Sve veća razlika
42

Proizvođači i dalje manipulišu s potrošnjom: Automobili u stvarnosti troše mnogo više goriva

A. M.
Podaci proizvođača o potrošnji goriva i emisiji CO2 iz automobila nisu baš pouzdani. Nove metode mjerenja imaju za cilj da pruže realistične podatke, ali stručnjaci za emisije iz ICCT organizacije otkrivaju da nas proizvođači opet lažu.

Iako je testni postupak WLTP uveden kao zamjena za nepouzdani i zastarjeli NEDC, kako bi pokazao iskrenije i pouzdanije informacije o potrošnji goriva i emisiji C02, s godinama se njegova efikasnost ponovo počela gubiti kao što je slučaj bio i sa NEDC protoklom. Iz tog razloga, ponovo na sceni imamo sve veći jaz između službenih podataka o potrošnji koje objavljuju proizvođači automobila i potrošnji u stvarnim uslovima vožnje.

Međunarodna istraživačka organizacija (ICCT) došla je do ovog zaključka u nedavno objavljenoj studiji. Shodno tome, automobili sa motorima s unutrašnjim sagorijevanjem registrovani u Njemačkoj 2022. godine sagorijevali su 14 posto više benzina ili dizela po pređenom kilometru nego što su naveli proizvođači i shodno tome emitovali 14 posto više CO2. U 2018. godini razlika između službene i stvarne potrošnje bila je osjetno manja i iznosila je osam posto.

"Zahtjevi Evropske unije prema proizvođačima da smanje emisiju CO2 ne primjenjuju se u stvarnom svijetu", javno je iznio kritiku Jan Dornoff, viši stručnjak pri ICCT organizaciji. "Ovo potkopava napore EU da smanji emisije CO2, što znači da potrošači moraju plaćati više za gorivo nego što se očekivalo", zaključio je Dornoff.

Pored zvaničnih podataka o potrošnji koje je prikupila Evropska agencija za životnu sredinu, analiza se zasniva na evidencijama potrošnje koje su vozači evidentirali tokom svakodnevne vožnje putem portala spritmonitor.de. Analiza je obuhvatila podatke koji su obrađeni sa više od 160.000 vozila.

Marke sa posebno povećanim vrijednostima uključuju: Opel, Hyundai, Ford i Seat. Kod Mercedes-Benza, VW-a, BMW-a i Audija stvarna potrošnja bila je bliža fabričkoj. U starom NEDC ciklusu testiranja, trend je bio obrnut: Audi je u stvarnosti značajno više trošio od fabričkih podataka, dok su Opel i Hyundai najmanje odstupali od zvaničnih podataka.

Evropska komisija je uspostavila vlastiti metod za sprečavanje prevara. Od 2021. godine proizvođači su u nove automobile morali ugraditi mjerne uređaje koji automatski obavještavaju nadležne o stvarnoj potrošnji. Međutim, ti podaci nisu trenutno javno dostupni, a ICCT tvrdi da će se moći analizirati tek sa zakašnjenjem od nekoliko godina. Ono što je zabrinjavajuće, privremeni podaci koje je EU objavila u martu 2023. otkrivaju čak i veće odstupanje između službenih i stvarnih podataka od 22 posto koliko je iznio ICCT.