Fabrika u Eisenachu
0

Opel proizveo 75 miliona automobila: Grandland GSe obilježio jubilej

Klix.ba
Godina 2022. svečana je godina u Opelu – marka sa sjedištem u Rüsselsheimu već slavi svoju 160. godišnjicu, zajedno s 30. rođendanom pogona u Eisenachu. A jedan od najpopularnijih automobila ovog proizvođača slavi 40. godina: Opel Corsa, koja je prodana u milionima primjeraka.
Novi Opel može dodati još jedno značajno postignuće: marka s munjom dosegnula je prekretnicu u proizvodnji sa 75 miliona proizvedenih automobila. Kao predstavnik 75 miliona Opelovih automobila, elektrificirani, "jubilarni" Grandland GSe koji je lokalno bez emisija izašao je s proizvodne trake u Eisenachu.

75 miliona Opelovih vozila – stvarna prekretnica

Ova impresivna brojka pokazuje Opelovu važnu ulogu u demokratizaciji tehnologija i rješenja za mobilnost tokom desetljeća i u budućnosti. Opel ima jasan cilj da do 2028. godine postane u potpunosti električna marka u Evropi, s automobilima koji nude užitak vožnje i odgovornost. Novi sportski i elektrificirani modeli GSe još su jedan korak u tom smjeru.

Opel je nedavno objavio da će oživjeti GSe kao podmarku za dinamične, elektrificirane modele, a GSe sada znači Grand Sport electric. Novi Opel Grandland GSe slijedi Astru GSe i Astru Sports Tourer GSe. To je plug-in hibrid visokih performansi s pogonom na sva četiri točka. Grandland GSe kombinuje 1,6 benzinski motor s turbopunjačem i dva elektromotora – po jedan na svakoj osovini – za snažnu izlaznu snagu sistema do 221 kW / 300 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se za samo 6,1 sekundu, a maksimalna je brzina 235 km/h (135 km/h na električni pogon).

Kao i kod Astre GSe, preduslovi za posebno dinamičan i zabavan način vožnje Opel Grandlanda GSe leže u njegovom jedinstvenom kalibrisanju ovjesa i upravljanja, s čvršćim oprugama i amortizerima s tehnologijom KONI FSD (eng. Frequency Selective Damping).

Prekretnice u proizvodnji: od prvog miliona do 75 milionitog Opela

Sve do 75 milionitog vozila, Opel je predstavio mnoga popularna i legendarna vozila tokom više od 120 godina proizvodnje automobila. Modelima kao što su "Doktorwagen" sa 4/8 KS iz 1909. ili "Laubfrosch" sa 4/12 KS, Opel je prestižno vozilo za dobrostojeće kupce pretvorio u automobile za mnogo širu publiku u ranoj fazi.

Godine 1940. proizveden je milioniti Opel, Kapitän sa samonosivom karoserijom i samostalnim prednjim ovjesom – dizajnom koji, zahvaljujući svojoj maloj težini, istovremeno osigurava poboljšano iskustvo vožnje i nisku potrošnju goriva. 2 milioniti automobil s munjom slijedi 1956. – također Kapitän. Opel je prvi njemački proizvođač koji je u to vrijeme postigao tako visoku količinu proizvodnje, pa su u skladu s time "jubilarni" primjerak pretvorili u jedinstveni automobil: kremasto bijeli Opel dobio je premaz od 24-karatnog zlata na svim hromiranim dijelovima.

U narednim godinama "milioni" slijede sve brže i brže. Povećanje brzine proizvodnje nije samo izraz motorizacije koja sve brže napreduje – demokratizacije mobilnosti – već i rezultat činjenice da je proizvodnja postala modernija i efikasnija. Samo 15 godina poslije, 1971. godine, izašao je 10 milioniti Opel s proizvodne trake u postrojenju u Rüsselsheimu: Rekord C Caravan. Jubilej koji se također obilježava na veliki način. Po jedan Opel iz dnevne proizvodnje "10 milionitog" poklanja se premijerima saveznih država u kojima je Opel u tom trenutku imao postrojenja: Hessen (Rüsselsheim), Sjeverna Rajna-Vestfalija (Bochum) i Porajnje-Falačka (Kaiserslautern).

Godine 1983. srebrno-sivi Senator CD 20 milioniti je Opel koji je izašao iz proizvodnog postrojenja u Rüsselsheimu. A u istom je desetljeću i 25 milioniti model Opela – Omega A Caravan – proizveden u glavnom Opelovu postrojenju. Omega A vrhunski je model marke od sredine 1980-ih do ranih 2000-ih, a mala Opel Corsa i Kadettov nasljednik Astra također su postali uspješni automobili kompaktne klase koji su se prodali u više od milion primjeraka. Nakon ujedinjenja njemačke oko 4,13 miliona primjeraka Astre F izašlo je s proizvodne trake između 1991. i 1997. godine. To je čini najprodavanijim Opelovim modelom do danas. Čast 50 milionitog Opelovog automobila ponovno je pripao Omegi. Proizvodno postrojenje napušta u decembru 1999. godine kao srebrna limuzina tada sveobuhvatno unaprijeđene B generacije.

A sada slijedi sljedeća velika prekretnica sa 75 milionitim Opelom: novim Grandlandom GSe brand pokazuje kako se iznimno sportski užitak vožnje može odgovorno kombinirati s emocionalnim dizajnom i sveobuhvatnom svakodnevnom praktičnosti.