Automobil za modernu porodicu
0

FOTO+VIDEO / Klix.ba na svjetskoj promociji nove Toyote RAV4

Piše: Damir Maglajlić
Prelijepo okruženje Barcelone bilo je poligon za test nove Toyote RAV4 (Foto: Klix.ba)
Toyota je za promociju jednog od najvažnijih automobila iz svoje game odabrala prelijepo okruženje Barcelone, gdje smo imali priliku isprobati potpuno novu, četvrtu po redu, generaciju Toyote RAV4 u različitim uslovima vožnje, na autoputu, planinskim cestama, ali i makadamu.

Prvi model RAV4 Toyota je lansirala prije 18 godina, kreirajući potpuno novi segment SUV vozila i za to vrijeme prodala više od 4,5 miliona komada u dosadašnje tri generacije. Ono što je posebno zanimljivo je da konkurencija u ovom segmentu sve više raste i da danas ima 19 različitih modela, a da je prodaja od 2008. do 2012. godine povećana za čak 18 posto.

Nova, četvrta generacija RAV4

Sve veća potražnja za automobilima iz ove klase natjerala je Toyotu da kreira potpuno novu generaciju "RAV-četvorke“ te na taj način ostane u samom vrhu ponude u ovom segmentu. Osluškujući tržište i potražnju svojih kupaca, Toyota je novi RAV4 oblikovala tako da odgovara zahtjevima modernih porodica sa aktivnim načinom života, koje su u potrazi za univerzalnošću automobila i većom ponudom prostora.

Sasvim smo sigurni da novi RAV4 nudi sve ono što moderna porodica i aktivan način života traže: dinamičniji izgled, izvrstan novi dizajn interijera, mnogo veću ponudu prostora u unutrašnjosti, ali i u prtljažniku, poboljšanu udobnost, svestranost i sigurnost.

Novi dizajnerski stil marke u svakom detalju

Ono što nam je prvo "zapalo za oko" je da novi RAV4 prati novu dizajnersku liniju kompanije, koju smo mogli vidjeti na novom Aurisu. Oštrije i dinamičnije linije, dnevna LED svjetla, integrirani krovni spojler, novi oblik prednjih farova, kao i veće staklene površine, naglašavaju moćan izgled ovog automobila na cesti, ali i njegovu veću prostranost.

Posebno oduševljava novi dizajn unutrašnjosti, gdje je mnogo pažnje posvećeno svakom detalju. Ako znamo da Japanci do sada nisu osobito obraćali pažnju na interijer, onda ćete biti dodatno iznenađeni. Materijali u unutrašnjosti su mnogo kvalitetniji nego na prethodnim generacijama, gotovo da pripadaju premium klasi, novi volan izvrsno leži u rukama, centralnom konzolom dominira veliki ekran, a sjedišta su izvrsno profilirana. Kombinacija tamnih boja, umetaka od kože i srebrenih detalja nastavlja sportsku notu započetu vanjskim dizajnom. Ovo je kombinacija koja će se svidjeti svima.

Još prostraniji i varijabilniji

Ako ste imali priliku sjediti u prethodnim generacijama Toyote RAV4 i bili nezadovoljni ponudom prostora, onda ćete primijetiti da su u ovoj kompaniji osluškivali potrebe tržišta i potencijalnih kupaca. Automobil je duži 20, širi 3, a niži 2,5 cm i nudi dovoljno prostora za sve što vam je potrebno. Svaki, pa i najviši vozač, odlično će se namjestiti u kokpitu i uživati sjedeći na izdignutim sjedištima, ali uživanje će predstavljati i nova luksuznija prednja konzola, dok će putnici na zadnjem sjedištu imati zaista veliku ponudu prostora.

U isto vrijeme prtljažnik, koji se od srednjeg paketa opreme otvara i zatvara pritiskom na dugme, ima zapreminu od izvrsnih 547 litara i omogućit će vam da u njega spakujete sve što vam je potrebno.

Ako ste zaljubljenik u aktivan način života, u Toyotu RAV4 stanu i bicikl, skije, snowboard i kompletna oprema za porodični izlet.

Prije svega dinamičan, ali spreman i za terensku vožnju

Kada sam vidio da su za rutu testne vožnje izabrani obronci planina iznad Barcelone, pomislio sam da je to zato što su organizatori pripremili offroad rute na kojima ćemo testirati mogućnosti novog modela RAV4 izvan asfalta. Naravno, i to je tačno.

Međutim, Toyota nas je poslala na staze Catalunya relija kako bi nam pokazala da je izvrsno voziti RAV4. Za razliku od prošle generacije, koja se ljuljala kao brod, nova je sa svojim spuštenim težištem dobila i odlične osobine vezane za vožnju. Na cestama koje su jednostavno mamile da pritisnete gas i brže ulazite u zavoje, automobil je pokazao da se izvrsno nosi sa ubrzanjima, brzim promjenama pravca, ali i naglim kočenjima. Zaista izvrsno vozačko iskustvo.

Vozili smo RAV4 i na autoputu i van asfaltnih puteva i u svakom trenutku se osjetilo da je mnogo bolji od prethodnika.

Raskošnija i modernija opremljenost za potpunu privlačnost

Uz izuzetno bogatu ponudu standardne opreme, novi RAV4 u različitim paketima opreme nudi i mnoštvo praktičnih detalja:

MULTIFUNKCIONALNI TOUCH SCREEN – u zavisnosti od paketa opreme, služi i kao navigacijski uređaj, ali i monitor za vožnju unazad

MONITOR MRTVOG UGLA - paljenjem indikatora u vanjskom retrovizoru obavještava vozača da se vozilo u susjednoj traci nalazi u mrtvom uglu.

OTVARANJE I ZATVARANJE PRTLJAŽNIKA NA DUGME – izuzetno praktičan detalj, posebno kod otvaranja

AUTOMATSKA DUGA SVJETLA - kamera prati cestu ispred vozila i automatski prebacuje između dugih i kratkih svjetala kada uoči vozilo iz suprotnog pravca.

Snažni i moderni motori uz očekivane cijene

Ponuda motora sastoji se od jednog benzinskog motora, i to 2.0 Valvematic s 151 KS, dok će svakako zanimljiviji i popularniji biti dizelaši. Slabiji je 2.0 D-4D i proizvodi 124 KS, dok potentniji 2.2 D-4D raspolaže s 150 KS.

Na našem tržištu, cijena Toyote RAV4 će se, u zavisnosti od motora i opreme, kretati od 48.000 do 80.000 KM. Cijena modela s 2.2 D4D motorom i sa srednjim paketom opreme za koji se ujedno očekuje da će biti i najprodavaniji, iznositi će oko 60.000 KM.

I dalje opravdani predvodnik klase

Toyota i poslije 20 godina modela RAV4 ima šta reći u SUV segmentu vozila. Izvrsna ponuda prostora, praktičnost, pouzdani motori, privlačan dizajn i odlične osobine u vožnji, samo su neke od osobina ovog automobila. U Toyoti su naglasili da su ovaj automobil kreirali za moderne porodice, ali mi bismo rekli da je ovo automobil u kojem bi svako uživao. Za one kojima treba zaista svestran auto, Toyota RAV4 se i u ovoj novoj generaciji nameće kao jedan od najboljih izbora u klasi.