auto
29

SUV-ovi preuzimaju primat na evropskom automobilskom tržištu

Klix.ba
Najprodavaniji novi automobili na evropskom tržištu u prošloj godini pripadaju različitim SUV kategorijama, čime su SUV-ovi prvi put u historiji izbili ispred automobila niže i donje-srednje klase koji se, tradicionalno, najbolje prodaju u Evropi.

Ekspanzija prodaje automobila različitih SUV kategorija se nastavlja, jer je na evropskom automobilskom tržištu u 2015. godini prodano ukupno 3,2 miliona primjeraka, čime je učešće na tržištu sa 19,8 posto (u 2014. godini) poraslo na 22,5 posto u 2015. godini. SUV-ovi su tako iza sebe potisnuli automobile niže klase koji se u Evropi tradicionalno dobro prodaju i u 2015. godini su uzeli 22 posto tržišnog kolača.

Iza impresivnih prodajnih rezultata u velikoj mjeri stoje SUV-ovi srednje klase čija je prodaja povećana rekordnih 42 posto sa 470.400 prodanih primjeraka. Najprodavaniji segment ipak pripada SUV modelima koji su zasnovani na modelima donje-srednje klase, a evropsko tržište prošle je godine „progutalo“ 1,28 miliona takvih automobila. Odmah iza njih su SUV-ovi niže klase sa 1,2 miliona prodanih primjeraka.

Što se tiče proizvođača, najprodavanija marka u klasi SUV-ova je Nissan koji je sa 376.000 prodanih automobila ostvario 11,8 posto učešća na tržištu. Iza Nissana je Renault, a slijedi ih Volkswagen.

Pored SUV-ova, Evropljani i dalje najviše kupuju automobile niže i donje-srednje klase, a u donjoj-srednjoj kategoriji najprodavaniji model u 2015. godini bio je Volkswagen Golf. Srednja kategorija pripala je Volkswagenovom modelu Passat, gornja-srednja Audiju A6, a najprodavaniji automobil luksuzne kategorije bio je Mercedes S.

SUV