Jedna od inovacija
35

Novi Audi Q3 donosi u ruhu kontrolni modul za žmigavce, svjetla i brisače, evo kako funkcioniše

A. M.
Foto: Audi/Klix.ba
Kontrole za pokazivače smjera, svjetla i brisače vjetrobranskog stakla u novom Q3 integrisane su u jednu polugu. Funkcionišu manje-više isto kao prije, samo što sve djeluje modernije i kompaktnije te traži vrijeme za naviku.
Praksa je da proizvođači automobila obično uvode inovacije u svoje modele više klase, a zatim ih integrišu u ostatak ponude, odnosno u modele iz nižih segmenata. Međutim, novi Audi Q3 ide protiv trenda i donosi u ruhu zanimljivu inovaciju.

Audi kaže zbogom tradicionalnim polugama postavljenim na stubu volana, kojima se kontroliše rad pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Klasične ručice su zamijenjene elementom ugrađenim iza volana.

Ova integracija također uključuje mali točkić za aktivaciju i podešavanje brzine brisača vjetrobranskog stakla i dva prekidača, veći za aktiviranje mlaznica za pranje stakla i manji za aktivaciju zadnjeg brisača i aktiviranje mlaznice dužim držanjem istog. Mnogi se pitaju da li će ovo zaista biti tako praktično. U ovom videu možete vidjeti kako poznate kontrole postavljene na jedan modul ustvari funkcionišu. Vidjet ćete da je sve manje-više isto kao prije, jer se različite funkcije aktiviraju iz iste kontrole, samo treba pritisnuti duže ili kraće vrijeme.

Pokazivači smjera se, kao i uvijek, aktiviraju se pomicanjem kontrole (nekad ručice) gore ili dole, iako se na novom Audiju Q3 pomiče zadnji dio modula, namijenjene za ovu funkciju. Ali barem je kretanje isto kao i prije. Isti element integriše kontrole za duga svjetla, koja se uključuju pritiskom na rub elementa, dok povlačenjem istog prema sebi blicate.

U ovom trenutku se vjerovatno pitate: zašto ova promjena? Audi insistira da to nije promjena radi promjene. Pomicanje klasične ručice za upravljanje brisačima vjetrobranskog stakla oslobodilo je prostor s desne strane, gdje Audi Q3 sada ima ručicu mjenjača. Pritom je centralni tunel redizajniran i nudi više prostora, s parom držača za čaše, pretincem za odlaganje s dva USB-C priključka i ventiliranom pločom za induktivno punjenje pametnog telefona.

Vjerovatno će trebati neko vrijeme da se naviknete na ono što Audi naziva svojom "novom kontrolnom jedinicom na volanu". Sami ćete vjerujemo prosuditi da li je ovo dovoljno intuitivno ili ne, ali vjerujemo da proces učenja i navike neće dugo trajati.