Volvo test staza
0

Prva "živa" demonstracija automobilskih vozova

Sarajevo-x.com
Automobilski vozovi kao novi vid putovanja na autoputevima mogli bi postati stvarnost u sljedećih deset godina. SARTRE projekat, koji finansira Evropska unija, je nakon brojnih simulacija, uspješno proveo prvu "živu" demonstraciju rada automobilskih vozova na Volvo test stazi u blizini Gothenburga.

"Izuzetno smo zadovoljni što je zahtjevan sistem, čije komponente razvija čak sedam partnerskih kompanija iz četiri zemlje, tako dobro funkcionisao već na prvom 'živom' testu, a zimski uslovi su bili dodatna otežavajuća okolnost", tvrdi Erik Coelingh, specijalizovani inžinjer korporacije Volvo Cars.

"Ovo je veliki korak za ovaj važan istraživački projekat. Automobilski vozovi nude više sigurnosti, bolju iskoristivost prostora, veću udobnost putovanja, te manju potrošnju i nivo štetnih emisija. Kombinacijom znanja svih partnera, SARTRE projekat pravi osjetan napredak prema realizaciji što bezbjednijeg odvijanja saobraćaja", kaže Tom Robinson, koordinator projekta SARTRE.

Ideja vodilja SARTRE projekta, jeste da svaki cestovni voz ima vodeće vozilo koje saobraća normalno. Njime upravlja iskusan vozač, koji je detaljno upoznat sa rutom. Naprimjer, vodeće vozilo može biti taksi, bus ili kamion. Svako vozilo u konvoju, mjeri razdaljinu, brzinu i pravac kretanja, te ga podešava u skladu sa vodećim vozilom. Istraživači cestovne vozove primarno vide kao veliku prednost putnicima koji svakodnevno prelaze velike razdaljine na autoputu, ali postoji i potencijalno velika prednost za vozače autobusa, kamiona i komercijalnih vozila.

Prednost ovakvih cestovnih vozova leži u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg imaju vremena za druge aktivnosti umjesto upravljanja vozilom. Vozač koji se približava svojoj destinaciji preuzima kontrolu nad vlastitim vozilom, napušta konvoj isključenjem sa strane, te nastavlja samostalno kretanje do krajnje destinacije. Ostala vozila u kompoziciji popunjavaju prazninu i nastavljaju vožnju dok se konvoj ne rastavi u potpunosti.

Automobilski vozovi, dizajnirani su da poboljšaju brojne stvari. Prije svega, sigurnost u saobraćaju, obzirom da se minimizira ljudski faktor, koji je uzrok za skoro 80% saobraćajnih nesreća. Pored toga, smanjuje se potrošnja goriva i emisija ugljen dioksida za do 20%, a obzirom da se konvoji kreću jednakom brzinom, smanjuju se i saobraćajne gužve, koje uglavnom nastaju zbog razlika u kretanju vozila.

Prvi provedeni test, uključivao je vodeće i jedno prateće vozilo. Prateće vozilo (Volvo S60) je bez ikakvih teškoća pratilo vodeće vozilo (Volvo kamion) po zavojitoj testnoj stazi. Vozać pratećeg vozila je čak mogao čitati novine i piti kafu, bez ikakvog obaziranja na dešavanja na cesti. Test je dokazao da je razvoj tehnologije dobro napredovao i da bi ista mogla stići u serijsku proizvodnju u sljedećih nekoliko godina. Ono što bi moglo potrajati jeste prihvatanje javnosti i usaglašavanje zakona o bezbjednosti saobraćaja u državama članicama EU.