auto
0

Pad dobiti BMW-a zbog slabog dolara i skupog čelika

NINA
Vodeći svjetski proizvođač luksuznih automobila BMW jučer je objavio prvi pad dobiti u posljednjih sedam tromjesečja, ističući kao glavni razlog tome pad dolara u odnosu na euro i rastuće cijene čelika.

Uprava je istovremeno potvrdila dobre prognoze za ostvarenje ovogodišnjeg profita. Naime, dobit njemačkog proizvođača u prvom ovogodišnjem kvartalu spustila se 0,8 posto na 519 miliona eura spram 523 miliona eura ostvarenih u istom lanjskom razdoblju, potvrdila je uprava. Ukupna je prodaja pritom potonula 4,1 posto na 10,4 milijardi eura u odnosu na 10,8 milijardi eura ostvarenih 2004.

Istodobno, ukupna prodaja modela BMW, Mini i Rolls-Royce u prvom kvartalu 2005. porasla je 8,2 posto na 292.207 automobila, što je najveći dosadašnji kvartalni rast, dok je prodaja motocikala uvećana 18 posto. Prodaja grupe BMW, uključujući modela automobila Mini i Rolls-Royce, također je nadmašila automobilsku grupu Mercedes koja uključuje modele automobila Maybach i Smart.

Usprkos padu zarade vodstvo kompanije tvrdi da je zadovoljno rezultatima ostvarenim u prvom ovogodišnjem tromjesečju, prenosi Poslovni dnevnik.

"Zabilježili smo uspješan početak 2005. usprkos teškim uslovima na tržištu. Na zaradu su negativno utjecali vanjski faktori poput cijena sirovina, utjecaji stopa zamjene valuta i povećani pritisak konkurencije. Međutim, rast opsega prodaje omogućio nam je da nadoknadimo utjecaje tih negativnih čimbenika", izjavio je predsjednik uprave Helmut Panke.