Klix.ba u Gradu svjetlost
16

Vrhunac francuske ekspertize: Citroën u Parizu predstavio novi C5 Aircross

D. B.
Foto: Klix.ba/D.B.
(Foto: D. B./Klix.ba)
Citroën je u Parizu predstavio novi C5 Aircross te je drugom generacijom ovog modela kompletirao proces obnove svoje game za manje od dvije godine. Portal Klix.ba bio je dio ovog veoma važnog događaja za francusku kompaniju.

Kao novi flagship brenda, C5 Aircross predstavlja vrhunac ekspertize unutar ponude automobila od kojih svaki na svoj način odražava iste vrijednosti, a to s pristupačnost, svestranost, izbor pogonskih energija, snažan identitet, prepoznatljiva udobnost i jednostavnost korištenja.

S novim C5 Aircrossom Citroën preuzima novu dimenziju na tržištu C-SUV modela, što je ključni segment u Evropi. Spektakularni novi model ispunjava sve ono što je obećao koncept predstavljen tokom jeseni 2024. godine na sajmu automobila u Parizu. Druga generacija modela C5 Aircross predstavlja korak naprijed u svakom pogledu te pruža inteligentan i sveobuhvatan odgovor na očekivanja kupaca u ovom segmentu.

Novi C5 Aircross krasi snažan i mišićav dizajn, koji je također vitak i bogat aerodinamičkim trikovima. Udobnost ovog automobila postavlja novi standard među C-SUV vozilima te izaziva osjećaj visoke klase, dok istovremeno nudi mnogo prostora za putnike, kao i veliki prtljažnik jednake veličine bez obzira na pogonsku opciju. Automobil je, uključujući unutrašnjost, opremljen naprednom tehnologijom, a tu spada ovjes s progresivnim hidrauličnim jastucima, inovativna Advanced Comfort sjedišta, instrument tabla atraktivnog dizajna s velikim Waterfall ekranom osjetljivim na dodir, koji je jednostavan za korištenje, ali i još mnogo toga.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Također, opremljen je sistemima za pomoć pri vožnji, koji su veoma korisni vozaču. Kao primjer se mogu navesti Citroën Matrix LED svjetla te Pack drive Asist 2.0. U ponudi su opcije pogona kako bi kupci mogli izabrati onu koja im najviše odgovara, čime francuska kompanija postavlja nove standarde u slobodi kretanja. Plug-in hibridna verzija modela je veoma praktična za svakodnevnu gradsku vožnju zbog svog električnog moda koji nudi više od 100 kilometara dometa. Električna verzija može preći do 680 kilometara s jednim punjenjem baterije, dok hibrid ima kombinovani domet veći od 950 kilometara.

Većinu prednosti koje posjeduje novi C5 Aircross zapravo omogućava Stellantisova STLA-Medium platforma, koja nudi visoku fleksibilnost kada je riječ o dimenzijama i pogonu. U ovom slučaju je riječ o dužem međuosovinskom rastojanju u svrhu povećanja prostora za putnike, dok je platforma idealna za hibridna i potpuno električna vozila. Indeligentni dizajn platformi omogućava da može primiti različite baterije bez gubljenja prostora za putnike, kao i velike točkove s promjerom 740 mm i veličinom do 20 inča. STLA-Medium platforma nudi i niz pomoćnih sistema te najnoviju generaciju interfejsa za povezivanje i infotainment, što vožnju čini još zabavnijom i bez stresa.

