Osma generacija
42

Volkswagen pokazao novi Golf GTI uoči debija u Ženevi

D. B.
Kompanija Volkswagen je uoči Sajma automobila u Ženevi otkrila izgled osme generacije svog legendarnog snažnog hatchbacka, a to je Golf GTI.

Eksterijer automobila ima nekoliko ključnih karakteristika po kijim se GTI razlikuje od standardnog Golfa. Naprijed je standardna osvjetljena traka iznad rešetke hladnjaka koja sadrži crvene detalje specifične za GTI. To čini kontinuiranu osvijetljenu traku koja se proteže većinom prednjeg dijela i vjerovatno je najuočljivija dizajnerska karakteristika.

Nova opciona LED svjetla u velikom braniku sa saćastom rešetkom su također unikatna te doprinose agresivnijem izgledu novog GTI-ja. Automobil na fotografijama ima nove naplatke koje su slične onim na prethodnoj generaciji, ali imaju nešto drugačiji dizajn krakova. Vidljiva su i crvena kočiona kliješta.

Nazad su nova LED svjetla elegantnog dizajna, kao i modificirani stražnji spojler koji se ističe na stražnjem dijelu. Lijepo izgleda i stražnji difuzor koji uključuje dvostruke završetke izduvnih cijevi. Legendarni crveni GTI logo ima novi font te je premješten iz ugla te je centriran.

Unutrašnjost donosi više promjena jer svaki GTI dolazi s novim 10-inčnim infotainment sistemom pozicioniranim iznad centralne konzole, tu je digitalni klaster, ambijentalno osvjetljenje s 30 različitih boja, a opciono je moguće dobiti 10,2-inčni digitalni klaster koji podrazumijeva i navigaciju integrisanu u centralni ekran osjetljiv na dodir.

Volkswagen je zadržao tradicionalna sjedišta koja sadrže crveni konac i crvene ukrase specifične za GTI. S druge strane, modeli GTE i GTD imaju plavu, odnosno sivu šemu.

Centralna konzola je u potpunosti promijenjena te sadrži shift-by-wire ručicu za DSG mjenjač te okruglo start/stop dugme koje blinka crvenom bojom prije pokretanja motora. Redizajnirani upravljač sadrži novi Volkswagenov logo, kao i veći centralni dio i više crvenih detalja.

Baš kao što je slučaj s prethodnom generacijom, novi GTI pokreće 2,0-litarski četverocilindrični motor uparen sa standardnim 6-stepenim manuelnim ili opcionim sedmostepenim DSG mjenjačem s duplim kvačilom. Ovaj motor isporučuje 241 KS i 370 Nm obrtnog momenta.

Novi GTI ima prednji McPherson i multi-link stražnji ovjes, a dobio je i novi prilagodljivi sistem kontrole šasije. Ovaj DCC sistem reaguje na uvjete na cesti uzimajući u obzir upravljanje, kočenje i ubrzanje te prilagođava amortizere gotovo trenutno. Iz Volkswagena tvrde da će ovaj novi sistem omogućiti znatno bolji raspon između udobnosti i sportskog načina vožnje.

Još uvijek nisu poznati detalji koji se odnose na performanse i cijenu novog Golfa GTI, a to će se saznati naredne sedmice kada bude predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi.