Najprodavaniji model
13

SEAT predstavio četvrtu generaciju Leona, stižu i Cuprine verzije

D. B.
Španska kompanija SEAT je predstavila četvrtu generaciju svog najprodavanijeg modela, a to je Leon.

SEAT se odlučio na potpuno novi izgled i promjenu proporcija kako bi Leon bio što konkurentniji u izazovnom kompaktnom segmentu na evropskom tržištu.

Četvrta generacija je predstavljena u Martorellu u Španiji u formi hatchbacka i karavana, dok trovratne SC verzije nema zbog manjka potražnje.

Novi Leon izgleda oštro kao i model koji zamjenjuje, ali je dizajn doživio nekoliko promjena inspirisanih prošlogodišnjim konceptom Formentor. SEAT je modificirao izgled Leona ne samo da bi ga osvježio, nego i da bi ga učinio aerodinamičnijim za 8 posto u odnosu na prethodnika. Novi Leon je najnoviji model u automobilskoj industriji koji je usvojio stražnja svjetla koja se protežu cijelim stražnjim dijelom te drugi SEAT-ov model nakon SUV-a Tarraco.

Leon je dug 4.368, širok 1.800 i visok 1.456 mm, što znači da je za 86 mm duži, 16 mm uži i 3 mm niži od prethodnika. Ipak, međuosovinsko rastojanje je produženo za 50 mm te sada iznosi 2.686 mm.

Dimenzije karavana su se također promijenile, dug je 4.642, širok 1.800 i visok 1.448 mm, a međuosovinsko rastojanje je isto kao i kod hatchbacka te iznosi 2.686 mm. Karavan je u odnosu na prethodni duži za 93, uži za 16 i niži za 3 mm.

Zapremina prtljažnika je ostala nepromijenjena i iznosi 380 litara, dok je kod karavana povećana za 30 litara te sada iznosi ukupno 617 litara.

Kao i njegovi češki i njemački rođaci, Leon će biti moguće dobiti s opcionim full-LED prednjim i stražnjim svjetlima te dinamičkim pokazivačima smjera. Unutrašnjost također ima LED osvjetljenje uključujući ambijentalno osvjetljenje zaduženo za ugodnu atmosferu.

Novi Leon je označen kao "prvi SEAT-ov potpuno povezani automobil", dolazi s 10,25-inčnim ekranom za vozača u kombinaciji sa 8,25-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, odnosno većim 10-inčnim ekranom u bolje opremljenim modelima. SEAT-ov Full Link sistem omogućava Android Auto i Apple CarPlay integraciju, a tu je i tehnologija za bežično punjenje smartphonea.

Armaturna ploča ima svoje jedinstvene karakteristike sa tek nekoliko detalja koje smo već vidjeli u novom Volkswagenovom Golfu i Škodinoj Octaviji. To nije nikakvo iznenađenje, jer sva tri modela koriste istu MQB Evo platformu. Slično će biti i sa predstojećim Audijem A3.

Ponuda motora nije iznenađenje s obzirom na to da je SEAT dio Volkswagen Grupe. Osnovne modele će pokretati 1,0-litarski trocilindrični TSI motor koji razvija 89 ili 108 KS, a u ponudi će biti i četverocilindrični 1,5-litarski TSI motor koji isporučuje 128 ili 148 KS. Snažniji 2,0-litarski TSI nudi 187 KS te ga je moguće dobiti i s automatskim mjenjačem s duplim kvačilom.

Snažnije verzije 1,0 i 1,5-litarskog TSI motora će biti ponuđene i s blagom hibridnom tehnologijom, a u ovim slučajevima će Leon biti dostupan samo s DSG automatskim mjenjačem.

Oni koji žele dizel moći će kupiti samo model s 2,0-litarskim TDI motorom, odnosno izabrati jednu od dvije verzije koje razvijaju 113 i 148 KS.

Na nekim tržištima će SEAT prodavati i TGI verziju koja će koristiti kompresovani prirodni gas, odnosno CNG. Taj model će pokretati 1,5-litarski motor koji razvija 128 KS.

Baš kao što je slučaj s Golfom GTE i Octaviom IV, četvrta generacija SEAT-ovog Leona će biti ponuđena i kao plug-in hibrid koji će pokretati kombinacija 1,4-litarskog TSI motora i električnog motora. Ovaj model će imati 6-stepeni DSG mjenjač te litij-jonsku bateriju od 13 kWh. Kombinovana snaga iznosi 201 KS, a maksimalni domet korištenjem samo električnog pogona oko 60 km po WLTP standardu.

Prodaja novog Leona počinje u drugom kvartalu 2020. godine, a nakon toga stižu Cuprine verzije visokih performansi.