Druga generacija modela C5 Aircross razvijena je u Francuskoj te se proizvodi u Citroënovoj fabrici u Rennesu.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Moćan, prostran i aerodinamičan

Dizajneri Citroëna su dizajnirali svaki dio, element i komponentu novog modela C5 Aircross s fokusom na optimizaciju dizajna i efikasnosti. Druga generacija je iza sebe ostavila zaobljeni profil te je usvojila oštrije linije novog dizajnerskog jezika francuskog brenda. Silueta se zasniva na širem tragu točkova i izraženim ramenima, što automobilu daje samouvjeren stav na cesti. Prednji dio odražava snagu i fluidnost, a novi Citroënov logotip ponosno je istaknut u centru. Novi svjetlosni potpis u tri tačke je interpretiran s posebno tankim horizontalnim segmentima, što naglašava eleganciju prednjeg dijela i pojačava utisak širine automobila. Citroën Matrix LED prednja svjetla povezana su elegantnom, diskretnom sjajnom crnom linijom. Još jedan premium element kojem je posvećena pažnja jesu oblikovane pruge na braniku, koje oživljavaju ravnu površinu i odražavaju motiv ševrona rešetke hladnjaka. Moderan izgled, napredna tehnologija i karakter ostavljaju dojam visokog statusa. Što se tiče električne verzije, prednji dio je potpuno zatvoren kako bi se optimizirao otpor i dao doprinos boljoj efikasnosti.

Sama silueta je izvajana s fokusom na efikasnost. Novi C5 Aircross izražava fluidnost rubnom linijom povučenom u jednom potezu od prednjeg ka stražnjem dijelu. Protežući se od rešetke hladnjaka do vrata prtljažnika, ona dodaje napetosti i energiju bez suvišnih ukrasa. Udubljeni nos poklopca motora izaziva osjećaj dinamike i potiče prodiranje zraka. Linija krova se blago naginje nakon drugog reda sjedišta optimizirajući aerodinamiku, dok istovremeno održava volumen prostora za putnike, a to jesno pokazuje da C5 Aircross ima porodičnu namjenu. Zahvaljujući STLA-Medium platformi, visina C5 Aircrossa je zadržana na 1,66 metara, što pomaže u povećanju prostora u unutrašnjosti te održanju rastojanja od tla koje iznosi 200 mm. Konačni, deflektori i usisnici zraka su integrisani u različite dijelove vozila kako bi dodatno optimizirali aerodinamičke performanse.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Aerodinamični stražnji kraj sadrži horizontalnu sjajnu crnu masku, koja naglašava vertikalna vrata prtljažnika dizajnirana u svrhu povećanja prtljažnog prostora. Ova traka vizuelno pojačava osjećaj širine vozila, dok je stražnji dio zakrivljen na vrhu s ciljem optimizacije aerodinamike i otkrivanja mišićavih ramena. Nazad su aerodinamični dodaci s dizajnom inspirisanim tehnologijom i elektronskim uređajima. Ovi dvobojni elementi pomažu u usmjeravanju protoka zraka.

Citroën je održao obećanje te je zadržao svjetlosni potpis Citroën Light Wings koji je krasio i pomenuti koncept. To je karakteristični svjetlosni potpis u tri tačke, s dvije vanjske svjetlosne tačke odvojene od lajsni, koje se čine kao da plutaju poput peraja na obje strane vozila. Svrha ove inovacije je i estetska, jer je riječ o jedinstvenom svjetlosnom potpisu pozicioniranom tako da proširi stav automobila, ali i aerodinamička, jer svjetla kombinuju šuplji dio s dva deflektora koji strže iz vozila kako bi usmjeravali protok zraka u ovom dijelu karoserije.

Pažnja posvećena aerodinamici je dala jasne rezultate, čime je ograničen utjecaj oblika karoserije. S koeficijentom otpora zraka od 0,75, došlo se do jasnog poboljšanja u odnosu na 0.84 Cd u slučaju prethodne generacije modela C5 Aircross. Ovo rezultira dodatnim električnim dometom većim od 30 kilometara na autoputu.

