Arhiv njemačkog brenda
85

Ovako su izgledali prvi dizajni BMW-a Z3

D. B.
Jedna od prednosti rada odjelu za dizajn velikih proizvođača automobila svakako je pristup arhivu dizajna, a BMW-ov šef dizajna Domagoj Đukec podijelio je s javnošću nešto prilično zanimljivo.

Đukec je objavio rane skice i model od gline koji je u konačnici postao BMW-ov model Z3. Dizajn potpisuje Joji Nagashima, a posebno je zanimljivo vidjeti koliko drugačije studije izgledaju u odnosu na produkcijsku verziju roadstera dok je istovremeno suština zadržana.

Post objavljen na Instagramu pokazuje koliko su futuristički i ambiciozni dizajni bili od onih koji su zapravo odabrani za proizvodnju. Datumi na skicama govore da je riječ o periodu između 1991. i 1992. godine, no finalni dizajn je odabran godinu dana kasnije. Očekivano najstarija skica se i najviše razlikuje od modela Z3. Crveni automobil ne samo da ima plastičnu oplatu duž donjeg dijela karoserije, nego i duž gornjeg, čime odgovara duhu devedesetih. "Novije" skice uključuju naglašene lukove točnova, dok ostatak karoserije izgleda elegantnije.

Dok je došlo vrijeme za glineni model, karoserija je u potpunosi "uglađena", a prednji dio zapravo mnogo liči na onaj koji se kasnije usvojio za Z3. Fascinantno je vidjeti kako jedan dizajner koji radi u periodu od nekoliko godina može praviti tolike promjene.

"Rana studija dizajna prvog BMW-a Z3, koju je izradio Joji Nagashima, utjelovila je jedinstveno iskustvo roadstera koje je ostalo vjerno našoj filozofiji pružava čistog užitka u vožnji uz predstavljanje potpuno nove izvedbe. Uz dizajn, mi dosljedno pokušavamo ponovo zamisliti osnovne vrijednosti BWM-a kako bismo ih održali relevantnim za budućnost", rekao je Đukec.

Neki detalji studije su se vrenenom izgubili poput retrovizora na vjetrobranskom staklu, "plutajuće" rešetke hladnjaka i svjetala koja su na skici crvenog automobila.

Z3 uskoro puni 30 godina.