Testovi
7

AUTO TEST / KIA Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive AWD: Demonstracija sile

Piše: E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
U svom trećem pokušaju na temu Sorenta u "ratoborno" raspoloženoj KIA-i kreirali su "full size" SUV koji se po mnogo čemu može nositi s etabliranom evropskom klasnom konkurencijom. Onda je prava šteta što Sorenta (koji je s one strane Atlantika među popularnijim automobilima) skoro da i nema na našim cestama.

Ime je ostalo isto (što da ne?), ali u odnosu na prvi Sorento koji se 2002. godine uključio u trku za kupce (koji, eto, sve više i više posežu za SUV-ovima, crossoverima, generalno podignutim automobilima...), aktuelni Sorento osim osnovnog SUV koncepta faktički nema drugih zajedničkih tačaka. I dok je druga generacija Sorenta bila dobar, ali prilično dosadan i osrednje uspješan pokušaj ulaska u ligu velikih luksuznih SUV-ova, KIA u svom trećem nastupu ništa nije prepustila slučaju, a aktuelni Sorento samo je jedan u nizu KIA-inih odličnih automobila koji se u posljednje vrijeme redaju jedan za drugim. Neko reče: "Ljepota nemilosrdne konkurencije koja brine i pokreće vodeće ljude u automobilskim kompanijama, na radost krajnjeg konzumenta koji će za svoj novac dobiti najbolje".

S aktuelnim Sorentom iz KIA-e mogu glasno poručiti cijelom automobilskom svijetu da njihovi pozitivni poslovni rezultati nisu samo slučajnost. Analiziranjem uspješnih i neuspješnih poteza konkurencije, uz poprilično redigovanje vlastitih stavova (jer smo se s podrugljivim osmijehom prisjetili njihovih opskurnih modela s kraja devedesetih godina), u KIA-i su, na kraju, uspjeli ući i na teritoriju koja je ne tako davno bila isključiva privilegija nekih plemenitijih automobilskih imena.

Na pozamašnoj karoseriji treće generacije Sorenta ima detalja koji, doduše, asociraju na već viđena rješenja pojedinih (njemačkih) proizvođača automobila, ali ćemo na sve to u ovom slučaju gledati afirmativno, jer Sorento na kraju krajeva izgleda veoma dobro, bez obzira na ugao iz kojeg se posmatra. Obišli smo ga mnogo puta i nakon svega na njegovoj karoseriji nismo našli mnogo detalja koji su možda trebali biti nacrtani drugačije. Skladne proporcije karoserije koja je sada nešto niža u odnosu na karoseriju prethodne generacije, mogle bi biti prvi razlog za zabrinutost ostalih koji su u igri.

Sviđa nam se: ponuda prostora, nivo opreme, motor, mjenjač, ovjes...

Drugi razlog leži iza masivnih vrata. Izrazito prostrana, odlično izolovana i naglašeno udobna unutrašnjost u varijanti s najbogatijim paketom opreme obložena je dvobojnom kožom i opremljena većinom "igračaka" koje se danas mogu ponuditi uz automobil. Iznad glava je veliki panoramski stakleni krov. Raduje da u kabini nema nepotrebnih kičastih detalja kojima se naglašava plemenitost automobila. Učinak je, obično, kontraproduktivan jer plemenitost ne poznaje imitacije.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Kožom obložena grijana i hlađena sjedišta nude zavidan nivo komfora, ali ne možemo prešutjeti da u ovom (cjenovnom) segmentu, ipak, ima i udobnijih. Sve ostalo, zaključno sa solidnom ergonomijom, trebalo bi zadovoljiti i najveće "pegle". Dobro je znati da se uz Sorento mogu dobiti i dodatna dva sjedišta u trećem redu, preklopljena i spremna, ako nekome zatreba SUV autobus. Dugu listu opreme, gdje se nalaze i razni sistemi koji će se veoma svidjeti manje vještim vozačima, možete pogledati na kraju.

Bez obzira na adekvatan klirens i (prilagodljiv) pogon na sva četiri točka, poput većine SUV-ova ovog tipa, ni Sorento nije zamišljen i napravljen da obavlja poslove "hardcore" terenaca, ali se prilično dobro snalazi i u situacijama kad cesta zapravo više i nije cesta.

Ne sviđa nam se: cijena.