Velikodušne proporcije i grafički potpis

Zahvaljujući mogućostima koje nudi STLA-Medium plaftorma, Citroën je omogućio savršen balans za C5 Aircross te posebno velikodušne dimenzije. Automobil je dug 4.652 i širok 1.902 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.784 mm. Putnici na stražnjim sjedištima dobili su više prostora za noge.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Što se tiče stila, ova platforma omogućava točkove s promjerom od 740 mm u kombinaciji s veličinom do 20 inča, što je prvi put za Citroën. Ovi točkovi značajno doprinose izgledu profila automobila. Felge na novom C5 Aircrossu imaju modularan dizajn, što je često slučaj kod francuskog brenda. Felge su dizajnirane tako da unapređuju aerodinamičku efikasnost, a perforirani dijelovi pomažu u hlađenju kočnica.

Novi C5 Aircross ima i kopče u boji, što je dizajnerski potpis Citroënovih modela. ovi prilagodljivi elementi se mogu mijenjati te daju automobilu grafički potpis. Vitki vertikalni elementi u zlatnoj ili sjajno crnoj boji, nalaze se na prednjim vratima i prednjem dijelu vozila. Oni dodaju dašak elegancije u sofisticiranoj interakciji između horizontalnosti rešetke hladnjaka s jedne strane te pragova i gornjeg dijela lukova točkova s druge strane.

SUV s vrhunskom udobnošću

Citroën tvrdi da je novi C5 Aircross najudobniji elektrificirani porodični SUV u C-segmentu. Unutrašnjost je dizajnirana prema principima Citroënove C-Zen Lounge arhitekture, koja ima za cilj ponuditi opuštajuću atmosferu za putnike i vozača.

"Sofa Design" i ambijentalno osvjetljenje

U novom C5 Aircrossu putnici sjede kao da se nalaze u dnevnom boravku, s namještajem i tkaninama koje nude isti osjećaj ugodnosti.

Citroënov "Sofa Design" je zapravo duga i prozračna horizontalna armaturna ploča dizajnirana kao komad namještaja za dnevnu sobu. Donji dio armaturne ploče je prekrivven visokokvalitetnom pjenastom tkaninom, koja se proteže do panela vrata i sjedišta, kreirajući jedinstvenu i udobnu atmosferu. Dostupan je izbor svijetlih i tamnih boja.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Topla atmosfera u putničkoj kabini je unaprijeđena proširenim sistemom ambijentalnog osjevljenja, koje nudi izbor između osam različitih boja, što je također prvi put za Citroën. Ovo osvjetljenje elegantno naglašava horizontalnost armaturne ploče, a nalazi se i na visokotoncima i na krajevima, na vratima i donjem dijelu centralne konzole. Tačke u boji krase armaturnu ploču i sjedišta podsjećajući na kopče u boji koje su dio eksterijera.

Citroën Advanced Comfort sjedišta

Nova Citroën Advanced Comfort sjedišta su ključni element udobnosti modela C5 Aircross. Njihov dizajn s efektom prošivenosti odiše ugodnošću. Ova sjedišta su rezultat istraživanja i iskustva prikupljenog na drugim Citroënovim modelima te nude neuporediv nivo udobnosti. Sjedalo i donji dio naslona za leđa su posebno udobni te sadrže veoma debele teksturirane elemente od pjene. Godnji dio naslona obavija se oko ramena putnika poput šala, a zatim se spušta niz leđa formirajući bočne potpore, koje su prvi put elektronski podesive. Pneumatski sistem prvi put omogućava prilagođavanje ovih potpora po individualnim željama putnika za optimalnu podršku i udobnost. Sjedišta se mogu elektronski prilagoditi u do 10 pozicija, imaju funkciju grijanja, ventilacije i masaže te nude pet različitih programa.

Veoma je udobno i putnicima na stražnjim sjedištima, koja sadrže pjenu visokog kvaliteta. Nasloni za leđa se mogu naget pod uglom od 21 i 33 stepena za idealan položaj, posebno na dugim putovanjima. U boljim paketima opreme su stražnja sjedišta grijana.

