Glas razuma
189

Škoda nema dvojbi: Nastavit ćemo proizvoditi benzince i dizele sve dok kupci ne kažu suprotno

A. M.
Iako je budućnost Volkswagen grupe usmjerena na elektromobilnost, slika sa tržišta je sasvim drugačija. Iz tog razloga u Škodi nemaju dvojbi, jer će nastaviti da ozbiljno računaju na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem sve dok kupci ne odluče da žele nešto drugo.
Mnogi će reći, jedno je ono što nalažu propisi, a drugo je ono što kaže glas razuma kupaca s tržišta. Trend kupovine automobila očito je usmjeren ka elektrifikaciji, ali Evropa još uvijek nije definitivno spremna za potpuni prelaz na mobilnost bez emisija.

Klaus Zellmer, šef Škode, bio je vrlo otvoren o ovoj temi, jer će Škoda nastaviti da se oslanja na motore sa unutrašnjim sagorijevanjem i dalje. Nije u pitanju nekakav bunt, već stav češkog proizvođača zasnovan na onome što kupci i dalje traže. Takav stav je Klaus Zellmer potvrdio i u intervjuu za portal Klix.ba prije nekoliko mjeseci na premijeri novog Kodiaqa u Berlinu.

"Našim kupcima ćemo ponuditi sve što traže, od dizelskih i benzinskih motora, preko blagih hibrida ili plug-in hibrida, pa sve do električnih vozila. Iz našeg ugla gledanja ovdje se ne radi o nadmetanju za najnoviji motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, već o stavljanju želja naših kupaca u centar pažnje. Naš položaj, ali naš stav je jednako razuman kao i onaj na koji nas je Škoda navikla", izjavio je Zellmer za španski motor.es.

Ono što diktora Evropa nema nikakve veze sa onim što diktira tržište

Svi znamo da je Evropa predložila iskorjenjivanje automobila sa SUS motorima. U februaru prošle godine Evropski parlament je ratifikovao obavezu za prelazak na električne automobile i od tada su mnoge kompanije najavile promjenu svoje prodajne strategije. Kompanije poput Opela već su postavile rok trajanja za svoje automobile na fosilna goriva, ali nisu sve kompanije odlučne da izvrše tako radikalnu promjenu ili barem ne tako brzo kako se namjerava učiniti u srcu Starog kontinenta. Držeći se glasa razuma i tržišnog pulsa, Škoda je jedna od njih, ali nije jedina, jer i Mercedes i Toyota dijele isti stav po ovom pitanju.

Nije moguće napraviti iskorak na električni pogon, ili barem ne u zadatom roku ako ta tehnologija ne drži vodu kod većine vozača. Škoda, kao čuvar vrijednosti SUS motora, želi da odgovorno održava klasične motore u životu. Najnoviji Škoda modeli poput, Kodiaqa, Superba ili Octavije facelift to potvrđuju. Škoda je recimo eliminisala Octaviju PHEV zbog niske potražnje.

SUS motori su odbrana od Kineza

U Škodi podcrtavaju da je kupac taj koji mora odlučiti koji pogonski sistem najbolje odgovara njegovim potrebama. Jasno je da će mnogi automobili sa SUS motorima biti u opticaju i nakon 2035. godine. Starost voznog parka iz godine u godinu raste i to otvara vrata novim i zanimljivim rješenjima. Zellmer vjeruje da će se rasprava o sintetičkim gorivima vratiti za sto ako Evropa zaista želi smanjiti CO2 emisije iz svog transporta.

Čini se da su propisi o 2035. usvojeni bez uzimanja u obzir mnogih važnih pitanja. Nakon promjene u kontinentalnoj politici, pojavljuju se brojne nepoznanice, poput one koliko potencijalnih rivala već sada dolazi u Evropu. Kina se pozicionirala kao vodeća svjetska sila u elektromobilnosti i na Stari kontinent gleda kao na ogromnu teritoriju za napad. Mnoge zemlje strahuju za svoju industriju i milione radnih mjesta koja vise o koncu i odlukama evropskih političara.