Škoda u maju drugi najprodavaniji brend, Kinezi zasjenili Evropljane i Japance

Prošlu godinu su završili kao četvrti brend u Evropi, a evo ovu godinu su već treći. Brojke koje je objavila ACEA kažu, da je prodaja u maju gdje je češka marka (72.602 prodata primjerka) završila iza Volkswagena (127.318), ali ispred Toyote (72.536) i BMW-a (66.772), koji tradicionalno drže mjesta na postolju, još jednom potvrđuje da Česi idu uzlaznom putanjom.
Češka marka je prošli mjesec plasirala skoro 10.000 više novih vozila na evropskom tržištu u odnosu na isti mjesec lani, dok je njihova ukupna prodaja (334.437 vozila za pet mjeseci) takođe veća za skoro 23.000 vozila ili 7,2 posto u poređenju s pet mjeseci 2024. godine. Novi Elroq je u aprilu bio najprodavaniji, a u maju drugi najtraženiji električni model. I Enyaq je u plusu za 43 posto u odnosu na prošlu godinu, što znači da Škoda ove godine ubire plodove na baterijskim vozilima. Kod modela sa SUS motorima, Octavia, Scala i Karoq su blago pali, ali zato Fabia, Kamiq, Kodiaq i Superb pokrivaju njihov minus.

Više ne možemo nijemo posmatrati kineske proizvođače u Evropi. Jači su iz mjeseca u mjesec, a to se ponajviše vidjelo po broju registracija u maju.
Pravo iznenađenje predstavlja MG, koji je u maju završio trku za Fiatom prestigavši ga po ukupnoj prodaji: 133.370 registrovanih primjeraka spram 125.560 (računjaći i Abarth) registracija. Italijani se jedino mogu nadati uspjehu hibridne Fiat Grande Pande, nedavno predstavljene i spremne za dolazak u prodajne salone. Do tada će brend iz Grupe SAIC žnjeti veću prodaju.
Nama još uvijek nepoznata, mada bi se prema najavama trebala uskoro pojaviti u salonima u BiH, marka Jaecoo sa samo jednim modelom (Jaecoo 7) nadmašila je u maju veliku Hondu sa 7.449 registracija, dok je Omoda zabilježila 4.213 prodatih jedinica, nadmašivši Mitsubishi.

Leapmotor je registrovao 1.723 jedinice, što i nije neki poseban rezultat, ali 15. Stellantisov brend je ostavio iza sebe jednu Lancijju, koja je zabilježila novi pad od 80 posto. Potonju je također nadmašio Ebro – oživljeni španski brend koji proizvodi vozila u partnerstvu s kineskim Cheryjem.
Zanimljivo, Cupra je prestigla Seat na ljestvici marki od početka godine, zabilježivši porast registracija od 30 posto. Formentor, Leon, Born, Terramar i novi Tavascan imaju nešto više što privlači kupce. Cupra je za pet mjeseci plasirala više od 125.000 novih vozila u Evropi, dok je Seat sa ograničenim asortimanom pao za skoro 23 posto na 93.500 prodatih vozila.