Citroën Advanced Comfort ovjes

Još jedan izuzetno važan faktor za udobnost novog C5 Aircrosssa je ovjes Progressive Hydraulic Cushions, koji apsorbuje nesavršenosti na cesti dajući putnicima osjećaj kao da su na "čarobnom tepihu". Ovaj ovjes osigurava optimalan kontakt između točkova i površine ceste te osigurava najviši nivo udobnosti za putnike, ali istovremeno čini vozilo zabavnim za vožnju. Naprijed su po dva progresivna amortizera, jedan za kompresiju i drugi za odbijanje.

Optimalna pozicija vozača

Integrisanje najnovije tehnologije za optimizaciju ergonomije pozicije vožnje bio je jedan od prioriteta dizajna novog C5 Aircross. Cilj je jednostavan, a to je korištenje digitalnih ekrana s jasnim i atraktivnim grafikama kako bi se osiguralo da vozač ima sve informacije ispred sebe i na dohvat ruke, kako bi se smanjio njegov mentalni napor te kako bi mu se omogućio da vozi u miru.

Spektakularni Waterfall ekran

Novi C5 Aircross ima najveći centralni HD ekran osjetljiv na dodir koji se nudi iz Stellantisa. Sa spektakularno laganim i vertikalnim dizajnom, ovaj ekran pluta ispred armaturne ploče i spušta se dole kako bi se besprijekorno povezao s centralnom konzolom.

Fiksna statusna traka prikazuje važne informacije sve vrijeme, među kojima su vanjska temperatura, napunjenost baterije mobitela i drugo. Velika prilagodljiva površina omogućava prikaz 3D navigacije, kontroliše infotainment sistem i omogućava programiranje widgeta za direktni pristup određenim funkcijama, kao i njihovo pozicioniranje na željeno mjesto na ekranu te izbor veličina. Na raspolaganju je nekoliko stranica, a omogućen je prikaz do 16 widgeta po stranici. Njima se lako pristupa skrolovanjem na ekranu pomoću vrha prsta, baš kao na tabletu ili smartphoneu. Tu je i fiksna kontrolna traka za brz i lagan pristup home stranici, telefonu, glavnim podešavanjima vozila i slično. Osim toga, omogućava direktan pristup kontrolama klima uređaja.

Za još bolju ergonomiju, ovim ekranom se može upravljati i kada se lakat nasloni na naslon za ruku. Nudi atraktivne grafike i jednostavnu kontrolu glavnih funkcija automobila.

Dnevna soba na točkovima povezana sa svijetom

Novi C5 Aircross je opremljen najnovijom generacijom infotainment sistema, uključujući povezanu 3D navigaciju i ozvučenje. Do osam vozača može kreirati personalizirani profil koji memoriše njihove omiljene radio stanice, uobičajene destinacije, preferiranu konfiguraciju centrallnog ekrana i drugo.

Integracija smartphonea je savršena zahvaljujući bežičnoj vezi kompatibilnoj s Apple CarPlay i Android Auto sistemima. Dva mobitela mogu istovremeno biti povezana putem Bluetootha, a u centralnu konzolu je integrisan bežični 15W punjač postavljen u kosom položaju za optimalnu ergonomiju. Ovaj prostor je idealno mjesto za odlaganje mobitela prilikom ulaska u automobil, jer pruža odličan ugao za praćenje informacija na njemu kada je vozilo stacionarno.

"Hello Citroën" sistem podržava korištenje prirodnog jezika za komande koje se odnose na prilagođavanje temperature, pokretanje navigacije prema pohranjenim destinacijama, odabir pohranjene radio stanice, obavljanje telefonskog poziva i drugo.