Uz mogućnost “zaključavanja” pogona, čime se distribucija snage ravnomjerno raspoređuje na sva četiri točka, Sorento se na terenu drži dosta dobro, ali neće mu se svidjeti ako ga na naglašeno plitkim i širokim cestovnim 19-inčnim gumama gurnete negdje gdje je izrazito klizavo i preduboko. Iz takve avanture mogli biste izaći mokri i prljavi. Uz adekvatne gume stvari bi, vjerovatno, bile povoljnije, ali svojim ukupnim konceptom ovaj automobil više je planinar rekreativac, nego neustrašivi alpinista. Zaboravimo li na prezahtjevne “off road” avanture, Sorento će svojim putnicima osigurati tiho, sigurno i udobno putovanje, bez obzira na (ne)kvalitet asfalta i razdaljinu između polazne i dolazne destinacije.

Sorento se može dobiti s 2,4-litarskim benzinskim četverocilindarskim GDI motorom, ali se moderan dizelski motor u ovom slučaju, definitivno, čini primjerenijom opcijom. Testni automobil pokretala je posljednju iteracija kućnog 2,2-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora koji krasi veoma uglađen rad, dovoljno snage i obrtnog momenta i umjerena potrošnja goriva. Motor isporučuje 200 konjskih snaga i čini se dobro pogođenom opcijom za popriličnu težinu automobila koja izazivački "čuči“ u drugom uglu ringa.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Da Sorento "puca na visoko" potvrđuje i solidno podešen ovjes, jer se karoserija visokog i teškog automobila sada neznatno lateralno naginje u zavojima, što će ponajviše prijati saputnicima. Nije se u ovom slučaju štedjelo na stabilizatorima. Jasno je da teške karoserije s velikim međuosovinskim rastojanjem baš i ne vole oštre zavoje, takvi se ne sviđaju ni ovom automobilu, ali smo se pozitivno iznenadili lakoćom prolaska kroz srednje brze i brze zavoje, gdje je prilično precizno vođen Sorento vješto kamuflirao svoju masu, mjere i činjenicu da su na felgama bile M+S gume koje imaju svoje limite.

Preraspodjelu vučne sile među osovinama i ovdje su preuzeli mnogobrojni senzori koji neumorno „analiziraju“ stanje podloge i ćud vozačeve desne noge. Bezbolno! "Šlag na torti" je uglađen i prilično brz 6-stepeni (opcioni) automatski mjenjač koji nudi i mogućnost ručnog „šaltanja“, ali nama se čini da je, zbog cjelokupnog koncepta, Sorento najugodniji kada se njime ležerno krstari otvorenim cestama. Takvim ritmom (do 100 km/h) potrošnja goriva može se spustiti na oko 7 litara nakon 100 pređenih kilometara.

Okrenemo li se oko sebe na ulici, čini nam se da u KIA-i (iz koje stiže i crossover Sportage) mogu biti zadovoljno nasmiješeni, jer Toyotin RAV4 više nije model koji "vedri i oblači" u svojoj klasi. Međutim, u segmentu velikih SUV-ova, među koje spada i Sorento, čini nam se da će KIA na ovim prostorima zaraditi malo novca. Apsurdno je da se Sorento većini dopada, ali rijetki bi se odlučili da ga kupe.

Nama ostaju samo upitnici i konstatacija da se navike naših kupaca automobila ove klase teško mijenjaju. U svakom slučaju, pohvalno je što je KIA Sorentom demonstrirala automobilsku silu koja je mnogo ozbiljnija od demonstracije sile koju Sjeverna Koreja desetljećima "demonstrira" ostatku svijeta. Uz činjenicu da su brojevi na brzinomjeru ispisani u km/h i mp/h, jasno je gdje će Sorento lako pronalaziti svoje kupce. Već smo jednom rekli da glavna zasluga za rastuću produkciju velikih luksuznih SUV-ova pripada Amerikankama.

Osnovni podaci o testnom automobilu: KIA Sorento 2.2 CRDi EX Exclusive AWD Cijena osnovnog modela – Sorento 2.4 GDI LX Base 2WD: 75.990 KM (69.990 KM, promotivna cijena)

Cijena osnovnog dizelskog modela – Sorento 2.2 CRDi LX Base 2WD: 80.990 KM (74.990 KM, promotivna cijena) Cijena testnog modela: 110.990 KM (104.990 KM, promotivna cijena)

Motor: dizelski, smješten naprijed, turbo-punjač s varijabilnom geometrijom, common-rail ubrizgavanje, 4-taktni, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 2.199 ccm. Maksimalna snaga 147 kW – 200 KS pri 3.800 obr/min. Maksimalni obrtni moment 436 Nm od 1.800 do 2.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni automatski mjenjač, blokada diferencijala, felge prečnika 19 inča, gume 235/55 R19 105V (Bridgestone Blizzak LM80).

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, neovisni. Zadnji ovjes – multilink, neovisni. Gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizatori. Električni progresivni servo-upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 8,2 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 6,1 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Zapremina rezervoara – 71 l. Prosječna emisija CO2: 177 g/km. Euro VI.

