Noviteti
0

Sjećate li se Porsche Panamericane?

Klix.ba
Godine 1989. Porsche je svijetu pokazao intrigantan konceptni automobil pod nazivom Panamericana.

Iste godine Ferry Porsche (Ferdinand Anton Ernst Porsche), sin osnivača kompanije Ferdinanda Porschea, proslavljao je svoj 80. rođendan.

Jedan od poklona koje je tom prilikom dobio bio je upravo jedinstveni konceptni Porsche Panamericana koji je te godine izazvao veliku pažnju publike na Sajmu automobila u Frankfurtu. Pored nisko postavljenog staklenog krova koji se mogao skinuti zajedno sa zadnjim vjetrobranom, Panamericana je imala prednji kraj koji je bio dizajniran po uzoru na supersportski model 959.

Specifičnost modela je i način na koji su dizajnirani blatobrani, a "tačku na i“ stavljala su zadnja svjetla optički povezana sa crvenim panelom. Kao osnovica je korišten tadašnji serijski model 911 Carrera 4, ali je u slučaju Panamericane za izradu karoserije korišten karbon. 6-cilindarski boxer motor razvijao je 247 KS pri 6.100 obr/min, a najveća vrijednost obrtnog momenta iznosila je 228 Nm pri 4.800 obr/min.

Sve to bilo je dovoljno za maksimalnih 257 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za nešto više od 5 sekundi. Za prijenos snage na obje osovine korišten je 5-stepeni ručni mjenjač.

Manje je poznato da je iza cijelog koncepta stajao Ulrich Bez, sadašnji izvršni direktor Aston Martina, koji je za boju karoserije odabrao posebnu tirkiznoplavu nijansu. Naziv automobila podsjetnik je na čuvenu trku izdržljivosti "Carrera Panamericana“ koja se ranih 50-ih godina dvadesetog stoljeća vozila u Meksiku.