Osim toga, C5 Aircross ima ChatGPT direktno integrisan u infotainment sistem. Time je uveden novi alat generativne umjetne inteligencije, koji čini prepoznavanje glasa fluidnijim i prirodnijim te unapređuje on-board udobnost s digitalnim asistentom koji pruža inteligentni i interaktivni prostor za boravak kako bi svakodnevni život bio lakši.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Bolja vidljivost za sigurniju vožnju

Novi C5 Aircross ima 10-inčnu digitalnu instrument tablu, koja je idelano pozicionirana i prilagodljiva po želji. Ovisno o nivou opreme, uz nju dolazi i prošireni Head-Up Display, veliki ekran u boji koji se projektuje kroz vjetrobransko staklo. Ova imerzivna tehnologija čini vožnju mirnijom i opuštenijom, jer vozači više ne moraju skidati pogled s ceste da bi dobili željene informacije. Veliki Head-uP ekran je za 30 posto veći od onog u modelu C5 X, podesiv je po visini radi lakšeg pregleda te se može prilagoditi da prikazuje informacije koje vozač preferira.

Citroën Matrix LED prednja svjetla su prilagođena vozaču i drugim učesnicima saobraćaja te pružaju optimalan vid noću, što je ključno za udobnost i sigurnost vožnje. Novi C5 Aircross može biti opremljen ovim svjetlima, koja ne zasljepljuju druge učesnike u saobraćaju. Svaki far sadrži 20 LEd dioda, koje se automatski pale i gase ovisno o drugim detektovanim vozilima te tako prilagođavaju snop svjetlosti što je bolje moguće kako bi vozač imao optimalan pregled bez rizika od ometanja drugih. Sofisticirani Matrix LED sistem detektuje saobraćajne znakove i smanjuje intenzitet svjetla kada je to potrebno

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Najprostraniji C-SUV za putnike na stražnjim sjedištima, dizajniran za porodice

C5 Aircross je dizajniran tako da učini duga porodična putovanja lakšim i udobnijim. Zahvaljujući velikodušnom međuosovinskom rastojanju od 2,78 metara, novi C5 Aricross nudi unutrašnji prostor kojim postavlja standard u segmentu i tima označava veliki napredak u odnosu na prethodnika. To se posebno odnosi na stražnja sjedišta, gdje je prostor za noge putnika jednak onom u modelu C5 X, odnosno za 51 mm duži u odnosu na prethodni C5 Aircross. Čak i visoki putnici će se smjestiti udobno zahvaljujući povećanju prostora za glavu od 68 mm u drugom redu u odnosu na prethodni model. Kao što je već navedeno, nasloni se mogu nagnuti između 21 i 33 stepena, što doprinosi osjećaju putovanja u udobnoj klasi.

Još jedna nova karakteristika druge generacija C5 Aircrossa je centralni naslon za ruku s dva držača čaša i dva slota za mobitele, koji se mogu puniti korištenjem dva USB-C priključka postavljena u stražnjem dijelu centralne konzole, gdje se nalazi i 12V utičnica. Putnici na prednjim sjedištima također imaju dva USB-C priključka na raspolaganju, kao i 12V utičnicu na prednjem dijelu centralne konzole. Treća 12V utičnica smještena je u prtljažniku.

Svi putnici će uživati u velikom panoramskom krovu dimenzija 1.069 x 720 mm. Prednji dio krova se može otvoriti elektronski kako bi se prozračila unutrašnjosti i dobio osjećaj slobode. Elektronska zavjesa se koristi za "sakrivanje" cijelog krova.

Zahvaljujući efikasnom dizajnu i STLA-Medium platformi, novi C5 Aircross nudi jedan od nejvećih prtljažnika u svom segmentu, čija se zapremina kreće od 565 litara pa do 1.668 litara s oborenim stražnjim sjedištima. Činjenica da nema gubitka zapremine prtljažnika kod modela Hybrid Rechargable i Electric ih postavlja na vrh tablice kada je riječ o konkurenciji.

Zahvaljujući podjeli stražnjeg sjedišta u omjeru 40/20/40, zapremina prtljažnika se može prilagoditi različitim potrebama. Poklopac prtljažnika je podijeljen u dva dijela za lakši pristup. C5 Aircorss može biti opremljen i motorizovanim vratima prtljažnika s hands-free sistemom otvaranja i zatvaranja.

