Za aktuelni Civic Type R, koji je Honda razvijala paralelno s novom generacijom Civica, u japanskoj automobilskoj kompaniji kažu da je prvi Type R koji će kupcima biti ponuđen na globalnom nivou, a najsnažniji Civic u svom je produkcijskom izdanju predstavljen u vrijeme obilježavanja 25 godina korištenja oznake Type R iza koje su se skrivali Hondini najsnažniji automobili.
Honda je NSX Type R predstavila 1992. godine, a centralno postavljen trolitarski V6 motor s 280 konjskih snaga gurao je karoseriju koja je u odnosu na standardni NSX bila olakšana za 120 kilograma. Tri godine poslije predstavljena je Integra Type R. Coupe se nudio samo na japanskom tržištu, a pokretao ga je 1,8-litarski četverocilindarski VTEC motor koji je nudio 200 KS pri 8.000 obr/min.
Nakon što je 1997. godine predstavljen prvi Civic Type R (opet samo za japansko tržište) čiji je 1,6-litarski motor nudio više od 100 KS po litru radne zapremine, Honda je 1998. godine evropskim kupcima ponudila Integru Type R (1,8-litarski četverocilindarski VTEC motor sa 190 KS), a godinu nakon toga ponuđen je i fenomenalni Accord Type R.
Civic s oznakom Type R evropskim kupcima nudi se od druge generacije koja je predstavljena 2001. godine, a aktuelni model (pete generacije) do prvih bi kupaca trebao stići ovog ljeta.
Kralja Nürburgringa pokreće dvolitarski četverocilindarski viševentilski VTEC turbo motor koji u konačnoj specifikaciji razvija 320 KS pri 6.500 obr/ min i 400 Nm najvećeg obrtnog momenta koji je raspoloživ od 2.500 do 4.500 obr/min. Prijenos snage obavlja se preko ručnog 6-stepenog mjenjača, a automobil od 0 do 100 km/h stiže nakon 5,7 sekundi i razvija 272 km/h. U Hondi su se odlučili za gume Continental SportContact 6 dimenzija 245/30 R20.
Duži, širi i niži od prethodnika, novi Civic Type R standardno je opremljen adaptivnim amortizerima, nekoliko radnih programa, LED svjetlima, karbonskim karoserijskim dodacima i jedinstvenim trostrukim završecima izduvnog sistema. Proizvodit će se u britanskim pogonima Honde, a početna cijena trebalo bi da bude blizu 37.000 eura.
U Hondi planiraju i proizvodnju modela Civic Type S kojim bi se popunila praznina između modela Civic Si i Type R.