Noviteti
7

Zvanično otkriven novi MINI, u ponudi tri motora i dva mjenjača

Klix.ba
Nakon što su se prije nekoliko sati pojavile fotografije na internetu, tokom dana je zvanično otkriven potpuno novi MINI.

Uprkos tome što se radi o MINI-ju, novi model je 98 mm duži, 44 mm širi i 7 mm viši od odlazeće generacije, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 42 mm na 2.495 mm. Kao dodatak tome širina gaza je povećana naprijed za 42 i nazad za 34 mm. Kao rezultat povećanih dimenzija, dužine od 3.821 mm, širine 1.727 mm i visine 1.414, novi mini ne samo da nudi više prostora u unutrašnjosti, nego ima i zapreminu prtljažnika od 211 litara, što je značajno povećanje od 30 posto.

Iz MINI-ja tvrde da je novi model zaista potpuno nov, mada se ne čini da je došlo do nekih velikih promjena dizajna u odnosu na prethodnika. Ipak, automobil je usvojio nekoliko dizajnerskih karakteristika koncepta Rocketman. Kupcima će biti dostupan sa tri različita Euro 6 motora sa turbopunjačima te stop/start tehnologijom.

Osnovni model će pokretati trocilindrični 1,5-litarski motor koji isporučuje 134 KS i 219 NM obrtnog momenta. Ovaj motor troši 4,4 litra na 100 pređenih kilometara, a emisija CO2 iznosi 105 g/km.

Sljedeći je 1,5-litarski dizelaš koji razvija 114 KS i 269 Nm obrtnog momenta i pokreće model Cooper D. Potrošnja iznosi 3,5 l/100 km/h, a emisija CO2 je 92 g/km.

Cooper S ima četverocilindrični 2,0-litarski benzinski motor sa turbopunjačem, koji razvija 189 KS i 279 Nm obrtnog momenta. Ovaj model na 100 pređenih kilometara troši u prosjeku 5,6 litara, a emisija CO2 iznosi 133 g/km.

Motori će snagu prenositi na prednju osovinu preko standardnog šestostepenog manuelnog mjenjača ili opcionog šestostepenog automatika. Kupcima će biti dostupna i sportska verzija automatskog mjenjača s bržom promjenom stepena prenosa, kao i sa lopaticama za promjenu stepena brzine.

Ponuda motora će biti proširena sljedeće godine kada budu predstavljene verzije One i One D, kao i snažniji dizelaš u Cooperu SD te najsnažniji JCW.

Novi MINI će biti dostupan sa prilagodljivim amortizerima. Imat će dva moda, Comfort i Sport. Osim toga, 15-inčni naplaci će biti standardni na Cooperu i Cooperu D, dok će model S imati 16-inčne naplatke. Za nešto više izdvojenog novca klijenti mogu dobiti opcione naplatke u veličinama do 18 inči.

Novi MINI je napravljen na BMW-ovoj platformi UKL1 i prvi je automobil u svom segmentu koji će imati potpune LED farove i stražnja svjetla. Bolje opremljene verzije će imati veliki 8,8-inčni infontainment sistem kojim će biti moguće upravljati pomoću dva kontrolera slična BMW-ovom iDriveu. Unutrašnjost je izrađena od kvalitetnijih materijala, a opciono može biti opremljena različitim pomoćnim sistemima, kao i mogućnošću prilagođavanja stražnjih sjedišta, odnosno njihovog nagiba.

U Velikoj Britaniji standardni Cooper će koštati 18.236 eura, za Cooper D će kupci morati izdvojiti 19.605 eura, dok će cijena Coopera S iznositi 22.233 eura. Sve verzije će se pojaviti na tržištu na proljeće.