Pod prtljažnika sa svojih 75 litara prostora za odlaganje, može s epodesiti na dvije različite visine. Dodatni prostor za odlaganje, koji iznosi gotovo 40 litara, što je rekord u segmentu, podijeljen je širom kabine, od velikog pretinca za rukavice pa do pretinaca na stražnjim vratima i velikog prostora ispod centralne konzole.

Tehnologije koje život čine lakšim

Novi C5 Aircros je opremljen najnovijom generacijom Citroënovih pomoćnih sistema za vožnju i parkiranje. Primjera radi, Drive Assist 2.0 nudi izvrsnu ugodnost i sigurnost vožnje omogućavajući autonomnu vožnju nivoa 2. On uključuje sisteme među kojima su poluautomatsko prestrojavanje, sistem upozorenja na saobraćaj iza vozila, kamera za nadzor vozača, prošireni sistem za slijepi ugao i drugo.

Druga generacija modela C5 Aircross posjeduje VisioPark ili VisioPark 360°, ovisno o nivou opreme. VideoPark se sastoji od kamere koja se aktivira čim se odabere mod za kretanje unazad, a tu je i osam senzora za detekciju prepreka. Sistem prikazuje pogled sa stražnjeg dijela vozila na cetnralnom ekranu, a ponuđena su tri mode, normalni s linijama za navođenje, panoramski od 180 stepeni ili rekonstruisani pogled iz ptičije perspektive. VisioPark 360° kombinuje četiri kamere sa osam senzora te pruža 360° pogled na okolinu vozila.

Opcije pogona - prošireni kapaciteti za veću slobodu

Različita ponuda motora za novi C5 Aircross ilustruje Citroënovu strategiju s više goriva, što odgovara različitim potrebama i namjeni evropskih kupaca, ostavljajući im slobodu da sami donesu odluku, uz podršku da vlastitim tempom prelaze na elektrifikaciju.

C5 Aircross Hybrid 145 predstavlja ulaz u elektrifikaciju. Ovaj hibridna 48V tehnologija je laka za korištenje jer ne zahtijeva punjenje, a nudi velikodušan kombinovani domet veći od 950 kilometara. Također, značajno smanjuje emisiju CO2 i potrošnju goriva, a time i troškove korištenja. U gradu se novi C5 Aircross Hybrid 145 može voziti do 50 posto vremena u električnom modu. Ova tehnologija kombinuje 1,2-litarski trocilindrični turbobenzinski motor nove generacije razvijan za hibridizaciju, koji razvija 136 KS, sa sinhronim elektromotorom s permanentnim magnetima od 12 KS (maksimalno 29 KS), koji napaja 0,9 kWh baterija smještena ispod vozačevog sjedišta. Elektromotor je direktno integrisan u novi eDCS 6-brzinski automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom.

Upravlajnje s dva motora je potpuno automatsko i transparentno za vozača. Tokom ubrzanja pri malim brzinama, elektromotor podržava SUS motor. Pri konstantnim brzinama, dva motora rade zajedno kako bi optimizovali potrošnju goriva. U gradu i prilikom manevrisanja, novi C5 Aircross Hybrid 145 može raditi u električnom modu ukoliko to dopušta nivo napunjenosti baterije. Baterija se automatski puni tokom usporavanja.

Zahvaljujući ovim kvalitetima, novi C5 Aircross Hybrid 145 smanjuje potrošnju goriva za oko 15 posto u odnosu na čisto benzinski model, a zahvaljujući svojoj preciznoj aerodinamici, za 4 posto u odnosu na prethodnu generaciju modela C5 Aircross Hybrid 145.

