Moderna klasika
16

Posljednju vrhunsku kreaciju Singera pokreće 500 KS

Klix.ba
Rezultat zajedničkog projekta već čuvene američke kompanije Singer i britanskog Williamsa (uz malu pomoć velikana kao što su Hans Mezger i Norbert Singer) je Porsche Singer 911, čijih 990 kilograma pokreće 500 KS.

Svi već sve znaju o kalifornijskoj manufakturi Singer u kojoj posljednjih godina vlasnicima Porschea 911 (koji su proizvedeni od 1989. do 1994. godine) isporučuju restauriran, modificiran i adekvatno modernizovan 911, iznad čije zadnje osovine "čuči" unaprijeđen 6-cilindarski boxer motor koji, kao i u originalnim modelima, i dalje hladi zrak.

U kreiranju posljednjeg u nizu Singerovih "elfera" učestvovao je i Williams, a iza jedinstvene Absinthe zelene karoserije krije se atmosferski 4-litarski 6-cilindarski boxer motor u koji su inžinjeri Williamsa, uz dragocjene savjete čuvenog Hansa Mezgera, čovjeka koji se Porscheovim trkaćim motorima bavio od pedesetih do devedesetih godina 20. stoljeća, "ugurali" 500 konjskih snaga.

Prije ulaska u "crvenu zonu" kazaljka obrtomjera proći će iznad broja 9.000, a suvišno je i spominjati zvuk koji atmosferski motor tada "proizvodi" u kombinaciji s ručno napravljenim izduvnim sistemom.

Vlasniku Scottu Blattneru, koji je u Singer došao s Porscheom 911 (964) iz 1990. godine i rekao da želi najlakšu i najsnažniju moguću verziju, Singer i Williams napravili su modernu klasiku čija masa iznosi samo 990 kilograma, što je rezultat obilnog korištenja magnezija, titanija i naravno karbona.

I dok su se u Williamsu primarno bavili motorom i konstrukcijom karoserije, u Singeru su birali najbolje proizvođače ostalih komponenti koje čine automobil pa je Blattnerov 911 DLS (Dynamics and Lightweighting Study) postavljen na BBS-ovim 18-inčnim ojačanim magnezijskim felgama na kojima su gume Michelin Pilot Sport Cup 2. Za vrhunsko kočenje brine Brembo, a magnezijski 6-stepeni ručni mjenjač isporučila je kompanija Hewland.

U Singeru su na kraju donijeli odluku da će, pored Blattnerovog automobila, po istom receptu ponuditi još 74 primjerka, a svaki 911 DLS bit će napravljen u pogonima Williamsa. Kupci će imati mogućnost da biraju nivo opreme, što će na kraju određivati masu svakog primjerka.