Praktičan i bešuman
0

Peugeot predstavio i potpuno električni e-Rifter

Klix.ba
Peugeot Rifter razvijen je na modularnoj platformi s različitim nivoima snage EMP2 (Efficient Modular Platform) i ima 100 % električni motor najveće snage od 100 kW i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm s trenutnim odzivom koji je dostupan već od samog kretanja, bez vibracija, bez buke, bez promjene stepena prijenosa, bez neugodnih mirisa i, naravno, bez emisije CO2.

Električni pogonski sklop (električni motor, izmjenjivač (inverter) i punjač) sličan je kao i kod novog vozila PEUGEOT e-RIFTER. Kao i na tom modelu, izvršeno je prilagođavanje reduktora mjenjača kako bi se zadovoljili zahtjevi u vezi s prijevozom tereta koji vrijede za privredna vozila.

Vozne osobine (u načinu rada POWER) navedene su u nastavku (u toku je homologacija podataka):

  • najveća brzina iznosi 130 km/h
  • ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se u 11,2 sekunde
  • ubrzanje od 80 do 120 km/h postiže se u 8,9 sekundi.

Dvije verzije (Standard i Long) dostupne su s litijum-jonskom baterijom (18 modula) kapaciteta 50 kWh koja omogućuje domet do 280 km zavisno o verziji, načinu vožnje i u skladu s postupkom homologacije WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Toplinska regulacija baterije spojena je na sistem grijanja kabine te omogućuje vrlo brzo punjenje baterije, optimiziran domet i duži radni vijek.

U vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sistemima za punjenje. To su jednofazni punjač od 7,4 kW u serijskoj opremi i trofazni punjač od 11 kW u opcijskoj opremi.

Otvor za punjenje smješten je na zadnjem lijevom blatobranu vozila i omogućuje punjenje na nekoliko načina: preko standardne utičnice, jače utičnice ili uređaja Wall Box, pa čak i preko brzog punjača.

Načini punjenja baterije kapaciteta od 50 kWh fleksibilni su i prilagođavaju se svakodnevnim situacijama. Postoji nekoliko mogućnosti punjenja: kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici za punjenje.

Preko standardne utičnice (8 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 31 sat.

Preko jače utičnice (16 A) baterija će se u potpunosti napuniti za 15 sati.

Uređaj Wall Box (7,4 kW) omogućuje potpuno punjenje za 7,5 sati putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW).

Uređaj Wall Box (11 kW) omogućuje potpuno punjenje za 5 sati putem trofaznog ugrađenog punjača (11 kW).

Preko brzog punjača: toplinska regulacija baterije omogućuje upotrebu punjača od 100 kW te se baterija može napuniti na 80 % za 30 minuta.

Novi PEUGEOT e-RIFTER putnicima pruža vrhunsku toplinsku udobnost zahvaljujući:

  • toplinskim otpornicima velike snage (2 x 5 kW),
  • grijanim sjedalima (ovisno o izvedbi),
  • prethodnom programiranju temperature koje se obavlja putem dodirnog ekrana (zavisno od verzije) ili na daljinu putem aplikacije MyPeugeot® na pametnom telefonu. Osim što pridonosi udobnosti, navedena karakteristika optimizira domet bržim postizanjem optimalne radne temperature baterije kada je vozilo priključeno na izvor napajanja.

PEUGEOT i-Cockpit® obogaćen je novim tehnološkim dostignućima, pa tako sada nudi dvije nove instrumentne ploče kako bi vozač na raspolaganju imao sve informacije potrebne za dobro upravljanje potpuno električnim vozilom.

Možete odabrati potpuno digitalnu instrumentnu ploču (koja se pojavljuje prvi put u segmentu jednovolumena) s digitalnim zaslonom visoke rezolucije od 10". Grafički dizajn prikaza podataka u potpunosti je moderniziran u skladu s najnovijim tehnološkim dostignućima marke PEUGEOT te se može u potpunosti podesiti i personalizirati.

Instrumentna ploča ima nekoliko načina prikaza koji se mogu odabirati pomoću kotačića na upravljaču, čime se vozaču omogućuje da oblikuje svoj PEUGEOT i-Cockpit® u skladu s vlastitim željama. Vozač, na primjer, može odlučiti da se prikazuje navigacija, podaci o potrošnji električne energije ili podaci o sistemima za pomoć u vožnji.

TCO (Total Cost of ownership ili trošak vlasništva)

U konačnici je cilj postići da troškovi vlasništva budu jednaki za vozila opremljena motorima s unutrašnjim izgaranjem i za vozila s električnim motorima, uključujući sve troškove osim samog troška leasinga.

Trošak kupnje električnog vozila je veći, ali valja uzeti u obzir sve faktore: -veća dugoročna vrijednost u slučaju preprodaje na tržištu rabljenih vozila, -brojni financijski poticaji (ekološki bonusi, premije, troškovi registriranja, potpore za poslovne korisnike, osiguranje i porezne olakšice), -niži troškovi održavanja (oko 50 % niži u razdoblju od 48 mjeseci), manji trošak energije (do 70 % manje u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem).

Novi Peugeot e-Rifter počet će se prodavati u Bosni i Hercegovini od oktobra 2021. godine, a proizvodi se u Vigu u Španiji.