C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 donosi veći električni i hibridni domet. Tehnologija punjivog hibrida podiže novi C5 Aircross na viši nivo čineći ga mjerilom u njegovom segmentu kada je riječ o jednostavnosti korištenja. Ovaj mdoel u prosjeku nudi 86 kilometara električnog dometa, 33 posto više u odnosu na prethodni C5 Aircross, kao i više od 100 kilometara u gradu. Dobio je veliki rezervoar goriva zapremine 55 litara, koji je za 28 posto veći od prethodnika, a ukupni domet iznosi 650 kilometara na autoputu.

Plug-in hibridna tehnologija novog C5 AirCrossa kombinuje 1,6-litarski četverocilindrični turbobenzinski motor od 150 KS sa elektromotorom koji isporučuje 125 KS, a koji napaja baterija kapaciteta 21 kWh smještena ispod poda u centralnom dijelu vozila. Ukupna snaga iznosi 195 KS. Elektromotor je integrisan u novi sedmostepeni eDCS automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Dva motora mogu raditi odvojeno ili zajedno, ovisno o uvjetima vožnje. Vozač može birati između tri moda, a to s u Hybrid, Electric i Sport.

Hybrid mod je ujedno i standardni te upravlja radom oba motora. On daje prednost elektromotoru kad god je to moguće, kako bi se smanjile potrošnja i emisija. Mod Electric koristi bateriju i omogućava maksimalnu brzinu do 135 km/h. U modu Sport elektromotor podržava SUS motor za maksimalne performanse, a ovaj mod također aktivira posebna podešavanja za ubrzanje, promjenu stepena prijenosa i upravljanje.

Novi C5 Aircross Hybrid Rechargeable 195 nudi najbolje iz oba svjeta, domet i performanse koji garantuju mir na dugim putovanjima te vožnju bez emisije tokom svakodnevnice. S dometom u gradu većim od 100 kilometara, mnogi vozači neće morati puniti bateriju svakodnevno. Punjenje traje 5 sati i 15 minuta korištenjem wallboxa snage 7,4 kW sa standardnim 3,7 kW on-board punjačem, odnosno samo 2 sata i 55 minuta s opcionim 7,4 kW on-board punjačem.

Citroën ë-C5 Aircross je električni model s dometom do 680 kilometara. Fleksibilnost STLA-Medium platforme omogućava Citroënu da ponudi niz električnih pogona kako bi zadovoljio različite potrebe evropskih kupaca koje se odnose na ključne kriterije kao što su performanse, domet, brzina punjenja, troškovi nabavke i korištenja.

Novi ë-C5 Aircross je dostupan s dva 100 posto električna motora, a to su 210 Standard Range i 230 High Range.

Što se tiče motora 210 Standard Range, on razvija 214 KS i kombinovan je s baterijom kapaciteta 73 kWh, koja nudi domet do 520 kilometara. Motor 230 High Range je namijenjen za duža putovanja, isporučuje 231 KS i koristi bateriju kapaciteta 97 kWh, zahvaljujući kojoj prelazi 680 kilometara s jednim punjenjem.

Vozač može birati između tri moda vožnje. Normal je standardni i u ovom modu su snaga i obrtni moment blago ograničeni kada je papučica "gasa" pritisnuta između 0 do 70 posto, dok se pritiskom većim od toga oslobađa puna snaga i obrtni moment. Eco optimizira domet smanjenjem performansi grijanja i klimatizacije, kao i snage te obrtnog momenta. Ipak, snaga i obrtni moment su u potpunosti dostupni na kick-down. Sport mod na raspolaganje daje maksimalnu snagu i obrtni moment sve vrijeme, kao i specifična podešavanja za papučicu "gaasa", upravljanje i prijenos, a sve za maksimalne performanse.

Trostepeni sistem regenerativnog kočenja optimizira upotrebu kinetičke energije automobila za punjenje baterije. Korištenjem lopatica iza upravljača vozač može izabrati jedan od tri nivoa sile usporavanja (-0.6 m/s2, -1.2 m/s2 or -1.8 m/s2), što odgovara za tri nivoa punjenja. Dva moda s najvišim stopama usporavanja, a time i najvišim stopama punjenja, automatski aktiviraju stop svjetla.

