PREPREKA ZA KINEZE
21

Proizvođači automobila počeli aplicirati za francuske subvencije za električna vozila

A. M.
Nakon što je Francuska, kao prva evropska zemlja, pooštrila kriterij za subvencije na električna vozila, u nadi da se na legalan način otarasi najezde jeftinih kineskih električara, proizvođači su počeli podnositi zahtjeve i dostavljati specifikacije vozila na osnovu kojih će kupci eventulno moći ostvariti zeleni bonus.

Francuska je prva evropska zemlja koja ukida zeleni bonus za uvezena vozila. Tačnije, uveli su strožije propise s kojima traže ispunjavanje većeg broja uslova i s kojima ujedno žele na legalan način smanjiti pritisak kineske konkurencije.

Svi proizvođači automobila čiji automobili se prodaju na francuskom tržištu od prošlog utorka su počeli s predajom zahtjeva, odnosno dostavljanjem specifikacija svojih električnih vozila francuskim vlastima u nadi da će kupci tih vozila moći nastaviti koristiti subvencije po novim i strožijim uslovima, koji će vjerovatno istisnuti mnoge kineske modele. Usred oštre konkurencije u sektoru električnih vozila, ekološka ocjena svakog modela temeljit će se na cijelom proizvodnom ciklusu, uzimajući u obzir emisije CO2 čak i za transport automobila od fabrike do Francuske, te materijale i izvore energije korištene za njihovu izradu.

‘’Rezultat, koji automatski izračunava posebna online platforma, vjerovatno će isključiti većinu modela proizvedenih u Aziji, čak i ako su neki od najprodavanijih električnih automobila u Francuskoj’’, rekao je vladin izvor. Međutim, evidentno je da Francuzi licemjerno navode vodu na svoj mlin kada kažu da će određeni broj vozila proizvedenih u Aziji, možda ostati kvalificiran za subvencije.

To se prije svega odnosi na nekoliko modela. Teslin Model Y i Model 3, te Dacia Spring među najprodavanijim su EV modelima u Francuskoj, a proizvode se takođe u Kini, kao i sve popularniji MG4, koji proizvodi kineska SAIC grupa. Međutim, ovdje se očito pravi prostor za Dacijinog (Renaultovog) električara.

Državna subvencija za električne automobile iznosi 5.000 eura za većinu kućanstava, a po novom pravilniku čak 7.000 eura za sloj kupaca s nižim primanjima. Proizvođači automobila trebali bi dobiti odgovor oko 15. decembra, a na svaku negativnu odluku moći će uložiti žalbu.