"Mali čamac"
3

Novi Bentley vrijedi milione: Drvo staro 5.000 godina koristi se u izradi interijera

DP
Foto: Facebook/Bentley Motors
Foto: Facebook/Bentley Motors
Bentley Mulliner Bacalar je automobil bez krova s interijerom izrađenim od drveta starog 5.000 godina. Na svijetu postoji samo 12 ovakvih vozila, a cijena svakog je 2 miliona dolara.

Kompanija je planirala pokazati luksuzni automobil na Sajmu u Ženevi, ali je spektakl otkazan zbog opasnosti od koronavirusa. Bentley je poput ostalih proizvođača odlučio vozilo predstaviti na društvenim mrežama.

Bacalar je Barchetta, dakle automobil bez krova (u prijevodu s talijanskog "mali čamac"). Ne postoji ni pokretni krov koji se kod sličnih vozila izrađuje od platna. Kada pada kiša, najsigurniji je u garaži.

Pokreće ga motor od 12 cilindara i 650 konjskih snaga, s mjenjačem od osam brzina. Vozilo ima pogon na zadnjim kotačima, ali u slučaju gubitka vuče moguće je prebaciti pogon i na prednje kotače.

Ime je dobio po jezeru na meksičkom poluotoku Yucatán. Iako sliči Bentley Continental GTC-ju, Bacalar nema ništa zajedničko s ovim automobilom, osim ručica na vratima, piše CNN.

Interijer je izrađen od drveta koje se tokom 5000 godina održalo na prirodan način. Pronađeno je u rijekama, jezerima i močvarama britanske regije Istočna Anglija. Stoljeća su drvo obojila u crno. Poslije iskopavanja sušeno je u kontroliranim uvjetima, kako bi se spriječilo propadanje i očuvao prirodan izgled.

Iz kompanije kažu da ovaj način uređenja interijera ide u prilog održivom razvoju. Druga boja dobivena je od pepela rižine ljuske, nusproizvoda industrijske proizvodnje riže. Pepeo se koristi u izradi supstance koja daje sjaj boji. Umjesto uobičajene srebrne boje, znak Bentley napravljen je od tamne bronze s detaljima crnog titanija.

Prtljažnik se izrađuje po mjeri kupca. Dizajniran je tako da se savršeno uklapa u prostor iza sjedala i djelo je talijanske kompanije Schedoni. Izrađuje se prema postojećim dimenzijama automobila. Schedoni je kompanija specijalizirana za ovaj segment izrade vozila, a najviše dizajniraju prtljažnike sportskih i luksuznih automobila.

Bentley Bacalar je zamišljen kao prvi u nizu rijetkih i skupih automobila namijenjenih bogatim kupcima. Strategija kompanije slična je strategiji sestrinske kompanije Bugatti, a obje su dio Volkswagen Group. Bugatti je posljednjih godina predstavio nekoliko luksuznih modela koji su skuplji i od Bentley Bacalara - cijena Bugatti Chirona je blizu 3 miliona dolara.

U borbu za najbogatije kupce uključuju se i drugi proizvođači. Aston Martin također izrađuje luksuzne automobile čije su cijene izražene sedmocifrenim brojem, a broj vozila ograničen je u toj mjeri da svi mogu stati na jedno parkiralište.

Svih 12 Bentley Bacalara kupljeno je unaprijed. Budući vlasnici su u kontaktu s odjelom Mulliner, kako bi izabrali detalje interijera svog automobila. Mulliner posluje od 1760. godine kao kompanija specijalizirana za izradu kočija po želji kupaca. S razvojem automobilske industrije promijenili su djelatnost, pa desetljećima rade karoserije skupih vozila, uključujući Bentley. Od 1959. godine Mulliner posluje u okviru kompanije Bentley.