Citroën ë-C5 Aircross može biti opremljen toplotnom pumpom, koja osigurava idelanu temperaturu za putnike te troši znatno manje energije u odnosu na tradicionalni sistem grijanja. Primjera radi, kada je vanjska temperatura ispod nule, energija koja se uštedi korištenjem toplotne pumpe produžava domet automobila za 25 kilometara. Novi model također posjeduje grijana sjedišta i upravljač, što doprinosi udobnosti i ograničava potrošnju energije.

Povezani navigacijski sistem uključuje xxx planer putovanja, koji programira najefikasniju rutu do željene destinacije uzimajući u obzir niz faktora ažuriranih u realnom vremenu, a to su udaljenost, napunjenost beterije u trenutku polaska, ograničenja brzine, tip ceste, nagibe, saobraćaj, dostupni punjači i drugo. Također, xxx trip planner automatski uključuje svako potrebno punjenje u planiranje rute, predlažući najsnažnije dostupne punjače kako bi se optimiziralo vrijeme punjenja.

Foto: D. B./Klix.ba
Foto: D. B./Klix.ba

Citroën ë-C5 Aircross nudi vodeće performanse punjenja u segmentu za optimalnu lakoću korištenja. Standardno je opremljen 1 kW trofaznim punjačem, a od 2026. godine će moći dobiti opcioni 22 kW trofazni dvosmjerni punjač za ultra brzo punjenje, koji će omogućiti prelazak 160 kilometara nakon 10 minuta punjenja.

Vremena punjenja između 20 i 80 posto kapaciteta baterije sa standardnim 11 kW punjačem su posebno konkurentna.

Citroën ë-C5 Aircross 210 Standard Range će se pomoću 7,4 kW jednofaznog wallboxa napuniti za 6 sati i 45 minuta, korištenjem 11 kW trofaznog wallboxa za 4 sata i 30 minuta, odnosno za 30 minuta kada se koristi 160 kW ultra brzi termina.

Citroën ë-C5 Aircross 230 Long Range će biti napunjen za 8 sati i 55 minuta kada se koristi 7,4 kW jednofazni wallbox, odnosno za 6 sati i 30 minuta prilikom korištenja 11 kW trofaznog wallboxa, dok će 27 minuta biti dovoljno za punjenje baterije ukoliko se puni na 160 kW ultra brzom terminalu.

Od 2026. godine, ë-C5 Aircross opremljen 11 ili 22 kW trofaznim dvosmjernim on-board punjačem moći će koristiti V2L (Vehicle-to-Load) tehnologiju, koja omogućava da vozilo napaja eksterne uređaje te tako djeluje kao mobilni i fleksibilni izvor energije. To je posebno korisno priliko putovanja ili boravka na otvorenom.

Novi C5 Aircross - francuski kvalitet i stručnost

Novi C5 Aircross je razvijan i dizajniran u Francuskoj, a proizvodi se u historijskoj fabrici u Rennesu. U interesu održivosti i smanjenju karbonskog otiska, presvlake sjedišta napravljene su od recikliranih tkanina. Novi model sadrži 160 kilograma recikliranog metala i 47 kilograma reciklirane ili biološki dobijene plastike. Providna plastika u pretincima sadrži 20 posto izdanaka vinove loze, koja potiče s francuskih vinograda. Ovi izdanci se obično spaljuju nakon berbe. Novi C5 Aircross je prvi automobil na svijetu u čijoj proizvodnji se koriste izdanci vinove loze. Također, u proizvodnji se upotrebljava 20 posto recikliranih guma, dok se koža uopće ne koristi. Upotreba hroma je minimalna.

Prodaja na glavnim evropskim tržištima počinje u drugoj polovini ove godine.