uspjeli čak povećati zapreminu prtljažnika, i to na 452 litra. Uz prilično velik i pristupačan otvor prtljažnika, Corolla je sada praktičnija nego ikad prije.

Kokpit Corolle gotovo je identičan onome u Aurisu. U nekoliko sati vožnje nove Corolle primijetili smo da je kvalitet i izbor materijala nešto drugačiji, pa u Corolli sve površine na dodir djeluju kvalitetno, ali robusnije nego u Aurisu. Jedina posebno vidljiva razlika u odnosu na Auris krije se u dnu centralne konzole, gdje su upaljač i konektori za USB ovdje sakriveni iza poklopca, dok su kod Aurisa izloženi pogledu.

Također, u odnosu na Auris, Corolla je već dobila i novu generaciju Touch 2 multimedijalnog sistema, koji je dobio modernizovaniji "interface" i neke korisne funkcije, poput odabira funkcija klizanjem prsta po ekranu i mogućnosti prikazivanja SMS-ova na ekranu.

Moderni motori s naglaskom na štedljivosti

Ponuda motora za Corollu sastoji se od 1,4-litarskog D-4D turbodizela, benzinskih 1.33 Dual VVT-i, 1,6-litarskog sa Dual VVT-i sa 90 kW, 1,6-litarskog sa Valvematic sistemom od 97 kW, te novog 1,8-litarskog Dual VVT-i motora koji proizvodi 140 KS.

Treba istaći da je 1,8-litarski Dual VVT-i benzinski motor serijski uparen sa novim Multidrive S automatskim mjenjačem, koji se ističe izuzetnom efikasnošću i brzinom izmjene stepeni prijenosa, dok su svi ostali motori opremljeni šestobrzinskim ručnim mjenjačem.

Svi motori zadovoljavaju stroge Euro 5+ standarde o čistoći ispuha, a zahvaljujući Toyota Optimal Drive tehnologijama koje su fokusirane na smanjenje težine, smanjenje gubitaka kroz sisteme razvoda i maksimiziranje efikasnosti izgaranja, svi spomenuti motori mogu se uz solidne performanse pohvaliti i zaista uzornom štedljivošću. Naravno, šampion ekonomičnosti u ponudi je maleni turbodizelaš, koji se na otvorenoj cesti može zadovoljiti i sa oko 3,5 litra goriva na 100 kilometara.

Sigurnija i dinamičnija vožnja

Corolla nikada nije ciljala da bude sportska limuzina, pa tako nije ni sada, mada se mora priznati da je u ovoj generaciji najviše prišla tome. U vožnji je vrlo predvidljiva i sigurna, ali se ujedno vrlo lako i ugodno vodi kroz zavoje.

Kako bi bila ugodna, ali prije svega sigurna, sama karoserija Corolle je izrađena od čvršćeg čelika, a zahvaljujući tome omogućena je upotreba lakših materijala na "strateškim" mjestima, pa je ukupna težina manja za oko 6 kilograma u odnosu na uporediv model prethodne generacije.

Ovjes Corolle je također prošao opsežnu reviziju i poboljšanje, pa iako koristi provjerenu kombinaciju McPherson prednjeg ovjesa sa torzionom osovinom na zadnjem dijelu, činjenica je da je novi auto udobniji, ali i osjetno agilniji od prethodnika.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Za bolji osjećaj iza upravljača zaslužni su i novi amortizeri, čiji klipovi su širi za 35 mm nego prije, a ne treba zaboraviti ni potpuno novi servo sistem upravljača, koji je podešen tako da daje bolji osjećaj kontrole i "oštrine" upravljača.

Nova Corolla na tržište Bosne i Hercegovine stiže zajedno s Aurisom Touring Sports u septembru ove godine, a iz Toyote BH najavljuju kako bi ovaj put ovaj model trebao biti znatno privlačniji našem tržištu, prvenstveno zbog povoljnijih cijena kako sada dolazi iz proizvodnih pogona u Turskoj. U svakom slučaju, naše tržište je već kod drugih marki pokazalo da su mu ovakve trovolumenske limuzine itekako privlačne, a uz dobro odmjerenu cijenu Corolla bi možda mogla postati i najpopularniji novi model ove marke u BiH.