Dimenzije: Dužina – 4.780 mm. Širina - 1.890 mm. Visina - 1.685 mm. Međuosovinski razmak - 2.780 mm. Prtljažnik – od 605 do 1662 litra. Masa praznog vozila – 1.918 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2510 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Sigurnosni zračni jastuci za vozača i suvozača (suvozačev sa mogućnošću isključivanja), bočni sigurnosni zračni jastuci, bočne sigurnosne zračne zavjese, pogon na svim točkovima (AWD), ESC - sistem za elektronski nadzor stabilnosti vozila sa sigurnosnim dodacima: TCS - sistem kontrole proklizavanja pogonskih točkova, VSM - Vehicle Stability Management, HAC (Hill Assist Control) - sistem za pomoć pri kretanju vozila na uzbrdici, ABS - sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja, BAS - automatsko pojačavanje sile kočenja, EBD - elektronska raspodjela kočione sile, disk kočnice naprijed i nazad, električna ručna kočnica, sigurnosni pojasevi s limitatorom zatezne sile podesivi u tri tačke, ISOFIX - sistem za pričvršćivanje dječijeg sjedišta, sigurnosno zaključavanje zadnjih vrata, imobilizator - elektronska blokada pokretanja motora, prekid dovoda goriva i automatsko otključavanje vozila u slučaju sudara, prednja i zadnja svjetla za maglu, TPMS – sistem kontrole pritiska u gumama, automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova, automatsko paljenje farova, MDPS – progresivni servo-upravljač podesiv po visini i dubini, centralni naslon za ruke sa dvije pregrade, ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, digitalni sat, putni računar, tempomat s komandama na upravljaču, hlađena pregrada ispred suvozača, reostat - podešavanje intenziteta osvjetljenja armaturne table, USB+AUX+iPod priključak za audio-uređaj, kožom presvučeni obruč upravljača i ručica mjenjača, daljinsko centralno zaključavanje s preklopnim ključem i sigurnosnim alarmom, osvjetljenje prtljažnog prostora, el. podesiva i grijana vanjska ogledala u boji karoserije, dvozonski automatski klima uređaj s jonizatorom i filterom zraka, zadnji naslon za ruke, prednji i zadnji parking senzori, rolo prtljažnog prostora, dodatne pregrade u prtljažnom prostoru, indikator nivoa tečnosti za čišćenje vjetrobranskog stakla, zatamnjena stakla, ručice vrata i retrovizori u boji vozila, LED dnevna svjetla, senzor za kišu, električno pokretana prednja i zadnja stakla sa zaštitom protiv uklještenja, ECM – unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjivanjem, USB utičnica u drugom redu sjedišta, krovna antena u obliku ajkulinog repa, Bluetooth sistem za bežično telefoniranje s komandama na upravljaču, kamera za vožnju unazad, sjedišta obložena kožom, hromirana maska motora, prednji brisači s grijačem za odmrzavanje vjetrobranskog stakla, Xenon svjetla s automatskim podešavanjem po visini, pranjem i funkcijom "Follow me home" prilikom zaključavanja vozila, aktivni sistem za zadržavanje u voznoj traci (Lane Keeping Assist System), kamere za nadzor okoline vozila 360°, senzor za nadzor mrtvog ugla s prikazom u retrovizoru, INFINITY audio-sistem, električno podesivo vozačevo sjedište s memorijom, grijanjem/hlađenjem i potporom u lumbalnom dijelu, grijanje/hlađenje i podešavanje suvozačevog sjedišta u 8 smjerova, dodatno grijanje u drugom redu sjedišta, džepovi na leđnom dijelu vozačevog i suvozačevog sjedišta, nasloni za glavu podesivi po visini, potpuno sklopiva zadnja klupa djeljiva u odnosu 60:40, Supervision - mjerni instrumenti s putnim računarom i 7-inčnim TFT LCD ekranom u boji, Smart parking assist system – sistem pomoći pri parkiranju, Smart Key & Button Start - sistem pokretanja vozila bez ključa, GPS navigacioni sistem sa 8-inčnim displejom osjetljivim na dodir i kartama evropskih država, sportske aluminijske papučice, panoramski krov (prednji dio električno pokretan sa zaštitom protiv uklještenja), električna parkirna kočnica, električno/automatsko otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata, mreža za teret u prtljažnom prostoru, 19-inčni aluminijski naplaci s gumama 235/55 R19, zaštita ovjesa, solarno vjetrobransko staklo, LED zadnja svjetla.

Opciona oprema na testnom automobilu: metalik boja (1.000 KM), automatski mjenjač (4.000 KM).

Garancija: 7 godina ili 150.000 pređenih kilometara