Porodični karavan?
0

Pravi protivnik za RS4 Avant

Piše: E. Z.
Da ne bude zabune, BMW i tačnije njihov M sportski odjel i dalje ne prave karavansku verziju serije 3 sa M oznakom. Da se ta nepravda ispravi kvalitetno se potrudila tunerska kuća Manhart Racing, koja je možda i nadmašila aktuelnog i izvornog M3.

Mnogi ljubitelji BMW-a sa gnušanjem gledaju čak i na sedansku verziju M3 modela, dok novi mutanti u vidu SUV-ova sa "svetim M" gotovo da izazivaju bijes ljubitelja izvornih vrijednosti najbržih BMW-ova. U tom pogledu karavanski M3 također bi trebao biti nepoželjna forma u M društvu, ali ipak nakon svega što su uradili u Manhart Racingu teško se odreći takvih performansi, bez obzira u kojem obliku dolazile.

Tačnije, ova tunerska kuća otišla je jedan veliki korak naprijed u odnosu na aktuelnu E91 generaciju serije 3 u M verziji, pa su tako u ovaj relativno mali karavan uspjeli umjesto 4,0-litarskog V8 motora "ugurati" moćni 5,0-litarski V10 motor poznati iz većeg modela M5. Naravno osnovne performanse ovog motora još uvijek nisu bile dovoljne za Manhart, pa su se smirili tek nakon detaljnog reprogramiranja upravljačke elektronike motora i konstrukcije posebnog izduvnog sistema od nehrđajućeg čelika.

Konačna bilansa je agresivan karavan koji raspolaže sa čak 550 KS, koji je uz svu tu snagu dobio i pregršt poslastica iz M odjela. Tako ovaj automobil potpunim čini i napredni SMG mjenjač sa sedam stepeni prenosa, ali i blokada diferencijala iz modela M5 generacije E60. Uz sve mehaničke steroide ovakav karavan Serije 3 od 0 do 100 km/h ubrzava za strašnih 4,3 sekunde i zaustavlja se tek na 324 km/h. Da bi i dinamičke osobine pratile mogućnosti pogona u Manhartu su ovu "tricu" opremili i vrhunskim Bilstein PSS10 ovjesom sa mogućnošću podešavanja tvrdoće i visine. Proporcionalno su ojačane i kočnice, i to šesteroklipnim čeljustima i 380-milimetarskim diskovima na prednjoj osovini, te četveroklipnim čeljustima i 355-milimetarskim diskovima na zadnjoj osovini.

Ono što ovaj BMW čini definitivno uspješnim tuning proizvodom je i odličan izgled bez suvišnih detalja. Tako je karoserija dobila prepoznatljivi M3 "bodykit", pa ovakva karavanska Serija 3 u potpunosti izgleda kao originalni fabrički proizvod, dok je dašak posebnosti daju odlične trodijelne RÄD Monza felge, kao i bogato opremljena unutrašnjost oplemenjena alcantarom i karbonskim umecima.

Oni koji ovakav BMW smatraju idealnim, pa možda i boljim od idealnog, M modelom, trebaju biti spremni i da na račun Manhart Racinga prebace oko 120.000 eura, što je prilično mala cijena za prosječan porodični karavan koji vas svojim sposobnostima svrstava među supersportiste kao što su Gallardo, Corvette i slični beskompromisni automobili.

BMW
Vezani članci